Toeren door, jawel, Schotland

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Spip70 »

Ben al een paar dagen terug thuis maar nog steeds zit ik met mijn gedachte in Schotland. Wat een prachtig land om rond te toeren.
Mijn programma zag er als volgt uit:
Eerst drie dagen in de buurt van Cambridge om de Flying Legend Air show in Duxford te bezoeken. Toen in stromende regen naar het noorden gereden en pas in Schotland was het eindelijk droog. Man wat een rit :? ....
Twee dagen Stirling, vier dagen Cairngorm Parc inclusief Highland games, Glenlivet, Cairngorm op en neer in een gondel en schots historisch dorp.
Toen kwam de rit boven langs, van Inverness naar John O'Groat (waar absoluut niks te beleven valt als je niet met ferry naar de Orkney eilanden gaat), en dan de Northern Coastal trail naar Durness en via de Western Coastal trail naar Ullapool. Van daaruit natuurlijk via Applecross verder naar het zuiden.
Toen kwam Skye, prachtig in de zon, al stond er de eerste avond erg veel wind. Ik heb de hulp van twee buurmannen nodig gehad om mijn tent op te zetten. Op Skye even langs de MacCleod's geweest en bij Tallisker.
Via Argyll ben ik toen naar Edinburgh gereden alwaar ik bijna een hele dag gespendeert heb op Castle Edinburgh. Nog een bezoek gebracht aan Jedburgh en een laatste nacht in Schotland al voor ik terug zakte naar York.

De heenreis is via Hoek van Holland - Harwich gegaan, de terugreis via Hull - Rotterdam. Van deur tot deur heb ik 4.582 kilometers gereden, een rechter kniperlicht gebroken en heel veel plezier gehad. Schotten zijn heel aardige mensen, het landschap is er erg mooi. Zeker een bestemming om terug te gaan.

Natuurlijk heb ik ook een paar fotootjes genomen, klik hier (dit zijn trouwens niet alle foto's 8) )

Motorgroet :bye:

Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Stroompje »

Yessssss I said so...... now you know it toooooooo :worship: :lol:
Moeilijk hè dat "landen" als je weer thuis bent..... :roll:
Je hebt een aantal bekende wegen bereden en plaatsen bezocht......ik ga nu eerst gauw naar je foto's kijken..... :bye:
Morgen Suzie en twee dagen erna Tommer ........ :arrow: dit wordt nog eens een forumtrip :idea: :schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Dgr

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Dgr »

Mooie foto's!
Ik ben alleen wel benieuwd naar het verhaal achter de 2 verschillende kleuren koffers? :lol:
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Spip70 »

Dgr schreef:Mooie foto's!
Ik ben alleen wel benieuwd naar het verhaal achter de 2 verschillende kleuren koffers? :lol:
Dank!
Wat de koffers betreft, ik heb in mei een bestelling geplaatst voor 2 zwarte koffers (rechts klein, links groot). De rechter was binnen 3 weken binnen, de linker zou nog wat duren aangezien er geen voorraad was. Nadat de levertermijn 2 keer was verschoven kwam de deadline erg in zicht (= vertrekdatum). Op het laatste moment, toen duidelijk was dat hij in zwart niet op tijd geleverd zou kunnen worden, de bestelling om laten zetten naar de zilver kleurige die ik 1 dag voor vertrek heb kunnen ophalen :)

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Frank »

Mooie foto's Johan (zoals altijd!)

Mooie vakantie ook, al moet ik er niet aan denken met zo'n tentje... :) (maar ieder z'n eigen!)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FastLoe

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door FastLoe »

Frank schreef:Mooie vakantie ook, al moet ik er niet aan denken met zo'n tentje...
Alleen in zo'n tentje ervaar je Schotland zoals het echt is :worship:

Ik heb een jaartje of twee geleden ook een rondje Schotland gedaan, de helft van mijn ervaringen bestond uit het tenten. Je ondergaat Schotland dan echt, herrineringen aan het zoeken naar je tent en spullen (na een flinke storm) en het in de stromende regen opzetten en weer inpakken van je spullen, blijven je altijd langer bij dan wanneer je je onderak moet zoeken in een droog verwarmd comfortabel hotelkamertje.

Wees nou eerlijk, de vakantie's met de meeste "tegenslag" blijven je toch het langste bij? :bye:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Frank »

Eerlijk?
Nou, eerlijk gezegd heb ik die tijd gehad. Moet er niet aan denken om met een rol wc papier over de camping naar het toilet te moeten lopen. Of te wakker worden en dat alles nat is.
Ik heb dit jaar ook de V-Stromadventure in de Eifel van Suzuki voorbij laten gaan, (in plaats daarvan gingen we zelf en hadden een heerlijk weekend in een hotel), omdat ik niet (meer) van kamperen hou. Heb het in het verleden natuurlijk wel gedaan. Maar nu ik zo boven de 40 ben, is dat niet meer my cup of tea...

Mijn ideale vakantie (komt ook door mijn beroep) bestaat uit een heerlijke hotelkamer met als ik uit bed stap, binnen een paar stappen, (zonder de kamer uit te hoeven), een douche en wc. Dan een heerlijk ontbijtje gewoon aan een tafel en niet op de grond gehurkt, of op een campingstoeltje (als je die als motorrijder al bij je hebt). Een ideaal hotel heeft dan een garage voor de motor, zodat je daar 's nachts ook niet van wakker ligt of ie nog wel staat, de volgende ochtend.

Maar goed, net zoals ik in mijn vorige berichts zei: Ieder z'n meug...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FastLoe

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door FastLoe »

Frank schreef:Mijn ideale vakantie (komt ook door mijn beroep) bestaat uit een heerlijke hotelkamer
Ik probeer er even een beroep bij te fantaseren...... kom niet verder als iets met dames in te korte rokjes die van het ene naar het andere hotel trekken :schater:

Tja, als ik er oud genoeg voor ben, zal ik het camperen ook wel een keertje laten vallen, tot die tijd.....Opstaan met pijn in je rug, kromgebogen en met natte sokken een bak oploskoffie met een droog broodje naar binnen zien te werken heeft echt z'n charmes wel hoor :roll:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Frank »

FastLoe schreef:Ik probeer er even een beroep bij te fantaseren...... kom niet verder als iets met dames in te korte rokjes die van het ene naar het andere hotel trekken :schater:
Je komt aardig in de buurt.. :D (ben touringcarchauffeur :) )
FastLoe schreef:...Opstaan met pijn in je rug, kromgebogen en met natte sokken een bak oploskoffie met een droog broodje naar binnen zien te werken heeft echt z'n charmes wel hoor :roll:
Wat omschrijf je het weer mooi.. echt aantrekkelijk! Over welke charmes heb je het dan? :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FastLoe

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door FastLoe »

Frank schreef:Over welke charmes heb je het dan?
Het ouwe-mannen-survival-gevoel.

Dat is toch ook de reden dat al die survival programma's in rimboe's en woestijnen, bestaansrecht hebben.
Oké, ik bijt dan geen slangenkoppen af, maar oploskoffie is ook een uitdaging hoor
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Spip70 »

- Met rugpijn wakker worden Check!
- Onder de regen spullen bij elkaar verzamelen Check!
- Oploskoffie Check!
- Kampeerstoeltje Check! (al werd die snel vervangen door de Trax koffer, net zo makkelijk en even comfortabel)
- Met een rol wc papier over de camping ??? Alle campings waren keurig voorzien van al het nodige (en ik heb echt niet alleen op 4-sterren campings gestaan)

:o)

Ben het met FastLoe helemaal eens, op de camping ervaar je zoveel meer, leg je denk ik ook sneller contact met anderen... Maar ja, zoals Frank zegt, ieder z'n meug 8)

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
FastLoe

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door FastLoe »

Tja johan,
je hebt motorrijders en...................automobilisten op een motorfiets :schater:

Nee, ff alle gekheid op een stokje. Ik heb naar Schotland m'n campeerspulletjes meegenomen omdat ik niet wist wat ik daar moest verwachtenvoor wat betreft het motorrijden en accomodatie. Aan de andere kant weet ik dat camperen in Schotland vrij is, je kan normaal gesproken gaan staan waar je wilt. Kom je een lek tegen waarvan je denkt, hier wil ik morgn wakker worden, dan zet je daar gewoon je tent op.

Voorgaande jaren heb ik ook niets anders gedaan dan bungalowtjes hren in een vakantie park, helaas ben je dan te beperkt om de omgeving te verkennen. Vandaar dat ik het c(r)amperen weer heb opgepakt.

Het liefst ga ik dan ook helemaal alleen, zodat ik echt met helemaal niemand rekening hoef te houden. Het gezin trakteer ik ervoor en erna dan wel weer op een vakantie belevenis volgens hun normen, hotelletje of bungalowtje :cry:
Diversion

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door Diversion »

Ha Spip,
Je helemaal niet veel foto's gemaakt...
Daar ik nooit in Schotland geweest ben, zijn de plekken mij volslagen onbekend, maar er zitten een paar errug mooie foto's tussen. Ik zag een paar (niet veel) foto's met iets van een blauwe lucht. Hopelijk heb je niet al te veel last gehad van mooi weer. O:-)
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Toeren door, jawel, Schotland

Bericht door TT-Strom »

Hoi Johan,
Gaaf man, ziet er top uit!

Wat ook leuk is, dat je GPS coordinaten bij je foto's hebt, zodat je meteen ziet waar hij genomen is.

Gaat kriebelen.......
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie