noorwegen

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

noorwegen

Bericht door Vstrommerd »

hoi luitjes ben net terug van een 11 daagse trip door noorwegen met 2 strommetjes was echt waanzinnig mooi daar!!
de 2 stroms hebben geen klap verkeerd gegeven en hebben ons over mooie weggetjes geleid waarvan sommige onverhard!
noorwegen is echt een mooi land om per motor te verkennen maar je bent wel weersafhankelijk naarmate je hoger komt en moet je het maar
per dag bekijken en afwachten wat het weer doet en hoeveel km's je kunt rijden....
we hebben in totaal bijna 4500 km gereden (de heen en terugreis meegerekend) in noorwegen zelf zo'n 2500 km afgelegd mooi, vermoeiend maar wel voldaan!!
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door PDvD »

Toevallig foto's gemaakt?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: noorwegen

Bericht door Vstrommerd »

hoi hoi het wil even niet lukken om wat foto's hier te plaatsen ben er echt voor gaan zitten en heb wel vijf keer de helpdesk van het forum doorgelezen maar... :roll: het komt niet echt door in mijn digibetisch brein.... help? :oops:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: noorwegen

Bericht door Stroompje »

Afbeelding

Ook niet als je dit gebruikt......onder het venster waarin je een nw reactie typt?
Voor foto's(bestand) van je PC of een foto van het www (URL) ?
Je Upload en plakt dan de :arrow: "Direct Link" tussen de Afbeelding codes
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: noorwegen

Bericht door Vstrommerd »

foto uploaden bij imageshack lukt maar dan... a.u.b stapje voor stapje en jip en janneke taal (digibeet!) grt marco :?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: noorwegen

Bericht door Stroompje »

Oké.....als je de foto geupload hebt krijg je dit scherm:
Afbeelding
Kopieer dan de Direct Link(links klikken (wordt blauw=geselecteerd)en dan rechtsklikken -->kopieren) en plaats/plak (door rechts te klikken-->plakken) deze ipv de puntjes tussen Afbeelding in je bericht.

Succes!

PS. hier staat ook een uitleg!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: noorwegen

Bericht door Vstrommerd »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door PDvD »

Ja hee das niet leuk! Moet ik nu mijn reisplannen voor over 2 dagen plots helemaal om gaan gooien? Ziet er gaaf uit man!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: noorwegen

Bericht door Vstrommerd »

ja he..... (sorry hoor) :-)}

oh ja bedankt voor jullie hulp om de foto's geplaatst te krijgen een maat van mij heeft deze digibeet nog wat toegelicht en voila..!!

vraagje: nog meer mensen van hier met hun strom naar het noorse land geweest...
Lucsa
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 04-12-2009, 10:28
Mijn motor is een: FJR 1300
Woonplaats: Tielt (België)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door Lucsa »

Mooie foto's Vstrommerd.
Wij zijn er 2x geweest, wel niet met een Strom.
Beide reizen lieten een diepe indruk na op ons.
Groetjes Sabien & Luc
http://www.lucsa1.be/index.htm
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door PDvD »

Hoe gaat iedereen hie rnaar Noorwegen toe? Er zijn namelijk verschillende manieren om er te komen. Bij Kiel de boot op al? Denemarken helemaal tot het noorden rijden en dan daar de boot pakken? Of over de bruggen naar Zweden en dan zo naar Noorwegen? Wat is aan te raden? Volgend jaar staat het (mits het weer een beetje redelijk is) op de planning.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Dgr

Re: noorwegen

Bericht door Dgr »

Ik heb de heenweg via Zweden gereden en op de terugweg de boot gepakt van Larvik naar Frederikshaven. Vanuit Frederikshaven vervolgens in 1x terug gereden naar Breda.

Volgende keer zou ik de boot pakken van Kiel naar Oslo.
Zweden en vooral Denemarken zijn we zo snel doorheen gereden dat je eigenlijk alleen maar snelweg ziet en je banden vierkant rijdt...
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: noorwegen

Bericht door Hunter6 »

Als je Denemarken en/of Zweden ook bezoeken wilt, en er dus ook de tijd voor neemt is het natuurlijk logisch dat je een veerdienst neemt in Frederikshaven of Hirsthals.
Als je echter beperkt de tijd hebt (zeg max 2 weken) dan adviseer ik je de veerboot van Kiel naar Oslo, en terug, te boeken.
Het is niet de goedkoopste veerdienst maar als je op de kaart van Noorwegen kijkt zul je zien dat je nagenoeg in het binnenland van Noorwegen aankomt.
Ook als je de kostprijs van alternatieve oversteken berekent zul je er achter komen dat het prijs verschil wel meevalt.

Tip, Noorwegen ten zuiden van de lijn Oslo-Stavanger is grotendeels bebost en is minder indrukwekkend. Ook boven Trondheim wordt het landschap eentoniger.
Verdeel je tijd tussen deze denkbeeldige lijnen/punten en je gaat de reis van je leven maken. :-)}
Dgr

Re: noorwegen

Bericht door Dgr »

Hunter6 schreef:Als je Denemarken en/of Zweden ook bezoeken wilt, en er dus ook de tijd voor neemt is het natuurlijk logisch dat je een veerdienst neemt in Frederikshaven of Hirsthals.
Als je echter beperkt de tijd hebt (zeg max 2 weken) dan adviseer ik je de veerboot van Kiel naar Oslo, en terug, te boeken.
Het is niet de goedkoopste veerdienst maar als je op de kaart van Noorwegen kijkt zul je zien dat je nagenoeg in het binnenland van Noorwegen aankomt.
Ook als je de kostprijs van alternatieve oversteken berekent zul je er achter komen dat het prijs verschil wel meevalt.
Kan ik me volledig bij aansluiten... van de anderhalve week die we op pad waren hebben we ongeveer 3 dagen daadwerkelijk in Noorwegen gereden, dat waren meteen ook de mooiste dagen :-)}
En als je uitrekent wat je aan brandstof/overnachtingskosten kwijt bent door via Zweden te rijden is die boottocht opeens helemaal zo duur niet meer... Het mooie is ook dat je 's nachts doorvaart, erg efficient :idea:

Nog een tip voor het boeken van de boottocht; kijk voor de gein ook even op de noorse site van bijvoorbeeld colorline/stenaline wat het dan kost... Bij het boeken van de terugweg viel het ons op dat we zo goedkoper uit waren dan op de internationale site! (of m.a.w; als "outsider" betaal je gewoon extra :o )
Keinu

Re: noorwegen

Bericht door Keinu »

Hoi,

Afgelopen zomer 17 dagen naar Noorwegen geweest. Op de heenweg op het gemak in 2 dagen (veel binnendoor) naar Hirtshals (Denemarken) gereden. Daar de derde dag met Fjordline (in 2 uur) overgestoken. 13 dagen heb ik me uiterst vemaakt op de noorse wegen, vooral op de onverharde kleine weggetjes. Op de terugweg via zweden over de brug naar Denemarken en met de boot naar Putgarden in Duitsland. Alles bij elkaar 6250 km gereden. :-)} :worship: :worship:
Iedereen heeft zo zijn eigen manier van reizen. Ik zit niet graag lang op een boot en als je alleen een kajuit moet huren dan is dat ook niet goedkoop. (en nee een hotel ook niet :wink: , maar een tent dan weer wel) De eerste paar keer is het allemaal een beetje uit proberen en de ervaringen van andere tegen elkaar afwegen.

Veel plezier in ieder geval!!

Lex

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S4s3J5RgYgY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8FmqXXTTmbM[/youtube]
http://picasaweb.google.com/home?hl=nl&tab=bq
Laatst gewijzigd door Frank op do 11-11-2010, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast met [url] en [youtube] code
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door Frank »

Leuk filmpje, Lex, alleen jammer dat je constant tegen dat lelijke kloontje aan zit te kijken... :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Keinu

Re: noorwegen

Bericht door Keinu »

Frank schreef:Leuk filmpje, Lex, alleen jammer dat je constant tegen dat lelijke kloontje aan zit te kijken... :)
Dank je Frank.
Op mijn vorige motor zat de camera op de valbeugel met vrij zicht , dat was inderdaad wel beter. Maar deze 2 cilinder schut te veel met zijn heupen dus maar op de tank gemonteerd.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: noorwegen

Bericht door Sparkle Black Peter »

Frank schreef:Leuk filmpje, Lex, alleen jammer dat je constant tegen dat lelijke kloontje aan zit te kijken... :)
Dát maakt dit filmpje nou zo leuk. De rest is maar bijzaak :wink:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door PDvD »

Ik zie op de website van de veerdienst nergens iets te staan over de kosten voor het meenemen van een motor. Alleen auto's worden genoemd of is een motor net zo duur als een auto?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Dgr

Re: noorwegen

Bericht door Dgr »

Gewoon even doen alsof je gaat boeken met een auto, dan kan je vanzelf ergens invullen dat je eigenlijk een motor hebt.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: noorwegen

Bericht door Wullebolle »

PDvD schreef:Ik zie op de website van de veerdienst nergens iets te staan over de kosten voor het meenemen van een motor. Alleen auto's worden genoemd of is een motor net zo duur als een auto?
Bedoel je de site van Fjordline (Kristiansand > Hirtshals)? Daar staat wel de keuze motor op, zelfs met sidecar.
vb: enkele reis op 01 juni 2011, boot van 14u00, in 2u15: = 45€ vaste boeking, of 105€ flex boeking voor 1 volwassene + 1 motor !

Ook voor de Puttgaren Rodby lijn kun je "motor" invoeren. Enkele reis op 25/11/2010, 10u15 = 41€.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door PDvD »

Ik keek bij colorline.no
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: noorwegen

Bericht door Wullebolle »

PDvD schreef:Ik keek bij colorline.no

Ook bij colorline kun je voor een motor boeken.
Eerst eventjes doen alsof je een economy car package neemt. Een paar klikken verder kom je dan bij de effectieve boekingsmodule waar je wel motorcycle kan kiezen.
De prijs voor hirtshals<>Kristiansand is voor 1 pers + 1motor, heen en terug in juni (op de goedkope weekdagen, over de middag): 98€.
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie