1e toertocht naar Ardennen

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Wils

1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Wils »

:mrgreen: Jawel....
Afgelopen zaterdag onze 1e (flinke) toertocht gemaakt op onze Strom.... :-)}
Hadden natuurlijk liever een weekendje in de Ardennen gebleven.... :roll:
Maar 1 van ons tweetjes moest werken de andere dag..... dus dan maar 1 dagje toeren.... :)
Beetje laat van huis gegaan....9 uur s'morgens is niet echt vroeg... maar ach.... via de polderwegen en Filips dam naar B.op Zoom daar snelweg op tot aan afslag 18 na Namen via allerlei mooie slingerwegen ( wat mis ik dat toch in Holland..) waar het NIET druk was...naar Rochefort , vandaar sint Hubert ( schitterende route) lekker gegeten daar...en Nummerplaathouder weer vast gemaakt... want die hing nog maar aan 1 bout/moertje vast..( :shock: ) stukje afgebroken van plaathouder..... gelukkig kom ik een gaatje opschuiven anders had hij in de rugzak mee gemoeten... :?
Daarna stukje terug gereden naar Nasogne.. ook erg moie route en helemaal niet druk!
Bij Nasogne richting Barage Champion een heeeele mooie slinger route....
Daarna r. Bastogne-Houflize ( oid.) - Clerveaux- st. vith ( goed It. Ijsrestaurant daar...)
Om 18.00 uur moesten we in Hamont-Achel zijn bij iemand die we kennen.... dus na St, Vith snelweg via Verviers en Luik afslag 31 en daarna binnendoor via Hammont - Mol-geel- Antwerpen B.op zoom weer terug naar Hellevoetsluis.... :mrgreen:
960km. totaal en nog steeds niet moe! :-)} Afbeelding
Met de Nieuwe schokbreker is het een genot om te rijden met duo... hij stuurt super strak.... al zal het met andere vering aan de voorkant nog wel beter worden...
Maar wat ik het ook fijn vind van de Dl 650 is, dat er nagenoeg geen hitte naar boven komt (of het moet komen omdat ik er een onderkuip op heb zitten.. :wink:
op onze vorige Motor waar we heel veel mee getourd hebben..Fjr 1300 was het een Ramp met warm weer... :evil: wat een enorme hitte kwam er van dat blok af zeg! met rustig rijden was je blij dat er getankt moest gaan worden want de koude benzine die er dan in ging gaf je extra (tijdelijke) verkoeling... omdat die hitte v/h. blok via de zijkanten v/d. tank en Kuipdelen tegen je benen en borst werd aangeblazen.... :twisted: Drama was dat!
Maar de op de Strom blijft het heerlijk rijden... ondaks het warme weer en nog een stuk goedkoper ook dan de FJR! :mrgreen:
op naar de volgende tourtocht... :mrgreen: :-)}
Dgr

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Dgr »

Wow... 960km op 1 dag rijden voor je plezier :shock: Respect hoor!

Geen tijd gehad om foto's te maken zeker? :wink:
Wils

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Wils »

Dgr schreef:Wow... 960km op 1 dag rijden voor je plezier :shock: Respect hoor!

Geen tijd gehad om foto's te maken zeker? :wink:
:shock: ... moet rolletje nog laten ontwikkelen.... :D
Wils

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Wils »

Sint. Hubert..... :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wils schreef:Sint. Hubert..... :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Hé Wil,

Ze hebben je stickers gejat :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door PDvD »

Ardennen... altijd leuk voor een dagje stuurplezier! 960 km is erg netjes op 1 dag, en al helemaal met duo!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Jomme Dox »

Dgr schreef:Wow... 960km op 1 dag rijden voor je plezier :shock: Respect hoor!
Ik denk daar anders over. Sorry.

Als je 960 km rijdt die dag, en je vertrekt pas om 09.00 uur, aan een gemiddelde van 80 km/u, wat veel is in de ardennen, dan doe je daar 12 uur over.
Ik zie ook foto's van een pauze + je moet minstens nog twee keer gaan tanken. Dus minstens 13-14 uur onderweg.

Ik vraag me af wat je dan gezien hebt onderweg ? Enfin, ieder zijn zin dan maar....Rare jongens, die Hollanders.


J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door PvdBogaard »

vermoed dat er 350 tot 400km snelweg is gereden. Dan houdt je nog steeds een respectabel aantal kilometers over (500-600). Moet dus wel ook een groot deel via doorgaande wegen gereden zijn voordat het echt kronkelen werd. Want een gemiddelde van 80...

Maar nog steeds een echte doorzetter. Jullie doen natuurlijk mee met de Vstrom monstertocht in september? ca 400 km Startend in de buurt van Zwolle :bye: :bye: :bye: Tot Zwolle kan je gemiddelde hoog zijn, bij de route zelf vindt ik 50km/uur gemiddeld een hele goede prestatie. Vanuit Bergen op Zoom toch ook al met rond 800km.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door PDvD »

Snap niet dat er hier getwijfeld wordt over de afstand. Als ik vanaf Oosterhout een dagje Luxemburg doe ben ik ook 700 km verder eer ik weer thuis ben. Maak je dat rondje iets groter in Luxemburg / Ardennen en moet je nog naar hellevoetsluis dan is dit een zeer reeele afstand en dan zie je echt nog wel wat onderweg hoor.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Wils

Re: 1e toertocht naar Ardennen

Bericht door Wils »

:mrgreen: Met de Fjr reden wij vaker zulke 1 dags tochten... omdat we nu eenmaal graag in de Ardennen wilden zijn... als m'n vrouw dan maar 1 dag vrij had in het weekend en de weersverwachtingen waren goed gingen we s'morgens 08.00 uur van huis en reden we snelweg tot aan Namur en vandaar uit lekker landelijke wegen rijden.... :-)}
Dit was de 1e keer dat we zo'n tocht met de Strom hebben gemaakt en het is goed bevallen.... natuurlijk starten we met snelweg... anders komen we nooit op tijd in de Ardennen..... maar vanaf Namur kan je alle kanten oprijden en allerlei mooie stuurweggetjes vinden om er een leuke dagtocht van te maken... :mrgreen:
De snelheden liggen niet hoog over de smalle wegen, hoeft ook niet... (....)
Omdat we bij kennissen in Hamont-Achel hadden afgesproken hebben we vanaf st. Vith tot na Luik snelweg gereden....anders hadden we toeristisch terug gereden tot ergens half de E 313... :-)}
We reden 20.30 uur weer weg uit Hamont en via Mol-Geel ( binnendoor) en daarna pas de E-313 naar Antwerpen waren we pas omstreeks 22.20 uur thuis.....
Via Weert en Eindhoven was sneller geweest... maar via antwerpen en zeeuwse eilanden is het een leukere route... :D
We hebben er van genoten en gaan het zeker nog een keertje overdoen... alleen als het kan gaan we natuurlijk overnachten in Belgie omdat je dan natuurlijk meer kan doen in 2 dagen... :-)}
Langere Afstanden rijden doe we al jaren... als je dat eenmaal gewent bent kijk je nergens meer tegen op.... :D
Plaats reactie