Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door FransM »

Reisverslag Lang weekend Sauerland – Winterberg.
Samen met mijn zoon wilden we voor het 2e jaar een lang weekend samen weg beide met onze eigen motor. Vorig jaar de Eifel gedaan voor 3 dagen en 2 nachten.

Afbeelding

Dit jaar een nacht en een dag langer. Ik op mijn V-Strom en mijn zoon op zijn SV 650 met een paar bougies minder.

Afbeelding

De week er voor was het weerbericht niet goed dus we hebben tot woensdagavond gewacht met bespreken via booking.com tot het weer beter uit zag. 3 nachten in Hotel Forsthaus in Winterberg.

Afbeelding

Op vrijdag 11 juni zijn we vertrokken. Bij Texaco in Bunnik wachtte mijn zoon me op en zijn we gaan rijden om 9.15 uur. Vanaf mijn woonplaats eerst 150 km over de snelweg en bij Zevenaar de grens over. Niet lang daarna eraf en de rest binnendoor. De rit die ik gepland had zag er gelijk al mooi uit.

Afbeelding

Om 11.30 uur lekkere cappucino en om 13.30 uur gegeten. Vanaf dat moment begon het al heuvelachtig te worden en kwamen we bij de Mohnesee uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In een woord prachtig en niet te vergeten mooie wegen En bochten.
Na wat fris in Warstein kwamen we om +/- 16.30 uur bij het Hotel in Winterberg aan. 392 km gereden.

Afbeelding

Zeer tevreden over de route maar ook over het weer. Wel veel wind, maar ja…anders hadden we geen mooi weer. Het hotel had een leuke sauna en hebben we gelijk gebruik van gemaakt. ’s-Avonds hebben we lekker gegeten in het centrum.
Dag 2. Omdat het weer wat minder zou worden vandaag hebben we besloten de route van vandaag naar de Biggesee op zondag te doen en andersom. Toch na 15 minuten brak de zon heftig door en zag ik een mooie plek voor een foto. Wat ik niet gelijk doorhad was dat het percentage van pakweg 10 % wat lastig parkeren is met de motor maar toch zonder vallen gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Echt genieten van de wegen hier, dit is een welkome afwisseling in tegenstelling tot Zuid Holland.

Na 14.00 uur begon het steeds harder te regenen en het hield niet meer op. Om half vier kwamen we aan bij het Hotel. 220 km gereden waarvan +/- 95 km in de regen. De SV had toen we vlak bij het Hotel waren wat stotterkuren. Zal toch morgen wel over zijn? Toch was het leuk en op het mooie asfalt waren de bochten toch nog redelijk goed te doen op sommige stukjes na. Lekker de sauna weer in en lekker in het Hotel gegeten. Ik kwam erachter dat mijn telefoon overleden was of tenminste daar leek het op. Mijn motorkleding hield goed stand tegen het vocht. Een klein vochtig plekje op mijn linkerheup. Mijn zomerhandschoenen hielden het laatste half uurtje niet mee. Het pak van mijn zoon hield het niet echt, maar is ook niet een echt doorrijpak. Zijn handschoenen lekten veel eerder doordat hij geen handkappen heeft.

Dag 3 stond de Biggesee gepland. Het was fris met 16 graden maar zonnig en de vooruitzichten goed. De SV startte wel maar liep niet lekker. Beetje warmdraaien hielp niet echt en bij wegrijden sloeg hij tot 2 keer af. Wat nu ? De Adac maar gebeld op zondag. Hij was er vrij snel maar na uitleg vertelde hij dat het wel over zou gaan als hij goed warm was. Na een kwartiertje gassen werd het inderdaad een stuk minder. Hij gaf zijn mobiele nummer en de rekening. 78 euro…ughughguhgh. En dat zonder sleutelen. Maar snel vergeten en gaan rijden en inderdaad geen problemen meer gehad. Thuis maar eens flink de spuitbus op de bedrading zetten etc. Nu mijn zoon ophemelen dat hij een goede motor heeft ….maar als het regent hij beter maar kan schuilen hahaha. Effe plagen. Opnieuw prachtige uitzichten en bochten.

Afbeelding

Bij de Biggesee was een brug erover die op onze route stond in onderhoud. Even puzzelen aldaar en toch nog wat bruggen erover gereden en bij een bikerstopplaats een broodje gegeten. Ineens zie je dat je niet alleen daar op de motor bent. De route terug was weer geweldig. Zon, asfalt en bochten. Net zoveel beklimmingen als afdalingen met prachtige vergezichten. Teveel om op te noemen of te fotograferen. We zijn tenslotte aan het touren met de motor. Om +/- 15.30 waren we bij het Hotel na 221 km en na een rondje Sauna naar het centrum en lekkere Pizza gegeten. Daarna de kroeg in om Duitsland-Australie te zien. Erg gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 4. Naar huis. Het weer is weer prima tot zelfs zomers. De eerste 120 km lekker binnendoor weer langs de Mohnesee. Aldaar nog een laatste Duitse cappucino en dan nog 250 km over de snelweg. Even het gas flink open na het bord einde 130 op de A3. De rest tot aan de grens 130, op de teller 140. En in Nederland weer 100 en 120.

Afbeelding

Afbeelding

De routes waren goed gelukt en het weer op één middag na prima. Zeer tevreden. De SV doet het nog goed en de telefoon ook weer.
De Garmin viel op de laatste dag 3 keer achter elkaar uit. Na een reset bleek dit over te zijn.
Ook de communcatie onderling viel deze dagen af en toe uit om nog onverklaarbare reden maar wel heel veel plezier van gehad.
Totaal 1180 km gereden. Wat me opvalt is dat de Garmin erg zuinig rekent. Als je de route precies rijdt kun je wel tot 20 procent bijtellen.
De doorgaande wegen in Sauerland zijn prima maar de tussendoorweggetjes zijn niet al te best.

Volgend jaar de Moezel ? :-)}
Laatst gewijzigd door FransM op wo 15-12-2010, 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Ed Jonkmans

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door Ed Jonkmans »

Mooi reisje zo te zien en te lezen. M'n oudste zoon heeft precies dezelfde SV 650 gehad. Het stotterprobleem in de regen is een gekend probleem bij dit type motorfiets. M'n zoon had regelmatig dit probleem (altijd na en tijdens regen).
Twee mogelijke redenen: * voorste cylinder (met de bougie) vangt te veel water, bij de bougie zit een gaatje voor de waterafvoer dat je moet open houden voor de afvoer van water. * er zit water in een van de carburatoren (onder aan de vlotterkamer zit een klein schroefje dat je wat moet los draaien, en zo kan je ze draineren). Bij zijn SV hebben we dit vaak moeten doen, het is geen gemakkelijk klusje want je kan moeilijk bij die schroefjes.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door Frank »

Mooi verslag, mooie foto's, Frans... ziet er allemaal heel uitnodigend uit!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door Stroompje »

Hoi Frans,
leuk verslag en heerlijk om zo met je zoon op pad te gaan.
De jongste van ons heeft dit weekend voor het eerst een Soez gehuurd na het behalen van zijn A-tje.
Wie weet komen er hier ook vader/moeder/zoon tripjes.....en verslagen van.....:!: . :-)} :-)} :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door Framomile »

Hoi Frans,

Leuk om te lezen, vooral met de foto's erbij. lijkt me fantastisch om met je zoon te delen. Mijn jongens zijn nog ff te klein met 6 en 8 jaar maar ik hoop ook op zulke weekenden met mijn mannen.

Volgens mij is Sauerland altijd druk met motoren maar het is er dan ook uistekend geschikt voor.

Groet,

Franc
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door FransM »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.... :D
Route van de heenreis heb ik verzoek al gemaild naar White Rhino.
Hier nog even de routes in beeld zoals we die gereden hebben.

De route vanaf afslag Hamminkeln op de A3:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

route vanaf het hotel naar de snelweg A2 via de Mohnesee:
Afbeelding


Willen jullie de routes gemaild hebben laat maar dan maar weten.

Groet,
Frans
Laatst gewijzigd door FransM op wo 15-12-2010, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door PDvD »

Mooie plaatjes alleen wat doet die enge MF sticker daar achterop die SV?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door FransM »

PDvD schreef:Mooie plaatjes alleen wat doet die enge MF sticker daar achterop die SV?
Scherpe visie :shock: hahahaha... dat jij dat herkend moet het wel iets bekends zijn voor jou :schater:


Mijn forum is dat ook niet ... :oops:
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Strombo

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door Strombo »

Leuk verslag. Lijkt me een heel leuke plek voor een lang weekend. Zal ik onthouden. :D
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door TT-Strom »

en vreemde kentekenplaat, special forces?..:)

Mooi verhaal!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Lang weekend Sauerland 11 juni 2010

Bericht door PDvD »

FransM schreef:
PDvD schreef:Mooie plaatjes alleen wat doet die enge MF sticker daar achterop die SV?
Scherpe visie :shock: hahahaha... dat jij dat herkend moet het wel iets bekends zijn voor jou :schater:


Mijn forum is dat ook niet ... :oops:

Tsja redelijk wat bans gehad daar.... mensen die niet kunnen zoeken en steeds dezelfde vragen stellen (routes, reisinfo etc...) krijgen dus ook steeds hetzelfde antwoord (de specifieke pagina op motorvision.nl), en dat mag niet... want dan is het spam. (ondanks dat het een totaal niet commerciele site is). Als ik dan mensen die ergens om vragen een privébericht stuur en als dan blijkt dat de modjes daar privéberichten ook meelezen... dan wordt je gebanned (ondanks dat het verboden is priveberichten te lezen)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie