Weekend Eiffel

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Dennis013

Weekend Eiffel

Bericht door Dennis013 »

Gisteren terug gekomen van 2 dagen Eiffel met 8 man.

Het begon op zaterdag ochtend al goed ze zouden me om 09:15 ophalen en om 09:05 kreeg ik het geniale idee om mijn scott oiler toch nog ff bij te vullen, zo gezegd zo gedaan alleen door de haast gooi ik het zadel erop en bij het horen van de klik bedacht ik me ineens dat mijn sleutels nog onder het zadel lagen. :oops: Dus snel snel mijn reserve sleutels gaan zoeken waarna om 09:20 uur ik toch nog mijn reis kon beginnen.

Na aangekomen te zijn bij de bezinepomp in Best waar de rest van de groep zich bij ons zou voegen de snelweg richting maastricht op geschoten. Bij de grens zijn we de snelweg afgegaan waarna we een moet ik wel zeggen hele mooie route hebben gereden enige nadeel was het blik wielrenners dat ze open hadden getrokken in de bergen (5 man naast elkaar en niet aan de kant gaan).

Na een happie eten om 12:00 zijn we weer verder gereden het berglandschap in. Waarbij het tempo erg hoog lag, er reden een aantal super sports mee die ik bij probeerde te houden hahaha. Wegen waren afwisselend van maandlandschap tot circuit kwaliteit.

Al laatste stop zijn we bij een ijssalon gestopt voor een lekker ijsje echter de duitse serveerster bleek de eeuwige glimlach zelf te zijn, die was denk ik al lang vrijgezel hahaha. Na wat hilariteit weer opgestapt voor het laatste stukje van 70 km. om 18:15 uur aangekomen eerst een Bitburger naar binnen gemikt we waren tenslotte in Bittburg en toen snel gaan douche. De kamers van het hotel waren netjes en schoon, maar het restaurant was een mengelmoes van Van der Valk en een ziekenhuiskantine lekker sfeervol dus. Maar ach we hadden honger en voor de rest was er niks te doen dus dan is de keuze snel gemaakt.

En na de nodige Bitte ein Bit naar bed gegaan.

Volgende ochtend om 09:00 uur gaan ontbijten om de rit weer op te pakken waar we gebleven zijn maar dan richting Nederland door de Ardennen. Na een Tankstop in Luxemburg (scheelt 50 cent de liter)

Zijn we de bergen weer in in geschoten waarna het tempo door de goede wegen nog wat hoger lag. Tijdens een tussenstop in La Roche-en-Ardenne waar we de lokale specialiteit van het dorp shoarma hebben gegeten begon het plots dik te regenen. Hierop maar op het knopje "NAAR HUIS"geklikt om de snelste weg naar huis te pakken te krijgen. Echter doordat goed weer was voorspelt geen regenpak meegenomen, en geloof me zoveel regen is er nog nooit gevallen ik kon mijn eigen voorwiel niet zien ern er stond niet overdreven 10 cem water op de weg met dik schuim erop dus het was spek en spekglad. Na een uurtje dik soppen op mijn zadel ff een tankstop gehad waarbij tijdens het opstaan het opgespaarde water in mijn broek en onderbroek direct mijn laarzen in liep om te kijken of deze ook waterdicht waren. EN wat bleek dat zijn ze. :schater:

Bij maastricht aangekomen begon de zon te schijnen en konden we in rap tempo naar huis.

Al met al een memorabel weekend waarin we toch een dikke 750 km hebben gereden over mooie en soms slechte wegen maar vooral plezier hebben gehad.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Weekend Eiffel

Bericht door Peterzeeland »

Haha.. prachtig verhaal, over die regen.
wij kochten vroeger op vakantie meestal regenspul op reis naar huis, want ja, ook met mooi weer vertrokken !

al doende leer je, toch?

Gisteren nog in de Ardennen, 's ochtends weg (MTB-en) met zonnetje en tegen 1 uur dikke wolken, onweer, buien, niet normaal, zoals het alleen in de Ardennen kan omslaan.

Volgend weekend met de motormaten naar Duitsland (Brutig-Fankel, leuke lui NL die pension hebben).
Het leven is hard, soms :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie