Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Framomile »

Foto- en videoverslag Mergelland/Eifeltoer

Dag 1)
Donderdag 27 mei omstreeks 13:00u verzamelen Wimmus en ik bij een pompstation in het noorden van Nederland. We gaan samen de Mergelland toer doen in Limburg met een man/vrouw of twintig en plakken er nog een ritje Eifel achteraan met zijn tweetjes . Afbeelding
Het idee van Wimmus was om daarbij lekker stoer en avontuurlijk te doen en te gaan k(r)amperen! Ik had nog wel wat 15 jaar oude kampeer spullen waaronder een zelfopblaasbaar 3cm dik matrasje. Lekker compact om mee te nemen, een tentje kon ik nog lenen van een collega. Hier kom ik later op terug.Afbeelding
Er was slecht weer voorspeld maar onderweg werd het weer steeds beter, in ieder geval warmer en droog. Eenmaal onder Eindhoven besloten we om nog even een ommetje te maken en van de saaie snelweg af te gaan. Wij zijn beiden niet voorzien van navigatie aan boord dus het is altijd wel weer een uitdaging om zo op de bonnefooi ergens naar toe te gaan. De bedoeling was wel om in Meersen uit te komen en ook het liefst voor donker daar we de tentjes nog moesten opzetten e.d.
Al met al een aardig ritje gereden richting Hasselt (door Belgie) en kort gezegd via Peer en Lanaken door Maastricht naar Meersen gereden. Eigenlijk waren we best erg trots om dit allemaal heel relaxed te doen zonder Tommy of Garmy . Wat alleen tegenviel was dat we in het dorpje Meersen ongeveer drie kwartier in de rondte hebben gereden om de camping te vinden maar dat ter zijde.
Eenmaal aangekomen op camping Geuldal was het ondertussen echt mooi weer aan het worden en konden we rustig onze overnachting gaan voorbereiden. Tentjes stonden lekker snel en toen nog even de matrasjes opblazen, althans ik was zo klaar. De mijne was min of meer zelfopblazend maar Wimmus daarentegen had een superlekker luchtbed meegenomen waar hij wel even heel diep voor moest gaan om op te blazen. Afbeelding
Daarna nog heerlijk rustig gegeten en ontzettend genoten van een biertje bij een restaurant op loopafstand en toen waren we klaar voor de eerste nacht in de tent. Afbeelding

Dag2)
Vrijdag 28 mei omstreeks 06:00 uur werd ik voor de 43e keer die nacht wakker. Deze keer door een koekoek en niet door de pijn in mijn rug of de wurggreep waarin mijn slaapzak mij vasthield. Nog even doorbijten en dan mag je er uit!
7:30 uur dan toch eindelijk opgestaan. Ondanks de beroerde nachtrust waren Wim en ik wel zeer goed gemutst, het was weer heerlijk weer en er stond een mooie rit gepland. Snel een van (Wims) thuis meegenomen broodje en dan op weg naar de ontmoetingsplek in Urmond afslag 48 A2.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gd-P7iKKBcQ[/youtube]
Bij aankomst iedereen even gegroet en daarna even met z’n allen koffie drinken en de briefing doen.
Na een warm welkom van Frank volgde zijn duidelijke briefing, deze was best belangrijk want we zouden volgens een aflossysteem de rit gaan rijden. Ik denk dat Frank het goed heeft uitgelegd maar toch ging het al na 3 minuten fout, onze laatste man (Peter RhinoVstrom) was toen al de weg kwijt! :schater:
Het systeem werkte overigens erg goed en nadat iedereen gewend was vond ik het ook wel prettig rijden. Je hebt een vaste “kop” en “laatste man” en iedereen daartussen wisselt van voor naar achter bij elke afslag. De tweede rijder staat stil en geeft de richting aan en wacht tot de laatste rijder aankomt en sluit daarvoor weer aan bij de groep.
Frank was trouwens een heerlijke soepele koprijder, ik weet niet of dat nou door hem zelf kwam of door de soepele heupen van zijn bijrijdster :o)
De rit zelf was prachtig, ik vind dit Limburg echt een prachtig stukje Nederland, veel groen, heerlijke glooiende heuvels , genoeg bochten en leuke dorpjes. We deden ook even een korte pauze voor een fotomoment.
Afbeelding
Zo zie je er uit na zo’n nacht slapen in een tent!
Afbeelding
Tussendoor nog even heerlijk een lunch genomen op een zonovergoten terras[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pds-e07bxvQ[/youtube]
en de rit afgesloten met een leuke groepsfoto.
Afbeelding
Na de rit was ik best wel gebroken en had met Wim afgesproken om ook even zo’n luxe opblaas matras te scoren, want nog zo’n nacht wilde ik echt niet nog een keer. Terug op de camping waren we moe maar voldaan en konden we zittend op mijn nieuwe matras nagenieten van de avondzon met een biertje. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=evO7DnD--6g[/youtube]
Dag 3)
Zaterdag 29 mei -ik denk- een uur of 8 dat we opstonden na wederom een gebroken nacht, ik lag wel iets beter , alhoewel ik nog steeds lag te draaien als een wentelteefje, maar door het mooie weer overdag hadden we een steenkoude heldere nacht en moest ik mij dus nog wel even extra aankleden midden in de nacht. Conclusie: Of ik word te oud voor kamperen of ik ben er niet voor ontworpen. :D
Afbeelding
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=34MM7oTVby0[/youtube]
Alles weer ingepakt en vol goede moed want we zouden nog even met z’n tweeën een toertje Eifel gaan doen vandaag. Het weer was wederom prachtig dus dat was alweer een goed begin. Eerst nog even (verantwoord) stoer gedaan met de motor, waarbij Wimmus nog niet helemaal wakker was want hij probeerde te gaan rijden met een slot op zijn remschijf en da ga nie hè!. :schater:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IG5ICWmjkTI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UJb8sTS7KC8[/youtube]
Daarna op weg richting Köln via Aachen. Bij afslag 7 eraf naar het plaatsje Düren waar de rit vanaf een tankstation kon beginnen. Eerst nog de route met wat gaffertape op de tank plakken en gaan met die banaan.Afbeelding
Ongelooflijk mooie natuur en bochtenwerk en dat relatief dichtbij. We hebben ook nog twee filmpjes proberen te maken met mijn fotocamera los om mijn nek en dat rijdt natuurlijk voor geen meter en de beelden spreken voor zich.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sK8nDiRbQ7A[/youtube]
Toch leuk om terug te zien en wat een mooie fluor handschoentjes he?

Bij de Rursee een eerste pauze en tevens lunchstop gehouden, heerlijk op een terras uitkijkend over het meer Afbeelding. Het weer begon op dat moment ook om te slaan en de zon verdween langzaam achter het wolkendek. Afbeelding
Daarna volop genietend de laatste 40 km gereden en om ongeveer 18:00 uur waren we klaar met de rit. Afbeelding
We waren beiden behoorlijk vermoeid maar ook super trots. Wat nou: Garmin. We hadden het gewoon geflikt: de komplete toer rijden met een stukkie papier op de tank geplakt.
De weg naar huis werd ingezet. Ik had aangegeven dat ik liever niet nog een nacht in een tent wilde doorbrengen en Wimmus vond het ook wel best om weer naar huis te gaan. Tot zo’n beetje boven Eindhoven hebben we het nog droog gehouden maar daarna kwam alle regen die ze voor de afgelopen drie dagen hadden voorspeld maar niet was gevallen, aan een stuk door naar beneden. Nog wat pitstops gehouden en met mijn regenoveral aan rustig en probleemloos veilig thuis aangekomen om lekker de zondag met mijn gezinnetje door te brengen.
Ik heb ontzettend genoten van deze dagen en wil ook Wim(mus) bij deze bedanken voor zijn zeer aangename en humorvolle gezelschap.
We kenden elkaar alleen maar via de V-strom-site en wat ontmoetingen bij eerdere dag tochtjes. Toch bijzonder dat je zo weer leuke mensen leert kennen.

Groet Franc
linkje naar wat grotere foto's http://img526.imageshack.us/g/vertrekcamping.jpg/
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door RvGS »

Leuk verslag van een paar 'vrijeuh jonguhs' :arrow: Franc en Wim Afbeelding
Groet, Robert |
Graafie68

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Graafie68 »

geweldig gemaakt. zulke verslagen maken het bijzonder aantrekkelijk om te te lezen. ook de foto's en filmpjes super.
hoop dat er nog vele mogen volgen, stoere mannen. :schater: :schater:
Dgr

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Dgr »

Erg leuk verslag! Vooral dat matras filmpje :schater:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Stroompje »

Toppie Franc, leuk om te lezen en naar te kijken............ :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
FrenkieNL

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door FrenkieNL »

Leuk verslag, jullie hebben je goed vermaakt ! :bye:
Kiekejan

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Kiekejan »

Aangenaam en leuk om te lezen en te zien.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Framomile »

Dank allen voor de leuke reakties, het was wel even werk maar ik heb zo ontzettend genoten dat ik dit niet alleen voor me zelf wilde houden.

De beelden en het verhaal spreken gelukkig voor zich.

Was nog vergeten te vermelden dat we in Duitsland op de snelweg het gas nog even lekker hebben opengedraaid. Zelf nog even de 200 aangeraakt.

Groet maar weer,

Franc
FrenkieNL

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door FrenkieNL »

Framomile schreef:Dank allen voor de leuke reakties, het was wel even werk maar ik heb zo ontzettend genoten dat ik dit niet alleen voor me zelf wilde houden.

De beelden en het verhaal spreken gelukkig voor zich.

Was nog vergeten te vermelden dat we in Duitsland op de snelweg het gas nog even lekker hebben opengedraaid. Zelf nog even de 200 aangeraakt.

Groet maar weer,

Franc
even OT; ik heb een Speedohealer geinstaleerd en gister heb ik samen met mijn GF even het gas opengetrokken toen we terug kwamen uit de Eifel. Zij tikte 220 aan, ik hield haar bij maar mijn tacho hield op bij 190. Komt ook door het grotere vootandwiel ofc .

Afbeelding
Wils

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Wils »

:mrgreen: inderdaad een leuk verslag.... met leuke filmpjes.... :D
Hoe heb je dat gefilmd tijdens het rijden? en met wat voor kamera...?
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Foto en Video verslag Mergelland/Eifel 2010

Bericht door Framomile »

Hoi Wils, dank.

Ik heb het een beetje proefondervindelijk gefilmd met een canon IS 20 sx. De videokwaliteit is best behoorlijk voor een fotocamera. De camera hing gewoon los om mijn nek en ik had er een lusje in gemaakt om hem iets hoger te krijgen. Wist echt niet wat het zou worden maar achteraf was het best leuk. Het enige jammere was dat er een instelling in de camera zat die hem na zoveel seconde automatisch uitzet. Vooral bij het tweede filmpje "rijden" was dat jammer want op het moment dat hij uitging begon eigenlijk net het mooiste bochten gedeelte 8) .

Oke gegroet maar weer!

Franc
Plaats reactie