Ardennen ritje

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
FastLoe

Ardennen ritje

Bericht door FastLoe »

Afgelopen weekend een ritje georganiseerd om wat jongens bekend te maken met heuvel-, bochten-, en off road rijden. Een gemeleerd gezelschap en de motoren waren niet minder divers. Actiradius ( tankstps) aan moeten passen aan een Aprilia Dorsuduro (tankje van 10 liter) en snelheid aan moeten passen aan een Yamaha XT600.
Al met al, na 150 Km over de snelweg gesukkeld te hebben, de DL1000 is niet boven de 4000 Rpm metjes gekomen, bleek er in de V slechts 6.5 Ltr nafta te gaan. Tja, als je rijd als een DL650, krijg je ook het verbruik van een DL650 ondanks dat mijn DL als pakezel voor de hele groep dienst deed.
Afbeelding
De bochten training begon direct na het verlaten van de Citadel van namen. Brommer en fototoestel tactisch opgesteld en plaatjes gemaakt van de techniek van de verschillende (mede)rijders.
Zie hier, de eerste trainingsbocht
Afbeelding
De off-road secties waren redelijk te doen, voor de Varadero, XT600, Tiger en natuurlijk de Vstrom, anderen, in een soort gemotoriseerde leunstoel hadden er meer moeite mee en drie knullen hebben het al helemaal niet geprobeerd.
Afbeelding
Uiteindlijk bleef de laatste ag alleen de Tiger rijder nog over. We zouden de Long way home doen. Toen we echter na, 3 uur in het bos, slechts 8 kilometer afgelegd hadden en totaal vast stonden op een doorweekt bospad wat met 45° naar beneden ging, hebben we toch maar voor een wat snellere route gekozen, om in ieder geval nog voor de grote regenbuien thuis te komen.
Afbeelding
Al met al, voor de medereizigers een leerzame 100 kilometertjes. Sommige routedelen moeten nog wel wat aangepast worden, maar dan zijn ze ook wel helemaal klaar voor (toekomstig) gebruik
Afbeelding

Behalve foto's, zijn er ook nog wel aardig wat filmpjes gemaakt, heb alleen wat problemen met het plaatsen op YouTube. Omdat ik muziek heb toegevoegd, word dit steeds weer verwijderd en zit je dus naar stomme stille filmpjes te kijken. Iemand enig idee hoe dit te omzijlen is, zodat YouTube niet gaat zeuren over auteursrechten e.d. ??
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Ardennen ritje

Bericht door Framomile »

Wow mooie plaatjes Fastloe , sprekende luchten en wat een heerlijk bochtje zeg.
Misschien in de toekomst dat ik ook eens mee mag rijden ??

Ben ook wel benieuwd naar je filmpjes heb helaas geen upload tips voor je. Misschien via Image-schak daar heb ik zelf wat filmpjes ge-upload??

Tot de volgende keer maar weer, gegroet,

Franc
FastLoe

Re: Ardennen ritje

Bericht door FastLoe »

Ik heb ff een klein stukje geprobeerd via Photobucket, is niet de hoogst mogelijke kwaliteit geworden, maar is meer als een korte impressie bedoeld.
Afbeelding
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Ardennen ritje

Bericht door TT-Strom »

Mooie plaatjes!

Als je weer gaat, houd ik me aanbevolen!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ardennen ritje

Bericht door PDvD »

Mooie plaatjes zeg! HDR of gewoon zo uit de camera?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
FastLoe

Re: Ardennen ritje

Bericht door FastLoe »

PDvD schreef:Mooie plaatjes zeg! HDR of gewoon zo uit de camera?
Sommigen zijn HDR, anderen zijn dusdanig "aangepast" zodat ze passen bij het beeld zo als ik me het herriner :wink:
FastLoe

Re: Ardennen ritje

Bericht door FastLoe »

Goed, ik heb drie kleine filmpjes kunnen bouwen, he geluid is bij de laatste 2 filmpjes door de heren van YouTube weggehaald dus dat moet je er maar bij bedenken.

Het is maar een korte impressie, we hadden zo'n 19 Gig aan filmmateriaal verzameld en ik kan heel moeilijk weggooien dus, hierbij de highlights.

http://www.youtube.com/watch?v=wZfGGGv9wM0

http://www.youtube.com/watch?v=pc5EIpuotro

http://www.youtube.com/watch?v=Wh0E-j9RAYk
Laatst gewijzigd door Stroompje op zo 06-06-2010, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: PS. gebruik de [url][/url] code voor externe links s.v.p. !!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Ardennen ritje

Bericht door TT-Strom »

Mooie filmpjes!

Nogmaals, ik houd me aanbevolen!

Zie ik het nu goed dat er zelfs iemand op een chopper meerijd?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
FastLoe

Re: Ardennen ritje

Bericht door FastLoe »

TT-Strom schreef:Zie ik het nu goed dat er zelfs iemand op een chopper meerijd?
Vergeet niet dat de All-Road motorfietsen pas uitgevonden zijn nadat heel Nederland van een dikke laag asfalt voorzien was :schater:

Voor de uitvinding van het asfalt, reden er ook motorfietsen rond, in alle vormen en gedaanten, dus met een Honda Classic kan je ook door de blubber.
Overigens, hij had op dat moment niet veel keus, doorgaan of achterlaten.
Tja, hij koos voor de eerste optie
Monsterman

Re: Ardennen ritje

Bericht door Monsterman »

Heb je een gps-track van de rit die je gemaakt hebt en wil je die delen met ons?
FastLoe

Re: Ardennen ritje

Bericht door FastLoe »

Monsterman schreef:Heb je een gps-track van de rit die je gemaakt hebt en wil je die delen met ons?
Je hebt een PBtje
Plaats reactie