12 dagen Schotland

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
The V

12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Ook ik ben in juni naar Schotland geweest. Met z'n 3-en in 12 dagen rondgereden. Alleen de eerste overnachting hadden we vantevoren geboekt. Hier de routes van dag tot dag in .gdb-formaat (CNE NT2010.1) B&B's staan er ook in.
Afbeelding

Dag 1: Newcastle-South Queensferry ( http://www.vintageinn.co.uk/thehawesinn" onclick="window.open(this.href);return false; ... eensferry/ )
Dag 2: South Queensferry-Kirkmichael ( http://www.strathardleinn.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 3: Kirkmichael-Aviemore ( http://www.dunroaminaviemore.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 4: Aviemore-Inverness ( http://www.scottish-holiday.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 5: Inverness-Portree ( http://www.pinkguesthouse.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 6: Portree-Aultbea ( http://www.hotelaultbea.co.uk/dutch.asp" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 7: Aultbea-Thurso ( http://www.weighinn.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 8: Thurso-Invergarry ( http://www.invergarryhotel.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 9: Invergarry-Kilmelford ( http://www.cuilfail.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 10: Kilmelford-Kirkmichael (andere Kirkmichael dan dag 2) ( http://www.onebarganock.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 11: Kirkmichael-Dumfries ( http://www.activehotels.com/wl/servlet/ ... anguage=nl" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dag 12: Dumfries-Newcastle

Kleine beschrijving van de B&B's per dag:
Dag 1: Gezellige Inn aan de kade. Onder de spoorbrug (treinen komen bovenlangs tot ongeveer 23:00 maar dat hoor je na een paar passages en biertjes niet meer) Eigen parkeerterreintje achter het gebouw. Het eten is er heerlijk. Kamers zijn schoon en goed onderhouden.

Dag 2: Lekker afgelegen. Nette, ruime, schone en goed onderhouden kamers (vooral in de vroegere stallen) Goed eten. Parkeren op het eigen terrein.

Dag 3: Klassieke B&B op de bovenverdieping van woonhuis. Goed verzorgd. Aardige mensen. Lekker gegeten bij de Winking Owl in Aviemore (neem daar een lekker Sheepshagger biertje!) Parkeren bij het huis voor de deur.

Dag 4: Leuke B&B. Goed verzorgd. Parkeren naast het huis achter het hek.

Dag 5: Een hele aparte gezien de naam en kleur Leuke locatie aan de kade. Simpel, schoon en voldoet. Parkeren voor de deur aan de kade.

Dag 6: Ook een hele aparte. Mooie locatie. Beetje oude zooi en het diner was niet bijzonder. Ontbijt was wel uitgebreid. Eigenaar is een aardige vent met achter zijn huis een eigen whisky stokerij(tje). Daar geeft hij graag uitleg over en laat alles zien (en proeven). Erg leuk om te zien als je eerder al bij één van de bekende stokerijen bent geweest. Parkeren op het eigen terrein.

Dag 7: Vanwege het slechte weer deze dag niet verder gezocht en gelijk hier neergeploft. Wij zaten in de lodges van het motel wat veel weg had van een bouwkeet. Eten was niet om over naar huis te schrijven. Parkeren voor de deur van de lodges. Niet echt een aanrader dus.

Dag 8: Eén van de toppers! Prachtig gebouw aan de rivier. Stijlvol ingericht. Leuk personeel. Heerlijk eten! Parkeren naast het gebouw. Nogmaals: dit is een topper!

Dag 9: Weer een topper! Heerlijk rustig. Eigenaren hebben dit net een paar maanden overgenomen van de vorige eigenaren en doen erg hun best. Schoon en zeer netjes onderhouden. Gezellige ruimte om goed te eten en te drinken. Parkeren voor het pand of achter het pand op eigen terrein.

Dag 10: Deze is echt de beste die wij bij toeval zijn tegengekomen! Eerst kwamen we terecht bij de Black Bull in Straiton. Zij hadden geen plek voor een overnachting voor ons. Via deze eigenaar kregen we het adres van deze B&B een dorpje verder. Een prachtig modern huis zonder uiterlijke kenmerken van een B&B. Dus eerst een beetje twijfelachtig. Maar al snel werden we ontvangen door de eigenaar (zelf motorrijder dus die vond het prachtig) en zijn vrouw. Prachtige ruime en stijlvol ingerichte kamers bij die mensen thuis. Alsof we in een tig-sterren hotel waren aangekomen. Deze mensen doen het niet voor de poen maar voor de gezelligheid en om nieuwe mensen te leren kennen! Zo hebben we de hele avond bij Malcolm en zijn vrouw in de keuken gezeten en hun koelkast leeggedronken en we mochten er niet extra voor betalen. En hij vond het prachtig om op de laptop de foto's van de voorgaande dagen te bekijken. Hier ga ik zeker nog een keer terug, al is het allen maar om deze mensen op te zoeken. Dit is echt de mega-topper van onze Schotland trip!!!!!!!!!!

Dag 11: Ziet er aan de buitenkant duur uit maar is het niet. Dit is samen met het motel van dag 7 de slechtste. Grumpy personeel en afthanse kamers. Voor het diner zijn we naar een leuke drukke pub gegaan verderop in de straat. Ontbijt was ook niet veel bijzonders. Dus rij er gerust voorbij.

Foto's: http://marruk.smugmug.com/gallery/8456849_uSD83#56" onclick="window.open(this.href);return false;
Ed Jonkmans

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Ed Jonkmans »

Hallo The V,
Ziet er zeer leuk uit. Wij vertrekken volgende week ook richting Schotland. En zo te zien deden jullie ongeveer dezelfde route als die wij gaan doen,
alleen gaan wij die lus naar links bovenaan niet maken. Wij boekten een georganiseerde reis via Motoerit.
Uit interesse (van m'n vrouw): Aan welke temperatuur mogen we ons verwachten?
Hebben jullie het wat droog kunnen houden? (Wat kan je ons aanraden: lederen pakken of toch maar cordura kledij?)
Hoe beschermden jullie je tegen de midges? (of zijn de verhalen wat overdreven?)
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Frank »

Mooi!

Hmm, ik zie Stroompjes reactie al aankomen... :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Ed Jonkmans schreef:Hallo The V,
Ziet er zeer leuk uit. Wij vertrekken volgende week ook richting Schotland. En zo te zien deden jullie ongeveer dezelfde route als die wij gaan doen,
alleen gaan wij die lus naar links bovenaan niet maken. Wij boekten een georganiseerde reis via Motoerit.
Uit interesse (van m'n vrouw): Aan welke temperatuur mogen we ons verwachten?
Hebben jullie het wat droog kunnen houden? (Wat kan je ons aanraden: lederen pakken of toch maar cordura kledij?)
Hoe beschermden jullie je tegen de midges? (of zijn de verhalen wat overdreven?)
Grtz
Ed
Hallo Ed,
wij hebben het wonderwel zo goed als droog gehouden. Eén dag regen en de rest van de dagen droog en lekker weer.
Ik had gewoon mijn cordura aan en voor de zekerheid een pendek mee. Vandaar dat ik op de foto ook een paar keer met mijn broek naar beneden sta :oops:
Als ik nu naar de voorspellingen voor volgende week kijk zie ik regen en een graad of 18. Ik zou lekker voor cordura gaan.
Wat betreft die midgies; kleine klere-beestjes! Ben aardig lek gestoken. Wij kregen daar het advies van een "local" een bepaalde bodylotion te gebruiken, de naam ben ik vergeten maar het zit in een roze fles. Het schijnt dat ze dat spul ook in het Schotse leger aan die gasten verstrekken. Ik denk dat als je dit daar aan iemand vraagt ze je wel verder kunnen helpen.

Heel veel plezier en we zien de foto's wel tegemoet.

Marc
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Stroompje »

Wauwwwww wat een feest van herkenning!!!
Adrian's Wall. - Edinburg Railroadbridge - Glenshee/Devils Elbow!! - Higlands Tomintoul -Loch Mohrlich met de Cairngorms(met in de bossen achter het Loch onze stek op het Rothiemurgus Estate) Inverness - Portree(met het Pinkguesthouse) - Skye - Old Man of Storr - Eilean Donan - WestCoast - Durness - John 'O Groats - Dunrobin Castle - Glen Finnan - The deers - Loch/Ben Hope - The Trossach's - Fort Augustus - Gateshead - De lege wegen met de ozo leuke bochten - Prachtige natuur Etc Etc....... te veel om op te noemen :!:

Even tijd genomen voor je prachtige foto's :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Ed Jonkmans

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Ed Jonkmans »

Had de prachtige foto's nog niet gezien: subliem!
We zijn er eventjes zoet mee geweest. Maar het was zeker geen straf!
Oh ja: bij de eerste foto's zag ik dat jullie de motoren zelf moesten vastzetten op de boot. Wij vertrekken eveneens in Ijmuiden.
Van de reisoperator kregen we de aanbeveling om zelf riemen mee te nemen want de beschikbare zouden soms ondermaats zijn.
Hebben jullie dit ook zo ervaren? Ik heb wel spanriemen liggen hier, maar het is natuurlijk weer extra ballast en bagageruimte die je verliest.
We hebben wel 3 koffers, maar we zijn ook met 2, dus zal er voor de bagage gewikt en gewogen moeten worden.
Laat ik de riemen maar thuis liggen of sjouw ik ze voor de zekerheid maar mee ?
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Stroompje »

Hoi Ed,
als je met DFDS Seaway's van af IJmuiden naar New Castle upon Tyne vaart.......kan ik je vertellen dat er veel goede spanbanden met ratel op de boot aanwezig zijn.
Het hangt echter af van het aantal meereizende motoren of het genoeg is......ik ga niet zonder mijn eigen spanbanden op weg!
Mocht je in Schotland ook nog eens overvaren naar een van de mooie eilanden, dan kan een eigen spanband ook handig zijn........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Wij hadden met bovenstaande lijn genoeg goede bandjes.
Spocky

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Spocky »

Na het zien van de foto's kan ik me best voorstellen dat er mensen helemaal verslingerd zijn aan Schotland. Wat is het daar mooi zeg, moet ik toch maar eens een keer gaan kijken.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Peterzeeland »

dat jullie dat hebben gedaan in 12 dagen en dan zoveel (mooie!) foto's hebben gemaakt..... druk weekje.,.. maar wat is Schotland toch uniek-mooi!
ik bewaar je route voor de toekomst :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Peterzeeland schreef:dat jullie dat hebben gedaan in 12 dagen en dan zoveel (mooie!) foto's hebben gemaakt..... druk weekje.,.. maar wat is Schotland toch uniek-mooi!
ik bewaar je route voor de toekomst :D
Was prima te doen hoor! Elke dag tussen de 250 en 350 km. We hebben geen enkele dag tot in de avond door hoeven rijden. Elke dag rond 17 of 18 uur waren we op plaats van bestemming.
Dgr

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Dgr »

Geweldige foto's :worship: Nu begrijp ik waarom 't zo'n populaire bestemming is voor motorrijders!
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Chopperbiker »

Heb genoten van de fraaie foto's :!:
Helemaal top!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Dennis013

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Dennis013 »

Echt een super mooie trip als je de fotos moet geloven. Maar even voor mijn beeld wat ben je zo ongeveer kwijt voor alles (overtocht, verblijf, voer en benzine).

De achterband mag van het totaal afgehaald worden :schater:
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Framomile »

Ik sluit me aan bij de rest, wat een prachtig mooi land zeg. Ik krijg een goede indruk door de mooie foto's en snap nu inderdaad waarom iedereen zo gek is van Schotland, jullie hebben zo te zien echt genoten en ook genoeg tijd gehad voor wat plezier onderweg.

Staat zeker op mijn verlanglijstje !!

Groet,

Franc
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Dennis013 schreef:Echt een super mooie trip als je de fotos moet geloven. Maar even voor mijn beeld wat ben je zo ongeveer kwijt voor alles (overtocht, verblijf, voer en benzine).

De achterband mag van het totaal afgehaald worden :schater:
Ik weet het niet meer precies. Maar als je bijvoorbeeld op de site van DFDS kijkt dan kun je precies zien wat de overtocht kost. B&B's of hotels kun je zo gek maken als je zelf wilt!
Dennis013

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Dennis013 »

Had idd al zitten kijken bij DFDS ik ben nu ook aan t kijken om komende zomer een dag of 7 te gaan met de motor en.......oh ja mijn vriendin hahah

Ben echt benieuwd.
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Zeker doen! Je zult zien dat het verslavend is.
Ik ben in juni 2 weken met de motor geweest. Was zo onder de indruk en wilde dit ook graag delen met mijn meissie en m'n ouders dat ik in september nog een keer 7 dagen ben geweest met de auto!
Uiteraard geniet de motor mijn voorkeur... volgend jaar maar weer!
Graafie68

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Graafie68 »

WAANZINNIG

schitterende foto's. kunnen zo in de folder van schotland of van de motoren.

hebben jullie soms speciale camara's gebruikt.
heb echt genoten.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Framomile »

Ja wilde ik ook net vragen, wat voor camera hebben jullie hiervoor gebruikt ??

We horen het wel,

Gr, Franc
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Framomile schreef:Ja wilde ik ook net vragen, wat voor camera hebben jullie hiervoor gebruikt ??

We horen het wel,

Gr, Franc
Euhm, niet veel bijzonders; een Canon Ixus, Canon G9 en omdat mijn eigen camera gesneuveld was heb ik op de valreep een Sony Cybershot T90 gekocht. Inmiddels heb ik een G10 gekocht dus ik kan niet wachten op de volgende fotosessie in Schotland.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Framomile »

Dank je maar eeh, de canon g9 en de g10 zijn toch echt wel redelijke compact camera's hoor. Je kan voor de gein even deze site checken(http://www.cameralabs.com/reviews/Canon ... dict.shtml wel in het engels.

Maar hoe dan ook de foto's zijn prachtig :D

gr, Franc
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Ja zeker! Ben echt heel blij met mijn G10. Heb mijn spiegelreflex er voor weggedaan en nog geen moment spijt van gehad. Heeft bijna alle functies die een DSLR ook heeft.
Maar ik bedoel er mee te zeggen dat het geen camera's zijn van duizenden euro's zoals een 5D Mark II met dure objectieven (hangt ook een beetje moeilijk om je nek tijdens het rijden :wink: )
Uiteindelijk gaat het niet om het toestel om om de persoon er achter!

G11 is trouwens inmiddels ook uit http://www.letsgodigital.org/nl/22951/c ... rshot-g11/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Framomile »

Ja goed he,maak mij even gek. Mijn vrouw vroeg laatst toen ik voor de zoveelste keer weer iets (tbv veilgheid :wink: ) voor mijn motor ging kopen of er ooit een eind aan zou komen, dat uitgeven aan de motor. Of terwel laat ik nou maar niet over een nieuwe camera beginnen want ik had deze ook op het oog.
Of is het misschien veiliger als je onderweg tijdens een toer door schotland hele mooie foto's neemt :roll: ???!!!

Groet Franc
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Peterzeeland »

@Framomile: bij mij is elke uitgave 'voor de veiligheid' :mrgreen: , het beste koopargument voor vrouwen (vraag maar aan autoverkopers, iemand in de zaal????)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Framomile schreef:Of is het misschien veiliger als je onderweg tijdens een toer door schotland hele mooie foto's neemt :roll: ???!!!

Groet Franc
Als het dan fout gaat kun je in ieder geval nog zeggen; "gelukkig hebben we de foto's nog"
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Framomile »

Ik heb net weer onder het mom van de veiligheid een veiligere broek en veiligere laarzen gekocht van respectievelijk Dane en Daytona. Laat ik het zo zeggen , het bedrag was zo hoog dat ik niet zeker wist of ik nog wel veilg kon thuiskomen. :lol:

Misschien leuk idee, topic over "veilig kopen" :wink:

Gr Franc
Ed Jonkmans

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Ed Jonkmans »

Vertel dan maar zeker niet dat ik met Daytona's aan, m'n been gebroken heb (in de enkel, dus in de Daytona-laars). En m'n vrouw, ook met Daytona's, was er niet veel beter af.
We gaan trouwens nog nog om de 2 dagen naar de kinesist! Oh ja, we stonden bij die val op 21 augustus bijna stil. Dus .... veilig zijn Daytona's heel zeker.
Grtz
Ed
Lucsa
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 04-12-2009, 10:28
Mijn motor is een: FJR 1300
Woonplaats: Tielt (België)
Contacteer:

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Lucsa »

Prachtige fotoreeks. :worship:
Na 2 eerdere reizen naar daar volgt er zeker een derde in de toekomst.
Groetjes Sabien & Luc
http://www.lucsa1.be/index.htm
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Beter laat dan nooit!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QeuaqtlajcQ[/youtube]
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Frank »

Mooi V! Dat was die goeie oude tijd toen je nog een mooie motor had! :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door Stroompje »

Hmmmm..... nog 65 nachtjes slapen en dan 2 weken Schotland/Hebriden.....yeahhhhhh Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Re: 12 dagen Schotland

Bericht door The V »

Frank schreef:Mooi V! Dat was die goeie oude tijd toen je nog een mooie motor had! :mrgreen:
Tsja, nu is het helaas afzien :wink:
Plaats reactie