Gratis naar Noorwegen?

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
MaxZeiler

Gratis naar Noorwegen?

Bericht door MaxZeiler »

Hoi luitjes,

Op 15 juli 06 start de Colin Archer zeilrace van Nederland naar Zuid Noorwegen. Ik doe daar aan mee en zou het leuk vinden om rond de 20e juli weer op de motor vanuit Larvik (2,5uur bussen van Oslo) terug te rijden.

Vraag is, hoe krijg ik 'm daar. Ik kan 'm laten bezorgen (bijvoorbeeld via motortransport.nl) maar misschien is er wel een liefhebber die naar Larvik wil rijden. Benzinekosten worden vanzelfsprekend vergoed, ticket terug in overleg.

Misschien iets voor jou? (Zie ook http://www.camr.nl/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

Groets
Joop
@MaxZeiler
Biker

Re: Gratis naar Noorwegen?

Bericht door Biker »

MaxZeiler schreef:Hoi luitjes,

Op 15 juli 06 start de Colin Archer zeilrace van Nederland naar Zuid Noorwegen. Ik doe daar aan mee en zou het leuk vinden om rond de 20e juli weer op de motor vanuit Larvik (2,5uur bussen van Oslo) terug te rijden.

Vraag is, hoe krijg ik 'm daar. Ik kan 'm laten bezorgen (bijvoorbeeld via motortransport.nl) maar misschien is er wel een liefhebber die naar Larvik wil rijden. Benzinekosten worden vanzelfsprekend vergoed, ticket terug in overleg.

Misschien iets voor jou? (Zie ook http://www.camr.nl/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

Groets


Joop
@MaxZeiler
Poeh hé dat is een erg mooi aanbod!!!!! Ik zou wel willen!!!!
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Leuk!!
hoelang mag de brenger van de motor er over doen?
Ik bedoel, moet hij van jou direct van NL naar Larvik of is er voor de
brenger ook nog de mogelijkheid om via een omweg wat
bezienswaardigheden te bekijken?

Persoonlijk lijkt het me fantastich om op de motor heen te rijden
en met de trein weer terug.

Bij deze meld ik mij aan als kandidaat!!

gr.
Richard
MaxZeiler

Alle tijd

Bericht door MaxZeiler »

Hoi Richard of @Biker,

Neem er wat mij aangaat rustig een week de tijd voor. Op de terugweg wil ik bijvoorbeeld in het bergrijke Telemarkgebied een paar dagen gaan rijden. Als jij daar alvast een mooie route uitstippelt en doorgeeft!

Via Frederikshafen Denemarken is er een rechtstreekse ferry naar Larvik. Je bent dus zo in Noorwegen. Het maakt mij allemaal niet uit, ik ben er sowieso mee gematst als de motor maar heelhuids rond de 20e juli verschijnt! Dat je in de tussentijd rustig tourt, (meeste is 80km zone in Noorwegen las ik) en er desnoods 1000km extra op zet - daar heb ik noch mijn Strom moeite mee.

Je hebt ook een complete kofferset tot je beschikking, een best brave TomTom, alleen geen zelfgevlochten remleiding :wink:! (Sorry was echt niet sarcastich bedoeld toen- klonk alleen zo onwaarschijnlijk).

Ik zou alleen balen als iemand die het aanbied zich op het laatste moment terugtrekt. Bedenk dus goed of we echt een vaste afspraak kunnen maken.

Groets
Joop
Biker

Re: Alle tijd

Bericht door Biker »

MaxZeiler schreef:Hoi Richard of @Biker,

Neem er wat mij aangaat rustig een week de tijd voor. Op de terugweg wil ik bijvoorbeeld in het bergrijke Telemarkgebied een paar dagen gaan rijden. Als jij daar alvast een mooie route uitstippelt en doorgeeft!

Via Frederikshafen Denemarken is er een rechtstreekse ferry naar Larvik. Je bent dus zo in Noorwegen. Het maakt mij allemaal niet uit, ik ben er sowieso mee gematst als de motor maar heelhuids rond de 20e juli verschijnt! Dat je in de tussentijd rustig tourt, (meeste is 80km zone in Noorwegen las ik) en er desnoods 1000km extra op zet - daar heb ik noch mijn Strom moeite mee.

Je hebt ook een complete kofferset tot je beschikking, een best brave TomTom, alleen geen zelfgevlochten remleiding :wink:! (Sorry was echt niet sarcastich bedoeld toen- klonk alleen zo onwaarschijnlijk).

Ik zou alleen balen als iemand die het aanbied zich op het laatste moment terugtrekt. Bedenk dus goed of we echt een vaste afspraak kunnen maken.

Groets
Joop
Ik heb inmiddels mijn agenda op het werk bekeken maar helaas ik krijg het niet voor elkaar :cry: :cry: :cry: :cry:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Hi Joop,

ik heb je bericht gelezen en geantwoord, alleen had ik je bericht hier
nog niet gelezen, dus dat van die kofferset moet je maar even overslaan.
Ik heb net mijn collega gesproken en vrijnemen is geen probleem. :D

ik bel je binnenkort

gr.
Richard
MaxZeiler

"Kill"tunnel

Bericht door MaxZeiler »

hoi richard,

leuk die ontmoeting gisteren bij jullie in puttershoek. we zijn allebei enthousiast over het idee - dat is het goede nieuws. het bleef mooi weer en ben (eerst via strijen) binnendoor terug gereden naar soest.

lekker handig - was ik die kil-toltunnel doorgeknord bleek ik voor het eerst van mijn leven letterlijk geen cent op zak te hebben... wel allerhande veelkleurige pasjes enzo- maar daar tuurde de volslagen wereldvreemde loketteur(?) alleen maar steeds loensender naar, om er uiteindelijk nulkommanix mee te kunnen. mijn volgende tactiek was de "zielige". een oprecht deerniswekkend verhaal dat mijn kinderen het niet sluitende carnavalsbudget via één resolute en afdoende graai opgelost dachten te hebben, bracht uiteindelijk alleen maar warme tranen op mijn eigen wangen. (of kwam het van die schrijnende wind...) nee, aan een gratis opening gaf de overijverige micro tunnelexploitant niet graag toe. na kort maar inventief overleg met een collega besloot hij een eenmalig incassocontract uit de kast te trekken. wat hij daarna begon uit te schrijven, met een fikse opslag van €1,25 bovenop de verschuldigde €2,00 voor het standaardtarief. een mooie winstkans voor de NV kiltunnel c.s., want de kostprijs incasso-afschrijving (bron F. van Lanschot Bankiers N.V.) is €0,09. Toch een extra euro veertien cent op die kleumende V-Strommer gepakt- zo pochde de lallende loketteur later die avond.

De 125 begripvolle :evil: automobiloos achter me dreigden me bij het volgende verkeerslicht liefkozend in te sluiten... maar ik kon gelukkig op vroeggroen wegaccellereren en zo aan deze kersverse hoeksche waard emigranten ontsnappen, die graag hun vasten hadden beëindigd met een "kilse" lynchpartij.

vervolgens naar een normaler hartritme dan 180 plus afgezakt en via een gedeelte van de lek en linge route het dorpje goudriaan gedaan. je rijdt daar bijna door het water, links en rechts allemaal sloten om je heen.

nu noorwegen dus door gaat meteen nog wat sites opgezocht waar motorverhalen skandinavië op staan. die dacht ik hier maar te delen met jou en de ander forummers.

zoals
http://www.andersreizen.nl/index.html?v ... 01m01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://users.pandora.be/lucsa.1/noorweg ... p%2004.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.noorwegenpermotor.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.noors.net/forum/787" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.horizon-taal.nl/scandinavie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

als jij (of anderen) nog wat aardige zweden en/of noorwegen items tegenkomt, dan lees ik ze graag.

"ha det bra" (het ga je goed!)
joop
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Hi Joop,

het was inderdaad goed even kennisgemaakt te hebben, het is altijd
beter elkaar even gezien te hebben voordat een besluit genomen wordt.

En aangezien alles positief was, is het besluit genomen en breng ik jouw
v-strom naar Larvik.

Jammer dat je problemen had bij de Kiltunnel. Is mij ook wel eens
overkomen en ik vind het belachelijk dat er bij het management van
de Kiltunnel nog steeds geen benul bestaat van de hedendaagse betaal-
mogelijkheden (WE WILLEN PINNEN!!!!!).

En, inderdaad, het personeel van de Kiltunnel wordt geselecteerd op IQ
en dat mag zeker niet hoger liggen dan 5.

Trouwens, een file veroorzaken bij de Kiltunnel op zatermiddag is bij ons
meestal toch wel goed voor een voorpaginabericht in het plaatselijke
sufferdje (ik hou de krant in de gaten !!!) :wink: :wink:

Ik ga een mooie route uitzoeken, we houden contact en we spreken af
dat ik op een mooie zaterdag eens naar Soest kom rijden.

gr.
Richard
Remakil

Bericht door Remakil »

Nog ff een link... prima ritje voor een Strom... :)
En je kan de schrijver ff contacten... ;)
MaxZeiler

kofferrek?

Bericht door MaxZeiler »

hee @remakil

senks - leuk verslag. het gaat jeuken! ik mis alleen hoe je de schrijver kunt bereiken - ben jij soms ook "kofferrek"?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

kofferrek@gmail.com

http://www.geocities.com/kofferrek" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Je kan vanuit Kiel rechtstreeks de ferry naar Oslo nemen. Dat is:

1. Net zo duur al zou je met motor helemaal naar topje van Denemarken gaan en vanaf daar ferry naar Kristiansand en dan rijden naar Oslo (moet je benzine maar eens uitrekenen voor die extra 600 km ofzo).
2. Veel minder vermoeiend, je slaat gigantisch saai Denemarken over, hoeft alleen maar die ca. 600 km (afhankelijk vanaf waar je begint) naar Kiel te rijden, je hebt ook tijd zat om te eten en te slapen dan.
3. Met een relatief grotere en luxere ferry dan vanaf andere plaatsen, dus meer genieten voor hetzelfde geld.

Dan kan je vanaf Oslo meteen genieten van het prachtige zuid Noorse land.
Afbeelding

Ferry details hier: http://www.colorline.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik ben op vakantie al dan, anders had ik mij zeker getempt gevoeld om mee te dingen (en had ik goedkoop terug kunnen vliegen :) ). Voor een volgende keer hou ik me aanbevolen!
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Bedankt voor de tips, Emil :D

Het wordt waarschijnlijk de optie Kiel-Oslo en dan nog een stukje
Zuid Noorwegen bekijken voor de V-strom afgeleverd wordt bij
Joop in Larvik.


Was het alvast maar Juli :wink: :wink:


gr.
Richard
MaxZeiler

Terug van vakantie

Bericht door MaxZeiler »

Hi all,

Om het verhaal even af te maken, de zeilrace naar Noorwegen was een groot succes. Met ons schip de "Fan Fare", een kruising tusen een racer en een tourschip, (FF1100) Afbeelding zijn we na een probleemloze overtocht in 66 uur bovenaan geeindigd in onze klasse. Na een paar dagen genoten te hebben van onze winst kreeg ik wel erg zin om te gaan V-Strommen. Mijn bulletjes liggen al op de steiger, de helm aan de -juist- helmstok. Blackstrom was zeer strak op tijd, de motoroverdracht verliep perfect volgens plan. Hij had al genoten van Noorwegen, nu wij nog. (Broer Patrick was met z'n BMW650 de dag ervoor ook aangekomen).

Het weer was mooi, al die tijd al - en bleef gedurende de vakantie ook heerlijk. Terwijl Nederland zuchtte en pufte reden wij met een constante 25 graden vrolijk grijnsend rond.

Volgens de Lonely Planet en verhalen van anderen moesten we iig naar het Lysefjord, een prachtige route met tientallen haarspeldbochten. Overigens had Emile E-Strom daar in deze rubriek ook al een aardig fotootje van gestuurd. Het bleek er adembenemend mooi te zijn. Ben natuurlijk gek op water - en op iedere honder meter hoogteverschil kwam jje een nieuw meer tegen. Als je om de ene bocht een "ohhh..." van verbazing over schoonheid had geuit, dan was de volgende bocht zeker een "ahhh..." waard. Hier n idee ervan; Afbeelding

Via verschillende campings trokken we vanuit Larvik naar Kristiansand - het Lysefjord en Lysebotn, naar de "Preikestole"Afbeelding
(die we om 08.10u beklommen hebben - anders werd het voor dat geklauter te warm). Een prachtig uitzicht! Afbeelding

Als motorrijder denk ik inmiddels dat Noorwegen een must is. Geen weg is er recht, het is er stil, je komt geen verkeerslicht tegen - alleen in de grote stad- de meeste wegen zijn er vrij van tol voor ons bikers, Afbeelding (daar zijn we natuurlijk Ollanders voor-nie...) en de campings zijn er talrijk, schoon en ook voordelig. AfbeeldingAfbeelding

Tsja, wat is er dan nog te zeggen. Vrouwelijk schoon waar zoveel over gerept wordt... ach, het is er wel, maar ja - je kijkt toch alleen naar de weg en misschien af en toe eens naar een kerkje (Kristiansand) onderweg... Afbeelding

Nog veel meer prachtige natuur gezien, gletschers - watervallen maar daar is nu even geen tijd meer voor. Geloof me- het is r prachtig en met een snel veer -tussen Kristiansand en Denemarken- ben je r heel vlot. AfbeeldingAfbeelding

Conclusie; een erg geslaagde vakantie - mede ook door het vertrouwen tussen de forummers om "in den verre" even van motor te wisselen. Tot n volgend avontuur.

Afbeelding

Joop (en Patrick)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ja ja.....al weer een overtuigend bericht..... pro Noorwegen!!
Wij moeten toch maar eens iets gaan plannen, die kant op..... :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie