Zuid Engeland

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Zuid Engeland

Bericht door Emile »

Afgelopen juni 5 dagen met de motor (waarvan 2 V-Stroms) naar Zuid Engeland geweest en een paar hele mooie dagen gehad.

Heen via de boot naar Harwich, terug via de tunnel. De omgeving van Harwich is niet de moeite waard, maar het scheelt wel 3 uur snelweg en je begint direct in het beloofde land.
Mooiste tocht was dag 3, door Dartmoor en Exmoor (ook het hele stuk er tussen). Prachtige uitzichten, wegen met 25% helling en loslopende dieren (oppassen :duim: )

Hier de route en een aantal plaatjes voor de liefhebber. Op mijn site staan alle TomTom routes. (http://www.bumabuma.nl/motorroutes-zuid ... 15.php?d=1)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Zuid Engeland

Bericht door Patrick8888 »

Leuk! Jaren geleden zijn we ook door zuid Engeland gereden, tot Plymouth. Stonden jullie motoren gewoon los in de trein? Wij moesten ze toen in een wielklem rijden. We mochten er als laatste op en ook weer als laatste af.

Zou wel weer eens terug willen en ook weer eens naar Schotland, de highlands in.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Zuid Engeland

Bericht door Stroompje »

:duim: Vast een mooie trip geweest!
Op je site kon ik het natuurlijk niet laten om naar je plannen voor 2016 te kijken, :arrow: Schotland!
DOEN!
:idea: Niet teveel op de A wegen blijven rijden...............er is zoveel mooi's te zien op de niet doorgaande verbindings wegen. Je Strom zal je dankbaar zijn .......meer bochten en genieten en rustiger.
B.v.
Dag 2 naar Ullapool op de A9 na Evanton/Benzinestation de B9176 nemen naar Ardross/BonarBridge je kom over Struï Hill met een prachtig panorama!! Niet de A9 die is druk en saai!
Zo zijn er nog meer altenatieven.... oa. Dag 5 lijkt me een oersaaie afsluiting op het stukje langs Gare Loch na...
Nog veel plezier met het plannen :-)} :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Zuid Engeland

Bericht door Emile »

Hoi Stroompje,

Ik heb de B9176 op de route opgenomen (nog niet online), thanks! Mijn streven is om per dag niet meer dan 5 uur te rijden en eventueel tijdens de route een extra loopje te nemen (zoals naar Ullapool). Ook om eventuele regen het hoofd te bieden. Minder A wegen wordt lastig, want dan kom je niet echt 'verder', maar ik sta open voor suggesties. Naar Applecross heb ik ook de route langs de kust nog als loopje staan bijvoorbeeld...

En ja, de laatste dat wordt een wat saaie dag, maar als ik daar een leuke route van maak moet ik ergens anders gaan snoeien (bijvoorbeeld Skye overslaan). Lastige keuzes...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Zuid Engeland

Bericht door Emile »

Patrick8888 schreef:Stonden jullie motoren gewoon los in de trein? Wij moesten ze toen in een wielklem rijden.
Ja, stonden gewoon los. We hebben er toch wel naast gestaan tijdens het rangeren en losgelaten in de tunnel. Zit alleen ergens midden in de tunnel een knakje, maar alles bleef gelukkig overeind staan...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Zuid Engeland

Bericht door Stroompje »

De Applecross kan je geheel langs de kust doen en ook verder langs loch Carron via Plokton (Palmtrees!) naar Kyle of Lochalsh maar een keer op en neer is ook leuk.....tja keuze's. :schater:
Applecross-Plokton-Sky.JPG
Veel plezier nog met plannen :duim:[/color]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Zuid Engeland

Bericht door Emile »

Thanks Stroompje!

Ik heb een aantal wijzigingen doorgevoerd http://www.bumabuma.nl/motorroutes-schotland-2016.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel jammer dat het nog zo lang duurt ;-)

Wat is jouw ervaring trouwens met de rijtijden die TomTom aangeeft?
T.o.v. Tyre (= Google maps) is TomTom over het algemeen 10% a 15% langzamer, die je er vervolgens in normaal verkeer gewoon weer af rijdt.

In Schotland is er geen afwijking, waarschijnlijk doordat er minder verkeer is en de kans op file dus minimaal.

Hamvraag is dus: Zijn de Tyre/TomTom tijden representatief, of rijdt je er met de motor nog wat vanaf (als je gewoon lekker doorrijdt)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Zuid Engeland

Bericht door Stroompje »

Eeeeh verkeer ......soms schrik je van een tegemoet komende verkeersdeelnemer :schater:

De TTrijtijden zijn aardig accuraat.....meestal rijden we net als hier er wel wat af.
Wij hebben route's tot 550 km per dag gereden en waren altijd voor dinertime weer terug.
Mocht het wat krap worden kan je je altijd "meten" (en het tempo opschroeven) met de Schotten, die tijdens hun "Spits" als ralleyrijders hun woonwerk kilometers afleggen.. :-)} :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie