Oranje route (Duitsland)

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Oranje route (Duitsland)

Bericht door Patrick8888 »

Oranje route van 18 tot en met 21 juni 2015.

1ste dag
‘s Ochtends vertrokken vanuit Kapelle om een gedeelte van de oranje route te rijden in Duitsland. We gingen rond 07:30u. op pad. Net voor de Belgische grens op de A4 stopte de goldwing ermee….. :shock: ..geen power meer, accu leeg.. :evil: .. ANWB gebeld en gewacht. Met een extra accu pack kon hij met de goldwing naar huis rijden. Wij namen afscheid en zijn verder gaan rijden wel met het idee dat onze mederijder misschien nog iets kon regelen. Blijkt achteraf de koolborstels te zijn van de dynamo.

Het eerste stuk was snelweg door Belgie heen, richting Maastricht. Net na Aken zijn we van de snelweg afgegaan om verder binnen door te rijden, richting Bonn. Van Bonn langs de Rijn richting Koblenz. Tijdens een pauze contact gehad met de pechvogel……...hij is onderweg en was net Maastricht voorbij.. :D .. Afgesproken dat we elkaar zouden treffen in het centrum van Bad Ems. Stonden we daar net 1 minuutje...tuut tuut. Ik kijk om, he een V-Strom, leuk…...blijkt hij een V-Strom gehuurd te hebben. Geweldig, zijn we nu met 2 strommetjes. :duim:

Daarna zijn we nog een stuk verder gereden, eerst door Nassau heen. In Lahntal hebben we een slaapplaats gezocht. Daar was een gasthof, zum Lahntal. Een nette ruime 3 persoon kamer. Eerst even opfrissen en dan aan het avond eten. Na het eten zijn we nog naar de Laureburg gewandeld. Stevige wandeling omhoog. Daarna weer terug gelopen en het bed opgezocht.

2de dag
‘s Ochtens na het ontbijt de motoren gepakt en weer verder gaan rijden. Eerste stop was bij Slot Weilburg. Mooi Slot met een mooie tuin erbij. In Wetzlarer zijn we binnen geweest in de Wetzlarer Dom. Daarna zijn we naar Dillenburg gereden en hebben we de Dillenburg Willemstoren bezocht. We zijn ook in de kazematen geweest. Dat was maar goed ook want toen we eruit kwamen had het behoorlijk geregend. In Hilchenbach hebben we een hotel genomen, Hof 31. Mooi hotel en modern ingericht.

3de dag
Van Hilchenbach naar Fulda gereden. We zijn nog bij een internaat gestopt, ook weer een mooi oud gebouw. In Nederland zal dit gebouw waarschijnlijk gesloopt zijn omdat het te veel zou kosten. Gelukkig blijven veel van dit soort gebouwen in het buitenland wel bestaan en worden ze ook netjes onderhouden. Tegen de middag kwamen we in Fulda aan. Dit is ook een hele oude stad, met mooie oude gebouwen. Daar zijn we ook in de Dom geweest en hebben in de Slottuin van het stads slot gelopen. Daarna weer op de motor gestapt en zijn we naar Bad Arolsen gereden. Onderweg daar naar toe was er een omleiding, dus moesten we een stukje geplande route aanpassen. Aangekomen daar een hotel gezocht, hotel Luisen Muhle.

4de dag
Na het ontbijt zijn we eerst naar het residenten slot van Arolsen gegaan en daar rond gekeken. Langs de Sorpesee gereden, leuk stukje zo langs het water. Daarna zijn we de snelweg weer op gegaan richting huis. Het waren weer een paar mooie dagen en we zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. De wegen waren goed en het weer viel erg mee. De voorspelling zag er slecht uit maar in die 4 dagen hebben we bijna geen regen gehad. De tweede dag een beetje en de laatste dag pas ‘s middags op weg naar huis.

De Garmin (Zumo 400) hield zich goed. Soms zijn er wel eens rare verschillen tussen beide Garminnen (400 & 550) terwijl we de routes direct vanuit tyre erin hebben gezet. Dat verschil zit in een straatje eerder links of rechtsaf. (of later…) Maar goed, die 400 wil ik toch gaan vervangen…Wellicht voor de 340/390 van Garmin of toch de nieuwe Tomtom...

Foto’s volgen deze week. Van 1 mede rijder krijg ik ze nog.

Mocht iemand interesse hebben in de route...ik heb hem.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Oranje route (Duitsland)

Bericht door Eikie »

Klinkt goed Patrick. Ben benieuwd naar de foto's
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Oranje route (Duitsland)

Bericht door Motormuus »

Klinkt zeker goed route en foto's ben ik wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Oranje route (Duitsland)

Bericht door Patrick8888 »

Zo, nu wat foto's.

Net voor de belgische grens.....onze pechvogel.
Afbeelding

De pechvogel weer terug in Bad Ems....is nu weer geluksvogel...met een V Strom.
Afbeelding

Na het ontbijt gaan we weer op weg.
Afbeelding

Slot in Weilburg.
Afbeelding

Willemstoren in Dillenburg.
Afbeelding

Het internaat, gymnasium en paardrijschool.
Afbeelding

Tussenstop, ergens....
Afbeelding

Fulda, hele mooie oude stad.
Afbeelding

Fulda.
Afbeelding

Bad Arolsen, laatste die wij aandeden op de route.
Afbeelding
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Oranje route (Duitsland)

Bericht door Stroompje »

:duim: leuke motortrip! Die bochtjes langs de Sorpe kan ik dromen, van jarenlang vakantie vieren in de buurt.....het is er alleen vaak erg druk :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Oranje route (Duitsland)

Bericht door Patrick8888 »

Langs de Sorpesee was heel leuk rijden, gelukkig was het toen niet druk.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Plaats reactie