Rondrit Oahu

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Joey117

Rondrit Oahu

Bericht door Joey117 »

Het is geen uitgebreid reisverslag, maar ik vond deze dagtrip wel het vermelden waard.

Eind Januari ben ik voor mijn werk een week op Hawaï geweest, Oahu om precies te zijn, en tijdens mijn vrije dag (helaas maar 1) kon ik het niet laten om een motor te huren.
Het eiland zelf is niet al te groot en is in een paar uur makkelijk rond te rijden.

Ondanks de mooie Triumph Tiger Explorer die er stond, is het natuurlijk een zonde om geen Harley te huren als je in Amerika bent.
Ik heb meteen maar een echte gepakt, een Softail Heritage classic, met 85 pk uit 1700 cc.
Met een half jaar rijervaring wist ik niet of het verstandig was om met 320+ kg op pad te gaan, maar ze heeft zich uitstekend gedragen de hele dag.
Vooral de Heel-Toe shifter icm de floorboards vond ik erg ontspannen rijden (geen paniek ik installeer ze niet op mijn strommetje :wink: ).

Ik heb de volgende rit gemaakt.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 3TnOb8-smU

In het noorden en langs de oostkust is de Kamehameha Highway te vinden. Links de zee en rechts bergen en jungle een erg mooie weg om te rijden.
De maximum snelheid is 45 mph, maar dankzij alle surftoeristen kwam ik niet verder dan een gemoedelijke 15 mph (25 km/h).
Onderweg nog even gestopt voor een lekkere milkshake en helaas weer veel te vroeg de motor moeten inleveren.

Foto's zijn hier te vinden. Het was bewolkt die dag, dus niet elke foto is even zonnig.
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Voor iedereen die erover denkt om naar Oahu te gaan, het is een mooi eiland en het is zeker de moeite waard om een motor te huren.
Maar je hoeft niet perse 18 uur te vliegen voor zon, zee en lekker eten!

Ohja, de tank volgooien kostte me 11 dollar, kon dat hier maar :?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondrit Oahu

Bericht door PDvD »

Gaaf om daar met de motor rond te rijden lijkt me, maar ik zou toch echt voor een leuke motor gegaan zijn in plaats van voor zo'n Amerikaans hok. Als je naar Nederland gaat als buitenlander hoef je jezelf ook niet per fiets te vervoeren, in azié verblijf je ook liever in een luxe hotel in plaats van in een krottenwijk te slapen en zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen dus waarom jezelf zo tekort doen door zo'n hok te nemen.... ???
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Joey117

Re: Rondrit Oahu

Bericht door Joey117 »

Ik vond het anders prima rijden, werd wat warm tussen de benen tijdens het stilstaan, maar het is in mijn ogen zeker geen hok.
Het stuurt absoluut niet zo scherp als de meeste motoren, maar het landschap vroeg daar ook niet om.

Deels is het ook om het een keer geprobeerd te hebben. Dat was de 6e motor waar ik ooit op gereden heb en dan tel ik 2 lesmotoren en mijn eigen vstrom al mee!
En eerlijk gezegd vind ik een dikke V-Twin nog steeds het mooiste geluid maken dat er is.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Rondrit Oahu

Bericht door Eikie »

Leuk man zo'n exotisch tochtje op een dikke brommer.

En voor $11 je tank volgooien kan hier ook... :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Rondrit Oahu

Bericht door Jon »

mooi man !!! dat je dit hebt kunnen meemaken deze ervaring en beleving nemen ze je nooit meer af
SUPER !!!
grt
Leon

Re: Rondrit Oahu

Bericht door Leon »

Mooi hoor! 2 wielen zijn 2 wielen..
Een HD Springer in de US (en een Virago), een C90 op Barbados, een tupperware scooter in Taiwan of een 125cc Yamaha clone in Nepal, allemaal ritjes waar ik graag op terugkijk.

En uh pdvd, heb jij ooit op een "hok" gereden??
Plaats reactie