Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Bericht door Stan »

Aangezien er blijkbaar behoorlijk wat interesse is voor off road rijden onder de forum bezoekers, zijn onderstaande mogelijkheden misschien iets als alternatief voor het off road rijden op het Experience Island. Dus als je dat al een keer gedaan hebt of gewoon eens iets anders wilt, verdiep je dan eens in onderstaande. Ik kan uit ervaring vertellen dat beiden de moeite en het geld dubbel en dwars waard zijn.

Trial wordt niet voor niets de hoge school van de motorsport genoemd en is eigenlijk wel een must om een keer gedaan te hebben. Ook zonder ervaring kun je daar een hele leuke dag aan beleven. Afhankelijk van de groepsgrootte kan de prijs nog varieren. Zie voor meer info:

http://www.alexvandenbroekevents.com/Av ... 202010.pdf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu drie keer (2005 / 2008 en 2010) in Andorra geweest bij Johan v/d Wal...en binnen Europa vindt je niet snel iets dat dit kan overtreffen. Ook daar kun je zonder of met weinig off road ervaring een hele leuke week hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nee...ik heb geen enkel belang in beiden organisaties maar weet wel dat zowel Alex als Johan beiden uiterst sympathiek zijn en een leuke motorervaring weten te verwezenlijken.
mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

groeten,
Stan
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 04-04-2013, 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Bericht door John007 »

Volgens mij heeft peter al een topic geopend over het zelfde item en aanbieder??. :oops:
Laatst gewijzigd door John007 op do 04-04-2013, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Bericht door Iron Horse »

Dat weet Stan ook, want hij heeft daarin gereageerd .....
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Bericht door John007 »

ok.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Bericht door Stan »

Topic van Peter had ik inderdaad gezien en ben er ook een keer geweest (niet via dit forum overigens)
Dit topic is puur, zoals de titel al zegt, als alternatief idee voor de liefhebbers van off road rijden.

Als er (genoeg) animo zou zijn voor een trialcursus, zou ik dat nog wel kunnen/willen organiseren maar ieder voor zich ook prima. Ik ga dit jaar (voor m'n werk) toch al een keer of 6 zo'n cursus doen. :-)}
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Alternatieve Off Road mogelijkheden voor V-Strommers

Bericht door Spurm »

Niet duur!
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Plaats reactie