ECR 2013 op 14 september

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 345
Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
Woonplaats: Voorthuizen

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door BIG Ad »

En hier begon het mee: toespraak van de organisatie
Bericht van de organisatie.jpg

P.S. Mijn terugrit was vrijwel helemaal droog
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad
Heltio

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Heltio »

JW en Chiel: goed geregeld! Mooie wegen, mooie omgeving en een uitgebreide lunch voor maar elf euro, waar vind je dat nog?!

Ben nu al benieuwd naar de East Coast Ride/Rain van 2014!

Gr, Sebastian
Gebruikersavatar
Miggel
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 06-01-2013, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2009)
Woonplaats: Hengelo (Ov.)

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Miggel »

Mijn eerste rit en kennismaking met de V-Stromers die regen bestendig waren.
Leuke groep, veel regen maar een erg mooie route maakt veel goed.
Dank aan de organiserende leden! :duim:
Ga graag weer een keer mee!
Groet Michael
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Stroompje »

Zo'n droge route lijkt mij ook wel....... de rest is nog aan het opdrogen??? :schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Eikie »

Nou Heleen, het was een behoorlijk Stroompje regen wat er viel :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Hessie »

Morgen weer?? :D

Bedankt voor een leuke dag, mooie route hoor :duim:

Toch maar nieuwe laarzen gaan halen, voeten waren gewoon doorweekt :shock:

@ Aad en Arjan, lekker stukje nog terug hè :worship:
Moest tanken maar dat hadden jullie wel begrepen :wink:

:bye: :bye:
doei
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Frank »

Ik ben niet nat geworden. Gelukkig beschik ik over een heel goed regenpak.

Ik heb een schitterende dag gehad. De regen mocht de pret niet drukken. Toen ik 's morgens om 8 uur naar buiten keek, heb ik nog ff getwijfeld of ik zou gaan. Maar heb over de hele dag geen moment spijt gehad dat ik gegaan ben.

We (Chiel, Miggel en ik) kwamen als bijna eerste aan bij restaurant Dalzicht. Dit is een beetje te chique tent (kopje koffie € 2,40) voor ons V-stromclubje, want we kregen te horen dat ze ons liever niet binnen wilden hebben, want dan werd alles nat. We mochten plaats nemen onder de parasols buiten op het terras.

Afbeelding
Afbeelding

Na bijna 5€ koffie gingen we onder bezielende leiding van Chiel op pad als laatste groepje van 5, (Chiel, Miggel, Pébe, Rhino VStrom en ik). Het regende nog steeds, maar niet meer zo hard irritant en gaande weg werd het steeds droger.

Vlak voor de eerste pauze werd er even hard geremd om toch nog links af te slaan en Pébé deed dat alleen met z'n voorwiel en die schoot toen weg en daar lag ie opeens op straat vlak voor me. Rare gewaarwording als je dat ziet gebeuren. Met Peter was gelukkig alles goed, maar met z'n Strom iets minder. Altijd kost het weer een knipperlicht.

Afbeelding

Hierna reden we maar gelijk door naar de lunch en was het inmiddels helemaal droog geworden. Soms wilde zelfs even het zonnetje haar gezicht laten zien. De lunch was een lekker buffet, met soep, broodjes, omelet en kroket.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna weer lekker rijden. Droog! Na een tijdje nog even een stopje bij de sluis in Delden, waar we de hele groep weer ontmoetten.

Afbeelding
Afbeelding

Hierna weer terug naar dat vreselijke restaurant Dalzicht (Als ik het weer voor lief neem, was dit het enige minpuntje) en namen we afscheid. Ik heb een heerlijke dag gehad.

JW, bedankt voor het organiseren. Chiel, je bent geslaagd voor je voorrij-examen. Mag je vaker doen.
De rest bedankt voor de gezelligheid. :duim:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

JW en Chiel HARTELIJK DANK voor wederom een mooie rit. Ik ben er volgend jaar echt wel weer bij (of hoef ik me nu nog niet op te geven ;-)).
Niels wederom een voortreffelijke voorrijder. Bedankt en we spreken nog even af.
Verder iedereen bedankt voor de leuke en gezellige dag.

De rit was mooi. dat beetje (hahaha) regen gooide wat roet in het eten. In de zon was hij vast nog mooier geweest.
We moeten m nog maar eens bij beter weer rijden.

Voordat ik naar huis kon MOEST ik toch echt eerst even tanken (die kleine extra stukjes van Niels hebben me bijna genekt ;-)) > dikke 20l.
Daarna nog even het laatste stuk vd route (door de heide) in tegengestelde richting gereden, nu zonder auto's ervoor. Mooi man.
En snel binnen anderhalf uur zonder een druppeltje regen (mooi er tussendoor) naar huis.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Arjan

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Arjan »

Hallo iedereen.

Allemaal bedankt voor de (natte) mooie motorrit.
Zoals Frank al zei: 2,40 voor een bakkie is wel veel. Dit gauw maar vergeten :o)
Als jullie hem omgekeerd nog een keer gaan rijden dan rijdt ik hem graag nog een keer mee , ex dalzicht a.u.b.


Gr: Arjan (Voorthuizen).
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Sparky »

dat was weer een gezellige besteding van een natte dag.
Bedankt voor de mooie rit.
Ik was trouwens aardig opgedroogd toen ik thuis kwam, dus zo slecht was het nu ook weer niet.

Bedankt voor de mooie dag.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

€ 2,40 voor de koffie.......wat denken jullie van de € 3,30 voor de warme chocolade melk van sven en mij!!
Mijn sokken waren helaas ook nat. De rest was inmiddels bijna opgedroogd bij thuiskomst.
Maar een volledig regenpak is toch wel fijn denk ik.

O ja, ook nog een leuke thuiskomer: 'te hard' rijden boete van 1-8-2013 van €161 :-(

Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Sjakie »

Nogmaals bedankt voor een gezellige dag allemaal. Gelukkig was het niet al te stoffig vandaag en heb ik ook geen zonnebrand hoeven smeren :D Franc en Niels, bedankt voor een gezellige vrijdagavond. Toch wel prettig als de aanrijtijd voor een tocht maar 5 minuten is
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Aad900 »

JW en Chiel, nogmaals bedankt voor de organisatie en het uitzetten van een mooie rit. Tja het weer heeft deze keer niet echt meegewerkt, al was het na de lunch alsnog een droge rit. Op de thuisreis nogmaals een paar flinke buien te verwerken gekregen. Maar dat heeft ook voor mij de pret niet weggenomen. Het was gezellig, zoals het bij de Strommers hoort.
Ja hoor Hessie, ik zag in mijn spiegel dat je naar het tankstation ging en heb noggezwaaid :wink:

Last but zeker not least, Niels bedankt voor het voorrijden en het netjes bij elkaar houden van de groep. Ondanks de hindernissen ging het prima :duim:

Tot een volgende gelegenheid :bye:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Spurm »

Ebrostrom schreef:€ 2,40 voor de koffie.......wat denken jullie van de € 3,30 voor de warme chocolade melk van sven en mij!!
maar hij was wel lekker! :duim:
zal nog een paar dagen aan deze dag moeten terug denken elke keer als ik naar m'n vingers kijk, helemaal zwart van de handschoenen :? heb al zitten boenen met zeep, jif, en ontvetter... (iemand tips)
Jw en Chiel bedankt! zal met mooi weer de route van dit jaar inladen, en dan nog eens rijden met de NCMBWeO :duim:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door EdV »

Ik heb helaas wat eerder af moeten haken omdat we later gingen 'finishen' dan mijn privé agenda toeliet.
Ondanks de regen vanmorgen en ook nog wat op de terugweg heb ik toch genoten, Ik moet hem nog maar eens rijden als het lekker weer is.
Door de nattigheid had ik nu weinig tijd om om me heen te kijken. Te druk met motorrijden.
Maar als ik keek zag is steeds weer iets moois. Ik moet dus heel wat gemist hebben.

JW, Chiel, dank voor de organisatie, Niels bedankt voor het voorrijden!

Tot de volgende!
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Aad900 »

Nog wat plaatjes van onderweg :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Iron Horse »

Leuk Aad en van de anderen uiteraard ook. Ondanks het weer en de absurde prijzen voor consumpties toch nog genoten lees ik. Ga je nog voor een slipcursus? (Zie ander topic.) Gouda is voor jou denk ik ook de dichtstbijzijnde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Aad900 »

Nee Rob, voor mij geen slipcursus :P Lijkt me fun daar niet van :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Iron Horse »

No problem, ik ga sowieso. Moet alleen nog even zien wanneer, het weer wordt er niet beter op. Is ook volledig nieuw voor mij, maar ik kijk er wel naar uit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door EdV »

Spurm schreef: heb al zitten boenen met zeep, jif, en ontvetter... (iemand tips)
Bandschuurmachine? :lol:
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Eikie »

Vraag het aan je tante !
Die heeft na het krijgen van een schep brokken en een kilo hooi vast wel een huismiddeltje voor je :schater:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 15-09-2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook Brabant is weer redelijk droog thuis gekomen, op wat 'condens' in het regenpak na. (of was dan toch het catheter slangetje te kort :oops: ). De tocht was mooi en zeker voor herhaling vatbaar. Heb, ondanks het weer toch genoten van de aanwezige Strommers, de lunch en de rest. Het had ook een nadeel. M'n Strom heeft weer 500km meer op de teller :evil: . :D Kreeg trouwens bij thuiskomt te horen dat het in Brabant na 10.00 uur heel de dag droog is gebleven. Volgende keer de ECR maar in Brabant rijden. O:-)

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

Ik zal niet te hard verkondigen dat ik dat zeer aanmoedig ;-)


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Cplegt »

Goed te horen dat iedereen zich vermaakt heeft, ik vond het ook een zeer geslaagde dag, zelfs de regen mocht de pret niet drukken :) .
Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid. En natuurlijk bijna al mijn achterrijders, voor het goede volgen, op de twee moderators na, die nogal eigenwijs waren en dit op gezette tijden niet deden, terwijl de voorrijder altijd gelijk heeft :o)

Wanneer de ECR 2013, 2.0 gereden wordt, zal de start iets verderop plaats vinden waar we iets gastvrijer en goedkoper ontvangen zullen worden. En hopelijk is het zonnetje dan ook iets welwillender.
Bij het lunchadres zijn we ook nog een keer welkom, dus dat kan dan het zelfde blijven.
De route ziet er over een paar weken weer volledig anders uit door de herfst natuurlijk. Ook zullen de uitzichten weer anders zijn omdat de oogst dan heeft plaats gevonden, dit maakt dat sommige stukken nog lekkerder te rijden zijn.
En wederom is iedereen welkom :)

En Erik, het staat je vrij om een rit te organiseren daar hoor, waar kan ik mij inschrijven?
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Fogel »

Graag gedaan meerijders, jullie bedankt voor het meerijden! Het was gezellig. Erik, volgende keer doe ik er weer een tankstop, tank jij dan ook even? :-) De tassen volgen nog. Aad bedankt voor de foto's, Sjakie (ook al reed hij niet met mij mee), bedankt voor het net op tijd vinden van mijn lampje, Franc voor de trekkershut (de luxe) en de gezelligheid op vrijdagavond. Vrijdagavond afspreken, dat zouden meer mensen moeten doen! En natuurlijk last but not least, Jan-Willem en Chiel, zonder hen was deze prachtige rit niet mogelijk geweest!

Groeten,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

Cplegt schreef:En Erik, het staat je vrij om een rit te organiseren daar hoor, waar kan ik mij inschrijven?
Daarom verkondig ik het dus niet te hard. Ik heb daar nu met 5 dgn weg van huis (ook niet in de buurt) voor m'n werk, universiteit en 2 kleine kinderen echt geen tijd voor (al t normale moet al in 2 dgn gepropt worden). Mss komt die tijd nog wel eens. Tot die tijd respecteer en bewonder ik degene die de tijd en moeite daar wel in stoppen zeer.

Wordt ECR 2013 2.0 ook aangekondigd? Mss doe ik wel weer mee.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Sparkle Black Peter »

Cplegt schreef:En natuurlijk bijna al mijn achterrijders, voor het goede volgen, op de twee moderators na, die nogal eigenwijs waren en dit op gezette tijden niet deden, terwijl de voorrijder altijd gelijk heeft :o)
Dat laatste is niet van toepassing als er moderators meerijden. Dan treedt automatisch regel 1 van het wetboek van Moderators in werking. " de moderator heeft altijd gelijk" en zeker als ze met z'n tweeën zijn. :D :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Spurm »

nog een klein stukje van zaterdag, er zijn meer filmpjes maar onze isdn trekt t niet meer :schater: ik ging vol goeie moed de zandweg in, maar halverwege werdt het ineens blubber :mrgreen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aoI9Nxyy ... 36kJu6XeYw[/youtube]
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Ik ben blij dat er alleen over het weer en de koffie (die dezelfde mensen bij terugkomst gewoon weer bestellen) te zeuren valt.
Dat betekent dat de rest goed was :duim:
Op de schuiver van Pébé na dan. Maar dat heb je met ritten waar ik iets aan doe. Er valt er altijd wel 1.

Mede dankzij de voorrijders Heltio en Fogel. Bedankt voor het proef- en voorrijden. :duim:
En als backup hadden we nog Franc en Frank. Dat te weten gaf ons toch veel psychische steun :wink:

Arme Chiel met 2 mods in de groep. Daar schijnt zelfs een wetboek voor te zijn lees ik hierboven.
Maar wat als je er 2 hebt? Wie van de 2 heeft dan gelijk. Wint dan een groot lichaam van een grote mond of andersom? 8)

Tot de volgende ECR. Waarbij de 'R' weer zal staan voor Ride en niet voor Rain.
Volgend jaar gaan we naar het zuiden van het oosten zoals beloofd. Het midden en het noorden hebben we gehad.
Maar dat zien we dan wel weer.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door John007 »

@ redstrom:

Jammer dat het slecht weer was anders was ik van de partij geweest.
Misschien ga je hem nog eens rijden en als het dan een beetje kan ben ik van de partij!
:bye: :bye: :bye:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Framomile »

Nou hier spuit 11 ook nog even om de bocht.

Ook ik heb ontzettend genoten terwijl ik eerst nog twijfelde of ik überhaupt wel zou gaan. Het begon voor mij al op vrijdagmiddag met een lekker (droog) ritje vanuit Hilversum samen met Sjakie naar de trekkershut bij Nijverdal. Later sloot ook Fogel aan en hebben we een super gezellige en relaxte avond gehad. Blijf het zo regelen als het kan en hoop de volgende keer op wat meer forum leden, kan het echt iedereen aanraden.

De regen leek even een spelbreker maar iedereen was zo ontzettend goed "gehelmd" dat onze pret niet was te drukken. De rit zelf was super, erg mooie omgeving en lekker afwisselend waarvoor dank aan de organisatie.
@JW hoe is het eigenlijk afgelopen met dat vreemde geluid uit jouw motor.

Verder vond ik het wederom een erg leuke bijeenkomst met alle anderen.

Ook nog wat foto's gemaakt met mobiel. Slechte kwaliteit maar toch even met jullie delen.

Hartelijke groet,

Franc

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heltio

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Heltio »

Zie ik op die laatste foto nou een motorrijder zonder hoofd lopen? Zo ongeveer in het midden van de foto....
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Hessie »

:schater: :schater:
Er staat ook een paar motorlaarzen zonder iets/iemand, rechts van onthoofde motorrijder :o)

:bye: :bye:
doei
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Eikie »

RedStrom schreef: Leo (Fastloe) er weer bij. Meteen maar forumlid geworden. Alsof hij ooit weg geweest is.
Leo liep met een prachtige camera... Komen er nog foto's Leo ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Frank »

Misschien ben ik wat te enthousiast geweest met Leo toevoegen, want hij heeft er nog geen gebruik van gemaakt...

http://forum.v-strom.nl/memberlist.php? ... ile&u=5700
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Hij kijkt wel mee denk ik.

Komen alle foto's in het foto gedeelte van het forum?

@John: we gaan hem nog wel een keer rijden!
@Franc: geluid was er nog :cry: Synchroon met de snelheid bij het optrekken in 1, 2 en 3 lijkt het. Koppeling ging ook zwaar merkte ik aan mijn linkerpols toen ik thuis was.
Ik heb nog er nog niet naar gekeken.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Frank »

Jij kunt zelf foto's plaatsen in het fotoalbum, dus ga je gang! :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Aad900 »

Hoe werkt het Frank? Ik kan niet inloggen :shock:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Frank »

Ik ga je ff toevoegen, Aad... check je mail...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Willen degene die hierboven de foto geplaatst hebben dat ook op het forum volgens bg link aub?
Dank u.

Map is gemaakt. Ze staan er al in.
Laatst gewijzigd door RedStrom op di 17-09-2013, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Aad900 »

Super Frank, gelijk gedaan. Ik wilde een begin maken met een ....... molen album :schater:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Frank »

:duim:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

RedStrom schreef:@Franc: geluid was er nog :cry: Synchroon met de snelheid bij het optrekken in 1, 2 en 3 lijkt het. Koppeling ging ook zwaar merkte ik aan mijn linkerpols toen ik thuis was.
Toch snel aan een nieuwe.....????


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Maar die 1000 komt pas in @^%#$*^(^&$. Dan moet ik nog zo lang wachten.^
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

Volgens leville op de Belgische Suzuki site in 2013.
2013 duurt nog maar 3 mndn. Dat moet je toch wel kunnen redden ;-)

THE differente between the men and the boys is the price of there toys......


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Eikie »

Eikie schreef:Gevonden Erik. Bedankt voor de tip.

Afbeelding
Mogelijk niet het correcte topic, maar ik doe een poging.

Tijdens het rijden van de ECR kreeg ik meerdere malen een grijs blok op mijn Zumo 210 te zien met de tekst "Nadert" en daar onder "OK"
Pas na het aanraken van het scherm verdween de tekst en had ik de route weer even in beeld. Het heeft zich zo'n 30 keer herhaald en uiteindelijk had ik geen route meer op het scherm. Wel teksten als "oversteken" en de lunchlocatie.

Mogelijk foute instellingen op mijn Zumo want ik heb verder niemand er over gehoord. De route heb ik 1 op 1 gekopieerd van mijn desktop via MapSource naar de Zumo.

Kan iemand mij op weg helpen.

Alvast bedankt.
Rene
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Niks aan de hand Rene. Heb ik zelf ook gehad. En naderen ook.
Je kunt bij waypoints een waarschuwing aangeven als je ze nadert. Net zoals je dat met flitspalen doet.
Alleen hoe dat gebeurt is weet ik niet. Ik kan me niet herinneren dat ik dat bewust gedaan heb.
Ik ben de ECR een beetje aan het oppoetsen. Die waypoints gaan er uit en de verbeterde versie zet ik wel online.
Zodat rit 2.0 een beetje beter loopt. GPS-gezien dan.

De route pas ik een klein beetje aan. Net nog bij Zenderen wat alternatieven geprobeerd. Net voor de stop bij de molen.
Kan zijn dat ik die er nog in stop, maar 80% van de weggetjes heeft de ballotage commissie niet overleeft. Niet ECR-waardig.
De start/stop is verplaatst naar een ander volgens-Chiel-natte-motorrijder-vriendelijker restaurant.
Van het een kwam het ander. Ik heb hem ook nog een stuk andersom gereden. Ook leuk! Oftewel, we zijn nog lang niet uitgereden hier. :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Untitled_Panorama1 (Medium).jpg
Stonden we daar in een bocht ? :roll:

Nog wat foto's van Leo geplaatst op het forum http://foto.v-strom.nl/#!album-24
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Edward

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Edward »

Omdat ik met de eerdere versies niet mee kon. Was ik van plan om 26-10 mee te rijden tot ik gisteren zag dat ook die niet doorgaat.
Dus dan maar vandaag van het zeer mooie weer geprofiteerd en de ECR 2013 alleen gereden.
Het is een zeer mooie route :duim: :D :worship:
En wat een machtig mooie omgeving, je hebt maar geluk als dit je motorspeeltuin is.

Ik kwam nog wel één blubberpad tegen met een bordje 'afgesloten voor doorgaand verkeer'. Maar ik heb de off-road cursus gedaan en de nieuwe Michelins dus wat kan mij gebeuren, ik probeer het toch en zie wel hoe ver ik kom...
Tot op de carterbescherming is dan het antwoord :evil:
Daar sta je, alleen, in de middle of nowhere en geen mens in de buurt.
Dan maar wat hout onder de wielen en een beetje graven... Valt de motor om :evil: :evil:
Met veel moeite de motor weer rechtop gekregen om dan te ontdekken dat ik met mijn voeten muurvast in de modder sta. :evil: :evil: :evil:
Motor weer neergelegd, voeten uitgegraven, nieuwe balk voor onder mijn voeten gezocht en poging twee, is de motor nu twee keer zo zwaar geworden, of ben ik de helft slapper?
Maar het lukt, hij start ook nog en ik kan hem er uit rijden. Dus daarna gewoon weer verder met genieten. De smile staat nu nog op mijn gezicht.
En ik weet ook gelijk wat ik morgen ga doen... iets met water en zeep... O:-)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Aad900 »

Jij hebt er wel een heel avontuur van gemaakt Edward :o) Maar je hebt de problemen toch mooi zelf opgelost :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Plaats reactie