ECR 2013 op 14 september

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Edward

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Edward »

Moed der wanhoop noemen ze dat geloof ik. Verwonderlijk hoe vindingrijk je wordt als je geen andere opties meer hebt.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Ebrostrom »

Wij hebben op 14-9 ook t eerste blubberpad genomen. Dat is toch wel glijden. T ging er niet beter van worden dus zijn op de helft omgedraaid. Omdraaien is dan toch nog wel lastig, te weinig gas blijf je staan en teveel gas met iets te schuin (ver ingedraaid) voorwiel garandeert n vies pak en strom. Afschuinen in de blubber vanuit stilstand zat helaas niet in de offroad training.
Netjes dat je t alleen hebt opgelost. Onze eigen macgyver ;-)


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Eikie »

Jemig Edward, in het weekend was het al stil op de route, op een doordeweekse dag tref je al helemaal geen sterveling.
En mocht je er eentje treffen, ben ik benieuwd of die dan ook de bagger met je deelt :oops:

een paar van ons hebben het pad wel genomen op de 14e September. Sebastian vond dat het wel kon, wij dus ook :o)

Een Strom is best zwaar, daar kwam ik achter toen ik een foto ging maken van een molen. Even op een grindpad parkeren. Stond tot de velgen weggezakt... ook alleen :cry:
Jij tot je carter.... respect dat je hem er eigenhandig uitgekregen hebt.

edit: je hebt per ongeluk zeker geen fotootje gemaakt :schater:
Laatst gewijzigd door Eikie op wo 23-10-2013, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Sparkle Black Peter »

Edward schreef: En ik weet ook gelijk wat ik morgen ga doen... iets met water en zeep... O:-)
Die smile van je gezicht afwassen :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door RedStrom »

Petje af Edward, en leuk dat je hem gereden hebt.
Tip : die van vorig jaar is ook mooi en daar zit geen zand in.
Overigens in de nieuwste versie van de 2013 is dit zandpad er maar uitgehaald :wink:
En die van volgend jaar wordt ook leuk. Wordt al aan gewerkt.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Bozobin † »

Hahaha, en je weet meteen waarom ik in me eentje nooit (meer) de blubber in ga :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Edward

Re: ECR 2013 op 14 september

Bericht door Edward »

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb geen foto gemaakt toen hij helemaal vastzat. Je denkt aan andere dingen op dat moment: "Hoe krijg ik dit nu weer voor elkaar en hoe krijg ik hem er uit" :shock:
Maar wel toen hij er uit was en ik uit kon puffen.

Bij de ECR van 2012 was ik van de partij en daarom wilde ik deze nu ook rijden. En een beetje zand is leuk dus dat moet je er zeker in houden. Ik kijk al uit naar volgend jaar en dan neem ik gewoon vrij als het nodig is, dan heb ik in ieder geval wat rijders om me heen als ik weer vast sta. :mrgreen:
Plaats reactie