Allroad training

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Allroad training

Bericht door Xavier »

Afgelopen zaterdag heb ik met Arthur (ook forumlid) en 3 anderen een allroadtraining gevolgd via motorcursussen.nl, bij Nikki (ja, ook columnschrijfster in dat motorblad) en Stephan. Dit waren we al langer van plan na een Suzuki weekend, waarbij mensen van Freebike de begeleiding deden.

Tja, wat kan ik meer zeggen dan: TOPDAG! Na 10 minuten in het veld had ik eerlijk gezegd mijn bedenkingen, want ik kon geen lekkere houding vinden, niets ging zoals ik wilde. Waarschijnlijk ook te gespannen, want het is allemaal nieuw. Maar op een gegeven moment kwam het gevoel en dat was echt gaaf. Ik ga nog wel wat dingetjes aanpassen aan de motor, stuur wat hoger, kijken of abs uitschakelbaar gemaakt kan worden en andere stepjes, maar hij mag blijven! Ik twijfelde heel erg over een andere motor, maar ik heb nu weer een toepassingsgebied erbij gevonden waar ik voorlopig nog genoeg lol en uitdaging in zie. Tuurlijk, dit was pas snuffelen, maar ik heb wel gemerkt dat je nog best wat kan met deze fiets op zand, blubber, trialachtig en steil terrein. Kortom: een aanrader voor strommers die eens van de gebaande paden af willen.
GSA1200
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Allroad training

Bericht door Bozobin † »

Hihihi, ik was juist van plan om deze Strom wat meer OP de gebaande paden te houden :-).

Ik heb nog een aanpassinkje voor je : TKC80 of andere vette noppenband. De smile is dan helemaal niet meer in helm te meppen :-).
Stap vervolgens nooit, maar dan ook nooit op een licht noppenfietsje, je bent gewaarschuwd !!!
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Plaats reactie