Zondag 19 juni Afrikarit (goed doel, lekker weer, komen!)

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
E-Strom

Zondag 19 juni Afrikarit (goed doel, lekker weer, komen!)

Bericht door E-Strom »

Graag attentie voor het volgende:

Afbeelding

Zondag ziet het er naar uit dat het prachtig weer is. Een hele mooie rit die ik samen met wat Mede Motorisationers geregeld heb (de route althans). Be-Outside heeft hem alvast proef gereden met mij en zal beamen dat het een prachtige route is, ca. 200 km in lengte. We hebben er veel moeite in gestopt, ik ben blij dat de weersverwachting er goed voor staat.

Een rit voor het goede doel dus. Vriendin Patricia heeft de organisatie http://www.got2do.nl" onclick="window.open(this.href);return false; opgericht met als huidig doel een Toyota Hi Lux bij elkaar te verzamelen om die vervolgens persoonlijk naar Burkina Faso te rijden om hem te overhandigen aan het Liliane Fonds, waar hij zal fungeren als transport voor gehandicapte kinderen naar revalidatie centra.

We hebben ook een loterij geplanned met een hele bende aan motor-gerelateerde prijzen en prijsjes, vriendelijk gedoneerd door motorzaken met het hart op de juiste plaats (inclusief een Long Way Round DVD :-) , geschonken door een mede Motorisationer!).

Komt dus in grote getalen zondag a.s. 19 juni naar Den Bosch, naar de Havensingel. Vertrek mag je zelf bepalen tussen 0900 en 1100. Opbrengst van de routes en de lootjes gaat in zijn geheel naar het got2do project voor het Liliane Fonds. Inschrijfgeld is 7 euro voor elke berijder, 3 euro voor elke passagier. Loten voor onze fantastische prijzen (nogmaals, alles voor het goede doel :!: ) zijn los daarbij te kopen. Ook zal er ongeveer halverwege een leuke stop zijn (een echte motorstop overigens) die voor elke besteding daar een kleine bijdrage aan got2do zal doen.

LET OP, de weg vanuit het noorden Den Bosch in is gestremd door werk aan de brug. Het makkelijkst is om via de A2 te blijven rijden en dan afslag nr. 21 richting het station van Den Bosch te pakken. Dan de borden station blijven volgen. Als je het station aan je linkerkant voorbij rijdt moet je de eerste weg rechts nemen (Halvemaanstraat, maar korte havenstraat kan ook), dan rij je vanzelf tegen de Havensingel aan. We zullen proberen wat bordjes op te hangen om dit makkelijk te maken.

Onderstaand plaatje zal wat meer duidelijkheid wellicht geven, als er voor die tijd of op de dag zelf nog vragen zijn, of als je moeite hebt om het te kunnen vinden kan je mij (ook op de motor met m'n gsm bikeman 8) ) bereiken via 06-17552925.

Afbeelding

Als er mensen willen meerijden vanuit richting Almere hoor ik het wel (ik zal wel vroeg aanwezig zijn en pas rond 1100 gaan rijden). Routes zullen beschikbaar zijn op A4 alsmede ter plekke uploadbaar in Garmin GPS file (laptop met Mapsource en aansluiting voor Garmin Streetpilot III). Eventueel kunnen mensen ook met mij en / of Be-Outside meerijden (niet als officiele groepsrit), maar in principe kan je de rit dus individueel rijden.

Ik hoop veel van jullie daar te zien, het zal echt de moeite waard zijn. Tot dan!
Laatst gewijzigd door E-Strom op di 14-06-2005, 00:22, 2 keer totaal gewijzigd.
V-dad

Bericht door V-dad »

Als ik mee ga is het niet meer met de Strom maar met een Triumph ST, die ik dan 1 dag heb.

Eens zien of ik de GPS er zo snel opkrijg.
Naar ik aanneem hebben jullie een Laptop met Mapsource ter plekke?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

V-dad schreef:Als ik mee ga is het niet meer met de Strom maar met een Triumph ST, die ik dan 1 dag heb.

Eens zien of ik de GPS er zo snel opkrijg.
Naar ik aanneem hebben jullie een Laptop met Mapsource ter plekke?
Dat is dan wel "4 handen op 1 buik" met die Sprint. :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

V-dad schreef:Als ik mee ga is het niet meer met de Strom maar met een Triumph ST, die ik dan 1 dag heb.

Eens zien of ik de GPS er zo snel opkrijg.
Naar ik aanneem hebben jullie een Laptop met Mapsource ter plekke?
Nieuw model Sprint ST? Markus en ik heb allebei onze 2001 Sprint ST mee dan, lijkt me leuk als je meerijdt. Laptop mee inderdaad, weet niet exact welke software. Maar vriend heeft Garmin op z'n RT, zal effe navragen.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

V-dad schreef: Eens zien of ik de GPS er zo snel opkrijg.
Naar ik aanneem hebben jullie een Laptop met Mapsource ter plekke?
Effe gecheked, maar inderdaad laptop met Mapsource en aansluiting voor Garmin Streetpilot III. Voor andere Garmins zal je een eigen aansluiting moeten meenemen. Text boven is nu ook aangepast.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Anyway, dit is toch het V-Strom forum. Er zijn in ieder geval 2 DL1000's die meegaan. Anderen die ook interesse hebben? Ben gewoon beetje benieuwd naar de interesse. Iron Horse? Over Suzuki gesproken, wellicht dat Berry Veeneman ook aanwezig zal zijn of iets komt sponsoren.

Zonnig, droog, max 28 graden 8) en nog gehandicapte kinderen ermee helpen ook :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Meer een kwestie van het manoeuvreren in het gezinsleven tussen de diverse belangen en belanghebbenden. (Maar ik begrijp de grap uiteraard wel. 8)) Belangrijker is te proberen de rit te kunnen rijden, je komt dus ook misschien?? ...... :arrow: :?:

Er is effe iets fout gegaan in de volgorde van plaatsing en wijziging, maar so be it, met een beetje fantasie kun je het nog wel volgen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 14-06-2005, 21:08, 3 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kermit

Bericht door Kermit »

Iron Horse schreef:Gezien het feit dat deze route ook individueel gereden kan worden (en ik daar de voorkeur aan geef) en het uiteraard het goede doel dient zal ik er waarschijnlijk wel bij zijn. Aan het weer zal het niet liggen. Ik zit alleen nog met een onder voorbehoud gepland lang weekend en nog tig andere verplichtingen die aan mij trekken.
:mrgreen:
daar ben je toch een trekpaard voor, niet waar? :wink:
harrie
V-rider

Bericht door V-rider »

Allen,

Het wordt giga mooi weer, veel motorrijders (hopelijk) en we kunnen er een goed doel mee steunen.
Waarom zomaar ergens gaan rijden als je dit kunt doen?

Ik ben van de partij.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het gaat niet lukken, teveel andere verplichtingen voor een dikke 400 kilometer en een wederom gecrachete PC die ik hoe dan ook weer aan de praat moet krijgen. Ik ga wel even van het motorweer genieten, maar helaas niet bij deze rit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-rider

Bericht door V-rider »

Korte evaluatie.

Gisteren zoals toegezegd meegedaan aan deze rit.
In 1 woord: Prachtig.
200 km zeer divers landschap met een bezoek aan randje duitsland, lama's gezien, midden in een optocht beland, een marathon verstoord, etc, etc.

Wel erg warm, maar ja, je doet het voor het goede doel.
Onderweg gestopt om te eten bij een echte motorcamping: D'n Toerstop.
Is een aanrader!

Ook nog even op de Triumph Sprint ST gereden, man wat een verschil.
Zeer goede motor, maar de zithouding op de v-strom is veel beter (voor mij, althans :D )

De organisatie heeft goed werk geleverd, hopelijk zien we volgende keer ook meer v-strommers.

Wellicht komen er nog foto's via E-Strom.

Groet,
Peter
Plaats reactie