10-12 juni 2005: International V-strom Meeting, Harz gebied

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gast

10-12 juni 2005: International V-strom Meeting, Harz gebied

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik vroeg me af of er mensen van plan zijn om volgend jaar naar de International V-strom Meeting te gaan.


http://www.v-strom.biz/touren/treff2005-ev.html

Stephan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Moet eerlijk zeggen dat ik er absoluut geen weet van had dat het ueberhaupt bestaat. Maar ik kijk tegen die tijd wel verder. Het duurt nog bijna een jaar. Voor hetzelfde geld rij ik dan wel weer........iets anders. (Denk het niet, maar je weet maar nooit. De Bandit is ook maar 18 maanden meegegaan,)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Knut

Bericht door Knut »

Ja , je weet nooit .
De nieuwe Honda Trans Alp ziet er ook heeeeeeeeel goed uit . :D
En erg merkvast ben ikke niet .
Crazychris

Bericht door Crazychris »

Het lijkt me wel n gaaf idee
Als ik nog niet in Florida of Australie zit wil ik r wel heen
SuziQ

Bericht door SuziQ »

Hoi,
ik ben dit jaar bij het internationaal V-strom treffen geweest in Much en heb me prima vermaakt. Overdags mooie ritten met alleen maar bochten en veel "kaffee mit kuchen". En 's avonds prima BBQ-en in de Biergarten en veel motorgepraat en muziek. Alles was zeer goed georganiseerd door de duitsers. Er waren maar jammergenoeg maar 6 buitenlandse gasten.
Ik denk eraan om volgend jaar weer te gaan. Al is het alleen maar om die Helmuts op die DL 1000's te pakken te nemen....
:P
V-dad

Bericht door V-dad »

SuziQ schreef:Al is het alleen maar om die Helmuts op die DL 1000's te pakken te nemen....
:P
Toch mijn tekst maar effe wijzigen.
Dl1000 zijn van de eigen soort, die ga je niet te pakken nemen! Maar GS'en enz. dat zou wel weer leuk zijn :twisted:
Laatst gewijzigd door V-dad op ma 27-09-2004, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Yippy

Bericht door Yippy »

Herinner ons er tegen die tijd nog een keertje aan. Ik weet ZEKER dat ik tegen die tijd nog V-Strom rijd, en voorts zijn mijn vriendje (rijdt nog steeds FJR1300 helaas) en ik wel te porren voor dit soort evenmenten.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ik las net nog even de (Engelstalige :!: :!: :!: ) site door en dacht; lijkt mij erg leuk.

Echter... zoals wellicht meer mensen, wordt er bij ons op het werk nu reeds verzocht je vrije dagen op te geven. Vandaar dat ik 'em maar weer even actueel maak :wink:

Dus; zijn er meer mensen die tussen 9 en 12 juni die kant op gaan? Als je een kamer wilt, moet je namelijk tijdig reserveren.

Als ik niet alleen ben, ben ik er klaar voor. Nog iemand???? :?:
Tuke

Bericht door Tuke »

Was het bijna alweer vergeten dat weekend....

De kamers gaan inderdaad rap. Maar de deelnemerslijst is dan ook wel indrukwekkend lang!

Ga er thuis eens voorzichtig over beginnen :)

Stephan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Juni........., moet ook gemakkelijk in een tentje kunnen. Op een camping is in die tijd meestal nog wel plek voor een motorrijder en een koepeltentje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik heb ook n goeie tent voor 2 man
dus ik wil ook met de tent er heen
Tuke

Bericht door Tuke »

Iron Horse schreef:Juni........., moet ook gemakkelijk in een tentje kunnen. Op een camping is in die tijd meestal nog wel plek voor een motorrijder en een koepeltentje.
ja maar.... volgens de site is die camping 9 km verderop. :? Heb een hekel aan lopen na een zwaar en gezellig diner en drankje. :lol:

Heb ook nog een tent liggen... ooit gekocht voor een TT... maar nog nooit gebruikt. Weet dus ook niet of ie eigenlijk wel compleet is. :shock:

Stephan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Oeps :shock: , das ook niet mijn bedoeling. Dat is me te ver.

Er zijn nog wel 3 andere hotels in het dorp en er zitten 4 mogelijkheden tot het huren van vakantiewoningen. Zo te zien op mijn routeplanner meeste op loopafstand. Prijzen staan op hun website. Als je met meerdere personen gaat kan dat interessant zijn. Aan de andere kant is wel duidelijk dat alles vanuit het Hotel geregeld wordt. Hetgeen betekent dat je dan gemakkelijker het contact met de club kwijtraakt.
http://www.allrode.de" onclick="window.open(this.href);return false; voor algemene info en de alternatieven.
http://www.seminarhotel-harzerland.de/Home.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor het desbetreffende hotel en
http://www.zugast.de/hotel-waldesruh/hotel.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; voor alternatief hotel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

crazychris schreef:ik heb ook n goeie tent voor 2 man
dus ik wil ook met de tent er heen


Tent :shock:
Tent :?: :?: :roll:

Persoonlijk ben ik nie van de tenten. Noem mij een luxe paardje, maar ik vind een goed bedje toch wel erg prettig tijdens vakantie. De laatste keer dat ik in een tent lag moet toch wel een jaar of 25 geleden zijn... :o

Een bungalow met een groep lijkt me ook geen slecht idee, maar dan moet je keiharde afspraken maken over wie mee gaat (en dus ook betaalt). En die discussie zal toch hier plaats moeten vinden...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Be-Outside schreef: Persoonlijk ben ik nie van de tenten. Noem mij een luxe paardje, maar ik vind een goed bedje toch wel erg prettig tijdens vakantie. De laatste keer dat ik in een tent lag moet toch wel een jaar of 25 geleden zijn.....
Dat was bij mij ook zo'n 25 jaar geleden. Tot ik in 2002 (alleen) met de motor op vakantie ging en het me wel wat vrijer leek. Dus alles opnieuw aangeschaft. Ik heb er geen spijt van gehad. Zelfs met deze temperaturen (12 grd) denk ik er wel eens aan om de boel in te pakken en er op uit te trekken met de tent.

Maar dat wil niet zeggen dat het comfort niet te versmaden is wanneer je zo lekker je bedje in kunt rollen en het toilet op 5 stappen afstand is en niet 300 meter verderop in het toiletgebouw. 'S morgens en s avonds gewoon aanschuiven voor het ontbijt en je warme hap. Ja, dat is toch wel lekker. Voor deze meeting lijkt het me ook niet zinvol om te kamperen. Hooguit wanneer het op hun eigen terrein had gekund zoals dat bij enkele anderen in Dld wel het geval is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »


:arrow: uit het DE.forum

Nun sind wir schon bei 90!

- 90 Anmeldungen
- 151 Personen
- 102 Motorräder
davon 72 DL 1000
davon 22 DL 650
davon 1 KLV 1000
davon 7 Andere
- 66 Doppelzimmer
- 16 Einzelzimmer
- 1 Tagesgast

Bisher liegen Anmeldungen aus folgenden Ländern vor (alph. sortiert):
- Deutschland
- Italien
- Österreich
- Portugal
- Schottland
- Schweden
- Schweiz

Die Einzelzimmer sind nach Rücksprache mit dem Hotel alle weg.
Bitte weicht auf halbe Doppelzimmer aus. Doppelzimmer sind momentan noch ausreichend verfügbar!
Waar zijn de Nl-lers......... :?:
Ik begin al lezende op hun forum, toch wel kriebels te krijgen...... zijn er meer die dat weekendje V-Strom/Harz wel zien zitten :?: :?:
Mischien een afvaardiging van Strommers uit ons forum........ 8) 8) 8)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik wil wel hoor
lijkt me wel leuk
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Zoals ik begin van het jaar al zei:
Be-Outside schreef:Als ik niet alleen ben, ben ik er klaar voor. Nog iemand???? :?:
Ik heb in ieder geval voor deze week in juni al verlof aangevraagd (en gekregen :wink: ). Lijkt mij leuk om er heen te gaan, maar zoals Stroompje ook al suggereerde; er moeten toch wel meer mensen vanuit hier heen willen :?:
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Stroompje schreef:

- Deutschland
- Italien
- Österreich
- Portugal
- Schottland
- Schweden
- Schweiz
- Niederlande :shock:
Die Einzelzimmer sind nach Rücksprache mit dem Hotel alle weg.
Bitte weicht auf halbe Doppelzimmer aus. Doppelzimmer sind momentan noch ausreichend verfügbar!
Waar zijn de NL-ers......... :?:
Ik begin al lezende op hun forum, toch wel kriebels te krijgen...... zijn er meer die dat weekendje V-Strom/Harz wel zien zitten :?: :?:
Mischien een afvaardiging van Strommers uit ons forum........ 8) 8) 8)
Is het iets te snel geconcludeerd dat alleen Stroompje (en Stromman?), Chris en ik (zei de gek) hier wel oren naar hebben???

De 'Einzelzimmer' zijn inmiddels allemaal vergeven. Nu alleen nog 'Doppelzimmer' te boeken. Ik denk dat als we Die Niederlande willen vertegenwoordigen, we hier over een niet al te lange tijd een eitje over moeten leggen...

Ik heb voor de veiligheid in ieder geval reeds verlof ingediend van 6 tot en met 14 juni 2005 :wink:
Laatst gewijzigd door Be-Outside op di 10-05-2005, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Tuke

Bericht door Tuke »

De agenda van mij en mijn v-strombroer zijn vrijgehouden voor dat weekend.... we zijn alleen niet van die snelle beslissers. Lees: we kijken nog even de kat uit de boom.... We zullen pas eind mei de knoop doorhakken omdat dan het weerpatroon wat duidelijker zal zijn. Tja,dat krijg je als je broer een mooi-weer-watje is :lol: Just kidding....

By the way, hotels zat in dat gehucht.... 8) dus slaapplaatsen zijn er altijd wel te vinden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

als er n hotel geregeld kan worden is dat mooi
scheelt weer extra bagaje
ik hoor t wel wat de plannen zijn
Gast

Bericht door Gast »

Ik ga er niet heen, ga rond deze tijd een week door Thuringen toeren.

Iedereen die er wel heen gaat wens ik schitterend weer toe dan zal het in Thuringen ook wel mooi weer zijn.
Moose

Bericht door Moose »

Mede-Strommers,
met het oog op de interesse die bij sommigen bestaat voor een bezoek aan de V-Strom Harz Meeting in Allrode wil ik graag het volgende alternatiefje naar voren brengen :
Ik heb namelijk een hardstikke mooie, kant-en-klare 3-daagse Harz toertocht in de kast liggen :!: :!:
Deze toertocht heb ik samen met mijn broer uitgezet en in september 2004 met een groep van 20 motorrijders gereden.
De 3-daagse toertocht ziet er grofweg alsvolgt uit :
Heenreis:
Vertrek op vrijdagochtend "(vroeg ! ) uit Lobith ( ligt aan de Nederlands-Duitse grens :wink: ) over afwisselend Autobahn en Bundesstrasse naar Osterode-Lerbach, ca. 420 km.
Zaterdag:
Zogenaamde "1000-kurven-tour", een prachtige route door de Harz ( ook een stukje ex-DDR ).
Terugreis:
Vertrek op zondagochtend ( redelijk vroeg ! ) uit Osterode-Lerbach terug naar Nederland over Bundesstrasse en Autobahn.

Nou is het zo dat op een bepaald moment de route van de zaterdagtocht vanaf Elbingerode via Rübeland / Rappbode Talsperre naar Hasselfelde loopt en dat is slechts een kleine 10 km van Allrode.
Met wat aanpassingen aan het routeschema zouden we onze duitse V-Strom vrienden met een bezoekje ( welliswaar kort, maar tóch ! ) kunnen vereren :twisted: :!:
Natuurlijk bestaat altijd de mogelijkheid om het routeschema op zaterdag zodanig aan te passen dat er een groot of groter gedeelte van de dag in Allrode doorgebracht wordt.
Accomodatie:
Vorig jaar september maakten wij gebruik van het zgn. "Harz-Bike-Wochenende" in Hotel Sauerbrey te Osterode-Lerbach.
Een ontzettend fijn hotel met alles erop en eraan en volledig ingesteld op motorrijders ( de hoteleigenaar rijdt zelf motor ! )
Voor prijzen zie de website van het hotel.
Vroegboeken is beslist noodzakelijk want het is een zéér populair hotel !

http://www.hotel-sauerbrey.de

Een goedkoper, simpeler maar goed alternatief is Hotel Englischer Hof in Herzberg am Harz, dat ook zgn. Motorrad/Biker-arrangementen heeft.
Voor prijzen zie de website van het hotel.
http://www.englischer-hof.de/seiten/index.html

Dus Strommers .... laat het bovenstaande maar even op je inwerken ! :wink:
Mocht er concrete interesse bestaan dan hoor ik het graag :!:

Groet,
Vic
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Mmmmmm dat is inderdaad een leuke optie....... een bezoekje als 'Tagesgäste' aan onze duitse medestrommers zou voor mij wel lang genoeg zijn..... en vooral ervoor en of erna je eigen tijd indelen c.q. routes rijden.....

Ik laat het nog ff 'inwerken'.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Crazychris

Bericht door Crazychris »

klinkt als n goed plan
ik ben geintreseert
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Moose schreef:.......... Dus Strommers .... laat het bovenstaande maar even op je inwerken ! :wink:
Mocht er concrete interesse bestaan dan hoor ik het graag :!:

Groet,
Vic
Heb het bovenstaande even op mij in laten werken :shock: en ben met mezelf tot de conclusie gekomen dat er vanuit Amsterdam concrete interesse bestaat :D ! Persoonlijk lijkt mij optie 2;
Moose schreef:Natuurlijk bestaat altijd de mogelijkheid om het routeschema op zaterdag zodanig aan te passen dat er een groot of groter gedeelte van de dag in Allrode doorgebracht wordt.
een hele leuke. Het combineren van een een mooie route met het aanwezig zijn op de Internationale V-Strom meeting 8). Wellicht leuk (zinvol :?:) om hier op niet al te lange termijn een afspraak over te maken (vooral met het oog op hotelboekingen)?
Moose

Bericht door Moose »

Stroompje, Crazychris en Be-Outside bedankt voor jullie positieve reacties ! :D
... Zo te zien zijn er dus wel Strommers voor mijn "alternatiefje" te porren :wink:
Wellicht hebben jullie al een kaart van Duitsland geraadpleegd ?
Allrode, waar de V-Strom Meeting gehouden wordt, ligt zeg maar midden in de Harz.
Daarentegen liggen de plaatsen Osterode am Harz en Herzberg am Harz, die ik noemde m.b.t. eventuele accomodaties/hotels, aan de West-rand van de Harz.
De afstand van Osterode/Herzberg naar Allrode v.v. lijkt op de kaart misschien niet zo ver, maar verkijk je er niet op ...de ervaring leert dat het in de praktijk nog een aardig eindje sturen is !
Maar ...da's nou juist het mooie ervan in deze schitterende omgeving :!: :wink:
Stroompje schreef:
...een bezoekje als 'Tagesgäste' aan onze duitse medestrommers zou voor mij wel lang genoeg zijn..... en vooral ervoor en of erna je eigen tijd indelen c.q. routes rijden.....
Be-Outside schreef:
...Persoonlijk lijkt mij optie 2 een hele leuke. Het combineren van een een mooie route met het aanwezig zijn op de Internationale V-Strom meeting.
Ik sluit me bij bovenstaande quotes volledig aan ! ...en...het is uitstekend in mijn routeschema in te passen :!:
Bovendien hou je het gehele weekend zelf in de hand ...en daar hou ik wel van :wink: !
Interesse :?:

PS: Ik zal in ieder geval bij het hotel in Osterode ( want dat heeft een sauna en een zwembad(je) :lol: ) informeren of ze in dat weekend nog kamers vrij hebben !

Groet
Vic
Gröj

V-Strom Meeting Allrode/Harz

Bericht door Gröj »

Ein freundliches Hallo vom Organisations-Team für das 4. V-Strom Treffen 2005 in Allrode!
Ich verstehe zwar nicht alle Postings von euch komplett, wollte mich aber zu eure Plänen einmal zu Wort melden.
Wenn ihr im Hotel Sauerbrey in Ostererode übernachten möchtet (ein gutes Hotel!), benötigt ihr ca. 1,25 Stunden bis Allrode. Wenn ihr als Tagesgast auch an einer unserer Touren teilnehmen möchtet, könnte das zeitlich knapp werden! Wollt ihr nur abends dabei sein, müsstet ihr mitten in der Nacht in euer Hotel fahren. Warum also nicht gleich in Allrode übernachten? Pro Nacht 39 € inkl. Abendessen (Buffet) ist nicht zu teuer.
Überlegt es euch doch bitte noch einmal! Bei Fragen helfe ich gerne weiter!
Jörg
Mitglied Orga-Team

Hello from the Organisation Team for the 4. intern. V-Strom Meeting 2005 in Allrode/Harz
I don't understand all your postings completely, but I like to say some words.
If you want to stay in the hotel "Sauerbrey" in Osterode (a good choice!), you'll need about 1,25 hours to drive to Allrode. Than there will be less time to ride with us on one of our guided tours. If you'll come to the evening party only, you'll have to drive in your hotel in the middle of the night. So why don't you stay with us in our hotel? In my opinion, the price of 39 € per night incl. the evening buffet is not to high.
Please think about this idea. If there are any questions, please ask me!
Jörg
Member Orga-Team

PS I hope it's possible to understand the English text! :o
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gröj, es wäre sowieso vernünftig wenn Sie so ab und zu etwas mehr Auf- oder Anmerkungen machen würde. Zum Beispiel ist diese letzte Posting auch einen sehr wertvollen Beitrag. Es spart so manche Leute eine Suche.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Gröj, es wäre sowieso vernünftig wenn Sie so ab und zu etwas mehr Auf- oder Anmerkungen machen würde. Zum Beispiel ist diese letzte Posting auch einen sehr wertvollen Beitrag. Es spart so manche Leute eine Suche.
Ken jij ook engels :?:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

biker schreef:
Iron Horse schreef:Gröj, es wäre sowieso vernünftig wenn Sie so ab und zu etwas mehr Auf- oder Anmerkungen machen würde. Zum Beispiel ist diese letzte Posting auch einen sehr wertvollen Beitrag. Es spart so manche Leute eine Suche.
Ken jij ook engels :?:
Yes of course :lol: maar dat maakt Gröj niet veel uit zo te zien. :wink: Volgende keer misschien maar in het Engels antwoorden, dan bereiken we er een breeder publiek mee.

Next time I maybe beter give my reply in English. 8) so more people may understand it.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Duits lukt ook wel maar Engels lukt mij en ik denk ook andere maar wellicht ook Spaans, Frans, Italiaans, Russisch, Turks, Chinees, Grieks en Limburgs :?: :?: :lol:
Moose

Bericht door Moose »

Hallo Gröj/Jörg !

Vielen Dank für Ihren Bericht !
Wie Sie offensichtlich aus den Beiträgen entnommen haben besteht bei einige Forum-Mitglieder durchaus Interesse an einem Besuch an das 4. Intl. V-Strom Treffen 2005 in Allrode.
Allerdings handelt es sich in den Beiträgen nur um Vorschläge und noch keineswegs um konkrete Pläne bzw. Zusagen.
Zur Zeit sind wir noch immer in der sogenannten "Abtast-Phase" :!: :wink:
Ihre Anregungen und Empfelungen sind uns aber sehr wilkommen und durchaus stichhaltig und wir werden sie in unsere Beschlussfolgerung mitnehmen. Jedoch gilt nicht für Jeden von uns " Je mehr Leut' , um so mehr Freud' " :wink: ...und bevorzügen einige Forum-Mitglieder eine mehr individuelle Gestalltung bzw. Einteilung eines Besuches.
Bei Fragen werden wir uns sicherlich an Sie wenden !
...und hoffentlich sehen wir uns auf das Treffen wieder ! :wink:

Grüsse,
Vic
Beertje

Bericht door Beertje »

Hoi Allemaal,

Wij zijn in de carnavalsvakantie naar de Harz geweest en toevallig in ALLRODE. Leuk dorp.
Slaapplaatsen genoeg. Het dorp heeft zelf ongev. 750 inwoners maar daarnaast heeft het 500 logeerplaatsen. Het lijkt mij dat er aan die tocht geen 500 man mee gaan doen.
Indien er iemand naar toe wil, boek je huisje via harzfreunde.de Van alle gemakken voorzien en goed bereikbaar. Ook je motor kan je er kwijt. Bij mooi weer hebben ze er zelf nog een zwembad.
In het dorp zelf is verder niet veel te doen, maar er liggen genoeg leuke stadjes (Zeker de moeite waard om te bekijken) in de buurt.

Ik ga er zeker op mijn strom een keer naar toe. (als ie gemaakt is) Maar ik weet niet of ik met die meeting mee kan.

Maar voor iedereen die wel in de gelegenheid is om daar naar toe te gaan,
DOE HET!! het is zeker voor motorrijders een prachtig gebied.

Beertje
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het is zeker wanneer je met meerdere personen een huisje boekt interessant zoals ik op hun website zie.
Voor € 41,= voor maximaal 4 personen of € 48,50 voor maximaal 6 personen/per nacht (Plus toeristenbelasting en minimaal 3 overnachtingen anders plus € 25,=) zit je daar voor een prikkie in die periode. Ziet er goed uit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Hoi allen,

Voor alle V-Strommers die de afgelopen weken toch enigszins onprettig hebben geslapen, heb ik goed nieuws; je kunt weer rustige nachten tegemoet gaan in de wetenschap dat Nederland vertegenwoordigd is op de Internationale V-Strom meeting in Allrode begin juni 2005 :P.

In ieder geval gaan Moose en ondergetekende proberen ‘die Holländische’ eer hoog te houden. Uiteraard zouden we het leuk vinden als er nog meer mensen mee gaan, dus hierbij een oproep aan allen die het leuk lijkt zo’n manifestatie eens mee te maken en bovendien hele mooie ritten in een prachtige omgeving te combineren met de unieke ervaring zo’n kleine 150 V-Strom uit 10 verschillende landen te ontmoeten, om je hierbij aan te melden (of via een PB’tje, of via een melding hieronder…).

Hieronder zetten wij ons plan in het kort uiteen. Voor mensen die graag meegaan is er uiteraard nog inspraak mogelijk, maar dit is om een idee te krijgen van wat wij voor ogen hebben. Als je nu na het lezen denkt; ‘hé, dat lijkt mij ook erg leuk en ik wil wel graag mee’, laat ons dat dan svp vòòr zaterdag 12-03-2005 even weten. Na deze datum willen we, met het oog op de te reserveren kamers, graag alles definitief maken.

Het schema globaal:

Vrijdag 10-06-2005

Tussen 09:00 en 09:30 uur vertrek vanuit Lobith richting de Harz (voor meer info over dit gebied zie http://harz.pagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) Eventueel is het mogelijk om (in de buurt van) Lobith een (hotel)kamer te huren om op donderdag reeds de rit richting Lobith (aan de Duitse grens) te aanvaarden. Via een mooie route, deels Bundes Strasse, deels Autobahn, rijden we (reeds beproefde) rit richting Allrode. Tank-, plas- en lunchstops zijn in de route opgenomen. Zo’n kleine 450 kilometer later komen we eind van de middag in Allrode aan, waar we inchecken in het hotel. Afhankelijk van de enthousiaste (?) reacties van jullie, wordt nog besloten welke dit zal zijn, maar houdt rekening met een bedrag van tussen de € 35,00 en € 60,00 per dag voor een kamer met ontbijt.

Zaterdag 11-06-2005

Moose heeft verscheidene mooie routes in de omgeving uitgeschreven (en gereden), maar we kunnen ook gebruik maken van routes die door de organisatie zij uitgezet. Een dagje lekker touren dus en ’s avonds is er op het weiland naast het grote hotel in Allrode een grote BBQ (voor € 9,00).

Zondag 12-06-2005

Deze dag is geheel door ons zelf in te vullen. Wij (Moose en ik) hebben allebei maandag vrij, dus ons plan is om zondag nog lekker in de Harz wat mooie routes te rijden en dan maandag-ochtend de weg terug naar Nederland te aanvaarden. Dit natuurlijk in overleg met eventuele andere gegadigden.

Maandag 13-06-2005

De terugweg. Dit is een deels andere route dan de heenweg. Beide routes (zowel heen als terug) zijn grotendeels buiten het Ruhrgebied om gepland.


Mocht na het lezen van bovenstaande enthousiast zijn geworden, laat het ons dan weten vòòr zaterdag de 12de maart. Wij nemen dan nog contact met je op om alles definitief met je door te spreken. De kosten voor de totale trip schat ik in op maximaal € 250,00 (inclusief overnachtingen, eten, benzine, alles).

:arrow: We horen graag van jullie…
Crazychris

Bericht door Crazychris »

lijkt me leuk
ik kijk er naar uit
vstrompower

Meeting in de Harz

Bericht door vstrompower »

Voormalig DL1000 rijder, maar nu DL650 rijder, kees wil ook naar de meeting in de Harz... dus mochten er mensen zijn die een beetje de route IJmuiden richting de harz volgen, dan moeten we maar wat afspreken bij Amsterdam of utrecht of zo..

kees
Moose

Re: Meeting in de Harz

Bericht door Moose »

vstrompower schreef:Voormalig DL1000 rijder, maar nu DL650 rijder, kees wil ook naar de meeting in de Harz...
Kees, check ff je PB-tje :!:

Groet,
Vic
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik heb ff met be outside over wat bedragen gesproken
en ben flink geschrokken van de prijs
dus schrap mij maar van de lijst
heb ff n financieel dompertje hierzo dus denk niet dat ik dat gaat halen
Tuke

Bericht door Tuke »

Moose en Buitenkantje: jullie gaan dus wel naar Harz, maar niet naar het treffen?

anderen: wie gaat er wel naar het treffen (er schijnen mensen uit Nederland te komen).?


Ik hoop volgende week de knoop door te hakken over wel of niet gaan. Ik weet... lekker laat. Maar last minutes is nu eenmaal mijn 'ding'.

Btw, heeft iemand nog een leuke route in Harz in word of pdf?

mzzl,
Stephan
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Hoi Stephan,

Wij gaan met een delegatie van 6 man (met waarschijnlijk 5 Stroms) naar Allrode. We vertrekken vrijdagochtend om een uur of 09:00 vanuit Zevenaar/Lobith. Dave (aka Piller op het forum) en ik reizen reeds donderdag af naar de Wijzen voor een overnachting in Zevenaar, opdat we na een goed ontbijt (inclusief bij Campanile hotel voor weinach :D) helemaal uitgerust de reeds door Moose verleden jaar beproefde rit (buiten het Ruhrgebied om) richting Allrode kunnen rijden.

We overnachten in het hotel dat door 'die Organisation' is afgehuurd. Voor de zaterdag kunnen we dan kiezen of we een rit gaan maken die Moose verleden jaar heeft gereden, of dat we gebruik maken van de verschillende routes die de organisatie heeft uitgezet. Ik ben alleen een beetje bang dat die (met meer dan 200 Stroms) nogal druk zijn.

's Avonds is er bij mooi weer op het weiland naast het hotel een grote BBQ en er treedt er een band op. Bij slecht weer is het allemaal binnen. Wij zullen er in ieder geval bij zijn om de Nederlandse eer hoog te houden 8).

Zondagochtend, na weer een goed - maar nu Duits - ontbijt, rijden we dan richting Die Niederlande...

Nog een tippie voor jou; ook wij wilden aanvankelijk een ander hotelletje zoeken, maar in deze periode is er in de hele umgebung niet iets te vinden. Er zijn nu (misschien) nog 5 zimmer frei. Wellicht een suggestie om die knoop iets eerder door te hakken :?:

Moose heeft de ritten, maar ik weet niet hoe (pdf of word). Een PB'tje zijn kant op lijkt me de juiste weg :wink:.

Lijkt me leuk je er ook tegen te komen :P.
:arrow: Suc6 met je beslissing.

Greetz,
Ben
Tuke

Bericht door Tuke »

En? Wat heb ik (en de anderen) gemist in Duitsland :(
Gelukkig was de BeschuitenRit een prima 'troostprijs' :wink:

Stephan
Crazychris

Bericht door Crazychris »

nix kennelijk....
Plaats reactie