12 juni: vstrom meeting ( beschuitenRit) - update!

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie

Ik kom ook op 12 juni a.s

ja
7
32%
nee
15
68%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Henk

12 juni: vstrom meeting ( beschuitenRit) - update!

Bericht door Henk »

Hoi mede Strommers,

zoals eerder aangegeven in het topic van 4 strom tocht wil ik toch graag een tocht organiseren op deze dag omdat, het anders zo lang duurt (tot 4 sept) (sorry voor Toon)
Ik weet niet of er veel animo is, maar elke rijder is er een.
Ik beschik zelf over een gps systeem en het lijkt me gezien de tijd dan ook goed om een leuke route te rijden via het gps systeem.
Zelf wou ik de rit laten doorgaan bij een aantal van min 6 rijders anders is het wel erg weinig.


mijn voorkeur gaat uit naar onderstaande route

omgeving Amersfoort route start in achterveld (160km)


http://www.onroute.nl/amersfoort.html

UPDATE 05062005
Er zijn nu 8 aanmeldingen, dus indien het weer een beetje meezit gaat de rit door. De lokatie is ook bekend, met dank aan Stroompje.
Ik wil voorstellen om ongeveer 10:00 uur af te spreken in Achterveld, hebben nl de hele dag nog om te rijden.

De lokatie zal zijn : restaurant http://www.deroskam.nlaan de Hessenweg 212 te Achterveld.


Gezien de lokatie (redelijk Centraal ) lijkt het me dat er toch wel wat Stromer moeten komen.


laat maar horen of er animo is

groeten,

Henk


Henk Zwolle
Heleen Lunteren
Barry Lunteren
Bertilla Diepenheim
Peter Diepenheim
Petra Opeinde
harrie Opeinde
Eric Amersfoort
Leo Prast / Anke Striezenau Leusden
Stephan Almere
Laatst gewijzigd door Henk op di 07-06-2005, 22:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Pink

Bericht door Pink »

Leuke route, lekker in de buurt. Helaas ben ik 12 juni op het circuit van Zolder. Sorry. Volgende keer?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Henk,
leuk.....doen we(2x dus), het is in onze achtertuin.............maar onder een klein beetje voorbehoud........... :arrow: je moet wel ff regelen dat het niet de hele dag regent :!: :wink:

(Anders moet Barry weer zo lang aan 't poetsen...... :wink: )

8)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bandit

Bericht door Bandit »

Dat zit er nog niet in Henk, de motor staat dan (als het goed is) al wel te trappelen. Maar het baasje heeft nog even wat meer tijd nodig (helaas).
Maar veel plezier allemaal ik zal aan jullie denken (en aan de beschuit met muisjes natuurlijk) :D

Groetjes Toon. 8)
Vynka

Goed !

Bericht door Vynka »

Henk,
goed initiatief.
Ik zal er zelf niet bij zijn, maar veel succes en plezier!
adro

Bericht door adro »

Ik moet helaas werken. :cry:
Daring Red Frank

Toertocht

Bericht door Daring Red Frank »

Heb helaas een toertocht met de motorclub uit Valthe! Anders was ik meegegaan. Goed idee zo'n tocht.
De volgende keer hoop ik erbij te zijn :lol:
Gast

Wij komen ook!

Bericht door Gast »

Hoi Henk!

Leuke rit! Wij (Peter en ik) komen ook. Een VFR is toch ook welkom.... :wink:
Natuurlijk wel onder voorbehoud van redelijk weer :D (als het maar droog is).

Groetjes
Bertilla
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Heleen, barry, Peter en Bertilla,

Leuk dat jullie willen komen.
Het aantal is du nu 5 in totaal dus nog aan de magere kant.
Hopen dat er nog meer Strommers komen want 5 is net iets te weinig.

Bertilla en Peter, ik bel jullie nog wel even, kunnen we misschien samen op rijden die kant op

groeten,

Henk
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
hoi henk zwolle, ijs en weder dienende:
dit zal onze maidentrip in de club worden. reken ons er dus maar bij. een 650 en een 1000. we komen over de A32 uit het noorden. kunnen we jullie ergens oppikken?
vr gr mede namens petra, harrie.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

het lijkt mij wel leuk om even te komen kijken. ik denk niet dat ik mee rijd met de tour. ik ben er niet zo dol op om met mensen in een groep te gaan rijden, vaarvan ik hun rijgedrag niet ken. de route is wel leuk, die ga ik zeker een keertje rijden, maar of ik deze keer mee ga rijden.....dat weet ik nog niet zo goed.

groeten Erik
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Eric,

Leuk dat je ook even komt en we zien wel of je mee gaat.
Het is wel zo dat we met weing mensen zijn dus het valt wel mee in een hele groep te rijden.

In ieder geval tot zondag.

Henk
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Henk,

Anke en ik komen waarschijnlijk ook voor een eerste toertocht. Enige spelbreker kan zijn dat de brandweer nog roet in het eten komt gooien: we hebben een deel van het korps in Zweden aan het oefenen.

Met Anke hebben we een tweede Honda rijd(st)er in het gezelschap.


Tot zondag
Leo Prast / Anke Striezenau
Tuke

Bericht door Tuke »

Henk,

Aangezien ik niet naar het treffen in duitsland ga. Kom ik graag naar de BeschuitenRit meeting. Zie je op zondag!

Groeten,
Stephan
duchessindutch

Bericht door duchessindutch »

:( we kunnen helaas niet mee, volgende keer beter :lol:
grtz peet
V-rider

Bericht door V-rider »

Helaas, ik kan zondag niet.
Wel jammer, want het zo goed als een thuiswedstrijd geweest.
Kermit

Bericht door Kermit »

Erik Hofstee schreef:het lijkt mij wel leuk om even te komen kijken. ik denk niet dat ik mee rijd met de tour. ik ben er niet zo dol op om met mensen in een groep te gaan rijden, vaarvan ik hun rijgedrag niet ken. de route is wel leuk, die ga ik zeker een keertje rijden, maar of ik deze keer mee ga rijden.....dat weet ik nog niet zo goed.

groeten Erik
hoi Erik,
rijden in een groep met onbekenden is juist leuk!!! elke keer wordt ik weer door apart rijgedrag verrast.
Harrie.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

kermit schreef:
Erik Hofstee schreef:het lijkt mij wel leuk om even te komen kijken. ik denk niet dat ik mee rijd met de tour. ik ben er niet zo dol op om met mensen in een groep te gaan rijden, vaarvan ik hun rijgedrag niet ken. de route is wel leuk, die ga ik zeker een keertje rijden, maar of ik deze keer mee ga rijden.....dat weet ik nog niet zo goed.

groeten Erik
hoi Erik,
rijden in een groep met onbekenden is juist leuk!!! elke keer wordt ik weer door apart rijgedrag verrast.
Harrie.
Dat is nu juist iets waar ik niet op zit te wachten en daarom doe ik ook niet mee aan dat soort dingen. Meetings zijn leuk, maar toertochten met meer dan 2 motoren, nee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik ben een paar keer mee geweest op zo'n voortgezette rijopleiding. we zijn toen ook 2 keer met een grote groep gaan rijden, hebben daar ook echt les in gehad hoe je dat moest doen en zo. niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid ervaring en kunnen. dat maakt allemaal niet zoveel uit, totdat je dicht op elkaar gaat rijden. en dat is best wel moeilijk, als ik al meerijd wil ik het liefst nog achteraan. dan heb ik altijd een vluchtweg mocht er iets mis gaan.

En veel ongelukken gebeuren tijdens zo'n stukje toeren. ik heb een poosje geleden naar de Elfstedentocht voor motoren STAAN kijken, ik heb het heel vaak maar net goed zien gaan. er zitten altijd wel mensen tussen die ff gek willen doen, en daarmee de minder ervaren rijders kompleet mee verassen. en dat heb ik meerdere malen gezien in dat weekend.

ik heb een paar vrienden waarmee ik regelmatig wel een stukje ga rijden, van hun ken ik het rijgrag en weet ik wat hun kunnen en
andersom natuurlijk.

ik weet niet of ik nou zo'n goede motorrijder ben, wel weet ik dat ik vrij veel kilometers maak ten opzichte van de meeste. zo,n 35000km per jaar. ook in de winter rijd ik gewoon door. maar het toeren met een grotere groep ben ik niet zo kapot van. wel vind ik het gezellig om met mensen over motoren en zo te ouwehoeren.

ik kom zondag zeker ff kieken, het is eigenlijk te dichtbij om met de motor te gaan...hij wordt niet eens warm van dat kleine stukje
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ Erik,

:arrow: :arrow: Meerijden dus........... :wink: :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

dat bekijk ik zondag wel even...als het goed voelt ga ik mee
Kermit

Bericht door Kermit »

Iron Horse schreef:
kermit schreef:
Erik Hofstee schreef:het lijkt mij wel leuk om even te komen kijken. ik denk niet dat ik mee rijd met de tour. ik ben er niet zo dol op om met mensen in een groep te gaan rijden, vaarvan ik hun rijgedrag niet ken. de route is wel leuk, die ga ik zeker een keertje rijden, maar of ik deze keer mee ga rijden.....dat weet ik nog niet zo goed.

groeten Erik
hoi Erik,
rijden in een groep met onbekenden is juist leuk!!! elke keer wordt ik weer door apart rijgedrag verrast.
Harrie.
Dat is nu juist iets waar ik niet op zit te wachten en daarom doe ik ook niet mee aan dat soort dingen. Meetings zijn leuk, maar toertochten met meer dan 2 motoren, nee.
hoi Erik,
begrijp me niet verkeerd. ook in een groep ben je volledig zelf verantwoordelijk voor je veiligheid en kun je je niet achter anderen verschuilen. dus je kijkt zelf uit, houdt voldoende afstand, bepaalt je eigen snelheid. en er gelden regels die het rijden veilig en sociaal houden. denk aan baksteen rijden en de toeren niet onnodig hoog laten oplopen. je blijft een ambassadeur voor je sport. vooral voor onervaren rijders heeft het een groot voordeel achter een ervaren rijder te rijden.
Harrie
LeChef

Morgen

Bericht door LeChef »

Hoi allemaal,

het wordt voor mij slechts een beschuitje op bec, daar ik al een andere afspraak had. Volgende keer zeker!!

Groet,

Gabby 8)

PS de weergoden zijn gemaild......
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

kermit schreef: hoi Erik,
begrijp me niet verkeerd. ook in een groep ben je volledig zelf verantwoordelijk voor je veiligheid en kun je je niet achter anderen verschuilen. dus je kijkt zelf uit, houdt voldoende afstand, bepaalt je eigen snelheid. en er gelden regels die het rijden veilig en sociaal houden. denk aan baksteen rijden en de toeren niet onnodig hoog laten oplopen. je blijft een ambassadeur voor je sport. vooral voor onervaren rijders heeft het een groot voordeel achter een ervaren rijder te rijden.
Harrie
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Tot morgen........ :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Henk

Bericht door Henk »

Hoi mederijders,

laten we hopen dat het morgen een beetje weer word.
Ik hoor net op het nieuws dat de ochtend droog zal zijn ? en in de loop van de middag een storing zal komen met buien die in het Noordwesten zal beginnen.
Dus hopen dat de weergoden ons goedgezind zijn.

IN ieder geval als het niet met bakken uit de hemel komt regenen zal ik er zijn met aanhang.

Tot morgen tussen 10:00 en 10 :15 in de Roskam te Achterveld

groeten,

Henk
duchessindutch

Bericht door duchessindutch »

:lol: ook al kan ik niet mee.....ik hoop dat het droog blijft voor jullie..........lolz.......'t is zo dichtbij dat als jullie het droog houden ik het hiero ook droog heb......
ik snap het angst om in groepen te rijden wel, ben welliswaar aan't lessen maar ik kan me goed voorstellen dat het rijden in een groep ook een soort tunneleffect kan vormen.........alsmaar letten op je voorligger en dus niet meer zien wat de rest van rijdend nederland doet.......ofzo......lekker vage omschrijving dus....:D
maar hoe dan ook.......ik hoop dat de meerijdende strommers een geweldige dag hebben
grtz peet
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ach wat is er nou mis met een beetje regen :roll:
Henk

Bericht door Henk »

Ik ga in ieder geval wel.
De regen zien we wel, we kunnen de rit altijd inkorten.


groeten en tot zometeen

Henk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yep..........
Tot bij de koffie.......
Heleen & Barry
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yeah, weer thuis........mooie wegen over dijken en door bossen en door weilanden en...... weer een stuk onverhard :roll: :lol: en...........geen druppel regen :lol: :!: :lol: :!:
:arrow: 10 motoren waarvan 2 vreemde eendjes :wink: en 1 daarvan werd gek van de drempels en het zand met de kuilen :lol: :lol: :lol:
De V-Strom's en hun rijd(st)ers hebben het weer geweldig naar het zin gehad.........
Henk bedankt voor de organisatie en het voor rijden, vooral het heen en weer.........(de bijzondere verrrichtingen zijn weer bijgeschaafd ):wink:
Als de foto's binnen zijn zal ik ze weer in een album zetten.........

Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Tuke

Bericht door Tuke »

Het was weer gezellig! Henk bedankt voor de organisatie... en je weet het heh... voor de rit van 18 september een paar van die zandpaden inplannen voor onze SV vrienden :lol:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja deze vreemde eend vond het ook leuk.

leuke route, je kent alleen nog niemand van de groep, dat is wel wat jammer. verder leuke dag gehad.

groeten Erik
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
hoi Henk
bedankt voor de leuke toerrit. zo zie ik plekjes die ik anders noooit gevonden zou hebben.
het weer zat erg mee, tot we thuis kwamen kon de regenbroek in de koffer blijven. nu spoelt het hier..
groetjes
Harrie.
Petra

Bericht door Petra »

Hallorondje Utrecht rijders,

Fantstische tocht met leuke mensen. Henk bedankt voor het uitzetten ervan en volgende keer niets zeggen over foutrijden enzo. Hoort gewoon bij de tocht, toch? En wat Erik zegt, je kent niemand. Vaker meegaan dan?

Xieje Petra
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Henk,

Bedankt voor de organisatie en alle meerijders voor de leuke dag, ook namens Anke. Leuk om op deze manier voor het eerst met een grotere groep te rijden.

Met een behoorlijk vers A-tje (enkele weken, nog bijna nat) en een behoorlijk nieuw DL650 (twee weken en 650km) was ik niet blij met de "angst en beven" verhalen van Erik en Iron Horse. Zouden wij wel goed genoeg zijn om anderen niet in de weg te zitten? Zouden anderen ons verrassen?

Uiteindelijk blijkt Erik toch wél een ritje met onbekenden mee te doen en heb ik geen klachten gehoord of gekke fratsen gezien. Met een groep Strommers kun je dus ook als "groentje" kennelijk meekomen. Niemand die met een wheely op 10 centimeter langs je heen komt jagen, gewoon normaal rijden.... ok, soms iets harder om de harmonica een beetje te sluiten, maar dat is alles.

Nogmaals dank, tot een volgende rit.

Leo
The V

Bericht door The V »

Een groot succes geweest dus, leuk! Jammer dat ik er (weer) niet bij kon zijn.

Voor 4 september moet ik nog vrij vragen, maar dat gaat wel goed komen. Wil er nou wel een keer bij zijn!
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Strommers,

Bedankt voor de rit en het was inderdaad een groot succes.
Mooi weer en droog waren de juiste ingredienten voor deze rit.
Voor al het laatste stuk Offroad en de nodige drempels vond mijn broer een leuke afwisseling :P . Daarom wou hij beslist rechtstreeks via de A28 naar Zwolle.
Het was leuk om een paar nieuwe strommers te ontmoeten en ook de bekende weer te zien .
De prijs voor de verstkomende deelnemers gingen naar Harry en Petra uit opeinde.
Wij hadden bij thuiskomst een 308 km op de teller staan,

De fotos'zijn naar Heleen gestuurd en zullen tzt online komen.

Eric hebben we toch zover gekregen om mee te rijden en de rit was zeer afwisselend. Ook heb ik er voor gekozen om deze rit met bijz. verrichtingen te voorzien :shock: :P Rondje draaien en keren hebben we toch een 4 keer gehad.

De rit is zonder kleerscheuren verlopen en dat is toch het voornaamste.

groeten en bedankt

Tot de volgende rit.

Henk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hier dan de link naar een aantal foto's,gemaakt door de organisator van de Beschuitenrit......... :!:
Groetjes,
Heleen.
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 15-06-2005, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Henk

Bericht door Henk »

Heleen bedankt,

We staan er met z'n allen weer mooi op.


Henk
Tuke

Bericht door Tuke »

Henk schreef: We staan er met z'n allen weer mooi op.
Ja, maar wie is nou die lelijkerd met dat gele hesje? :twisted: :lol:

Moet nog een spuitbusje kopen en een sjabloontje maken om V-strom op dat ding te spuiten...
Kermit

1

Bericht door Kermit »

1
Tuke

2

Bericht door Tuke »

2
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

:?:

Bericht door Stroompje »

:?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie