INFO Fryslân, de best of...

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gesloten
Petra

INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Petra »

Praktische mededelingen Motortreffen Burgum (Bergum): :-)}

vriendelijk verzoek: vragen, discussie, inschrijvingen en dergelijke graag in het andere topic, de vooraankondiging, zie: viewtopic.php?f=3&t=7645

Deze topic is alleen bedoeld om snel de belangrijke informatie na te kunnen lezen.
Ook zal hier tzt de routebeschrijving, -kaart, en diverse gps-bestanden te downloaden zijn.

Het is intussen een duurzame traditie geworden, elk jaar een treffen en aansluitende rondrit door Friesland. Maar aan alle goede dingen komt een eind: waarschijnlijk is dit de laatste Frieslandtocht door ons georganiseerd. Anderen kunnen het stokje natuurlijk overnemen.

Op twee keer na zijn alle ritten vertrokken vanuit Burgum (http://www.motodrome.nl).. De ritten zijn kort geweest, en ook lang, en hebben ons vooral langs de Friese weilanden gevoerd, de Friese kust, en de Friese dorpen. We hebben enkele malen leentjebuur gespeeld bij de Groningers en zelfs de Drenten. Aan enkele principes zijn we trouw gebleven:

- de afstand is niet te lang, om het hanteerbaar te houden voor de meeste rijders die elders uit onze lage landen komen
- tempo en routekeuze zijn ook te doen voor beginnende motorrijders
- iedereen is volledig verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid, en rijgedrag
- er zijn enkele momenten om te kunnen genieten van al deze geparkeerde VStroms (line-up)
- er wordt een lunchstop gepland en afgesproken met de uitbater om alles vlot en acceptabel te laten verlopen. iedereen wordt gevraagd om zich hier in te schikken.
- Harrie en ik organiseren dit treffen, en verstrekken een digitale route, zodat iedereen zelf kan beslissen om de rit individueel te rijden of achter iemand aan te karren.
- het treffen is kosteloos, uiteraard zijn je consumpties en benzineverbruik voor eigen rekening. :D
- bij aankomst graag intekenen op de lijst (voor de balie)
- er is geen maximum aantal deelnemers. graag wel van tevoren aanmelden .
- wij rijden niet bij extreme weersomstandigheden, of andere onvoorziene omstandigheden die daartoe aanleiding geven.
- alle deelnemers hebben bij het vertrek uit Burgum een volle tank en een betrouwbare fiets. dat brengt ons direct op het volgende punt:
- soms vragen ex-vstromrijders toestemming om nog eens een keer mee te rijden met deze gezellige club. dat is natuurlijk altijd mogelijk, zeker als je ere-lid of sympathisant bent van dit forum.


De rit zal ca 170 km lang zijn, en voert ons langs de mooiste plekjes van Friesland. Smalle en brede wegen, vlakke weilanden, bossen, heuvels en idyllische stadjes.
Er is geen onverhard tracee, houd wel rekening met modder, zand, klei en dergelijke want de rit gaat grotendeels door landbouwgebied. O:-)

Petra vertrekt als eerste om ca 10.45 uur. 1 of 2 groepen daarna laten een kwartier tussenruimte vallen. Uiteraard staat het je vrij om te vertrekken wanneer je wilt, want dit is geen georganiseerde toertocht.
De winkel is om 9.30 uur open, en de ervaring leert dat het daarna vrij vlot volloopt in Burgum.

De lunch hebben we gepland op de pier van Holwerd. Je kunt bestellen wat je wilt. Op de pier van Holwerd kunnen we de VStroms op een rij zetten. (voor wat mooie foto’s of zo). Na de lunch vertrekken we weer groepsgewijs.
In een groep rijd je baksteensgewijs, dwz schuin achter je voorganger.
Rijden doe je volledig op eigen verantwoordelijkheid. Houd voldoende ruimte tot je voorganger. Beoordeel steeds weer zelf of je voorrang kan nemen.
Houd in principe je eigen plaats in de groep, rijd dus in het groepstempo mee. In het algemeen zullen de achterste rijders af en toe flink moeten gassen om weer bij de kop te komen, en rijd je het rustigst direct achter de voorrijder.

Als de groep onverhoopt splitst, dan zal de laatste rijder van de eerste groep, bij de eerste afslag die de eerste groep neemt, wachten op de achterblijvers, om hun zo de goede route te wijzen.
De achterblijvers kunnen dus steeds rechtdoor blijven rijden, totdat ze iemand van de eerste groep zien staan.
Dit gaat doorgaans goed. Deze traditie stamt nog van voor het GPS/tijdperk.

Nadere mededelingen volgen nog, de route wordt hier gepubliceerd in de week voor de rit.
En vergeet niet: hier graag geen discussie, alleen mededelingen. :worship:

Voor discussie en inschrijving nogmaals: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=3&t=7645

Petra en Kermit.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Woonplaats: marum

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Jaringb »

Duidelijk verhaal als de route online staat laat ik hem wel in. :-)}
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Frank »

De route staat online:

Als Garmin file: http://v-strom.nl/routes/friesland2012/ ... f-2012.gdb

Als Universeel bestand: http://v-strom.nl/routes/friesland2012/ ... f-2012.gpx

Als TomTom: http://v-strom.nl/routes/friesland2012/ ... FR2012.itn
en: http://v-strom.nl/routes/friesland2012/ ... FR2012.itn

Met rechtermuis op klikken en dan doel of bestand opslaan...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: INFO Fryslân, de best of..

Bericht door Stroompje »

Kleasterwei.JPG
Ik ben een poging aan het doen...... vraagje: Gaan we hier bij Veenklooster, offroad :?: :schater:[/color]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Frank »

Dat heb je goed gezien, Heleen.. volgens mij het enige stukje offroad.. :)

Afbeelding
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Frank »

Het lila lijntje op mijn kaart...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Frank »

Dankzij Stroompje zijn de TomTom bestanden nu bijgevoegd! Zie: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 56#p105256
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Friestrom
Berichten: 26
Lid geworden op: do 08-04-2010, 22:13
Mijn motor is een: V-strom DL 650 2007 matzwart en V-Strom 1000 2014 zwart
Woonplaats: Fryslân

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Friestrom »

Dit is een nieuwe rondweg om Veenklooster
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: INFO Fryslân, de best of...

Bericht door Frank »

Dat klopt.. niks Offroad dus.. :(

Denk je dat je de nieuwste kaarten hebt (Garmin 2012.4), doordat Kermit ook de tracks van het proefrijden erbij gedaan had, wist ik dat we daar langs moesten. Maar op Google streetview is een perfecte asfaltweg te zien.. zie: http://g.co/maps/rrs3x

Deze foto's zijn van 2010, maar aan de andere kant is nog niks te zien, omdat die kaarten van 2009 zijn. Zie: http://g.co/maps/nnegt

Bedankt voor de info, Friesstrom! ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gesloten