23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Framomile »

@ John007, Vond de Honda echt wel interessant. Maar dat komt vooral omdat ik eigenlijk het liefst een cardan aangedreven motor zou willen hebben. Verder was de Triumph explorer, de Yamaha tenere voor mij de eerste keer live en dat zag er ook goed uit.

Helaas is voor het type motor dat ik mooi vind met cardan er geen uitvoering die wat lichter is en daardoor misschien wat goedkoper want ik vind ze aangekleed behoorlijk aan de prijs allemaal. Eigenlijk net als BMW GS.

Heb ook nog even gekeken naar die nieuwe Honda, iets met N700 of zo, leuke looks maar erg ielig en daar zit helemaal geen vermogen meer in en eigenlijk zou ik een ietsie pietsie meer vermogen willen.

Als ik niet overstap naar een zwaardere motor (met Cardan) blijf ik bij de v-strom, bekend, goede prijs en redelijk vermogen binnen segment.

Het meisje op de motor mocht er overigens ook best zijn hoor :mrgreen:


Gr Franc en veel plezier!! :bye:
Gebruikersavatar
Tuinsjeik
DL650 berijder
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 16-10-2011, 18:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 '07 - "Orka" + DL650 ABS '09 zilvergrijs
Woonplaats: Spijkenisse

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Tuinsjeik »

Framomile schreef:Ik heb erg genoten. Was niet al te druk, aantal leuke motoren live gezien van mijn lijstje. stuk of 5 forum leden ontmoet; Rhino Vstrom Peter, Frank, Tuinsjeik, Corstrom, en Mieps uit de eifel. Was wel grappig want ik dacht altijd dat mieps een man was, bleek het een dame te zijn. :schater: :schater: toch beter de forumberichten lezen Franc! :wink:

Kwam nog wat fans tegen die mij herkennen van het forum, ze wilde even met mij op de foto, ja wat doe je dan? :schater: :schater: :schater:

En natuurlijk ff naar onze nieuwe L2 gekeken die er heel mooi bij staat direct bij de ingang! :? :?

Groeten Franc :bye:
Framomile schreef:
Aad900 schreef:
Framomile schreef:
Toch een mooi pakkie, of niet soms? :schater:
Echt wel Franc :worship:

Ja toch, vond vooral de pasvorm erg mooi, goede snit :o) , al moet ik zeggen dat ik die honda ook wel erg mooi vond :mrgreen:


Gr Franc
ik heb toch maar een pak uitgezocht met een bij mijn motor passende kleur

Afbeelding

O:-)

:schater: :schater: :schater:

idd ook nog ff praatje met Mieps gemaakt.

n paar mooie nieuwe 'Alpin stars' laarzen gescoord !
verder wat klein spul zoals stuurgewichtjes, smeermiddel, wax enz.

toch weer n mooie beurs!.

8)
Uw "Motograaf" ;-)
'n dag niet gelachen is 'n dag niet geleefd ! / Ride to Live, Live to V-Ride!
de Char

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door de Char »

ik heb toch maar een pak uitgezocht met een bij mijn motor passende kleur

Afbeelding

O:-)

:schater: :schater: :schater:

Het zal niet waar zijn... :schater:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Aad900 »

de Char schreef:ik heb toch maar een pak uitgezocht met een bij mijn motor passende kleur

O:-)

:schater: :schater: :schater:

Het zal niet waar zijn... :schater:
Als een baas :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Sparky »

Het was weer leuk op de beurs.
Geen jas gekocht wat ik van plan was, niet echt aantrekkelijke aanbiedingen in wat ik wilde.
Maar wel een zijkofferset gekocht, dus binnenkort rij ik met explorer koffers rond.
Toch nog een geslaagde beurs.
En jawel nog een forumlid tegengekomen.

Groeten Sparky
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Stroompje »

Wij hebben ook onze rondje weer gemaakt op de beurs.......pfff wat druk op de zaterdag! Volgende keer toch maar weer op donderdag.
We hebben ons niet bekocht .....en blijven onze Soezen trouw :lol:
Wel H-Strommer en eega gespot en nog wat andere bekende motormuizen. Het motorlentegevoel is begonnen. Nu mijn voetjes omhoog..... :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
EdK
DL1000 berijder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 24-02-2011, 22:44
Mijn motor is een: V Strom DL1050 XTA zwart
Woonplaats: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door EdK »

Vandaag (zaterdag) geweest, niet kunnen slagen (niet gezien) voor wat betreft ik zocht namelijk een schuberth src en / of een gopro hd2. De Honda crosstourer en nc700 serie vond ik tegenvallen, maar de triumph tiger explorer is toch wel een mooie robuste verschijning. Standaard een hoop waar voor je geld, ga je hem echter een beetje aankleden met koffers e.d. zit je zo op de 19 duizend.
Ik blijf m'n v strom nog wel even trouw, wie weet komt suzuki nog met een leuke nieuwe zwaardere strom en anders over een jaar of 2 eens kijken naar een gebruikte explorer.
zeg wat je doet, en doe wat je zegt...
Gebruikersavatar
Tuinsjeik
DL650 berijder
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 16-10-2011, 18:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 '07 - "Orka" + DL650 ABS '09 zilvergrijs
Woonplaats: Spijkenisse

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Tuinsjeik »

Aad900 schreef:
de Char schreef:ik heb toch maar een pak uitgezocht met een bij mijn motor passende kleur

O:-)

:schater: :schater: :schater:

Het zal niet waar zijn... :schater:
Als een baas :worship:
O:-) Yep!!

thuis lukt t nie ... :schater: :schater:
Uw "Motograaf" ;-)
'n dag niet gelachen is 'n dag niet geleefd ! / Ride to Live, Live to V-Ride!
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Fogel »

Sparky schreef:Het was weer leuk op de beurs.
Geen jas gekocht wat ik van plan was, niet echt aantrekkelijke aanbiedingen in wat ik wilde.
Maar wel een zijkofferset gekocht, dus binnenkort rij ik met explorer koffers rond.
Toch nog een geslaagde beurs.
En jawel nog een forumlid tegengekomen.

Groeten Sparky
Dat forumlid was ik!

Groet,
Niels

ps. succes met starten, is het niet je koppelingssensor?
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Mieps

Re: 23-26 feb 2012 Motorbeurs Utrecht

Bericht door Mieps »

Zo... we zijn weer thuis in de Eifel....
En ja, ben nog steeds een vrouw, geen man... :o)

Was behoorlijk vermoeiend, die 4 dagen maar ik heb veel lol met m'n (voor mij onbekende) kollega's gehad en ontzettend veel bekenden ontmoet!
Leuk leuk allemaal!!
En ook bij mij kriebelt het enorm: manlief is van het weekend bezig geweest met onderhoud aan de motor, dus wellicht kan ik 'm deze week weer even lekker uitproberen... O:-)

Oja, de motorbeurs: ik heb bij elkaar geloof ik 2 uurtjes de tijd gehad even rond te lopen en heb zelf op alle "hoge" modellen gezeten om te kijken of m'n benen lang genoeg zijn (ja dus :mrgreen: )
En natuurlijk kon ik het niet laten en zat ik ook nog wat op sportieve modelletjes in de suzuki en kawa hoek. Geen Honda meer voor mij :P

Zo, nu even verder de was doen en bijkomen...

Bye!! :bye:

(ps. iemand nog mijn stukje tekst en foto's gelezen/gezien in de nieuwste Alpentourer? :wink: )
Plaats reactie