24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Wullebolle »

Op za 24/09 vertrekt er in Gent een protestmars/rit tegen dodelijke vangrails in BE, en algemener voor veiligere wegen.
Er worden vele honderden motards verwacht.
De achtergrond van het verhaal -een tragisch ongeval- is te lezen op http://www.mag.be/web/index.php?option= ... &Itemid=16.

Verzamelen op parking 7B van Flanders expo in Gent rond 13u. (googelmaps: 51,02707, 3,68737 )
(en tzal goe weer zijn)

Welke Belgische en Zeeuwse Strommers komen nog?
Hollanders van boven de Moerdijk zijn uiteraard ook welkom..

1: Wullebolle
2:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Jomme Dox »

Staat al geruime tijd in mijn agenda : Ik heb daarvan een mail gehad, meen ik te weten.

1: Wullebolle
2: Jomme Dox
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Iron Horse »

Goede actie, maar is dit onderwerp (dodelijke vangrail) al niet eerder en met veel aandacht aan de orde geweest door MAG Nederland en MAG België?

België
Nederland

Hoewel het in Nederland in ieder geval al wel succes heeft geboekt is het nog steeds mondjesmaat. Ik hoop dat de actie iets uithaalt, maar het zal wel weer een momentopname zijn.

Ik ben op vakantie dus ben er sowieso niet voor in de gelegenheid.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Wullebolle »

De directe aanleiding tot de actie is een ongeval waarbij zoon die samen met zen ervaren pa aan het leren rijden was onderuit is gegaan op een gevaarlijk stuk weg met een lichte chicane in de gentse haven. De jongen is heel slecht tegen de vangrail terecht gekomen en heeft nu een lange revalidatie voor de boeg en het is maar de vraag of hij er nog helemaal bovenop komt. Op die plek zijn er in de loop der jaren al meerdere ongevallen gebeurd.
Het BE verkeers ministerie heeft een programma opgestart om bij alle vangrail-blackspots onderplanken te monteren.
Ondertussen is op die fameuze plek de vangrail reeds aangepast. Er zijn nu onderplanken geplaatst.
Het ongeval en de daaruit ontstane actie en media aandacht zal daar zeker een rol in hebben gespeeld. En als dankzij die actie er, al was het maar één, motard 'gered' wordt, is de actie geslaagd.
Alle BE motards daarheen zouek zo zeggen.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Jomme Dox »

Hier in de Vogezen zijn de meeste bochten met afdekplaten afgewerkt. Het zal zijn nut wel hebben zeker.

Ik weet dat MAG er mee bezig is geweest, maar we zijn stillekes de strijd aan het verliezen, omdat de motorrijder an sich geen interesse meer heeft voor het werk van MAG an sich, en liever zijn 25 euro gaat opzuipen. Ik hoop het niet meer te moeten meemaken, maar binnen enkele jaten kunt ge in Belgie Uw motor nog in de hiof zetten, met in de naftbak wat bloemekes, want rijden zult ge niet meer, als het zo verder gaat.

Dus mannen, op naar Gent. Betogen. Laten zien dat ge er zijt....
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Wullebolle »

De afwezigen (belgen) hadden ongelijk !
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Jomme Dox »

Ben ook juist terug van de manifestatie. Ik schat dat er een 1000-1500 man was, misschien meer ?

Vond het plezant om de Gentse automobilisten verschrikt te zien kijken. Ah ja, met zo'n weer een half uur-drie kwartier vast zitten in het verkeer, omdat er ineens zoveel motards opduiken. Het was een tof klein tripke dwars door Gent.

Het plezantste was dan ook nog dat Wullebolle mij persoonlijk is komen opzoeken (blijkbaar is da niet moeilijk ? ) tussen al dat volk, en dat we de manifestatie samen hebben uitgedaan. Ken ik die mens ook weeral persoonlijk, zie.

Na de manifestatie naar huis gereden over de kleine baantjes - en even in de clinch gelegen met een leerling-automobiliste met een Mercedes SUV die de baan voor mijn neus opschoot. Toen ik haar ter verantwoording riep werd ze zenuwachtig, en week uit naar links, waardoor ze me even aantikte. Gelukkig bleef ik recht. De gast naast haar begon van zijn kl*ten te maken, ik wou nog stoppen, maar ben dan maar doorgereden.

Als er in Ollaand wat Belgen nodig zijn om mee te betogen tegen het één of het ander, laat maar weten hé.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Wullebolle »

Het genoegen was wederzijds. Zo ebbek nu ook es ne klapke (NL:'praatje') met de Jomme gedaan si...
De Jomme 'spotten' was nie moeilijk. Na slechts 769 keer vragen "zijde gij de Jomme?" haddek plots beet .. :schater:
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Leville »

De organisatoren spraken van 3500. Lijkt me wel heel veel.

Enfin, de struise is dus Wulle en de iets minder struise is dus Jomme ;)
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Jomme Dox »

Waarde gij daar ook dan ?
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Leville »

Jaaaa... soms moet een mens de daad bij het woord voegen, he. 'k Heb nog getwijfeld om te vragen of jullie op het forum zitten, maar heb het dus niet gedaan. Ik was degene die naar de montage van de verstralers heeft gekeken. Als jullie dat iets zegt.
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Jomme Dox »

Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: 24/09, GENT: Protestrit dodelijke vangrails.

Bericht door Leville »

Er staan enkele filmpjes online. In dit filmpje passeert op 01:14 een white rhino midden in beeld. :bye:
In een ander filmpje van dezelfde maker rijdt een zilvergrijze strom langs.

Den onnozelaar die in het eerste filmpje op 0:46 vol in beeld is, dacht even verder even een burn-out te doen. Gelukkig heeft zijn andere hersencel hem ervan weerhouden. :frusty:

EDIT: Ik moet wel heel mediageil zijn. Op 01:31 weer van dattum. Hier is er in het begin effectief een zot die een burn-out doet. Goe bezig. Veilig voor de anderen. En geeft echt het beeld dat motorrijders verantwoord zijn... :evil:
Plaats reactie