Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door RvGS »

simako-bdm schreef:citaat van Simako deels van begin dit jaar;

Start Zondag 2 oktober, starten kan tussen 10.00 en 11.00 uur. De start is zoals altijd bij onze zaak, Deventerstraat 329 Apeldoorn. De Simako-BDM Allroad rit is toegankelijk voor alle merken allroad motorfietsen, uitsluitend 4-takt en voorzien van stille uitlaat!!.

De route is niet extreem zwaar, ervaren enduristen zullen zich mogelijk vervelen. De lengte zal plm 150 km zijn (nog niet definitief)

Banden Noppenbanden kan en mag, maar noodzakelijk is het niet wat ons betreft, het is echter wel veiliger en je kunt iets vlotter rijden. Het blijft echter eigen keuze en verantwoordelijkheid. Voor de zware Allroads is de Conti TKC-80 de ideale noppenband, die doet het goed op straat en in het terrein, bel onze receptionist Gerd (055-3668591) voor prijzen. (Banden kunnen niet op 27 maart worden gemonteerd)

Het roadbook is zoals altijd in A5 breedte, het is handig een roadbook houder op je motor te hebben, tanktas gaat ook, maar is behelpen. De losse blaadjes dien je zelf aan elkaar te plakken, plakband is aanwezig. Heb je het nog nooit op roadbook gereden? Er vormen zich altijd groepjes van gelijkgestemden (zelfde type motor etc) zodat je evt ook achter een ander aan kunt rijden.

Opgeven De kosten bedragen €15,-, dit is inclusief roadbook (bol-pijl), koffie met cake ’s morgens en op het eindpunt een drankje en hapje. Opgeven uitsluitend via email: koen.teunissenATsimako-bdm.nl dit mbt bijhouden van het aantal te verwachten deelnemers. Op de dag zelf dien je nog wel een inschrijfformulier in te vullen, die sturen we je toe zodra je inschrijft zodat je deze al van te voren in kunt vullen.

Aantal deelnemers Max aantal deelnemers is 80 ivm overlast voor de omgeving, wacht dus niet te lang met inschrijven.


Let op: dit is in principe een roadbook rit (zie tekst boven), maar vaak kun je wel bij een groepje aansluiten :-)} .
Groet, Robert |
MacReal

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door MacReal »

Ga nog even kijken of ik een roadbook ga regelen voor die tijd. Denk dat ik er wel bij ben!
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door RvGS »

Even dit topic naar boven ge..
Afbeelding

Voor diegene die het nog niet in de agenda hadden gezet of weer vergeten zijn => Nu Zondag Simako-BDM- Allroad rit... :-)}
Groet, Robert |
Graafie68

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door Graafie68 »

Sorry alvast voor mijn rare vraag.
Waarom kunnen die banden niet op 27 maart gemonteerd worden ???
Zie ff het verband niet met deze rit met op 2 oct 2011 :roll:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door RvGS »

Ook hier staat een fout: BERRT
Openingspost bron stond hier: Simako-BDM, zie dat die nu vol geboekt is en dus 'gesloten'!!

copy past van vorige rit . . men is makkelijk tegenwoordig.
Valt me al een tijdje op dat overal veel heel veel schrijffouten en of inconsequenties voorkomen (althans valt mijn op); krant, TV, motorbladen, etc. Dat was vroeguh niet zo erg als dat het nu is heb ik het idee.

Maakt voor een zandritje niet uit, zand is zand en veel zand is veel lol :P :-)} :bye:


Nog iemand van hier die zondag erbij is ??. . .'t wort stovich sondach . . . :mrgreen:
Groet, Robert |
MacReal

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door MacReal »

Helaas kan ik niet :(
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door Hunter6 »

RvGS schreef:Valt me al een tijdje op dat overal veel heel veel schrijffouten en of inconsequenties voorkomen (althans valt mijn op); krant, TV, motorbladen, etc. Dat was vroeguh niet zo erg als dat het nu is heb ik het idee.

Maakt voor een zandritje niet uit, zand is zand en veel zand is veel lol :P :-)} :bye:


Nog iemand van hier die zondag erbij is ??. . .'t wort stovich sondach . . . :mrgreen:
Of de huidige motorrijder is beter opgeleid en ziet het als er wat fautiev gespelt is :lol:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door RvGS »

Ga je morgen zien Martin??
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door RvGS »

Gisteren een mooi ritje,

Afbeelding
vertrek Apeldoorn
Afbeelding
één vd pauzes...
Afbeelding
Afbeelding
Door de droogte vele stukken behoorlijk diep mul zand . . . spannend . . . :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De eindstreep.

Dikke 140 km off-road + nog 2x Liason van totaal ongeveer 140km. 't was een mooie dag . . .
Dank aan John ut V voor de foto's :bye:
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Allroaddag 02-oct-2011 BDM-Simako Apeldoorn

Bericht door Hunter6 »

RvGS schreef:Ga je morgen zien Martin??
Je weet het antwoord al,, nee :(
Ik keek toevallig ff naar m'n achterband en zag dat het profiel van de Anakee2 nog maar 1.5 mm is. Aangezien het een droog parcour zou worden (mul zand) zag ik het niet zitten.
Ik las op "dat andere' forum dat het een leuke rit was,maar zwaar indien er geen noppen banden gemonteerd waren.

Van het voorjaar nieuw rubber erop en dan gaan we 2 dagen naar Hechlingen.

Grzzzz :bye:
Plaats reactie