Toer rondom Wintelre

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Toer rondom Wintelre

Bericht door Frank »

Kreeg onderstaand mailtje van MV Wintelre. Misschien is het wat voor liefhebbers van Offroad.
De opkomst van de allroad-motoren vraagt ook om allroad tracks en het is ons gelukt om een hele mooie toer uit zetten rondom Wintelre.
De toer is 85 km lang waarvan ongeveer 50 km zandpaden.
De zandpaden zijn goed te berijden met all road- of noppen banden (openbare wegen en geen klapzand).
Het speciale en mooie van deze toer is dat je op verrassend mooie plekken komt waar je echt nog nooit geweest bent.
Hopelijk maakt het jou ook nieuwsgierig.
En zien we je de op zaterdag 13 augustus tussen 0900 uur en 1100 uur bij" dn Hut" Oirschotesedijk 52 5513 nr in Wintelre.(15 km onder Eindhoven )
Voor 5 euro doe je mee. De route is uitgepijld en ter plaatse op gps beschikbaar. Er is voldoende parkeergelegenheid, ook voor aanhangers. Daarnaast kunnen we een motorambulance inzetten.
Informatie: 06-81309202 of Bart4MV_Wintelre@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;

met vriendelijke groet
MV Wintelre
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door RvGS »

Goed idee Frank, staat met potlood in de agenda... :-)}

wie gaat nog meer, Frank jij :?:
Groet, Robert |
MacReal

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door MacReal »

Niet goed gekeken in de topiclist, had er zelf ook een topic voor aangemaakt :frusty:

Ik ga in ieder geval! Lijkt me leuk om eens een fatsoenlijke rit over zandpaden te rijden ipv de kleine stukjes hier in de randstad.
MacReal

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door MacReal »

Toch nog even onder de aandacht brengen, zijn er nog mensen van hier die ook richting Wintelre rijden overmorgen?
H-strommer

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door H-strommer »

Ik ga waarschijnlijk. Hoe laat is een ieder van plan daar te zijn? Zouden we daar kunnen afspreken.
H-strommer

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door H-strommer »

Zo, weer terug. Heerlijke dag gehad. Wat een mooie route en dan bedoel ik dit keer niet het brabantse landschap maar de ondergrond. Mooie paadjes, afwisselend zand, grind, asfalt en af en toe wat modder omdat het die nacht geregend had. Op wat druppels na gewoon droog gehad.
Volgend jaar met wat meer strommers hoop ik. Is goed te doen voor een ieder.
MacReal

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door MacReal »

Inderdaad een schitterende rit! Zowel voor de beginner als voor de gevorderde genoeg uitdaging te vinden :-)}
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door Xavier »

Had graag meegewild vanwege het allroad-karakter, maar helaas andere verplichtingen. Heeft iemand toevallig de route en kan die mij toegezonden worden, kan ik hem alsnog een keer rijden.
GSA1200
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door RvGS »

Krijg filmpje er niet op hiero . . dus :
Senseo schreef:Fillumpie.. => check bij de buren
Groet, Robert |
MacReal

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door MacReal »

Dat ben ik, lekker aan het baggeren met de Strom :o)
Hier nog een filmpje van een maatje van me, wat achter me aanreed :-)}

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=Q-O3oFMKtWs[/youtubehd]
(in zijn kanaal staan nog een 4-tal filmpjes)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door Bozobin † »

RvGS schreef:Krijg filmpje er niet op hiero . . dus :
Senseo schreef:Fillumpie.. => check bij de buren
Zie ik daar ineens een "Dikke Dollie", rings a bell ..... Marko ? nl.motorfiets ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
MacReal

Re: Toer rondom Wintelre

Bericht door MacReal »

Nog een hele tijd achteraan gereden, die dikke dollie ;)
Plaats reactie