4 September 2005: 4e V-Strom Tourrit (Zeeland)

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!

Ga je mee op 4 september?

Ja! (even je naam doorgeven)
11
32%
Nee... :-(
7
21%
Misschien...
16
47%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

4 sept

Bericht door Stroompje »

Toon, Dave en alle meerijders,

Wij moeten helaaaaaaaas..........bij deze, ons afmelden voor de V-Strom rit door Zeeland.
Er is ons een aanbod gedaan voor een klein weekje Zwarte Woud (vertrek zo. 4 sept)met Sander Janson van............. Campinglife van RTL 4 :!: :!:
Onze Strommen gaan schitteren in de opnames voor een uitzending van het komende seizoen :!: :!:
:arrow: We zullen een extra V-Stromforum sticker plakken :wink:

Deze unieke gelegenheid om dit mee te maken kunnen/willen we niet laten schieten......... :roll: :roll:

Jullie allemaal vooral mooi weer en veel V-Strom plezier in 't Zeeuwse en maak veel foto's dan genieten we er nadien van mee......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 4 sept

Bericht door Iron Horse »

Stroompje schreef:Toon, Dave en alle meerijders,

Wij moeten helaaaaaaaas..........bij deze, ons afmelden voor de V-Strom rit door Zeeland.
Er is ons een aanbod gedaan voor een klein weekje Zwarte Woud (vertrek zo. 4 sept)met Sander Janson van............. Campinglife van RTL 4 :!: :!:
Onze Strommen gaan schitteren in de opnames voor een uitzending van het komende seizoen :!: :!:
:arrow: We zullen een extra V-Stromforum sticker plakken :wink:

Deze unieke gelegenheid om dit mee te maken kunnen/willen we niet laten schieten......... :roll: :roll:

Jullie allemaal vooral mooi weer en veel V-Strom plezier in 't Zeeuwse en maak veel foto's dan genieten we er nadien van mee......
Mazzelaars. Veel plezier en maak maar veel reclame voor het forum. En laat ons even weten wanneer de uitzending gaat zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:Beetje lauwe reaktie of heb je het maar half gelezen?
Als je het plaatje aanklikt voor de vergroting kun je de straatnamen beter lezen. Hoe zit het nu met dat Achterpad? En met de overgang van de Recreatieverdeelweg naar de Hogezoom?
En met mijn aanbod om de route voor GPS beschikbaar te stellen?
Je klinkt zelf wel een beetje aangebrand zo. :? Niet iedereen reageert op de wijze die jij graag ziet. Geef ze de ruimte of stuur ze een PB-tje voor nadere uitleg of contact. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
eada

Bericht door eada »

Als het niet met bakken naar beneden komt
(ik heb al zat onderwater gereden dit jaar)
Ben ik aanwezig

Evert
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 4 sept

Bericht door Stroompje »

Iron Horse schreef:
Mazzelaars. Veel plezier en maak maar veel reclame voor het forum. En laat ons even weten wanneer de uitzending gaat zijn.
Eerst maar eens zien of twee van die grijze motormuizen door de screentest komen......ach ik hou gewoon mijn helm op :wink: :lol: :lol:
Als we meer weten hoor je het......
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 29-08-2005, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Toontje

Bericht door Toontje »

Iron Horse schreef:
Toontje schreef:Beetje lauwe reaktie of heb je het maar half gelezen?
Als je het plaatje aanklikt voor de vergroting kun je de straatnamen beter lezen. Hoe zit het nu met dat Achterpad? En met de overgang van de Recreatieverdeelweg naar de Hogezoom?
En met mijn aanbod om de route voor GPS beschikbaar te stellen?
Je klinkt zelf wel een beetje aangebrand zo. :? Niet iedereen reageert op de wijze die jij graag ziet. Geef ze de ruimte of stuur ze een PB-tje voor nadere uitleg of contact. :wink:
Als ik op mijn route zo'n reactie kreeg, zou ik 'm toch rap even nalopen.
En je denkt toch niet, dat ik ga smeken of ze alsjeblieft mijn hulp willen aannemen, hè . . .
LeChef

3-maal is scheepsrecht....

Bericht door LeChef »

Tip van een ex-toercoördinator:

1e keer route uitzetten (of lenen).
2e keer door iemand anders laten narijden
3e keer vlak van te voren voor controle narijden.

De meest simpele en zekere methode voor de perfecte toerdag.

Groet en tot zaterdag voor een rondje om de kerk,

Gabby 8)

PS. moderne middelen zijn een prachtig middel, maar de waarneming ter plaatse is nog steeds het beste.
Bandit

Bericht door Bandit »

eada schreef:Als het niet met bakken naar beneden komt
(ik heb al zat onderwater gereden dit jaar)
Ben ik aanwezig

Evert
Evert van harte welkom, natuurlijk ga je op de lijst vermeld worden.

Tot a.s. zondag Toon.
8)
Bandit

Bericht door Bandit »

Toontje schreef:
Iron Horse schreef:
Toontje schreef:Beetje lauwe reaktie of heb je het maar half gelezen?
Als je het plaatje aanklikt voor de vergroting kun je de straatnamen beter lezen. Hoe zit het nu met dat Achterpad? En met de overgang van de Recreatieverdeelweg naar de Hogezoom?
En met mijn aanbod om de route voor GPS beschikbaar te stellen?
Je klinkt zelf wel een beetje aangebrand zo. :? Niet iedereen reageert op de wijze die jij graag ziet. Geef ze de ruimte of stuur ze een PB-tje voor nadere uitleg of contact. :wink:
Als ik op mijn route zo'n reactie kreeg, zou ik 'm toch rap even nalopen.
En je denkt toch niet, dat ik ga smeken of ze alsjeblieft mijn hulp willen aannemen, hè . . .
Beste Toontje.
In de eerste plaats, hartelijkdank voor je "bemoeizucht" (LOL). Een ieder kan fouten maken en zeker een paar "on-ervaren" planners. Maar om even tekst en uitleg te geven..... Dave & ondergetekende hebben de route eerst per motor verkend, daarbij grofweg de route op papier gezet. Daarna de gehele route nogmaals met de auto gereden (met de Garmin op het dashboard). Daarna definitief de route op papier gezet. Daar er nog een "kleine" misser (mijns inziens) inzat, de route voor dat deel waar ik over twijfelde, nogmaals met de motor en de Garmin gereden en de twijfels weg genomen (voor wat mij betreft). Maar.................. je weet maar nooit, we blijven amateurs. Helaas ben ik op dit moment door privee omstandigheden niet instaat de zaak nogmaals te gaan controleren.

Groetjes en tot Zondag Bandit (Toon) 8)
Bandit

Re: 4 sept

Bericht door Bandit »

Stroompje schreef:Toon, Dave en alle meerijders,

Wij moeten helaaaaaaaas..........bij deze, ons afmelden voor de V-Strom rit door Zeeland.
Er is ons een aanbod gedaan voor een klein weekje Zwarte Woud (vertrek zo. 4 sept)met Sander Janson van............. Campinglife van RTL 4 :!: :!:
Onze Strommen gaan schitteren in de opnames voor een uitzending van het komende seizoen :!: :!:
:arrow: We zullen een extra V-Stromforum sticker plakken :wink:

Deze unieke gelegenheid om dit mee te maken kunnen/willen we niet laten schieten......... :roll: :roll:

Jullie allemaal vooral mooi weer en veel V-Strom plezier in 't Zeeuwse en maak veel foto's dan genieten we er nadien van mee......
Ik ben benieuwd, maar ik vind het toch jammer jullie niet te kunnen begroeten a.s. zondag.

Veel plezier en we gaan het zeker volgen .....

8)
Bandit

Re: 3-maal is scheepsrecht....

Bericht door Bandit »

LeChef schreef:Tip van een ex-toercoördinator:

1e keer route uitzetten (of lenen).
2e keer door iemand anders laten narijden
3e keer vlak van te voren voor controle narijden.

De meest simpele en zekere methode voor de perfecte toerdag.

Groet en tot zaterdag voor een rondje om de kerk,

Gabby 8)

PS. moderne middelen zijn een prachtig middel, maar de waarneming ter plaatse is nog steeds het beste.
Ha die Gabby.

ZATERDAG ??????? het zal toch wel ZONDAG worden.... :?:

Groetjes Toon

8)
LeChef

Zwarte V-strom 1000DL

Bericht door LeChef »

Groet en tot zaterdag voor een rondje om de kerk,

Gabby
Inderdaad, dat krijg je als je weer terugkomt, de grijze cellen zijn nog vakantie. Zie je za...eehhhhh zondag voor het rondje om de kerk....

Gabby 8)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 4 sept

Bericht door Stroompje »

bandit schreef:
Stroompje schreef:Toon, Dave en alle meerijders,

Wij moeten helaaaaaaaas..........bij deze, ons afmelden voor de V-Strom rit door Zeeland.
Er is ons een aanbod gedaan voor een klein weekje Zwarte Woud (vertrek zo. 4 sept)met Sander Janson van............. Campinglife van RTL 4 :!: :!:
Onze Strommen gaan schitteren in de opnames voor een uitzending van het komende seizoen :!: :!:
:arrow: We zullen een extra V-Stromforum sticker plakken :wink:

Deze unieke gelegenheid om dit mee te maken kunnen/willen we niet laten schieten......... :roll: :roll:

Jullie allemaal vooral mooi weer en veel V-Strom plezier in 't Zeeuwse en maak veel foto's dan genieten we er nadien van mee......
Ik ben benieuwd, maar ik vind het toch jammer jullie niet te kunnen begroeten a.s. zondag.

Veel plezier en we gaan het zeker volgen .....

8)
Ja Toon dat is wederzijds...... :( :( :( maar we zullen op weg naar het Schwarz Wald aan jullie denken.......
en de Zeeland-route blijft niet op de plank liggen, die gaan we zeker nog eens rijden :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
sumie

route in Mapsource (voor Garmin Quest)

Bericht door sumie »

Is er iemand die de route van zondag a.s. als Mapsource bestand heeft?
En is het mogelijk die naar mij te mailen (of op het forum te zetten).

Ik wil hem alvast in mijn Garmin Quest zetten

alvast bedankt en tot zondag

groet Sumie
Bandit

Bericht door Bandit »

Toontje schreef:Heren,

Ik heb geprobeerd om de route uit te zetten in MapSource, het routeprogramma van Garmin. Ik denk, dat er ergens een aanwijzing is verdwenen.

Km 127,9 Recreatieverdeelweg
Km 129,0 Hogezoom

Deze twee wegen lopen parralel aan elkaar. Kan het zijn, dat daar nog een aanwijzing tussen moet (bv. Roelandsweg)? Ik heb de situatie gecheckt op Locatienet.nl.

Ook het vervolg in Renesse loopt bij mij niet helemaal lekker. Volgens mijn kaart (en Locatienet) is het Achterpad (km 129,2) een doodlopende weg, maar dit kan natuurlijk veranderd zijn. Ik wordt door mijn GPS-kaart rechts om de kerk heen gestuurd. Ik gok erop, dat de kerk in de "cirkel" staat.
Of moet het Achterpad eigenlijk "Oude Moolweg - Lindelaan" zijn. Dit klopt wel volgens de bol-pijl-aanwijzingen.

Afbeelding

Als de route klopt, kan ik 'm voor Garmin GPSsen online zetten.
Ik weet niet of het nog gelukt is bij Toontje, als dat zo is mag het geen probleem zijn.

8)
Prof

Re: route in Mapsource (voor Garmin Quest)

Bericht door Prof »

[quote="sumie"]Is er iemand die de route van zondag a.s. als Mapsource bestand heeft?
En is het mogelijk die naar mij te mailen (of op het forum te zetten).

Ik wil hem alvast in mijn Garmin Quest zetten

alvast bedankt en tot zondag

groet Sumie[/quote]

Dat wil ik ook graag. Toon. Als je de route nog afgemaakt hebt?

Groet,

Prof
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Ik kom zondag alleen; de heenweg, rondrit en terugweg (3 x 175 = 525 km) moeten toch op 1 dag afgelegd worden, dus dat wordt blazen op de snelweg (heen en terug tenminste) en daar houd vrouwlief absoluut niet van!
Ik ben reuzebenieuwd naar de mensen achter de gebruikersnamen.
Tot zondag!!
Toontje

Bericht door Toontje »

Kijk, ik heb die route wel vanuit die PDF nagebouwd in MapSource, maar volgens mij lijkt-ie dus niet te kloppen. Je mag 'm wel hebben, maar er zitten 2 hiaten in. En ik begreep uit jullie reactie, dat jullie 'm ook met de GPS hebben gemaakt. Dan kunnen jullie beter de route uitventen. Ik heb zonodig wel webspace beschikbaar.
LeChef

4e V-strom toer 'revised'

Bericht door LeChef »

Hoi allemaal,

Net weer thuis van een geweldige dag. De weergoden zijn ons weer gunstig geweest ( een offer is weer aan hun opgedragen....proost). Dit keer werd het gezelschap opgeluisterd met een partie uit belgisch Limburg. Op dit moment zijn ze weer onderweg naar huis. Een lange rit van 200km voor de boeg. Volgende keer weer van de partij?

Gestart werd er in Stellendam bij de Haringvliet expo, waar ool weer geëindigd werd. Onderweg werden er wat kleine improvisaties in de route gemaakt, waar de rit niet onder leed. Belangrijkste is toch van een leuke motortoertocht te genieten? Heren organisatie, nogmaals bedankt....

Op naar de 5e V-strom rit?

Groet,

Gabby 8)

PS: Chris, je veiligheidssweater staat toch gaaf. Eindelijke een rode lantaren zonder gewapper!
Prof

Bericht door Prof »

Hallo allemaal,

Ook net thuis. Was leuk. Prima route. Prachtig weer. Bij deze ook een bedankje voor de organisatie. Op naar de volgende rit.

Groeten,


Simon
Crazychris

Bericht door Crazychris »

LeChef schreef:
PS: Chris, je veiligheidssweater staat toch gaaf. Eindelijke een rode lantaren zonder gewapper!
toch wel ?????
:D

ben ik weer veilig thuis
samen met vynca nog n stukje opgereden tijdens de terug rit naar huis
de groene kruisweg af tot spijkenisse
waar ik richting de snelweg naar links wou
maar er zat n hele tijd n golf achter me te pushen
toen ik naar links ging ging vynca en de golf recht door
ging die golf chauffeur ineens als n mongool toeteren
dus ik achter die golf aan gesloten
en volgens mij schrok die n beetje heel erg toen er inplaats van 1 motorrijden toch 2 stonden
toen vynca de afslag nam ben ik nog n paar kilometer achter die golf aan gegaan
en hij was flink geschrokken :D

de toer rit zelf was heel mooi
heb reuze genoten
hulde aan de organisatie Afbeelding
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Dag Strommers,
Ook ik heb een grandioze dag gehad: prachtige rit (Zeeland is heel mooi), perfekt weer, gelijkgezinde coureurs; complimenten Bandit en Vynka, voor herhaling vatbaar.
Jammer dat jij niet mee kon Rob.
Trouwens leuk om te zien dat er toch wel veel verschillende kleuren V-Stroms zijn, waarbij er enkele echt uitspringen!!
Al met al 543 km achter mijn kiezen gehad vandaag en zeker de moeite waard!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

YellowStrom schreef:Jammer dat jij niet mee kon Rob.
Ík was in ieder geval aanwezig om iedereen op zijn/haar V-Strom met Bandits camera op de foto te zetten. Moet toch iemand doen nietwaar? :lol: Nu nog even wachten tot die door Bandit op het forum geplaatst worden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
sumie

lekker weer, mooie route, en de juiste motoren ;-)

Bericht door sumie »

Een gezellige rit door het mooie Zeeland vandaag.
En wat was het lekker weer.
Tot de volgende keer.

Hier nog wat fotos van vandaag:
http://81.69.127.220/fotos/2005-09-04_v ... index.html

(bijna) alle kleuren zitten erbij ;-)
Bandit

Re: lekker weer, mooie route, en de juiste motoren ;-)

Bericht door Bandit »

sumie schreef:Een gezellige rit door het mooie Zeeland vandaag.
En wat was het lekker weer.
Tot de volgende keer.

Hier nog wat fotos van vandaag:
http://81.69.127.220/fotos/2005-09-04_v ... index.html

(bijna) alle kleuren zitten erbij ;-)
Schitterende foto's van een mooie dag,. Mijn foto's zijn al verstuurd naar Heleen, ik hoop dat zij snel in de gelegenheid is om ze te plaatsen zodat jullie er ook snel van kunnen genieten.

8)
Brunkes

Bericht door Brunkes »

Hallo "les motards",

wij zijn maandagavond na 756 km tijdens 3 dagen Zuid-Holland en Zeeland, moe maar voldaan, veilig thuis gekomen.
Zondag hebben we een mooie rit gereden in aangenaam gezelschap. Bedankt aan de organisatoren en hopelijk tot een volgende keer.

Groetjes. Brunkes en familie
Bandit

Bericht door Bandit »

Brunkes schreef:Hallo "les motards",

wij zijn maandagavond na 756 km tijdens 3 dagen Zuid-Holland en Zeeland, moe maar voldaan, veilig thuis gekomen.
Zondag hebben we een mooie rit gereden in aangenaam gezelschap. Bedankt aan de organisatoren en hopelijk tot een volgende keer.

Groetjes. Brunkes en familie
En het was mij een waargenoegen kennis te kunnen maken met een paar (sorry twee paar) gezellige Belgen. :D

8)
Plaats reactie