2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Menno

2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door Menno »

Hallo V-strommers,
zaterdag a.s. start de jaarlijkse appierun van stichting 2wheels4 wings.
Het doel is om kinderen met een beperking een dagje zonder zorgen te bezorgen.
Er worden nog deelnemers gezocht, met name zijspannen en trikes, motoren met een goede zit, zoals een v-strom met koffer zijn ook gewenst. Zie voor volledige gegevens onderstaand bericht en bijbehorende website.

Beste deelnemers aan de Apierun 2011,

We hebben zojuist alle motorrijders aan een passagier gekoppeld. Helaas komen we nog motoren tekort. Daarom willen we aan jullie een dringende oproep doen om te helpen nog 15 motorrijders (tweewielig) en 16 zijspannen/trikes te scoren. Help alsjeblieft mee om dit te realiseren, anders moeten we 31(!!!) passagiers teleurstellen. Dat laten we toch niet gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus...laat je vriend, maat, neef, nicht of wie dan ook zich met zijn/haar motor, zijspan of trike aanmelden via de site http://www.2wheels4wings.nl
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door RedStrom »

http://www.2wheels4wings.nl/index.php?o ... &Itemid=23
Voor meer info.

Lijkt me wel wat. Kan ik met m'n V-Strom ook wat doen?
Ik heb geen extra helm of pak.
Op het filmpje zag ik trikes en gewone 2-wielers. Met en zonder passagier.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
MacReal

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door MacReal »

Kreeg via via al een mailtje toegestuurd. Vanmorgen gelijk ingeschreven, zal zorgen dat de topkoffer erop zit :)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door RedStrom »

Wilde me net opgeven. Ze zitten al vol.
Volgende keer beter.
Zij die wel gaan: veel plezier.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door RedStrom »

Net gevraagd toch te komen. Dus dat doe ik.
Zie jullie in Hoofddorp.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
MacReal

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door MacReal »

Ha, gezellig! Mocht je een Black Rhino zien, met een witte "hybride" helm (dus met cross-zonneklep), grote kans dat ik dat ben :o)
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door Dyrck »

't Is dat ik morgen een kinderfeest heb (Junior wordt 10), anders was ik graag met het span op komen dagen.... :-)}
Het wordt morgen prachtig weer, veel plezier allemaal !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door RedStrom »

Zo weer thuis.
2 ritten gedaan. Tempo 30 km/u, politie begeleiding. Veel toeteren en zwaaien naar publiek aan de kant.
130 motoren en even zoveel passagiers. Burgemeester, brandweer, veel vrijwilligers, begeleiders, helmen voor de passagiers, lunch, warme hap, drinken.
Geweldige organisatie, alles klopte. Met Appie, Wouter en Maarten (ook V-Strom) gesproken. 10 maanden voorbereiding. Echt top!
MacReal gesproken. Weer een gezicht bij een forumnaam er bij.

En wat een pret. Mijn passagier, Marco 36 jaar, is een prima gast. Hij was alleen voor Ajax :evil: .
Een hoop pret en vooral lachende gezichten. Gewoon omdat ze op de motor mogen.
Veel aandacht, door het rode rijden, politie, brandweer, sirenes, fotografen, etc.
Marco zei vol trots: "dat hebben normale mensen niet". Effe slikken-mommentje was dat. Alsof hij niet normaal was.
Ik heb hem uitgelegd dat ik veel V-Strom rijders ken, en dat ik nog geen normale ben tegengekomen. Gelukkig niet.
Vermoeiende dag met heen en weer rijden er bij, maar geeft een goed gevoel.
Marco: bedankt en succes met de aanstaande vrachtwagenrun!
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Menno

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door Menno »

Hey, Jan Willem en MacReal, volgens mij hebben jullie deze dag ook geheel met een lach doorgebracht, Tijdens de middagstop wel even met MacReal gesproken. Ik heb de Rode Vstrom wel zien staan maar heb je niet gesproken. In totaal vandaag dus 4 V-stroms in de stoet. Wellicht volgend jaar meer deelnemers.... Op www.2wheels4wings.nl staan inmiddels de eerste foto's...
MacReal

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door MacReal »

Gisteren een heerlijke dag gehad! Het is een tak apart, in zo'n tempo met zoveel dingen om je heen motorrijden. Maar de voldoening die het aan je passagiers geeft! :worship:
Mijn passagier, Christiaan, 10 jaar, deed dit jaar voor de vierde keer mee vertelde hij vol trots. Hij was erg benieuwd hoe snel mijn motor kon en erg onder de indruk toen ik zei, dat ik dat niet wist omdat ik nog niet harder dan 200 had gereden.
Een hele mooie dag, die ik zonder twijfel of aarzelen aan iedereen kan aanbevelen! Volgend jaar zal ik me zeer zeker weer inschrijven. Mijn vriendin wil eind dit jaar gaan lessen (dan wordt ze 21) en ziet zichzelf ook al iemand achterop meenemen.

Ook leuk om gelijk mijn eerste 2 gezichten bij de forumnamen te hebben. Geloof dat mijn "zwarte motor, witte helm" omschrijving zijn werk gedaan heeft :)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door RedStrom »

Menno schreef:Hey, Jan Willem en MacReal, volgens mij hebben jullie deze dag ook geheel met een lach doorgebracht, Tijdens de middagstop wel even met MacReal gesproken. Ik heb de Rode Vstrom wel zien staan maar heb je niet gesproken. In totaal vandaag dus 4 V-stroms in de stoet. Wellicht volgend jaar meer deelnemers.... Op www.2wheels4wings.nl staan inmiddels de eerste foto's...
Dan was jij dat op die grijze?
Inderdaag heel goede ervaring. Kleine moeite, groot plezier.
Ik stel voor volgend jaar minimaal 10 V-Stroms!
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
De Clown

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door De Clown »

Geweldig dat jullie er waren,

Ik ben die rare clown met het rode haar, en fopneus. Maar geweldig om te zien dat jullie hiervandaan ook zijn gekomen. Ik zal mijn best doen om zodra ik meer weet over komend jaar ( ik ben een van de vaste verkeersregelaars - op een strom) jullie in te lichten. Mogelijk kunnen er dan meteen een heleboel mensen gaan genieten van een geweldige motor om op mee te rijden.

Voor iedereen die erbij was... Tot volgend jaar. ( het is verslavend)

Voor iedereen die er nu niet bij was.. Tot volgend jaar dan maar. Ik beloof jullie dat het weer schitterend wordt.

bedankt voor de intresse.
De Clown

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door De Clown »

Dat voorstel lijkt me geweldig.

Ik was er ook bij, en heb met in iedergeval 1 van jullie kennis gemaakt. Je kon mij herkennen aan het uiterlijk van een clown.

Ik was verkeersregelaar voor 2 wheels 4 wings. op een V- Strom uiteraard. Man goed te zien dat jullie genoten hebben van de rit. En de inzet voor 10 motoren vind ik geweldig. Jullie zijn van harte welkom. Meer dan zelfs.

We rijden ook wel eens voor verzorginshuizen waar je 65 plussers mee neemt, en die zijn ook geweldig. Alles gaat wat rustiger, en de ritjes zijn ook een stuk korter. ca 15 -20 minuten per rondje. en dan doen we er ongeveer 4. Die ritjes mag je ook zeker komen meerijden als je zin hebt. Ze zijn wel een stuk kleiner van opzet. en je moet er veel gedult bij hebben. wel wordt er een klein beetje sneller gereden.

Info kun je vinden op www.2wheels4wings.nl

Mag ik jullie in iedergeval nog bedanken voor jullie inzet afgelopen zaterdag. Het was goed te zien dat er werdt genoten.

Tot volgend jaar of eerder natuurlijk.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door RedStrom »

Hallo Clown :o) .
Die ene dat was ik. Locatie zal ik niet nader omschrijven.
Vraagje. Ik zoek foto's. Waar op jullie site kan ik die vinden (linkje)?

:bye:

EDIT: Laat maar. Gevonden http://forum.2wheels4wings.nl/viewtopic ... 9bef53867a
Ik zat onder tochten te kijken.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Menno

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door Menno »

He Clown, je hebt zonder het te weten ook met mij kennis gemaakt.
Wij zijn de dag gestart met een knuffel op de parkeerplaats, ik stond nog even wakker te worden...... en keek daarom blijkbaar nog niet erg blij uit de ogen....Komt er opeens een clown met je knuffelen...
Wellicht tot volgend jaar
MacReal

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door MacReal »

nieuwe foto's online! :D
Afbeelding
mezelf alvast "gespot"
Menno

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door Menno »

Nou, wat een toeval, ik rijd achter je.....
MacReal

Re: 2wheels4wings oproep deelnemers appierun

Bericht door MacReal »

Inderdaad zeg, wat een toeval ;)

Geen betere spot dan zelfspot zeg ik altijd maar :o)
Plaats reactie