Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Veluwe Rit 2011, inschrijvingslijst

Bericht door RvGS »

Waar blijven de "zondags"-ervaringen, foto's en ranzige verhalen :?: :o) :?: => hier was de eerste om 18.08u alweer thuis en had zijn ploatjes al gepost . => BIG Ad's ploatjes :-)} .
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Veluwe Rit 2011, inschrijvingslijst

Bericht door Cplegt »

Het zijn niet voor niets ''zondagsrijders" :P
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: Veluwe Rit 2011, inschrijvingslijst

Bericht door Sjakie »

Zal ik dan maar de eerste zijn? Het was voor mij de eerste keer dat ik met een groep een dergelijk lange tocht heb gemaakt en ik moet zeggen dat het naar meer smaakt. We waren met 18 motoren aan de start, waarvan 15 VStrom, en we zijn met 18 motoren geeindigd dus dat is alvast goed nieuws :wink: Het weer had misschien wat beter gekund maar slecht was het zeker niet. De motorkleding is vandaag wel een paar keer getest op waterdichtheid en ik heb geen klachten gehoord over lekkage's.
Plaatjes hebben we ook gemaakt en ik denk dat er nog wel meer zullen volgen.
De volgende keer ben ik er weer bij :bye:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
MacReal

Re: Veluwe Rit 2011, inschrijvingslijst

Bericht door MacReal »

Mooie plaatjes en een mooie opkomst!
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door Frank »

We deden het zaterdag ook niet slecht, MacReal, 14 V-Stroms en 2 BMW's :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door RedStrom »

Daar heeft ook iemand een primeur geloof ik.
Rechts naast die mooie witte KTM staat een zwarte L2 als ik het goed zie. Hij staat ook op de 1-ste foto links naast die blauwe.
Dat is de eerste L2 die een forumrit rijdt.
Laat de eigenaar naar voren komen, opdat deze met bloemen en hulde overladen kan worden :worship: .
Ik stel voor dat hij/zij de rest van het jaar alle forumritten gratis mee mag rijden (excl. benzine en koffie).

Misschien nog een primeur: iemand die 2x keer dezelfde rit rijd. Die meneer rechtsvooraan op de 2-de foto, die ken ik toch van zaterdag.

En als ik het niet goed zie, haal alles behalve dat van die witte KTM maar weg.

(blijft toch een beetje een stil topic)
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door Ebrostrom »

RedStrom schreef:Daar heeft ook iemand een primeur geloof ik.
Rechts naast die mooie witte KTM staat een zwarte L2 als ik het goed zie. Hij staat ook op de 1-ste foto links naast die blauwe.
Dat is de eerste L2 die een forumrit rijdt.
Laat de eigenaar naar voren komen, opdat deze met bloemen en hulde overladen kan worden :worship: .
Ik stel voor dat hij/zij de rest van het jaar alle forumritten gratis mee mag rijden (excl. benzine en koffie).

Misschien nog een primeur: iemand die 2x keer dezelfde rit rijd. Die meneer rechtsvooraan op de 2-de foto, die ken ik toch van zaterdag.

En als ik het niet goed zie, haal alles behalve dat van die witte KTM maar weg.

(blijft toch een beetje een stil topic)
Als ik mij niet vergis is dat de nieuwe v Diversion (ronald) uit Maartensdijk. Ik heb zn sw motech tanking gekocht (vanwege zijn aankoop L2) en hadden eerlijk kunnen oversteken tijdens de rit, maar ik moest zo nodig mee met de die-hards op zadg. Nu moet hij daarom helaas naar t postkantoor en ik langer wachten :(

Tja, maar t was ook wel n heel erge thuiswedstrijd voor die meneer (arjan :wink:) die twee keer reed, die kon de fiets laten staan op t eindpunt en kruipend naar huis gaan bij teveel vaasjes :schater:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door Sjakie »

Op zondag reed inderdaad Diversion op de Strom uit 2012 mee. :D Er reed ook nog iemand mee op een strom uit 2004(geloof ik) Zo zie je maar weer, VStrom rijden is voor alle leeftijden :-)}
Het klopt ook dat Arjan 2 keer heeft gereden. :worship: We wachten met smart de uitkomst van zijn vergelijkend warenonderzoek af :o)
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Arjan

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door Arjan »

Hallo Zaterdag en Zondag rijders.

Hier een berichtje van Arjan (Voorthuizen)

Inderdaad , ik heb de rit 2 x gereden :-)} \

Eerlijk is eerlijk : ZATERDAG WAS HET BETER WEER.

De Zondag begon goed maar halverwege werden we allemaal nat ; dus de D Hards hadden eigenlijk op zondag moeten rijden.
Gelukkig kon iedereen het weer van zondag goed aan , en zijn we er allemaal goed van af gekomen.

Het volgen van de voorrijder is bepalend voor de rit . De voorrijder van zaterdag (frank) en zondag (paul) hebben het beide
goed gedaan . Allebei nogmaals bedankt hiervoor. Er was natuurlijk verschil maar dat is juist geinig :D

Waarom heb ik 2 maal gereden :?:
Niet zo moelijk ; Ik woon en leef in VOORTHUIZEN. Een thuis wedstrijd dus !
Als het moet dan rijd ik hem zoweer :bye:
Dus tot gauw :?:
Gr. arjan (voorthuizen)
Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 345
Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door BIG Ad »

Maar van wie is die gele nou ?
Gele gespot
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad
Batrunner

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door Batrunner »

Beste heren & damens, Die gele fiets, die gele V-strom DL 1000 uit 2004 is van ne goeie kerel. :) Hij noemt zicht Tweety :D en komt uit Amstelveen.
Ken hem al meer dan 15 jaar en is ne trouwe motormaat van Batrunner. Batrunner heeft hem aan het motorrijden gebracht en samen hebben ze al wat km in de wielen zitten. Wie weet komen jullie hem wel vaker tegen. :-)} Hij vond de tocht een prachtige tocht net als ik Batrunner en we gaan hem zeker nog eens rijden met onze eigen vrienden groep waar we jaarlijks tochten mee rijden en op vakantie gaan. :bye:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door Sparkle Black Peter »

Dat mysterie is ook weer opgelost. kan ik Peter R. de Vries weer af gaan bellen. :D
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 345
Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Veluwe Rit 2011, Zondag editie 28 augustus 2011

Bericht door BIG Ad »

Rhino VStrom schreef:Dat mysterie is ook weer opgelost. kan ik Peter R. de Vries weer af gaan bellen. :D
:schater: :schater:
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad
Plaats reactie