Laatste rit voor motorrijder (MF-topic)

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Laatste rit voor motorrijder (MF-topic)

Bericht door Dyrck »

Op Motorforum heeft men een sectie over zijspannen.

Daar verscheen de afgelopen dagen een topic over een laatste rit voor een motorrijder.

De man in kwestie (Henk) lijd aan de ziekte ALS, hetgeen inhoudt dat de zenuwen die de spieren aansturen aangetast worden.
Uiteindelijk overlijd de patiënt meestal na 3 tot 5 jaar aan het uitvallen van de ademhalingsspieren.

Met Henk is het nu zover dat hij nu niks meer zelfstandig kan en hij zou nog dolgraag nog een keer met een motor een toertocht willen meerijden.
Omdat hij zelf niet meer kan rijden en ook niet meer achterop kan heeft een goede kennis van hem een oproep op MF gezet of Henk bij iemand in een zijspan mee zou kunnen rijden.

Ik heb me aangemeld om met mijn zijspan deze toertocht mee te rijden, waarbij Henk samen met zijn zoontje (3) bij mij in de bak zouden kunnen zitten.

Hierbij wil ik jullie wijzen op dit topic op MF.
De datum is nog niet bekend (waarschijnlijk ergens in mei), maar de aanmeldingen stromen binnen.
Mocht je tegen die tijd mee willen rijden, dan is iedereen uiteraard van harte welkom.

De link is:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... nis-1.html

dirk
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Graafie68

Re: Laatste rit voor motorrijder (MF-topic)

Bericht door Graafie68 »

Dyrck, ik bewonder het, dat je dat wil doen voor die man en zoon.
Zoals je mischien nog kan herinneren heb ik zelf ook een invalidiserende longziekte, maar mocht het op een door de weekse dag zijn en ik heb een goede dag qua gezondheid, dan ben ik er zeker bij.

Ps had het op M-F gelezen.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Laatste rit voor motorrijder (MF-topic)

Bericht door RedStrom »

Dyrck, super van je!
Ik lees het net voor het eerst en heb op MF gelezen dat het niet meer doorgaat.
De man om wie het gaat, Henk, is helaas al niet meer in staat om mee te rijden.
Sinds 4 april (pagina 11 van het topic op MF) gaat het niet meer door.
Wel meteen nu van alles in touw gezet om de man zijn huis te gaan schilderen. Toch goed.
Mooi om alle reacties te lezen vanaf het begin.
Ik kan er hier nog wel meer over kwijt, maar lees het daar maar.

Super dat zo'n actie op touw gezet wordt en goed dat je het hier onder de aandacht gebracht hebt.
:worship:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Laatste rit voor motorrijder (MF-topic)

Bericht door Dyrck »

Citaat uit de mail die ik van de organisator heb gekregen:
hallo dirk ik heb een nare mededeling de motorrit van henk kan niet doorgaan hij is te slecht geworden om mee te kunnen rijden.
hij vond het heelerg jammer maar kan het lichamelijk niet meer aan. bij deze heel erg bedankt voor je aanbod, en tot ziens.


De ziekte van de rijder in kwestie heeft 'm dus helaas al te veel beperkt in z'n mogelijkheden....klote voor 'm.... :(
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie