Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Compa

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Compa »

1200 rijders -> 13.725 eurotjes

en inderdaad was het motorgeluid overweldigend en fantastisch toen iedereen ging opstappen (filmpje staat nog ergens op het net ... ff zoeken :))
Compa

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Compa »

Als een van de modjes een zetje kan geven, kan zo niet vinden hoe ik dit filmpje 'wakker' maak in het forum

http://img137.imageshack.us/img137/8373/v6n.mp4

Dat was tijdens het starten :)
Eddie75

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Eddie75 »

Een linkje (film) van opstapplaats Zwolle.
Mischien spot je jezelf wel...........

http://www.kikasponsorrit.nl/forum/inde ... opic=135.0

nogal vochtig. :schater:

Gereetzzz
Ditje

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Ditje »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dbdxu6GJOXc&NR=1[/youtube]

jaja ditje is in beeld van 34sec.tot 38sec.
blauwe strom zilvere koffer witte helm :-)}
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Kika Sponsorrit 5 juni 2011 OPGELICHT!

Bericht door RedStrom »

Deze week email gehad van de organisatie van de rit.
De ''organisator'' (Peerke, hierna P.) heeft niet alles overgemaakt naar Kika, en geld in z'n eigen zak gestopt.

De organisatie is nu met een gratis advocaat een gang naar de rechter aan het voorbereiden.
Op MF is een inzameling geweest voor de kosten van die rechtsgang.
Je kunt van alles zeggen over de organisatie en naief zijn en zo, maar dat is allemaal achteraf. P. is de boef :evil:
Je kunt ze helpen door op hun email te reageren.
Ik heb geopperd de TV in te schakelen.

Die P. is wel te googelen. Is al van diverse fora geweerd inmiddels. Overal ruzie.
Het Ducati-forum is ook nogal duidelijk in wat zij er van vinden.

Dit betekent voor mij niet dat ik nooit meer wat geef of meedoe. Juist niet. Je laat het goede niet lijden onder het kwade.
Goede Vrijdag vandaag. Doe er wat mee.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
MacReal

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door MacReal »

Topic terug kunnen vinden op MF. Goed dat er mensen zijn die zich in willen zetten om het vermiste geld boven water te krijgen.
DL'er

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door DL'er »

Het is ongelofelijk wat sommige mensen zich in het hoofd halen. Ik hoop dat al het geld alsnog bij KIKA komt. Ik heb mijn betalingsbewijs al opgestuurd. De rit erheen was erg nat, maar het was wel gezellig.

Erwin.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Frank »

Ik krijg:
Motor-ForumFoutmelding
User not allowed to access this forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed gegenereerd door de 'global_forum' klasse)

:?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Eric66 »

ik ook
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Wullebolle »

Ik nie, werkt perfect.
Na proberen: werkt niet als je op het MF geen account hebt, of geen actieve auto-login (dus met opgeslagen login&paswoord) in je browser.
Spooky Action At A Distance !
MacReal

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door MacReal »

Het bericht is geplaatst in het off-topic gedeelte van motor-forum. Dat kun je niet zien zonder account.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Frank »

Ok, da's jammer dan...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
DL'er

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door DL'er »

Ik lees even wat oude topics door, iemand ooit nog wat gehoord over de afloop van dit Kika verhaal? Ikzelf heb er geen mail meer over gehad.
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Oxi »

Er is hard gevochten door de crew, tot in de rechtszaal aan toe. Heel veel avondjes in de 2,5 jaar durende strijd was ik mijn vriendin (Sandy/Zen_78) kwijt omdat ze met deze zaak bezig was achter de computer. Respect daarvoor, maar het heeft helaas niet mogen baten. De oplichter Peter Pieters was op voorhand al zo slim geweest om het zo op te zetten dat vervolging niet mogelijk bleek.

Dit zijn de twee posts die Sandy/Zen_78 op MF heeft geplaatst om iedereen dit slechte nieuws te vertellen.

De media is ook opgezocht maar bleek vruchteloos.
[message=25477102,noline]Zen_78 schreef op 08 oktober 2013 @ 16:16[/message]:
Afbeelding

Beste deelnemers, sponsors, sympathisanten en andere geïnteresseerden,

Zoals jullie weten zijn we in april 2012 een rechtszaak gestart om het verzamelde (en berekende) bedrag van de KiKa Sponsorrit alsnog op de rekening van KiKa te krijgen.
(Zie OP)

We hebben in de afgelopen anderhalf jaar niet stil gezeten
We hebben intensief contact gehad met onze advocaat die zich geheel belangeloos voor deze zaak inzet en alle opties besproken mbt bewijslast: Zo hebben we van alle deelnemers betalingsbewijzen opgevraagd en deze per inschrijving verwerkt, alle financiële gegevens gebundeld die we in ons bezit hebben etc.

In belang van de rechtszaak hebben we hier niet teveel informatie over vrijgegeven.

Juridische stappen
Onze advocaat heeft daarna de juridische stappen genomen. Pas in januari 2013 kwam er beweging in de zaak met bericht dat de wederpartij tot 5 april de tijd had om te reageren, dit heeft hij gedaan... Door drukte bij de rechtbank is er -na een aantal keer uitstellen- uiteindelijk een zitting geweest op 22 augustus waarbij onze advocaat aanwezig was.

Vonnis
Wij hebben inmiddels het vonnis ontvangen, hieronder de toelichting:

"Er is 22 augustus uitvoerig overleg met de rechtbank geweest en de strekking van het verhaal is dat wij uiteindelijk niet aan het geld van Peter Pieters kunnen komen.
De reden daarover is volgens de rechtbank dat de organisatie niet vanuit een stichting of vereniging is geregeld maar als een groep particulieren bij elkaar.

De rechtbank staat daarbij voor één groot dilemma: waarom zou één van jullie wel gerechtigd zijn op het geld (of inzage)?
Dat was wel zo geweest als er een overkoepelende organisatie boven had gehangen...
Dan hadden wij in naam van die organisatie kunnen procederen en inzage kunnen krijgen.
Daarbij is ook besproken dat procederen uit hoofde van Kika ook geen optie was geweest; Dat is immers een goed doel en is niet op voorhand “gerechtigd” tot het geld.
"Zij moeten het doen met hetgeen ze krijgen"

De rechtbank stelt zich daarbij ook op het standpunt dat er door de wederpartij op handige wijze gebruik is gemaakt van de “onprofessionele” organisatie en daardoor
kunnen we niet bij zijn gelden. De rechtbank kan een vordering van een particulier persoon (een van ons)immers alleen toewijzen als daar een rechtsgrond voor is.

Helaas kunnen we hier dus alleen maar een hele wijze les uit kunnen trekken. In het vervolg ALTIJD met een stichting o.i.d. werken, en apart geopende bankrekeningen.
Daarbij hebben we er nu wel alles aan gedaan om inzage/teruggave te krijgen...

Het is en blijft een rottige kwestie: wat we nodig hebben is een rechtsgrond om hem aan te kunnen pakken (of tot inzage te kunnen sommeren) en die ontbreekt simpelweg.
Nogmaals: als de organisatie een vereniging of stichting was, dan was die rechtsgrond er wel en had het geld teruggevorderd kunnen worden.
Nu vordert echter de ene particulier iets van de ander, terwijl daar, aldus de rechtbank, in de wet geen grondslag voor te vinden is.

Begrijpen doet de rechtbank het echter erg goed..."


Zoals jullie begrijpen was deze uitslag op z'n minst gezegd teleurstellend, maar kunnen wij als crew met opgeheven hoofd zeggen dat we er op deze manier echt alles aan gedaan hebben om het geld toch bij KiKa te krijgen...

Het ingezamelde geld wat we over hebben van de rechtszaak storten we uiteraard naar KiKa (de donateurs zijn hier inmiddels van op de hoogte gesteld via email).

Ter afsluiting willen we iedereen bedanken voor alle getoonde steun in de afgelopen 2,5 jaar:

[large]HEEL ERG BEDANKT!!![/large]
namens de 'crew':

Jeffrey, Martijn, Kasper, Sandy[small]
Ben, Roy, Jolanda, Sander, Sean, Andy, Cor (2), Marten, en alle anderen die zich hierbij aansluiten...[/small]
[message=25505151,noline]Zen_78 schreef op 16 oktober 2013 @ 13:17[/message]:
Afbeelding

Beste deelnemers, sponsors, sympathisanten en andere geïnteresseerden,

We hebben gisteren een bedrag van 709,56 overgemaakt naar KiKa.
Dit bedrag was over van het ingezamelde geld voor de rechtszaak.
(de donateurs en KiKa zijn hiervan op de hoogte gesteld via email)

Uiteraard hebben we gemengde gevoelens over de uitkomst van deze rechtszaak, maar we zijn toch erg blij dat we er alles aan hebben gedaan om het geld -wat Peter Pieters (waarschijnlijk) in eigen zak heeft gestopt- toch bij KiKa te krijgen...

Ter afsluiting willen we nogmaals iedereen bedanken voor alle getoonde steun in de afgelopen 2,5 jaar!

namens de 'crew':

Jeffrey, Martijn, Kasper, Sandy[small]
Ben, Roy, Jolanda, Sander, Sean, Andy, Cor (2), Marten, en alle anderen die zich hierbij aansluiten...[/small]
DL'er

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door DL'er »

Goh, dacht dat het wel een goede zaak zal zijn, zeker met al dat bewijsmateriaal, handtekeningen, betalingsbewijzen etc. Erg jammer.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Eikie »

Hoeveel is er achterover gedrukt door Peter Pieters?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Oxi »

Zonder inzicht in de bankrekening is dat niet te zeggen. Maar logisch bekeken vanuit de info die ze wel hebben, ongeveer 7100 euro.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Kika Sponsorrit 5 juni 2011,

Bericht door Eikie »

Teeeeeeing, da's niet niks. Misschien een paar Harley collega's eens vragen om een gunst :roll:
Niet helemaal netjes maar criminelen komen er in NL wel erg makkelijk af.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie