Aad900 schreef:Ik denk dat de noppenbandjes wel handig waren in het zand, toch Leo
Nou, achter had ik aardig wat grip. Voor bleef het geheel een beetje zoekerig.
Voornamelijk omdat de balhoofdhoek nu wat stijler is als bij een standaard DL. Ook was voor het mulle zand de bandenspanning wat aan de hoge kant.
Ik heb me wel prima weten te vermaken, net zoals in de blubber met deze bandjes. Als de zaak even gaat glijden weet je toch dat de grip wel weer terug komt.
Ik wacht even met een definitief eindoordeel voor de Heidenau's. Ze zitten er nog maar 1500 Km onder maar, stellen niet echt teleur tot nog toe.
Ik zag dat er wel een paar collega rijders die wat meer moeite hadden met de ondergrond.
Op het asfalt kon ik met de Nobby Tyres een andere DL1000 goed bijhouden. Zowel het uitremmen als het korter insturen en eerder op het gas waren geen probleem.
Achterbandje had ietsje kleiner gemogen, voor ietsje breder (en een iets grover profiel) en dan was het perfect geweest.
Toch deden de Vstrommertjes het niet slecht. Wat ik gezien heb is dat nog niet eens 10% van de Strommetjes in mijn groep onderuit ging. Achter ons zagen we wel andere dingen gebeuren. 100% van de Yamaha Tenerée rijders die op het zanpad plat gingen en 50% van de BMW rijders.
Tja, een V is zo gek nog niet