28 november Aktie Stoomboot

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heleen
DL650 berijder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 04-04-2010, 17:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 V
Woonplaats: Huizen

28 november Aktie Stoomboot

Bericht door Heleen »

Ik wil graag jullie aandacht voor de Aktie Stoomboot. Dit is een initiatief van de Stichting Aktie Stoomboot.
In het kort een motortocht van onder andere vrijwilligers die met de motor langs zieke kinderen gaan.
Misschien zijn er in het noorden een aantal forumlezers die onze club daar willen vertegenwoordigen?

Hieronder een deel van de uitleg van hun website.

"Het geluid van een Harley op een cassettebandje". Dit was de wens van een ziek kind dat in het ziekenhuis lag. En deze allerlaatste wens moest in vervulling gaan. Zo gebeurde het dat op een dag Zuster Siep, van het UMCG voorheen AZG, een motorrijder tegen het lijf liep. Zij vroeg hem of zij het motorgeluid van zijn Harley op band mocht zetten. Na bekomen te zijn van deze nogal ongewone vraag en zich enigszins herpakt te hebben, vroeg de motorrijder naar de achtergrond van deze nogal bijzondere vraag. Toen de motorrijder dit hoorde bood hij spontaan aan met de motor naar het zieke kind te gaan, om zo het karakteristieke geluid van een Harley live te laten horen. Na dit bezoek in het ziekenhuis en gezien te hebben wat het vervullen van een kinderwens met het kind en met de motorrijder zelf deed ontstond het idee om elk jaar rond Sinterklaas de zieke kinderen te bezoeken. Daarmee was de Toyrun een feit. En om dit jaarlijks te realiseren werd de Stichting Actie Stoomboot opgericht.

Elk jaar wordt de Toyrun gehouden op de laatste zondag voor Sinterklaasdag. Met medewerking van Sinterklaas, zijn Pieten, vele enthousiaste motorrijders, Goud Goed , de klimpieten en andere vrijwilligers.

Onder begeleiding van de politie Groningen en Verkeersregelaars gaat er elk jaar een lange stoet met motorrijders langs de zieke kinderen in de ziekenhuizen, UMCG, voorheem AZG en Martini Ziekenhuis Loc. Van Swieten. Met natuurlijk in hun kielzog de Sinterklaas kado's. Al vele jaren is het voor alle deelnemers aan de Toyrun een groot festijn. Blije gezichten alom, zowel voor groot als klein.

Zie voor verdere informatie : http://www.actiestoomboot.nl
Laatst gewijzigd door Frank op di 23-11-2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
Never drive faster than your Angels can fly !!
JennekeB

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door JennekeB »

Inderdaad een festijn voor jong en oud . :!:
Als je dit eenmaal hebt meegemaakt , vergeet je die dag nooit weer , :D ik spreek uit ervaring .
Helaas ben ik verhinderd wegens werkzaamheden in het buitenland , maar ware dat niet zo dan ging ik mee .

Dus Noordelijke V Strommers , laat niets je tegen houden . Een aantal uurtjes genieten :!: :-)}

:bye:
groet
Jenneke
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door TT-Strom »

Goed gezien Heleen!
Wat een bijzonder goed initiatief.
Zoals het er nu uitziet, ga ik er bij zijn. Wie volgt!?

1. TT-Strom (Andries)
2.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Snuggles
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 21-09-2009, 18:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K9
Woonplaats: Smilde

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door Snuggles »

Ja fantastisch!
Daar ga ik (en misschien wij) zeker bij zijn.
Dat moeten er toch nog veel meer kunnen worden???

1. TT-Strom (Andries)
2. Bert (en Anneke)
3.
Wees niet bang om af en toe een grote stap te zetten; in twee kleine stapjes kom je niet over een afgrond heen...
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door Bacchus »

Geweldige aktie!
Jammer dat het helemal in Groningen is :(
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door TT-Strom »

In verband met het weer (sneeuw, glad en al gepekeld) haak ik helaas af.
Ik hoop voor de organisatie dat er nog genoeg mensen op komen dagen! Wat dat betreft komt de sneeuw net een weekje te vroeg.... :-(

1. Bert (en Anneke)
2.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Snuggles
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 21-09-2009, 18:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K9
Woonplaats: Smilde

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door Snuggles »

Dat geldt ook voor mij.
Kou vind ik niet erg, maar mist, en pekel op de straat wel.
Jammer, had er wel zin in...

Groet, Bert
Wees niet bang om af en toe een grote stap te zetten; in twee kleine stapjes kom je niet over een afgrond heen...
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door Frank »

Watjes... :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Sappstrom

Re: 28 november Aktie Stoomboot

Bericht door Sappstrom »

Hoi allemaal, na het bericht gelezen te hebben over actie stoomboot, ben ik vandaag om 9.15 uur vertrokken richting Groningen, de tocht van 20 min was erg mooi, de sneeuw de zon die doorkwam,en de weg was schoon.
Eerst koffie en cake in het honk van Motorclub Haren die hun ruimte belangeloos voor dit evenement open stelden, heel gezellig, daarna onder begeleiding van motorpolitie en verkeersregelaars,en dan met heel veel deelnemers richting stad waar we Sinterklaas op moesten halen in een motorzaak, daar stond een lekker ouderwets bakie erwtensoep klaar, en daarna richting Grote markt, waar ons een enorm onthaal stond te wachten, heeeeel veel toeschouwers en natuurlijk veel kinderen.
Er werd gezongen en gedanst en dat allemaal tussen de motoren,daarna via via naar het UMCG Ziekenhuis, en ook daar was het onthaal geweldig, stalletjes met soep,kaas, koek en snoep, een paar motoren mochten naar binnen, en gaf een bijzondere sfeer aan het feest van Sinterklaas. Weer verzamelen en dan richting Martini Ziekenhuis en ook was het hier weer pico bello voor elkaar.
Om 14.30 weer richting Sappemeer, met een mooi gevoel over me, wat de kou wegnam.
Ik heb hierbij geprobeert een beetje weer te geven hoe het was vandaag, en wat we voor de zieke kinderen betekend hebben, voor mijn gevoel een mooie middag.
Groetjes André.(Sappstrom)
Jammer ik had er graag een foto bij gedaan, ging dus even niet.
Plaats reactie