6 November West Coast Ride 2010

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
FastLoe

Re: 6 November West Coast Ride 2010

Bericht door FastLoe »

Jomme schreef:sorry Leo. Ik zal 't nie meer doen.
Nou, ik zit er niet zo mee. Vindt het niet erg om een beetje prettig gestoord te zijn :schater:

Stel je voor, ik zou 100% normaal zijn, dan wordt de West Coast Ride ook een beetje saai hoor, met mooi weer tussen de bollenvelden, waarschijnlijk ergens achter in Mei. Waar is de uitdaging. Nu hoeven we het tenminste geen Mannentocht te noemen.

Maak je niet druk over een kilometertje of 100. De laatste keer dat ik een Ardennen tochtje heb georganiseerd, lag het beginpunt ook op de citadel van Namur, toch een tripje van een kleine 200 Km, voor de meesten, voordat de tocht begon.
Daarna een kilometertje of 300 door de heuveltjes, een beetje heuvel- en bochtentraining om de dag daarna (jawel, er zat een overnachting in) nog een 2-300 kilometer, waarbij ze mij tijdens een off road sectie weer moesten uitgraven (uiteraard) en waarbij drie persoontjes moesten opgeven wegens oververmoeidheid en uitputtingsverschijnselen.

Na nog een nachtje slapen bleek dat de grote meerderheid met knikkende knieën huiswaarts keerde, terwijl de 2 sterken, ik, zei de gek en Bart op z'n Triumph (jou nu ook wel bekend, mag ik aannemen) voor "The long way home" hebben gkozen. 400 Kilometertjes waarbij we elkaar na een uurtje of twee hebben moeten uitgraven.

Al met al, een top/tob * weekend.

* Doorhalen wat niet van toepassing is
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: 6 November West Coast Ride 2010

Bericht door Wullebolle »

Diversion schreef: We kunnen starten in Bruxelles en dan via Namur naar Gand rijden...
:-)} :-)}
:schater: :schater: raak !
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 6 November West Coast Ride 2010

Bericht door RedStrom »

Iemand vandaag die rode V-Strom de WCR2010 zien rijden? Dat was ik.
Ik kon 6 november niet, maar heb hem gedownload en vandaag gereden.
Om 9 uur uit Winterswijk vertrokken en om 17.30 weer terug. 590 km er bij.
Iets te weinig pauze gepakt. Alleen bij het tanken. En op de Brouwersdam even om een foto te maken.

Ik heb hem gereden vanaf Motorstore en zoals mijn Nuvi510 hem gepresenteerd heeft.
Ik heb hem net binnen de tijd gereden die de Nuvi bij het inladen bij Motorstore als eindtijd uitrekende.
Begin was lastig vanwege rotonde die er uit lag en onderweg lag Briele er uit vanwege een feest.
Verder niet veel gemist. Denk ik. Ik ken natuurlijk het origineel niet.

Mooie route, veel dijken en veel plekken waar het gas los kan. Heel ander landschap dan in het Winterswijkse. Mooi om t ezien.
Zo vaak kom ik niet in Zeeland.
Ook veel zand, modder en slik (oogsttijd). Blij dat het droog was vandaag.
Natuurlijk veel leuker om met een hele groep te rijden. Hopelijk volgend jaar weer.
Afbeelding
Capri

Re: 6 November West Coast Ride 2010

Bericht door Capri »

Dat gaat nog eens een trend worden, zelfs op de 6e zelf waren er al een paar die liever zonder de groep de rit reden.
Maar, het was vandaag wel een stukje frisser. Die rotonde was toen ook al een stoorzender.
Vandaag zelf ook nog even buiten wezen spelen, na 100km tot de conclusie gekomen dat de zomeroutfit toch maar beter de kast weer even in kan voor een paar maanden.
Plaats reactie