MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Iron Horse »

Gaan er nog mensen naar de MF mega meeting volgende week 12 september in Veenendaal bij de McDonalds? Als er niks tussenkomt en ik uiteindelijk de Pegaso ook in huis heb wil ik wel gaan. Altijd reuze leuk met wel tot 1000 motoren. Nu zijn er bijna 500 aanmeldingen, maar de opkomst is meestal het dubbele zoals menigeen hier ook al zal weten.

BTW Crazy Chris heeft zich ook al aangemeld, zie ik daar wel vaker bij een MFMM.

Voor foto- en filmshoots van vorige meetings en voor meer info; klikkerdeklik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
SWR

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door SWR »

Ik heb me ervoor aangemeld ja.
Nu hopen dat het weer wat mee zit.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Iron Horse »

Vreemd, het lijkt wel of er op SWR na geen enkele (ex)V-Strommer meer geïnteresseerd is in de MMFM. Ik dacht dat dat in het verleden toch wel anders was. Nu denk ik wel dat Aad900 nog komt en er zullen ongetwijfeld niet lezende V-Strommers komen, maar de reacties zijn op z'n zachts gezegd wat lauw :mrgreen: Maar ach als het een beetje weer is ben ik erbij en zie wel wie ik er eventueel ontmoet. M'n oudste dochter wil graag achterop om het ook mee te maken. Die is net zo enthousiast als ik met de motor, d'r moeder een stukkie minder, maar ach da's een kwestie van wennen niewaar? :o)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Aad900 »

Iron Horse schreef:Vreemd, het lijkt wel of er op SWR na geen enkele (ex)V-Strommer meer geïnteresseerd is in de MMFM. Ik dacht dat dat in het verleden toch wel anders was. Nu denk ik wel dat Aad900 nog komt en er zullen ongetwijfeld niet lezende V-Strommers komen, maar de reacties zijn op z'n zachts gezegd wat lauw :mrgreen: Maar ach als het een beetje weer is ben ik erbij en zie wel wie ik er eventueel ontmoet. M'n oudste dochter wil graag achterop om het ook mee te maken. Die is net zo enthousiast als ik met de motor, d'r moeder een stukkie minder, maar ach da's een kwestie van wennen niewaar? :o)
Normaal gesproken zou ik gekomen zijn, maar ik heb die dag een toertocht met de SOCN en dat doe ik toch liever dan zo'n (best leuke) massa meeting.
Voor de mensen die wel gaan, have fun.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Diversion

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Diversion »

Ik ben 2 jaar geleden voor het laatste geweest, het fotootje van mijn atavar is daar door DGR genomen vanaf het rotondetje bij de MAC. Het bleek er toen echter vergeven van de politieagenten. :evil: :evil:

Agenten maken niet alleen hun vrouw en kinderen het leven zuur, maar ook ons gewone burgers. De eerste die een wheelie maakte raakte zijn rijbewijs kwijt. Dus verder geen burnouts, geen stunts, nix, noppes, nada. Dan kun je eigenlijk alleen nog maar naar elkaars motorfiets gaan staren. Ik ben daarna niet meer geweest.
SWR

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door SWR »

Goed dat je dat ff zegt, ga ik de dag ervoor mijn dempers er maar weer in plaatsen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Iron Horse »

Tsja, dat is inderdaad de minder leuke kant van het verhaal. Het lijkt er soms wel op of het motortje pesten is geworden. Waarom niet oogluikend toelaten als er alleen op het industrie-/kantorenterrein wordt gestunt, daar heeft niemand er last van. Ik ben er vorig jaar wel geweest en toen was de ploitie irritant aanwezig en als een wiel maar los van de grond kwam werd er al opgetreden. Dat maakte het er niet gezelliger op. Ik weet niet hoe dat in mei was, want toen ben ik niet geweest. Maar als ik ga zal ik me wel heel braaf gedragen, alles is verder origineel dus daar hoef ik me ook geen zorgen om te maken.

Vervelende is dat je eigenlijk geen afspraken met de politie kunt maken omdat het officiëel geen georganiseerde bijeenkomst is, maar ieder voor zich. Dus is er ook geen officiële spreekbuis om daar afspraken over te maken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ditje

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Ditje »

ik wil jullie niet ontmoedigen, maar hebben jullie via buienradar gezien dat er 8,2 ml water verwacht word die dag?
SWR

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door SWR »

ditje schreef:ik wil jullie niet ontmoedigen, maar hebben jullie via buienradar gezien dat er 8,2 ml water verwacht word die dag?
hellaas heb ik dat gezien ja, daarom is het bij mij nog een als.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Iron Horse »

Op dit moment nog maar 0,8 mm. Er kan nog van alles gebeuren. En we zijn niet van suikergoed, toch?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
SWR

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door SWR »

Iron Horse schreef:Op dit moment nog maar 0,8 mm. Er kan nog van alles gebeuren. En we zijn niet van suikergoed, toch?
nat worden vind ik niet zo erg.
Maar met versleten Pirelli Dragons door zware regen vind ik ook niet echt alles ;)

Het is gewoon afwachten geblazen wat het gaat worden.
Heb alle hoop dat het gewoon mooi weer gaat worden.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Redhead »

500 tot 100 motoren, dat is voor mij geen lol maar een straf om mee te gaan rijden. :mrgreen:
SWR

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door SWR »

Redhead schreef:500 tot 100 motoren, dat is voor mij geen lol maar een straf om mee te gaan rijden. :mrgreen:
is alleen een meeting, geen tourrit :P
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Iron Horse »

Het er zijn is voor de meesten de grootste lol. Je komt allemaal op eigen houtje en het hele spectacel ter plaatse maakt het gewoon een ervaring die niet te evenaren is. zolang je je maar rustig gedraagt als de politie in de buurt is, is er niets aan de hand. Ze kunnen weliswaar erg zeikerig en onterecht optreden zoals de laatste keren al is aangetoond, maar dat heb je deels ook zelf in de hand. Het kan dus best heel leuk zijn, zolang je je maar gedraagt. Wie wil kan naderhand ook nog richting Amersfoort rijden, samen of individueel. Dat is niet geheel zonder risico voor diegenen die toch nog even een wheelie willen maken ofzo, de juut staat daar helaas ook paraat voor. Deels terecht waar het onverantwoord gedrag is op de openbare weg of snelweg, verder onzinnige acties.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Redhead »

Niemand geweest?
SWR

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door SWR »

hehe nee, regen :P
FrenkieNL

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door FrenkieNL »

Diversion schreef:Ik ben 2 jaar geleden voor het laatste geweest, het fotootje van mijn atavar is daar door DGR genomen vanaf het rotondetje bij de MAC. Het bleek er toen echter vergeven van de politieagenten. :evil: :evil:

Agenten maken niet alleen hun vrouw en kinderen het leven zuur, maar ook ons gewone burgers. De eerste die een wheelie maakte raakte zijn rijbewijs kwijt. Dus verder geen burnouts, geen stunts, nix, noppes, nada. Dan kun je eigenlijk alleen nog maar naar elkaars motorfiets gaan staren. Ik ben daarna niet meer geweest.
Precies. 3 jaar geleden was het gewoon een knal feest. Geen agent in zicht en er werd behoorlijk gestunt en heel veel geposed. Daar heb ik best nog wel leuke herinneringen aan. 2 jaar geleden was het ineens over. Je mag al zo weinig in dit land....
naja. Het is voor mij ook nog eens een takke eind rijden en het weer was kuddt. :bye:
Ditje

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Ditje »

Het je afgeven op politie is toch niet netjes joh..
Als je zelf in de problemen door, een ongeluk veroorzaakt door die andere of een inbraak, of tja noem maar op ben je ook blij geholpen te worden.
Ik ken veel motorrijders die politie zijn en ook DIE stunten met weelies en stoppies en rijden veels te hard.
Moet wel zeggen dat die dit beroep al zo'n 20 jaar uitoefenen en dus stukken milder zijn dan de gassies die net zijn uitgestudeerd; die moeten zich nog bewijzen en punten scoren.. En dit word ook door oudere politiecollega's gezegt.
Ik vind gewoon, wil je jezelf bewijzen met een weelie of een stoppie, doe dit dan niet in een grote groep..ga je onderuit in een groep dan ga je niet alleen maar zal je meerdere met je meetrekken..Word je niet vrolijk van.. buiten de lichamelijke schade heb je ook blikschade.. niet iedereen is all-risk verzekerd..Wie gaat dat dan betalen???
je zal de uitspraak "Ich habe es nicht gewusst" niet kunnen gebruiken..
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Redhead »

Bevel is bevel is ook zo wat :mrgreen:
Ditje

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Ditje »

FrenkieNL schreef:Afbeelding :o)
zit jij hier achter????? :schater:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: MF Megea meeting Veenendaal 12 september 2010

Bericht door Iron Horse »

Ach, voor wat het waard is, inderdaad 2~3 jaar geleden was het een stuk meer fun en zonder (al te veel) politiegeneuzel. Ik wilde wel gaan en had me ook aangemeld, maar ik had tot 3 uur 's nachts de pc van m'n dochter weer in orde gebracht en toen ik vooor vertrek wakker werd kwam het met bakken uit de hemel, dus deze keer even gepast. Jammer, want ook al moet je opletten wat je doet, het kan ondanks dat toch best effe gezellie zijn. Alleen wederom jammer van het weer. Echt Nederland. Had natuurlijk wel in m'n regenpak kunnen gaan net als vorig jaar maar daar had ik nu effe geen zin in.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie