Maandag 05/07/2010 ritje Eifel

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
TooTall

Maandag 05/07/2010 ritje Eifel

Bericht door TooTall »

Ik trek op Maandag 05/07/2010 weer richting de Eifel. Mijn collega zijn ketting is gebroken, dus ik ga alleen. Iemand goesting om mee te rijden?

1. Ik rij voorop met GPS, ritje dat ik al vele malen heb gedaan. Vertrek bij mij thuis (Hasselt, BE) om 0900. Binnendoor naar de Eifel, over rustige toerbanen. Eenmaal in de Eifel, ontbijt, gevolgd door een prachtig stukje vol met bochten. Dit een paar keer doen, daarna een rondrit van een kilometer of 100. Vervolgens terug een bochtenstukje een paar keer op en af, en dan binnendoor naar huis. Aankomsttijd is voor mij niet van belang.

2. Reken op een 400km vanaf mijn woonplaats in Hasselt tot terug bij mij thuis. Alles binnendoor, 1 stukje van 10km autostrade erbij.

3. Maximum tempo is vlot, limiet + 10 max. Als iemand met weinig ervaring mee wilt, of het gaat te snel, dan pas ik me graag aan. Ik ga NIET sneller rijden als het te traag gaat.

4. Je mag niet mee als ge;
-na 50km pijn hebt aan uw polsen/gat/andere delen...
-een moto hebt die elke 50km in panne valt/platte banden heeft/NIET legaal is in Duitsland...
-bij mijn thuis aankomt in uw short en tshirt...
-inhaalt in blinde bochten, op uw achterwiel, al GSM'end...
-op 1 meter van mijn achterwiel komt rijden...

Ik hoor het wel! :-)}
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Maandag 05/07/2010 ritje Eifel

Bericht door Silverstorm »

Mijne moto is er klaar voor maar mijn been nog niet spijtig genoeg :frusty:
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
TooTall

Re: Maandag 05/07/2010 ritje Eifel

Bericht door TooTall »

Welk been ist? Als ge kunt schakelen... :schater: :wink:
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Maandag 05/07/2010 ritje Eifel

Bericht door Silverstorm »

Mijn linker Jan en mijn 5 tenen zijn gebroken dus dat gaat moeilijk worden dan :cry:
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
TooTall

Re: Maandag 05/07/2010 ritje Eifel

Bericht door TooTall »

I know :) Alles komt wel in orde met wat geduld Alain. Héél snel gaat ge weer op de been zijn! :)
Plaats reactie