Mergellandtour, the tour after

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Wimmus

Mergellandtour, the tour after

Bericht door Wimmus »

Beste Mergelland rijders, wij (de niet van navigatie voorziene V-Strommers) zoeken nog iemand met navigatie (of fotografisch geheugen en gevoel voor richting :mrgreen: ) die de dag na de Mergellandtocht een tocht wil uitzetten/downloaden/voorrijden in de Eifel of misschien wel in de Belgische Ardennen.
Voor alle duidelijkheid: het gaat dus om zaterdag 29 mei.
We zijn toch in de buurt en er zijn er zeker al 3 die daar wel zin in hebben (Franc, Ronald en ik, zei de gek).
Het is dan de bedoeling om te starten en eindigen op ongeveer hetzelfde start/eindpunt van de Mergelland tocht.
Aangezien Franc en ik hoogst waarschijnlijk bij het Ijzerenpaard gaan kamperen, lijkt dat me ook een prima startpunt, maar dat hangt natuurlijk een beetje af van wie er mee gaan en wat hun voorkeur is (lijkt wel een democratie (2 x woordwaarde))

Wie-o-wie heeft hier ook zin in, weet nog een leuke route en biedt zich aan :?:

Aangezien het kort dag wordt, begin ik gewoon vast met een lijst; zien we later wel waar we waar we naar toe rijden en wanneer we weer omkeren :o) :

1) Wimmus (Wim, Zaandijk)
2) Framomile (Franc, Purmerend)
3) Diversion (Ronald, Maartensdijk)

Route: Duitse Eifel of Belgische Ardennen ??
Het moet natuurlijk wel een dagtocht worden, zodat we 's avonds weer rond Maastricht de camping of ander verblijf kunnen opzoeken om vervolgens op ons gemak op zondag weer terug naar huis te rijden.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Mergellandtour, the tour after

Bericht door PvdBogaard »

Dus jullie willen vanaf camping een dagje Eifel (oid) en dan weer retour? Als je nu twee dagen Eifel zou doen... Ik heb nog een route in de maak die in die contreien begint. Drie dagen totaal iets van 1100 km Eifel, Moezel, Luxemburg, klein stukkie Frankrijk. Nog nooit gereden bestaat alleen in Mapsource
Maar ja, in één dag red je dat nooit .....

Oh ja, gelukkig is er democratie. Want camperen Brrrrr alleen het idee al. hahahahaha
Ed Jonkmans

Re: Mergellandtour, the tour after

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik kan jullie een mooie Eifelroute bezorgen die begint in Aachen (vertrek en aankomst rond Maastricht, maar de route is pas echt de moeite waard vanaf Aachen. Wij hebben ze over 14 dagen gereden: zeer mooie route. Ze staat in een gdb-bestand, dus voor Garmin). De route is makkelijk te doen in 1 dag (bestaat uit een Week-end rit(met een paar doorsteekjes omdat de weg voor motorrijders afgesloten is in het W.E.) en een doordeweek-rit.
Een paar mooie Ardennenroutes kan ik je ook bezorgen maar dan zullen jullie een hele afstand moeten overbruggen om tot op de route te komen.
Jammergenoeg kan ik jullie niet voorrijden omdat we dan zelf aan de rol zijn met onze zwarte.
En ik kan je onze Zumo ook niet even lenen want ik rij dan (gelijk meestal) ook voorop.
Grtz
Ed
Indien interesse, dan laat je maar wat weten, dan stuur ik de route door.

@PvdBogaard: mocht je ritje klaar zijn dan heb ik er wel interesse in....
Vanuit Diepenbeek (vlak bij Genk, Hasselt, Maastricht) zijn wij zo in de Eifel. Wij vertoeven er
liever dan in de Ardennen want de kwaliteit van de Belgische wegen is na deze winter niet zo best...
(en da's dan nog mild uitgedrukt...)
Diversion

Re: Mergellandtour, the tour after

Bericht door Diversion »

Goed initiatief Wimmus :!:

Ik snap alleen jullie drang tot kamperen niet. In Simmerwille (de dag voorafgaand aan de Frieslandtour) hebben Renevw en zijn maat ook gekrampeerd. Brrr! Er was nog nachtvorst, dat zal over 2 weken in Limburg nog niet veel anders zijn. :frusty:

Op http://www.eifelbiker.de zie ik een tourtocht rond de Rursee. Dat is een tochtje van ongeveer 100 km, begint en eindigt in Düren, ongeveer 20 km ten oosten van Aken. Daar komt dan nog ongeveer 2 keer 30 km bij voor de heen- en terugreis naar Limburg. Zie het kaartje hieronder.

Afbeelding

Op de site kun je niet alleen navigatiebestandjes downloaden, maar ook een roadbook. Dus deze tocht is ook geheel analoog te doen. Zo te zien kunnen we lunchen in de Bikerranch in Simmerath.
FastLoe

Re: Mergellandtour, the tour after

Bericht door FastLoe »

Tja, je mogelijkheden worden wel ontzettend uitgebreid als je vanaf je camping verkast. Niet terug komen daar maar door naar de Ardennen, dan een hotelletje of camping zoeken en daarna door (via een lange omweg) naar Nederland. Scheelt zo 3 tot 4 uur reistijd, vanaf de camping naar een interesant Ardennen-route-startpunt.
Wimmus

Re: Mergellandtour, the tour after

Bericht door Wimmus »

Diversion schreef:Goed initiatief Wimmus :!:

Ik snap alleen jullie drang tot kamperen niet. In Simmerwille (de dag voorafgaand aan de Frieslandtour) hebben Renevw en zijn maat ook gekrampeerd. Brrr! Er was nog nachtvorst, dat zal over 2 weken in Limburg nog niet veel anders zijn. :frusty:
Waar is je gevoel voor avontuur Ronald :mrgreen: We zijn toch eenzame cowboys die op onze stalen rossen het woeste land doorkruizen? Daar hoort een tentje bij :schater: :schater:
Diversion schreef:Op http://www.eifelbiker.de zie ik een tourtocht rond de Rursee. Dat is een tochtje van ongeveer 100 km, begint en eindigt in Düren, ongeveer 20 km ten oosten van Aken. Daar komt dan nog ongeveer 2 keer 30 km bij voor de heen- en terugreis naar Limburg. Zie het kaartje hieronder.

Afbeelding

Op de site kun je niet alleen navigatiebestandjes downloaden, maar ook een roadbook. Dus deze tocht is ook geheel analoog te doen. Zo te zien kunnen we lunchen in de Bikerranch in Simmerath.
Dat lijkt mij een mooi ritje, zeker als we de route naar Düren ook buiten de snelwegen om kunnen plannen.
Voorlopig analoog, want er heeft zich nog niemand met een GPS gemeld, maar cowboys hadden vroeger ook geen GPS op hun paard geplakt :o)
We wachten even af er deze week nog iemand aansluit en anders hebben we begin volgende week nog ff contact om een definitieve route en tijdstippen af te spreken.

Groet,
Wim.
Plaats reactie