Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Inschrijving Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Jomme Dox »

Geen probleem, ik voldoe aan je wens. Zie PB, want ik ben 'buitenlander' hé....

Gotfer Fastloe, die rekening krijg je gepresenteerd bij een volgend weerziens hoor ! :mrgreen:

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Wimmus

Re: Inschrijving Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Wimmus »

PvdBogaard schreef:Ook wil ik bij deze nog even terugkomen op dat genoemde geringe aantal mensen op het eindpunt. Er zijn een aantal mensen bij me geweest die voor begin van de rit, of tijdens de lunch hebben meegedeeld eerder naar huis te gaan. Dit wordt door mij ervaren als een correcte benadering. Op de pont heb ik voor 34 motoren afgerekend. We zijn duidelijk met een stuk meer begonnen. Op het eindpunt waren net geen 20 motoren aanwezig. Wederom een behoorlijke reductie. Mogelijk begrijpen jullie dat dit een toch ietwat rare bijsmaak op heeft geleverd.
Paul,
Allereerst een groot compliment voor de (wederom) voortreffelijke organisatie. Het was weer een schitterende rit. Dat het af en toe wat nat was moet niet zozeer als een belemmering worden gezien, maar meer als een uitdaging en mogelijkheid om je regenpak, waterdichtheid van je laarzen, etc te kunnen testen :mrgreen:

Dat ik je op het eindpunt niet de hand heb kunnen schudden kwam in mijn geval omdat ik in het dorpje vlak na de pont de groep ben kwijtgeraakt (of zij mij?).
Ik zag de man achter mij niet meer in de spiegels en heb bij de eerste afslag gewacht tot ik deze wel weer zag verschijnen (en hij mij). Toen ik bij de eerstvolgende kruising/splitsing niemand zag staan, heb ik daar een minuut of 5 staan wachten en kwam er ook niemand meer achter mij aan.
Kennelijk ben ik toch een afslagpunt te ver doorgereden waardoor ook Peter mij niet meer kon mee "bezemen".
Jammer, want dat was niet gebeurd als degene die voor mij reed (en me dus niet meer in de spiegels had) bij het veranderen van richting even had gewacht :|

Aangezien ik niet voorzien ben van navigatiemiddelen en van nature het richtingsgevoel heb van een kompas in een magnetenfabriek ben ik hierna maar op huis aan gereden. :?

Paul, Ronald en alle andere medestrommers nogmaals bedankt voor de mooie dag en tot de volgende rit.
:bye:
Joop

Re: Inschrijving Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Joop »

Paul, nogmaals dank voor het organiseren van een schitternde tocht. De regen kon hem niet bederven.
Zoals afgesproken ben ik bij de afslag Huissen doorgereden naar Elst. Hoop de volgende keer helemaal mee te kunnen.
Extra bijdrage staat reeds op jouw rekening.

Groeten,
Joop
Wolga

Re: Inschrijving Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Wolga »

Paul: hartelijk dank voor het organiseren van deze dag: het was weer een mooi stukje Nederland wat ik heb gezien. Verrassende weggetjes en fijne V-strommers om een dag mee te toeren. Het rijden over de dijk mag overigens als jaarlijks terugkerend evenement ingepland worden. Dat was geweldig: niet alleen de mooie omgeving, maar ook de snelheden met de bochten die ik daar kon rijden. Ik hoop niet dat de politie daar ooit gaat controleren.
Ook weer leuke ideeen opgedaan om m'n motor nog wat completer te maken.
Laatst gewijzigd door Wolga op zo 29-08-2010, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Hessie »

Beste Paul en andere voorrijders!

Ondanks de regen en het missen van het restaurant heb ik toch een leuke dag gehad en ik vond het een hele mooie route :)
Ik zal ook het geld naar je overmaken (het is je vergeven Fastloe :wink: )
Wij (claudia en heleen en ik) zijn in Amerongen na de pont afgehaakt!
En dit hadden we doorgegeven toen we bij de pont stonden, dus niet boos zijn op ons he :roll:

Bedankt allemaal en de groetjes :bye: :bye:

Hester
doei
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Frank »

Ook ik heb het, ondanks dat ik pas in Zutphen ben aangehaakt (heerlijk tot 10.30 uitgeslapen en om 11.30 op de motor gestapt, dit omdat ik pas om 1 uur thuis was uit mijn werk). De ontvangst was hartverwarmend. De groep die zoek was, was blijkbaar al gepasseerd en eerst kwam voorrijder Ronald langs met z'n groepje, enigzins verbaasd zei hij: "kom maar mee", maar ik wachtte nog even op bezemrijder Peter om hem te assisteren hiermee :). Toen kwam voorrijder Johan langs en die zette zijn hele club aan de kant om af te stappen en mij even vriendelijk te begroeten met een hand. Hierna kwam dan het groepje waar ik op wachtte met Paul, Leo(72) en Peter.
Vertrok ik uit Twente met droog weer en helder blauwe lucht. Het moment dat ik mee ging rijden, kregen we een flinke bui op onze koppen. Steeds speelde ik met de gedachte om weer om te keren en lekker naar huis te gaan, maar toen we eindelijk bij het lunchadres aankwamen, klaarde het weer op en konden we bij zonnig weer de lunch gebruiken.

Afbeelding

Toen we weer verder gingen begon het weer een beetje te regenen, maar dat klaarde ook al snel weer op en met het lekkere windje was ik snel weer droog. Het mooiste moment van de dag was dat we na een omleiding de voorrijders met elkaar in conclaaf gingen om weer op de route te komen. En dit ging gepaard met ouderwetse analoge technieken.

Afbeelding

Later, ook leuk, kwam ik in Scherpenzeel verdwaalde voorrijder Johan (zonder volgers) tegen. Door een omleiding daar en z'n Tomtom per se naar het vorige routepunt wou, wist ie niet meer hoe hij verder moest, dus nam ik het met mijn supergarmin het even van hem over. Door uit te zoomen weet je precies waar de route weer heen gaat.

Al met al, met een beetje regen toch een leuke dag en was leuk om sinds april, de Frieslandrit, elkaar weer eens te zien en spreken. Alhoewel ik sommigen, met name uit het verloren groepje, maar heel even gezien heb (bij de pont).

Toch nog een paar opmerkingen waar we van kunnen leren:

We hanteren het systeem, waarbij je de rijder achter je in de gaten houdt. Dit systeem werkt alleen als iedereen dat doet. Nu blijkt dat er mensen zijn die niet in de spiegels kijken. Na de pont, toen we even op Jomme stonden te wachten, wachtte iemand (weet nog niet wie, zwart pak) keurig op ons. Toen wij kwamen, gaf ik hem een rij-teken en vervolgens reed ie de verkeerde kant op. Doordat er NIEMAND op het volgende punt stond waar we links af moesten. Gelukkig kon ik hem met mijn Stebel weer terughalen. Nu zag ik dat voorrijders de hele club op tankstations of parkeerhaventjes aan de kant zette om weer op iedereen te wachten. Erg lastig!

Als er een restaurant gereserveerd wordt. Ga er dan ook naar toe. Rij desnoods terug, want nu komen we weer voor extra kosten. Nu maakt die 3 euro niet veel uit en ik heb ze ook betaald, maar eigenlijk vind ik dat het groepje van Fastloe gewoon de €11,00 over moet maken aan Paul en niet de rest belasten die wél keurig langs zijn geweest. Ik heb nu 14 euro betaald voor een kopje soep, broodje kroket en een broodje en 2 koppen koffie.

Verder sluit ik me bij de punten van Jomme aan en was het een schitterende dag. Paul, bedankt voor het organiseren!

Afbeelding

Hierbij nog de foto's die ik maakte:

http://foto.v-strom.nl/#5.0
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Wolga

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Wolga »

Nog een aanvullende suggestie op bovenstaande: tijdens het V-strom weekend in de Eifel wees de voorrijder bij een kruising o.i.d. aan waar een motorrijder moest gaan staan met het voorwiel in de vervolgrichting. Hierdoor schoof iedereen a.h.w. een plaatsje op. De bezemrijder was herkenbaar als laatste rijder waardoor je aansloot bij de rij, voor de bezemrijder. Ook al waaiert de groep in afstand ver uiteen: uiteindelijk vind iedereen elkaar weer. En als de voorrijder niemand meer had om een plaats ana te wijzen, stopte hij vanzelf totdat er weer 2-3 rijders waren. Goede ervaring mee opgedaan.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door TT-Strom »

Wolga schreef:Nog een aanvullende suggestie op bovenstaande: tijdens het V-strom weekend in de Eifel wees de voorrijder bij een kruising o.i.d. aan waar een motorrijder moest gaan staan met het voorwiel in de vervolgrichting. Hierdoor schoof iedereen a.h.w. een plaatsje op. De bezemrijder was herkenbaar als laatste rijder waardoor je aansloot bij de rij, voor de bezemrijder. Ook al waaiert de groep in afstand ver uiteen: uiteindelijk vind iedereen elkaar weer. En als de voorrijder niemand meer had om een plaats ana te wijzen, stopte hij vanzelf totdat er weer 2-3 rijders waren. Goede ervaring mee opgedaan.
Hoi Wolga,

Dit klopt, dit is een 2e systeem van rijden, welke wij ook op de V-Strom adventure in de pyreneen hebben gehanteerd.
Dit systeem is echter lastiger te hanteren met een grotere groep, vandaar dat in ene grotere groep meestal het systeem gehanteerd wordt zoals Paul en Frank uit hebben gelegd.

Alleen 1 bottleneck: Elke rijder moet wel goed in zijn spiegels kijken en de rijder achter hem/haar in de gaten houden! Zie je de rijder achter je niet meer en wordt er van richting veranderd: blijven staan op een duidelijk zichtbare plek! Als iedereen dat doet werkt dit perfect.
Als een rijder alleen voor zichtzelf rijd en niet de rijder achter hem/haar in de gaten houd, gaat dit fout.
Blijkbaar toch iets wat voor elke rit bij de briefing weer duidelijk herhaald en uitgelegd moet worden.

Blij dat de rit leuk was! Heb weer iets gemist... :-(
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Diversion

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Diversion »

Het was weer een hele leuke tocht. Veel oude bekenden gezien en ook met nieuwe forumleden kennisgemaakt. Hoewel Paul en ik de tocht afgelopen woensdag nog hadden voorgereden en de wegopbreking bij Scherpenzeel hadden gesignaleerd, kun je toch verrast worden door volkomen onverwachte dingen, zoals:
  • de wielerronde bij Oosterhout;
  • het tentenkamp op het "rondje" na Dodewaard waar wij onze laatste pauze gepland hadden. We hebben wat tijdwinst geboekt door die laatste pauze te laten vervallen.
Bij onze laatste voorrit (het slechte weer moest toen nog beginnen) stond het water bij het allereerste stukje IJsseldijk minstens 15 meter van de dijk af. Gisteren was het nog geen 3 meter en volgens mij niet veel lager dan 50 cm onder de kruin van de dijk. Ik vond dat behoorlijk indrukwekkend.

Als ik nog één leerervaring mag toevoegen: het lijkt mij zeer nuttig als de voorrijders hun gsm-nummers uitwisselen (vóór aanvang van de tocht) en deze gebruiken als er iets mis gaat.
Ik vond het als voorrijder lastig te beslissen wat te doen toen het ging plenzen. Doordat er onweer in de lucht zat, wilde ik niet stoppen om te schuilen (iedereen die springende koeien gezien?). Vóórdat het zover was, wilde ik zoveel mogelijk meters maken (daarom ben ik niet voor je gestopt, Frank). Toen het eenmaal begon te regenen, begonnen een aantal tochtgenoten een verkleedpartijtje (ze zagen er ogenschijnlijk wel uit als mannen, dacht ik). Daarna ben ik zo snel mogelijk doorgereden naar Spankeren.
Doordat Lostloe de lunchlocatie gemist heeft, is Paul er wel ruim 130 euro bij ingeschoten. Dat kan niet de bedoeling zijn, ik ondersteun dan ook zijn oproep om bij te passen. Ik heb zelf al direct na afloop betaald.
Lachouffe

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Lachouffe »

Schitterend weekend gehad in de Veluwe, geweldige toerrit, complimenten voor Paul :schater: en onze voorrijder Ronald :schater: , leuke smalle wegen door de natuur van de hoge Veluwe, lekkere lunch, snelle dijkwegen met af en toe een passerende fanfare( gezellie) en onverwachte wielerronde in Oosterhout
(leuke onderbreking en goede alternatieve route gevonden met behulp van een papieren routekaart), af en toe een flinke plensbui met donderslag/ flits en springende koeien in het weiland en een steigerende duopassagier.
Na een hotelovernachting in Ede kunnen we met een prettig gevoel terug touren naar Maastricht.
Heren en dames bedankt ,hier zijn enkele foto's.
http://picasaweb.google.nl/petercortjen ... atv7CtmgE#

Tot een volgende toerrit, :-)}

groetjes,

Clemie en Peter. :bye: :bye:
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Blije meid! »

@ Paul: ik sluit me aan bij alle goede reacties hierboven: ook ik vond het een mooie route en wil je hartelijk bedanken voor al het voorwerk wat erin heeft gezeten: :worship: Geld voor het 'lunchprobleem' is trouwens naar je onderweg. Ik denk dat we met z'n allen van de genoemde tips veel kunnen leren en voor de tocht van 2 oktober zullen we de tips zeker ter harte nemen. Ik snap dat het een beetje jammer is dat de dag een beetje als een kaarsje is uitgegaan met nog maar 20 m/v bij het eindpunt, maar laat je vooral niet uit het veld slaan om volgend jaar editie '11 weer te gaan organiseren: ik ben er bij hoor (en dan tot het eind)!
:bye:
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Batto

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Batto »

Hoi Paul, ook ik sluit me aan bij de overige positieve reacties. Voor mij was het een vuurdoop, eerste toertocht en eerste keer bij de V-Strommers. Beide is zeer goed bevallen en ik hoop er nog zeker vaker bij te zijn. Ben onder de indruk van de omvang van alle voorbereiding en ben ook blij dat er vrijwillige enthousiastelingen zoals jij (en ook de overige niet te vergeten) zijn. En wat betreft het weer, ach meer zon was nog leuker geweest maar dit had ook zijn charme :P .

Groet, Martin
E-strommer

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door E-strommer »

Ook vanuit Den Haag bedankt voor de rit. Heb de rit bijna uitgereden ben na de dijk afgehaakt samen met v-stromrijder (Stephen).
Was weer leuk om even op de veluwe te zijn. En van de regen onderweg heb ik dankzij mijn regen-overal niet veel last van gehad alleen me motor moet weer schoongemaakt worden.
Afbeelding
Elwin :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook de Brabanders zijn weer thuis aangekomen, na een kleine 520Km. Ondankt de tussendoorse buien, bliksem en Thor op z'n trommel, was het weer een heerlijke, mooie en bezienswaardige tocht. Thanx Paul voor de organisatie.

Tot volgend jaar :bye:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
FastLoe

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door FastLoe »

Frank schreef:maar eigenlijk vind ik dat het groepje van Fastloe gewoon de €11,00 over moet maken aan Paul en niet de rest belasten die wél keurig langs zijn geweest. Ik heb nu 14 euro betaald voor een kopje soep, broodje kroket en een broodje en 2 koppen koffie.
Even voor de goede orde, dit is een tussentijdse reactie, zal me nog bezinnen over een definitieve.

Het feit dat ik het lunch restaurantje met de groep gemist heb, valt niet de gehele groep aan te rekenen, hooguit mij. Dus als er iemand voor de kosten op zou moeten draaien, moet ik dat zijn. De groep volgt de voorrijder en die is dan in principe verantwoordelijk.
Ik weiger om de mensen die in mijn groep mee reden en die gewoon achter mij aan reden te belasten voor een foutje wat ik (al dan niet om wat voor reden) heb gemaakt

Hoever gaat dat? Als de voorrijder een "verboden" weggetje indraait en de hele groep wordt bekeurd? Als de groep te hard over een dijkje gaat en we worden geflitst? Betaald de voorrijder dan alle bekeuringen?

Dat ik het restaurant heb gemist, is geheel waar. Gezien de weersomstandigheden en de onbekendheid van de omgeving, kon dat erin zitten en het is gebeurt.
Op het moment dat wij tot de conclusie kwamen dat we te ver doorgereden waren, was terug rijden geen optie meer. Deze beslissing is geheel en al door mij genomen en valt ook allen mij aan te rekenen
Er zijn genoeg mogelijkheden om dit in de toekomst te voorkomen, onder andere door de route op een andere wijze aan te bieden, voorrijders die ter plekke bekend zijn, te charteren of.... nouja noem maar op.

Buiten dat ik 11 euro voor een kopje soep, broodje kroket en een broodje en 2 koppen koffie ook al aardig aan de prijs vindt, als jij een probleem hebt met die drie euro extra, maak ik dat ook wel aan jou over hoor en wat mij betreft kan je die andere 11 euro er ook nog wel bij krijgen.

Er zijn van die mensen die, als ze een beetje laat uit hun werk komen, de hele rit al niet mee kunnen rijden omdat ze anders slaap tekort komen. Ikzelf lag pas om 03:00 in m'n mandje en om 07:00 liep de wekker ook al weer af.
Om mijn deel van de tocht mogelijk te maken heb ik het ook met 4 uurtjes slaap moeten doen en die 1000 Km die ik in totaal af heb moeten leggen om deze rit tot een redelijk succes te kunnen makken zal ik ook niet belasten op een bepaalde groep.

Ik denk dat Paul een nette oplossing voor het probleem heeft gevonden en mochten mensen zich er niet in kunnen vinden, dan vergoed ik hun geleden schade wel.
Let wel, probeer in de toekomst niet meer te rekenen op mijn medewerking voor dit soort activiteiten.

Sterker nog, ik denk dat jij als forummoderator en daardoor toch wel een beetje het gezicht van dit platform met dit statement toch wel een heel duidelijk signaal afgeeft.
Ik mag aannemen dat jij dan ook wel over de mogelijkheden beschikt om mij op dit forum uit te schrijven of anders even aan kan geven, waar de knop : "Schrijf mij uit zit" dan doe ik het zelf wel als dat teveel moeite is.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke rit, de organisatie door Paul was geweldig, het gevecht met de weergoden inspirerend en ondanks dat wij te laat en bij het verkeerde restaurantje uitkwamen hebben we toch kunnen genieten van een fantastische lunch.

Iedereen bedankt en mischien wel tot weerziens :bye:
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Jomme Dox »

FastLoe schreef:
Het feit dat ik het lunch restaurantje met de groep gemist heb, valt niet de gehele groep aan te rekenen, hooguit mij. Dus als er iemand voor de kosten op zou moeten draaien, moet ik dat zijn. De groep volgt de voorrijder en die is dan in principe verantwoordelijk.
Schoon gebaar - maar niet akkoord. We zijn al blij dat iemand de job van voorrijder wil aannemen. Zoals eerder gezegd, er had maar een melding moeten van gemaakt worden bij vertrek waar de rusthaltes en het restaurant waren, dan hadden meer mensen het geweten, en was dit niet gebeurd.

Ik ben van mening van de oplossing van Paul de beste is. Kunnen we de solidariteit van de aanwezige V-Strom rijders eens testen. Maar ik ben ervan overtuigd dat die zich niet zullen laten kennen, en Paul's oproep zullen volgen. En als Paul er negatieve indrukken aan overhoudt, ja, dan zal iemand anders het evenement moeten organiseren zeker ? Bij deze dus een oproep aan allen : laat je niet kennen voor 3 euro aub.

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
henkannie

Re: 28 augustus 2010: Veluwe Rit 2010, derde editie

Bericht door henkannie »

:D Hallo v-strom vrienden.Zaterdag 28 augustus heb ik voor het eerst meegedaan met een tourtocht van motoren.Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van deze motor en heb er nog geen moment spijt van.Ondanks het wisselende weer die dag heb ik ontzettend genoten van deze rit en wil ik bij deze de heer v.d.Bogaard daar voor hartelijk bedanken die toch maar voor een prachtige route heeft gezorgd.Ook de dealer " de valkenier " in barneveld bedankt voor de warme ontvangst met koffie en koek.SUPER!! Hopelijk volgen er nog meer van deze mooie ritten.Met vriendelijke groetten van een blije motor rijder.
HENK. uit Achterveld. :lol:
Diversion

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Diversion »

FastLoe schreef: Ik denk dat Paul een nette oplossing voor het probleem heeft gevonden en mochten mensen zich er niet in kunnen vinden, dan vergoed ik hun geleden schade wel.
Let wel, probeer in de toekomst niet meer te rekenen op mijn medewerking voor dit soort activiteiten.

Sterker nog, ik denk dat jij als forummoderator en daardoor toch wel een beetje het gezicht van dit platform met dit statement toch wel een heel duidelijk signaal afgeeft.
Ik mag aannemen dat jij dan ook wel over de mogelijkheden beschikt om mij op dit forum uit te schrijven of anders even aan kan geven, waar de knop : "Schrijf mij uit zit" dan doe ik het zelf wel als dat teveel moeite is.
Leo, je bent niet de enige op dit forum die zich soms onaangenaam aangesproken voelt door sommige forummoderatoren. Zie het maar als Tukse humor (in elk geval gortdroog) en neem er verder maar geen nota van. Ik snap de humor ook nog niet, maar hij bedoelt het in mijn ervaring altijd wel goed, je moet gewoon niet alles persoonlijk opnemen (dat moet je volgens mij sowieso niet op een internetforum).

Over uitschrijven gesproken, je nickname veranderen in Lostloe vind ik wel heel goed. Zo werkt iedereen aan zijn reputatie, we hadden het er zaterdag nog over! (maar dan over iemand anders)
Ik snap nou ook beter waarom je met die koffers bezig bent O:-)
HRV

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door HRV »

FastLoe schreef:Even voor de goede orde, dit is een tussentijdse reactie, zal me nog bezinnen over een definitieve.
Ik denk dat je dat moet doen, zelf ben ik voorstander van de verandering van FastLoe naar LostLoe, maar verder hoeven de sancties ook weer niet te gaan hoor O:-)

Wat kan ik zeggen, shit happens. Ik ben wel blij met jouw uitleg, nu weten we tenminste duidelijk waarom het is misgegaan. In ieder geval niet doordat jullie een "leuker" plekje hebben gevonden. Ik hoop dat dat voor velen zal gelden en de wat nare smaak (komen ze niet opdagen, moet ik dokken) zal wegnemen.
Gezien de werkelijke reden is 3 Euro inderdaad een minimaal offer.

Dank voor je uitleg LostLoe!

P.S. LostLoe, ik ben wel benieuwd welke GPS jij hebt.... ik wil er nog 1 kopen voor op de brommert, maar die in ieder geval niet :schater: :schater: O:-)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door PvdBogaard »

Ik hoor die donder uit het veld nu nog steeds doordonderen. Even de feiten.

Het restaurant is gemist door de eerste groep. De voorrijder is hiervoor niet aansprakelijk. Noch de organisatie. Het is allemaal liefde werk oud papier geweest, waarbij we naar eer en geweten hebben gehandeld. Eigen verantwoordelijkheid voor de deelnemers is gecommuniceerd. Dat houdt ook in dat een ieder zich had kunnen voorbereiden op de tocht en de stopplaatsen. Deze staan wel degelijk in het Garmin bestand door mij ge-upload. De overige rijders in groep één hadden dus ook Leo kunnen vertellen dat de stopplaats over het hoofd gezien was.
En zo kunnen we nog uuuuuuuren doorgaan. En het brengt ons..... helemaal niets.

Willen we professionelere opzet, dan zal daar ook een professioneel prijskaartje aan komen te hangen. In totaal is er meer dan 3000km verreden in het voorwerk, en dan reken ik de prive kilometers van de andere voorrijders (heen en terugreis vanaf huis) nog niet eens mee. In totaal is tijdens het voorrijden, uitzetten, verbeteren de route zeker 12 keer gereden. Zeg 5 uur per keer. Dus 60 manuren aan tijd. Bij 50 deelnemers zitten we hiermee al met een last van meer dan 100 euro per deelnemer. Vermoed dat het enthusiasme om mee te doen hiermee als een kaartenpakhuis inelkaar stort.

Mensen laten we per deze dus stoppen met dat gekissebis. Mijn enthusiasme om dit te regelen/organiseren is drastisch gekrompen. Dit einde is dus zeker niet waar ik op gehoopt had. Dit is natuurlijk een ieder duidelijk. We stoppen dus met gekissebis, vingerwijzerij etc. Dit om de toekomst van dit soort evenementen veilig te stellen en het verdere leven op dit forum weer mogelijk te maken.

Hoop dat er nog vele foto's zullen volgen die benadrukken dat ondanks de donkere luchten het meedoen zeker de moeite waard is.

Vertrouw nog steeds op een voorspoedige afhandeling van het financiele gedeelte en hoop zeker om volgend jaar weer een poging te doen om wederom een geheel nieuwe Veluwerit te kunnen organiseren. Natuurlijk rekening houdend met de kennis en ervaring van de afgelopen drie evenementen :P
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door PvdBogaard »

Bijna vergeten. Hoop van harte dat Leo zijn initiele impuls om zich uit te laten schrijven achterwege laat. Zijn kennis en ervaring, zijn leuke annekdotes en in het algemeen relaxte kijk op de zaak waren voor mij altijd reden voor een aangenaam moment. Hoop daar nog lange tijd van te kunnen genieten.

Bij deze dan ook mijn hartelijk dank aan Leo, Ronald en Johan voor de moeite die ze genomen hebben om voor te rijden. Johan kon hier natuurlijk schijnen met de alternatieve stukjes die hij spontaan verzon om de grillen van Tom(Tom) op te vangen :roll:
En als laatste, maar zeker niet als minste ook een dankwoord voor De Valkenier, die ons heeft ontvangen met koffie met "wat lekkers erbij".
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Redhead »

Beste mensen, ik kon niet mee, helaas.
Maar het feit dat er wordt georganiseerd etc. is een gevolg van een actief forum.
Gelukkig zijn er voldoende leden die iets of zelfs veel willen doen. :mrgreen:

Prima zover, maar al lezende zie ik ongenoegen ontstaan. Ik zie ook reacties van in de nachtelijke uurtjes die niet zo leuk meer zijn. :cry:
Schrijf (ergernis) op en stuur dat pas de volgende dag in, na het weer gelezen te hebben en ev. gecorrigeerd.

Organisatoren....
Maak geen harde afspraken met Horeca of welk bedrijf ook aangaande het aantal mogelijke cliënten, omzet of wat dan ook. Gewoon vragen of zij de mogelijkheid hebben voor waarschijnlijk (46) mensen een lunch te kunnen zorgen.
Indien niet, gewoon een grotere gelegenheid zoeken. Denk ook aan een kleine beurs, velen rijden op de V-strom om reden dat het allemaal betaalbaar moet zijn. Een toerrit moet een dagje uit, hoeft geen luxe dagje uit te zijn. :-)}

Het rijden in groepen groter als (5+1) 6 is wat mij betreft uit den boze, maar daar heb ik al eerder op gereageerd.
Iedere deelnemer krijgt een GPS tour en/of een lijstje met de belangrijkste route-punten en stops met de verwachte aankomsttijd. Iedereen heeft een rijbewijs en zorgt officieel gewoon voor zichzelf.
Ga je met een groep die achter iemand wil aanrijden, prima, gezellig ook waarschijnlijk, maar je blijft zelf voor alles verantwoordelijk.

Een voorrijder c.q. een vrijwilliger voor verantwoordelijkheid of kosten aanspreken is gewoon niet mogelijk. Een ieder is voor zichzelf en zijn gedrag verantwoordelijk.

Maar wat mij betreft moeten we dit draadje niet verder vervuilen met een nieuwe discussie over het organiseren etc.
Daar kan indien gewenst een topic over worden geopend met bijvoorbeeld wensen en opmerkingen hoe we kunnen aangeven wat er gewenst is tijdens een rit of evenement. :mrgreen:
Noem het maat "iets Organiseren ?" of zoiets. :mrgreen:

gr. allemaal, Martin
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Jomme Dox »

PvdBogaard schreef: En als laatste, maar zeker niet als minste ook een dankwoord voor De Valkenier, die ons heeft ontvangen met koffie met "wat lekkers erbij".

Het enige lekkers dat ik gezien heb waren die dames achter de toonbank, maar daar dierf ik niet aankomen natuurlijk.... :mrgreen:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
pierre

Re: 28 augustus 2010: Veluwe Rit 2010, derde editie

Bericht door pierre »

Ook Pierre en zijn vrouw Lia waren zeer tevreden over de Veluwe Rit, al hoewel wij hem niet hebben uitgereden en na het lopendbuffet weer naar Noord-Holland zijn gereden, met af en toe een stevige bui over ons heen.
We kwamen thuis, doorweekt en koud maar wel voldaan, en na een half uurtje stoomcabine, waren we alle negatieve momenten vergeten en een goede ervaring rijker.
Onze Speciale dank gaat uit naar Paul vd Bogaard en zijn hulptroepen, wat hebben jullie er iets leuk van gemaakt.
De tussenstops en het lopendbuffet waren zeer aangenaam, en helaas van het weer, als de zon had geschenen de gehele dag, hadden we een heel andere beleving gehad.
Toch hebben we heel erg genoten van het landschap en de prachtige plekken die nederland rijk is.
Nochmaals iedereen bedankt en tot een volgende keer.

Pierre Desaunois & Lia Manshanden.
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Blije meid! »

Pfff: gelukkig is FastLoe’s reactie een 'tussentijdse' en ik ga er van uit dat de definitieve reactie een positieve zal zijn, want het forum kan je bijdrage(n) helemaal niet missen! Wat gebeurd is, is gebeurd en daar waren we allemaal bij. Zand erover en het had een ander net zo goed kunnen overkomen. Alleen het feit al dat er zoveel tijd in de voorbereiding is gestoken en dat allemaal om ons een leuke dag te bezorgen is al onbetaalbaar.

Ik ben het er trouwens helemaal niet eens om de naam FastLoe in Lostloe te veranderen, want we willen hem toch helemaal niet kwijt? Enne, FastLoe, ik ga je écht niet van de lijst halen voor 2 oktober. Ik hoop (en ga er eigenlijk wel een beetje van uit) dat je besluit om gewoon te komen zodat we gezellig dat biertje zullen drinken!

Kop op: blijf positief!
:bye:
Claudia
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Hessie »

Blije meid! schreef:Pfff: gelukkig is FastLoe’s reactie een 'tussentijdse' en ik ga er van uit dat de definitieve reactie een positieve zal zijn, want het forum kan je bijdrage(n) helemaal niet missen! Wat gebeurd is, is gebeurd en daar waren we allemaal bij. Zand erover en het had een ander net zo goed kunnen overkomen. Alleen het feit al dat er zoveel tijd in de voorbereiding is gestoken en dat allemaal om ons een leuke dag te bezorgen is al onbetaalbaar.

Ik ben het er trouwens helemaal niet eens om de naam FastLoe in Lostloe te veranderen, want we willen hem toch helemaal niet kwijt? Enne, FastLoe, ik ga je écht niet van de lijst halen voor 2 oktober. Ik hoop (en ga er eigenlijk wel een beetje van uit) dat je besluit om gewoon te komen zodat we gezellig dat biertje zullen drinken!

Kop op: blijf positief!
:bye:
Claudia
Sluit me hier helemaal bij aan Fastloe!!
Wie zijn aansteker moet ik anders lenen???

Grt Hessie en tot de 2e oktober hoor! :bye:
doei
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Ik heb wat filmpjes gemaakt tijdens de rit. Het geluid is niet geweldig maar de beelden maken veel goed :o)

Hier de link naar het 1e filmpje dat ik op YouTube gezet heb. Dit is de groep achter Fastloe (die natuurlijk gewoon moet blijven, we hebben een prima rit gehad en het is ook nog eens een fijne kerel)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hsSySptNI98[/youtube]

De rest volgt zsm
:bye:
Aad
Laatst gewijzigd door Frank op ma 30-08-2010, 21:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links s.v.p. tussen [url] en [/url] plaatsen!
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Hier nog 2 filmpjes, er komen er nog een paar (het uploaden duurt wat lang :twisted: )

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OEVufv5Ak4U[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yae-N3g8j-g[/youtube]

De volgorde van de filmpjes is niet geheel zoals de rit is verreden.......who cares O:-)
Laatst gewijzigd door Frank op ma 30-08-2010, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: -->Externe links s.v.p. tussen [url] en [/url] plaatsen!
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Willystrom

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Willystrom »

Was inderdaad weer een hele mooie rit,super gedaan Paul :-)} .
Heb zojuist even een duit in het zakje gedaan ook namens Theo en Frans.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door RedStrom »

Kan het toch niet laten ...
Het valt me een beetje tegen dat er zo lang doorgegaan wordt over wat niet helemaal goed ging.
Ik als beginner vond het juist z'n charme hebben dat niet alles perfect ging.
Ondanks alle Garmin's en TomTom's :wink:
Kijk eens naar de foto's en de (heel mooi van Aad) de filmpjes.
Het was vooral top om te doen, het weer viel mee, iedereen was gedisiplineerd en reed veilig.
Ik heb geleerd, en ik lees anderen ook, en zie naar de volgende rit uit. Al met al 12 uur onderweg maar ik zit nog na te genieten.
Als ik wat meer ervaring heb, organiseer ik er misschien ook wel eentje. 2012, Achterhoek/Twente rit? Stukje Duitsland erbij?
Maar dan moeten jullie niet zo zeuren :twisted: :P
Paul en Fastloe: tel alle positieve reacties en zet die paar negatieve naast je neer. Heel, heel, heel graag tot de volgende keer :!: :worship:
:bye: :-)}

Nu alleen nog positieve reacties en constructieve opmerkingen.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Spip70 »

Zoals door Rhino VStrom al meegedeelt is ook afdeling Brabant veilig en wel thuis teruggekomen. Het had nog wel een staartje voor mij, ik bleek mijn telefoon kwijt te zijn, nergens meer te vinden :( . Nog even naartoe gebeld maar werd niet aangenomen. Toen ik via Internet mijn SIM kaart wou blokkeren lukte dat ook al niet.....
Zondag nog maar een poging gewaagd, en ja hoor er werd opgenomen. Mijn telefoon bleek (nog) in Barneveld te liggen. Waarschijnlijk bij de eerste de beste verkeersdrempel uit mijn zak gevallen (ja ik weet het, is niet de eerste keer dat dit mij overkomt :oops: ). Dus zondag maar weer terug naar Barneveld (in koekblik, het waaide mij iets teveel).

Afijn, telefoon weer terug in mijn bezit :)

Ik heb zaterdag nog een paar fotos genomen tijdens onze eerste pauze (klik hier). Het zijn er niet veel, voorrijden en fotograferen is geen gelukkige combinatie. Ook het feit dat ik mijn fototoestel in de topkoffer heb zitten en dat het toch wat onhandig is om hem iedere keer er weer uit te halen :?
Als iemand een goede fototanktas weet voor een semiprof digitaal fototoestel, hou ik mij aanbevolen (ik gebruik het Quicklock systeem voor mijn gewone tanktas).

Paul, nog hartelijk dank voor het organiseren van deze rit, ondanks het weer heb ik zeker genoten :-)} . Aan allen die ik gesproken heb, leuk jullie (weer) gezien te hebben en hopelijk tot zeer binnenkort! (dit geldt natuurlijk ook voor de anderen met wie ik niet in de gelegenheid ben geweest om te spreken :wink: )

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Snuggles
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 21-09-2009, 18:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K9
Woonplaats: Smilde

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Snuggles »

Ook vanuit Assen nog even een (late) reactie.
Wij (Anneke en Bert) hebben een mooie dag gehad zaterdag.
Leuke ontvangst met koffie en koeken bij de Valkenier, een prachtige route gereden met o.a. heerlijke dijkweggetjes, het weer wat gezien de (slechte) verwachtingen toch eigenlijk nog best wel meeviel (2 buitjes :lol: ) een lekkere lunch.. en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Dan gaan we toch niet lopen soez'n over een kleinigheidje wat niet ging zoals gepland...
Er zijn geen ongelukken of andere vervelende dingen gebeurd, we zijn -voor zover ik weet- allemaal weer veilig thuisgekomen, aan de reacties te beoordelen heeft iedereen zich prima vermaakt.
Dus a.u.b. geen verwijten aan wie dan ook en zeker niet aan iemand die hier de nodige energie en vrije tijd in heeft geinvesteerd, voor Paul is dat ook beslist niet leuk. We hebben allemaal een tank benzine verstookt, daarbij vergeleken is die drie euro p.p om de begroting weer rond te krijgen toch een schijntje.
Ik sluit me daarom helemaal bij Paul aan: einde discussie, de neuzen weer in dezelfde richting en op naar de volgende rit. :-)}
Dank aan IEDEREEN die dit mogelijk heeft gemaakt. :worship: :worship: :worship:

Groet'n uut Ass'n en tot de volgende keer.
Wees niet bang om af en toe een grote stap te zetten; in twee kleine stapjes kom je niet over een afgrond heen...
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Vstrommerd »

hoi luitjes kon er helaas niet bij zijn.... heb de reacties bekeken op het weer na best geslaagd eigenlijk.. top!! en wat betreft de akkefietjes ik denk dat de organisatoren hier heus wel lering uit trekken om het een volgende keer mischien anders aan te pakken dus niet gaan vingertje :evil: wijzen maar gewoon om de tafel puntjes op de i en de volgende keer beter :!:
en fastloe: laat je niet uit het veld slaan door één opmerking want in alle organisatie gebeurd dit.. niet leuk maar wél op te lossen!!!! succes en we zijn nog steeds hét VSTROM FORUM EN DAT IS WÉL HET GEZELLIGSTE FORUM! (ook daarbuiten zijn we strommers toch?!) :mrgreen: groeten marco
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Hier weer een link naar een filmpje :-)}

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j7rVYKtHVy0[/youtube]
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Vstromrijder »

Hier even een late reactie van mij, wat een verhalen zeg.

Ten eerste paul bedankt voor de organisatie.

Ik zat ook in het groepje van fastloe, en daarbij moet ik zeggen dat ik een erg leuke dag heb gehad en leuk gereden heb. goed gedaan leo en bedankt.
En iedereen maakt wel is een foutje, ik reed als laatste en zag een aantal mensen in het desbetreffende restaurant staan. liet even een groot gat vallen en aarzelde of het het juiste restaurant was, door een te verkeerde reactie. ben ik toch maar door gereden naar de groep en ben ik niet even wezen kijken.
Dan moet ik wel even zeggen, dat dit restaurant helemaal niet aangegeven was in de route, geen waypoint helemaal niks. en dan kan het in de regen toch verdomd lastig zijn als je met een groep rijdt om het goede restaurant te vinden.

Dat er door gereden is naar een ander restaurant is volkomen logisch, je gaat geen +- 20 tot 30km terug rijden, je zoekt dan gewoon wat anders op.
En waarom is er niet gewoon alleen reserveerd zonder vooraf te bestellen, dat scheeld een hoop gedoe en geld.

verder wil ik nog even zeggen dat ik een leuke dag heb gehad en sorry voor mijn mede rijders dat ik bij een dijk iedereen in haalde en er vandoor ging.
Ik hou nu eenmaal van bochten en wil dan die strom met de stepjes over de grond horen slepen en kan het dan niet laten om er dan voorbij te gaan.

Ben ook na de laatse dijk samen met E-strom (elwin) afhaakt en vervolgens naar huis gereden. Heb dat netjes aan onze voorrijder gemeld, want aan de andere groepen heeft dat toch geen zin want die zijn er op dat moment niet bij en ik besliste het pas bij het restaurant, waar ik wellis waar met e-strom heelijk buiten in het zonnetje zat. wilde niet binnen zitten, was heerlijk weer, kon even opdrogen. en zit de hele week al in dat benauwde warme zooi. dus geen zin in gehad om binnen te zitten.

Bedankt en tot een volgende rit.

En fastloe ik wacht op de westcoastrot, was vlede jaar super en dat zou ik nog wel velen keren willen doen


Groeten Stephen

PS. Wil mij nergens mee bemoeien ofzo, maar alleen een tip geven. met al die vorige beschuldigingen haal je toch echt de leuke sfeer hier weg.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Hier een filmpje, direct na de pont en door Amerongen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pWA3r81o33g[/youtube]
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door TT-Strom »

Mensen, boeren, burgers, buitenlui, belgen, nederlanders en alle overige melkwegbewoners,

Graag wil ik even kort reageren en eigenlijk een ieder vragen om te stoppen met alle opmerkingen over en weer.

Dat er een groep is geweest die de lunch heeft gemist, wat door de reservering voor kosten heeft gezorgd, is erg vervelend. Duidelijk moge zijn, dat dit is gebeurt zonder opzet, zonder kwade wil, zonder voorbedachte rade maar door de situatie van de dag. Hieruit kunnen we met zijn allen weer een aantal zaken leren.
Laten we dit dan ook doen en ophouden met elkaar verwijten te maken. Niemand heeft dit zo bedoeld of gewild, het is gewoon zo gelopen.

Ik ben ervan overtuigd dat zowel Paul, Leo en de overige voorrijders hun uiterste best hebben gedaan voor hun groep om de rit zo perfect en soepel mogelijk te laten verlopen. Hiervoor ken ik ze goed genoeg. Er is hier dus geen schuldige.

Laten we met zijn allen zorgen dat Paul schadeloos wordt gesteld, hij kan hier ook niets aan doen. Indien nodig, draag ik ook graag mijn steentje bij, daar ik weet hoeveel tijd en energie Paul in de voorbereiding van deze ritten steekt. Laten we dit waarderen met zijn allen en hopen dat Paul dit wil blijven doen. Net als Leo, die de Westcoast rit heeft georganiseerd vorig jaar wat ook perfect liep. Niets dan lof voor de mensen die de ritten geheel vrijwillig organiseren!

Ik hoop dat jullie beide een actief forumlid blijven en ritten blijven organiseren!

Andries
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Wijze woorden Andries :wink:

Hier dan weer een link van een filmpje, om even van de rit na te genieten :-)}

[YouTube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nM3OkwDSjGE?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nM3OkwDSjGE?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YouTube]


link
Laatst gewijzigd door Aad900 op di 31-08-2010, 21:12, 6 keer totaal gewijzigd.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Stroompje »

Zeker!!!
Over en sluiten en weer V-Stromig verder :-)}

@ Aad.... wanneer zet je je filmpjes nu een tussen de You Tube Code's die boven je post venster staan?????
Werk genoeg als mod hoor! :schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Stroompje schreef:Zeker!!!
Over en sluiten en weer V-Stromig verder :-)}

@ Aad.... wanneer zet je je filmpjes nu een tussen de You Tube Code's die boven je post venster staan?????
Werk genoeg als mod hoor! :schater:

Haha, de mods moeten ook wat te doen hebben O:-) Ik zal eens kijken hoe dat in zijn werk gaat en dan zal ik bovenstaande alsnog aanpassen :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Heleen, ik geloof dat ik terug naar de lagere school moet :oops:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Vstrommerd »

leuk mensen die filmpjes ziet er goed uit maar het maakt je wel nieuwsgierig als je niet mee bent geweest want wie is nu wie en hoort bij zijn of haar forum naam... :roll: nogmaals leuke filmpjes :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Stroompje »

Aad900 schreef:Heleen, ik geloof dat ik terug naar de lagere school moet :oops:

Dass lang gelden hoor dat ik mijn akte voor de dag moest halen :schater:

Nou Aad bij deze dan:

Je neemt de directe link/url van het filmpje en plaatst dese tussen [YouTube][/YouTube]

dus deze link ertussen :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=nM3OkwDSjGE

Dan krijg je dit:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nM3OkwDSjGE[/youtube]
Groetjes van juf Heleen. :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Mag ik je hartelijk danken Juf :worship: Bij Hyves moet je nl die embedded code gebruiken, dus was ff in de war O:-)

Ik heb nog wat filmpjes, dus daarmee zal het dan goed moeten gaan :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

Kijken of het nu in één keer lukt een filmpje netjes te linken :o)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DlN8_sjOBjc[/youtube]


:o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
FastLoe

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door FastLoe »

Ja, aadjebombarie43, mooi gedaan, alleen snap ik dat "link" onder je filmpje niet helemaal, beetje overdone maar je filmpes zijn geweldig.
Dat dan weer wel
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Aad900 »

FastLoe schreef:Ja, aadjebombarie43, mooi gedaan, alleen snap ik dat "link" onder je filmpje niet helemaal, beetje overdone maar je filmpes zijn geweldig.
Dat dan weer wel
Ja, snelleloe, bedankt voor uw compliment..... ik snap dat 'link' ook niet echt, dat komt automatisch zo na het 'embedden' zoals juffrouw Heleen hiervoor al omschreven heeft. Wellicht dubbelop, maar het werkt wel :o)

Maar nu we het er toch over hebben.....hier komt nog een filmpje :worship:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A9_akrIocrI[/youtube]
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
FastLoe

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door FastLoe »

Tja er zijn altijd mensen die er niet bij konden zijn. Vandaar een korte samenvatting van onze rit, ietsje verlaat, het is inmiddels al weer bijna een week geleden, maar het gezaag en gevijl aan mijn allu koffertjes, vergt ook z'n tol
In totaal verschenen er zo'n 45 Vstroms aan de start in Barneveld. Geweldige lokatie, geregeld door Paul, in samenwerking met Suzuki dealer De Valkenier. Koffie en koeken staan altijd voor ons klaar en zelfs even een kleine check uit laten voeren, van juist dat éne boutje of je kettingspanning of wat je dan ook niet vertrouwd op dat moment. Kortom een prima startpunt voor de 200+ kilometers die ons te wachten stonden.
De complete groep werdt opgedeeld in drie kleinere groepjes en ik mocht de eerste groep, met het hoogste percentage vrouwelijk schoon begeleiden, iets waar ik nog steeds trots op ben.
Een week of drie terug had ik de route al een keertje gereden, het logbestand en de route stonden in de Garmin, dus wat kon er nog fout gaan.

Tja, na de eerste hobbel viel door spanningsproblemen de GPS eventjes uit. Daarna duurde het weer eventjes voordat de Garmin zichzelf hervonden had. Er restte mij niets anders dan gewoon door te rijden en later de route weer op te pakken, een klein ommetje mischien maar we kwamen toch om te rijden?
We hadden als doorrijders afgesproken om te proberen met de hele groep aan te komen bij de Veluwse Stoomtrein Maatschappij. Leuk voor een fotoshoot, oude en nieuwe technologie bij elkaar, voor het contrast en de fotogenieke omgeving.
Uiteraard heb ik altijd m'n camera mee alleen deed dat ding het niet meer. De hele nacht de accu aan de lader gehad maar waarschijnlijk de camera aan laten staan bij het inpakken van de topkoffer. Tja als dat ding de hele heenreis gaat proberen te autofocussen in een donkere tobkoffer is dat vragen om probleempjes.
Gelukkig hadden we op de heenreis een Belgische Vstrom collega opgepikt, ter hoogte van Gorinchem en die had het wat fototoestel gebruik wat slimmer aangepakt. Ik heb z'n plaatjes hier op het forum nog niet gezien, maar ze zijn zeer de moeite waard. Jomme heeft het zelfs gepresteerst, ons al rijdend te trekken. Ik heb ze al bekeken, en ze zijn perfect. Aarzel dus niet, stuur een PBtje naar Jomme en vraag of hij ze asjeblieft wil posten.

Na deze eerste pauze aan het begin van de rit al bijna gelijk de eerste "off road" sectie. Ik was een klein beetje bevreesd voor de dames, gezien eerdere ervaringen met Hester op een ongeplaveid stuk dijk, een rit eerder en laten we wel wezen, dames horen toch vooral mooi te zitten wezen op een motorfiets (voor deze groep dames overigens geen enkel probleem) en niet door de bagger te jakkeren. Nadat we het grindpad zonder kleerscheuren hadden afgelegd heb ik daaromtrent ook mijn mening weer een beetje bij moeten stellen, volgens de aanwezigen, zelfs die uit het verre zuidelijke buurland, staan 'Ollandse dames hun mannetje', en zo is het !
Denk je dat het niet gekker meer kan, jawel hoor. Tijdens het tweede deel van deze off road sectie laat de Garmin mij wederom in de steek waardoor ik net een afslag in het bos mis. De hele groep volgt mij, ik ben tenslotte de doorrijder en heb altijd gelijk, totdat we na een minuutje of tien weer uitkomen waar we begonnen zijn aan deze sectie. Hier wordt ik gered door een dame, niks ridders op een wit paard, een dame op een Vstrom die dan wel kaart kan lezen en met een navigatie systeem om kan gaan en bovendien over een werkend systeem beschikt.
Gedwee volg ik haar, voor de tweede keer hetzelfde stuk off road en met mij, de rest.

Alles kwam goed, Heleen staat inderdaad haar mannetje en wist ons feilloos de goede kant op te loodsen. Als even later mijn GPSje de weg ook weer weet, neem ik stoer het voortouw weer over, alsof er niets aan de hand is. Ik houdt mijn donkere zonnevizier voorlopig maar even gesloten, ondanks de naderende donkere wolken
Even later begint waar we allemaal een beetje bevreesd voor waren maar nooit uitgesproken hebben, het begint zachtjes te miezeren, gevolgd door een serieus regenbuitje.
Er volgt een korte tussenstop, om ons te kunnen verstoppen in regenkleding en alsof de weergoden wraak willen nemen en onze regenkleding, nouja eigenlijk hun regenkleding (ik ben op jacht naar het Guiness record voor de minst gebruikte regenoverall en gelijktijdig voor die van natste Vstromrijder ooit) uit willen testen, barst de bui pas goed los.

De Garmin valt steeds vaker eventjes uit, sommige secties herken ik en sommige niet. Over het algemeen vallen de onbekende secties gelukkig samen met het wel functioneren van de Garmin en de bekende secties van de rit met het even uitvallen van de GPS. Er zou dus geen wolkje aan de lucht moeten zijn, op die paar kleine regenwolkjes na dan, totdat er iemand uit de groep vraagt hoelang het nog duurt voordat we bij het restaurantje zijn.
Huib en ik zijn de enige twee die normaal gesproken niet eten, nouja, pas als we echt honger hebben gaan we op jacht, meestel na de klok van zessen. Over het algemeen doen wij niet aan ontbijt-tussendoortje-lunch-High Tea-tussendoortje en Diner. Wij volgen de roep van de natuur, zoals het bedoeld is. 48 uur zonder eten geen probleem, 30 uur achter elkaar doorgaan, So What, 24 uur zonder drinken, Swah, uurtje of 10 zonder drank, ja da's weer andere koek maar ik begrijp dat de rest van de groep toch wel eens even wil ho-houden en iets warms naar binnen wil krijgen.

Uit schaamte, veroorzaakt door de blunder tijdens de off-road sectie en daardoor nog steeds in het schemerige onweer met een gesloten zonnevizier rondrijdend, besef ik ergens op de posbank dat ik Herberg de Luchte geheel gemist heb, domweg niet herkend. Sommigen uit de groep wel en die hebben ook een aantal Vstroms zien staan maar inmiddels geheel in de waan, dat de doorrijder toch altijd gelijk heeft, leven.

Hierdoor durft niemand echt iets te zeggen en zijn ze mij gevolgd. Hoe maak ik dit weer goed. Groepsoverleg volgt.
Besluit: Terugrijden met dit weer, onder deze omstandigheden is zinloos, we volgen de route naar bewoonbaar gebied en zoeken een alternatief voor onze lunch.
In de dorpskern van Huissen vinden we dit ook. In iets wat lijkt op een licht bekakt bejaardenvoederplaatsje wordt ik het onderwerp van hoon en spot. Vooruit maar dames en heren, ik heb het eerlijk verdiend, nadruipend, nog steeds de regenoverall als nieuw in de topkoffer onderga ik het maar allemaal.
De sfeer wordt ietsje minder vijandelijk als blijkt dat de prijzen hier zeer schappelijk blijken te liggen en de kwaliteit zelfs boven verwachting
is.
De stemming slaat langzaam om in een hoezee sfeer en ik wordt gelouterd om mijn beslissing, het restaurant, met lopend buffet en afbeeldingen van ontkleedde dames op het toilet uit pieteit met de in mijn groep aanwezige dames te vermijden en deze eerste klas uitsparing te bezoeken. Alsof ik het zo geplanned heb. Laf als ik ben, laat ik ze in die waan.
De rest van de tocht is eigenlijk een eitje, De GPS laat me steeds vaker in de steek, maakt niet uit, we volgen een kilometers lange dijk en of de GPS nou wel of niet weet waar we zijn, we kunnen niet anders dan alleen maar rechtdoor, dat wil zeggen, de dijk volgen.
Ergens halverwege is de dijk afgezet met gele?? kliko's. Veel volk op de dijk, het lijkt erop dat er een openbare executie of heksverbranding op stapel staat in de uiterwaarden, niets onbekends in deze streken. Wij wurmen ons met onze helse machines moeiteloos door de mensenmassa heen. Hier en daar rennen huilende kinderen naar hun bevreesde ouders, gehelmde figuren op stalen rossen, gekleed in fladderend regentenu. Da's schrikken hier in "The Bible Belt" Ook tijdens zo'n openbare terechtstelling blijft het volk bevreesd voor het onbekende, zodat wij ongemoeid kunnen passeren, tot aan de laatste kliko bak worden wij ongemoeid gelaten waarna wij al snel, snelheden bereiken waarbij zelfs de ruiterij van het dorp elke poging tot achtervolging maar laat schieten.

Uiteindelijk bereiken we de pont die ons richting Amerongen zal brengen. Ook de andere groepen sluiten zich hier bij ons aan. na de overtocht volgt het laatste stuk naar Barneveld. Een aantal van mijn medereizigers heeft de groep al verlaten en is huiswaarts gekeerd. We zijn op de hoogte en hebben er begrip voor, de rit was fantastisch, de omstandigheden ietsje minder maar elk van de 225 Km was het gewoon waard.

225 Km?? Jawel, uiteindelijk, thuis de route met het tracklog vergelijkend, zij we niet eens zoveel afgeweken van de route. Een kleine doublure in het bos, gered door Heleen, een extra rondje in Huissen, op zoek naar een terrasje in de zon. Dat was het wel. Mischien een kleine 10 kilometer meer dan de andere groepen.
Ach, resumerend, van de drie groepen hebben we de meeste toerkilometers erop zitten en de meeste off road kilometers verreden. Bovendien denk ik dat onze lunch de prijs/kwaliteit vergelijking met het lopend buffet makkelijk heeft kunnen doorstaan.

Goed, ik ben dan wel het lulletje van de dag geworden, als ik daarmee die andere 10 rijders een plezier heb gedaan, heb ik daar vrede mee, sterker nog, volgende keer doe ik het weer Al zal ik waarschijlijk op minder aanhangers moeten rekenen

Note.
Het uitvallen van de GPS werdt veroorzaakt door corrosie in de 12V plug van de Vstrom. Ondanks dat deze connectie normaal gesproken afgedekt is met een kunststof kapje, is de binnekant groen uitgeslagen. Hierdoor maakte de aansluiting van de Garmin af en toe geen contact en viel het GPS signaal even weg, lastig maar niet onoverkomelijk. Zie het maar als een soort adventure optie voor je GPS apparaatje.

Ook ben ik er pas later achter gekomen dat Paul, Voorrijder bedoelde en niet Doorrijder.

Tja.... Had als ik dat geweten

Note 2.
Ik weet het Jomme, ik heb je drie eurootjes boven je begroting gekost. Aan de andere kant, ik heb je toeristenbelasting nog voldaan, was je vergeten aan de grens. Je denkt toch niet dat iedereen zomaar voor niks in Nederland kan komen genieten. Maken we wel in orde tijdens de BBQ.
Dgr

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Dgr »

Mooi verhaal :schater:
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Veluwe Rit 2010, derde editie 28 aug 2010

Bericht door Jomme Dox »

FastLoe schreef: Ik weet het Jomme, ik heb je drie eurootjes boven je begroting gekost. Aan de andere kant, ik heb je toeristenbelasting nog voldaan, was je vergeten aan de grens. Je denkt toch niet dat iedereen zomaar voor niks in Nederland kan komen genieten. Maken we wel in orde tijdens de BBQ.
Het aangename gezelschap, en het plezier om zoveel chaos is mij meer dan het dubbele waard, Leo. Ik heb er erg van genoten want anders had ik hier op dit forum nogal van jetje gegeven, dat weet je.

Anderszijds, ik heb wel geen toeristenbelasting moeten betalen aan de grens, omdat ik de verplichte inentingen voor Nederland heb ondergaan. :mrgreen:

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Plaats reactie