Twente Achterhoektocht

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Twente Achterhoektocht

Bericht door Frank »

Vandaag met dit mooie weer een gezellig ritje gedaan door Twente en de achterhoek. Het was fantastisch, schitterende route, lekker eten, en een hoop gezelligheid.
Bedankt, Leo, Robert en Peter voor de gezelligheid! Martin, jammer dat je geen tijd meer had om mee te rijden. En ik mag het hier niet zeggen, maar je hebt een hele mooie fiets! :D

Hier zijn de filmpjes en foto's.....

De foto's:
L I N K naar P I C A S A

De filmpjes:

Hunter6 vertrekt:

Link


Aankomst Robert, Leo en Peter:

Link


Vertrek 's avonds Frank, Robert, Peter en Leo [1]

Link


Vertrek 's avonds Frank, Robert, Peter en Leo [2]

Link


Tot de volgende rit maar weer!!!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook ik ben na 525Km weer terug op de plaats van bestemming. Het was een grandiose dag. Om 09.00 uur vertrokken en om 21.00 uur weer thuis. Dus 12 uur plezier. Frank, jij bedankt voor de gastvrijheid :worship: Ook jullie weten nog wat het is. Robert en Thea voor het ontvangst in Gelderland en Leo voor zijn aanwezigheid, inbreng en creativiteit. het was genieten met een grote G We zagen Hunter nog net wegrijden, jammer dat we niet even hebben kunnen kletsen :? . Ik moet wel zeggen dat het voor mij wel erg stil was tijdens het rijden. De 3 andere reisgenoten waren constant met elkaar aan het kletsen d.m.v. Blauwe Tand. Zullen wel zere oren gehad hebben, na de rit. :mrgreen:

Al met al, voor herhaling vatbaar.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door RvGS »

Jongens, inderdaad bedankt, samen maak je er een leuke dag van!

Leuk om te zien in het eerte filmpje dat dé Hunter gehunt wordt .... goed kijken aan het einde (...)
Jammer Martin, volgende keer beter, er gaan al geruchten in dit groepje om de grens over te steken richting Westerwald of Eifel... gewoon doen dus!

En Frank (...), die blijft maar rijden, ook als het al laat is en wij weer op huis aangaan . . . zou die er geen genoeg van krijgen om een BMW in z'n spiegels te zien :schater: :schater:

Leo, bedankt voor die Blume, en Peer zoals altijd voor je aanwezigheid :o)
Moeten dit soort "your home yard" ritjes gewoon blijven doen ... Brabant zijn we afgelopen zondag geweest, vandaag Twente/Achterhoek misschien een Westlandrit de volgende keer, ik zeg; Lisse, Kinderdijk, bloembollen . . .

Frank / Petra, bedankt voor het beeldmateriaal :worship:

Tot de volgende :-)} :-)} :-)}
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Sparkle Black Peter »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Moeten dit soort "your home yard" ritjes gewoon blijven doen ... Brabant zijn we afgelopen zondag geweest, vandaag Twente/Achterhoek misschien een Westlandrit de volgende keer, ik zeg; Lisse, Kinderdijk, bloembollen . . .
We gaan gewoon alle provincies langs. Elke maand één. :-)}
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Frank »

Gaat wel snel..

Afgelopen zondag: Brabant en Gelderland
Vandaag: Overijssel en wéér Gelderland
24 april: Friesland en Groningen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Sparkle Black Peter »

Frank schreef:Gaat wel snel..

Afgelopen zondag: Brabant en Gelderland
Vandaag: Overijssel en wéér Gelderland
24 april: Friesland en Groningen...
En 28 mei, Limburg! Merglandroute. Zijn we op de helft.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door RvGS »

+1 :-)}





maar moet eerst nog met minister van financiën, planning en feestdagen overleggen :oops:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Jomme Dox »

Vraagje : moeten jullie Nederlanders dan niet werken dat jullie tochten kunnen maken in de week ? 8)

Of hebben jullie allemaal 365 dagen verlof in een jaar ? :mrgreen:

In dat geval vraag ik inderdaad asiel aan in Friesland op 23 april. (Want de 24ste is er een tocht)

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Stroompje »

................ :arrow: das beter als een hele dag met dozen en meubels sjouwen..... Afbeelding Afbeelding
Het weer was super om te rijden ipv verhuizen !!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Frank »

Jomme schreef:Vraagje : moeten jullie Nederlanders dan niet werken dat jullie tochten kunnen maken in de week ? 8)

Of hebben jullie allemaal 365 dagen verlof in een jaar ? :mrgreen:

In dat geval vraag ik inderdaad asiel aan in Friesland op 23 april. (Want de 24ste is er een tocht)

J.
365 dagen is overdreven. Ik heb even gerekend en heb 166 vrije dagen heb per jaar... :D (gebaseerd op een 5 daagse werkweek)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Hunter6 »

Jomme schreef:Vraagje : moeten jullie Nederlanders dan niet werken dat jullie tochten kunnen maken in de week ? 8)
Ja zeker, en daarom kon ik dus alweer niet mee :(
ik werd idd nog ff opgejaagd door een paar knakkers op een BMW en 2 V-Stroms, ik dacht "die kan ik wel aan" dus ik stoppen, bleken het de bekende heren van dit forum te zijn hehe.
Planning is niet jullie sterkste kant jongens, 11:00 uur is 11:00 uur, en niet 12:28 uur :wink: Die ene zal wel opgehouden zijn door die ander twee :lol: :lol: :lol:

FF een vraagje, wie heeft die ambulance toeter op z'n brommert? zit daar soms een heel melodie in of zo. :lol:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Frank »

Hunter6 schreef: FF een vraagje, wie heeft die ambulance toeter op z'n brommert? zit daar soms een heel melodie in of zo. :lol:
Uit privacy overwegingen en met al die politieagenten op dit forum gaan we niet vertellen wie die mooie toeter heeft... :D

Wat ben ik blij dat dit ritje gisteren heeft plaats gevonden... vandaag heeft het de hele dag gehoosd van de regen... :evil:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Blije meid! »

Hee, leuk zo'n tochtje met dat mooie weer van gister: jammer dat ik jullie niet ben tegengekomen, ik was ook op de brommert daar in de buurt!
:bye:
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Suzie

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Suzie »

Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar de exacte route. Ik zat gistermiddag ook op de brommer in de buurt van Ootmarsum en lattrop :-)} :-)}
Was bezig een deel van de route te verkennen die ik uit heb gezet voor een toerrit met collega's op 15 april
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Frank »

Suzie schreef:Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar de exacte route. Ik zat gistermiddag ook op de brommer in de buurt van Ootmarsum en lattrop :-)} :-)}
Was bezig een deel van de route te verkennen die ik uit heb gezet voor een toerrit met collega's op 15 april
Wij waren de andere kant op: http://v-strom.nl/routes/twente/SpeciaalvoorSuzie.gdb
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Suzie

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Suzie »

Een hele leuke route :worship: :worship: Mooie omgeving vooral rondom winterswijk en bij geesteren/gelselaar
Ik kom daar vaak
FastLoe

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door FastLoe »

Wat me nou zo opvalt aan die fiets van Hunter6.

A. Het blok is verkeerd in het frame geplaatst, je kan duidelijk zien dat er een cilinder uitsteekt, lijkt wel op z'n kant te liggen en...
B. 1 koplamp doet het zo te zien niet

Tja, ff langs de dealer, mischien zit er nog garantie op
M.A.D

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door M.A.D »

FastLoe schreef:Wat me nou zo opvalt aan die fiets van Hunter6.

A. Het blok is verkeerd in het frame geplaatst, je kan duidelijk zien dat er een cilinder uitsteekt, lijkt wel op z'n kant te liggen en...
B. 1 koplamp doet het zo te zien niet

Tja, ff langs de dealer, mischien zit er nog garantie op
D'r lag nog niet eens een ketting op :schater:
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Jomme Dox »

Hunter6 schreef:Planning is niet jullie sterkste kant jongens, 11:00 uur is 11:00 uur, en niet 12:28 uur :wink: Die ene zal wel opgehouden zijn door die ander twee :lol: :lol: :lol:

Hopelijk vertrekt in Simmerwille wel alles op tijd ???? Want als er iets is waar ik een grondige hekel aan heb, is het zich niet houden aan planningen.... :evil:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door Hunter6 »

FastLoe schreef:Wat me nou zo opvalt aan die fiets van Hunter6.

A. Het blok is verkeerd in het frame geplaatst, je kan duidelijk zien dat er een cilinder uitsteekt, lijkt wel op z'n kant te liggen en...
B. 1 koplamp doet het zo te zien niet

Tja, ff langs de dealer, mischien zit er nog garantie op
[ouwehoer modus]

A: Op deze manier is hij een stukje breder en beter zichtbaar in de spiegels van andere motorrijders. Je ziet ze dan op tijd aankomen en schrikt niet zo als hij je voorbij gaat.
B: Daaran kun je zien dat hij op halve kracht loopt. Ga je beide cilinders aanspreken dan gaat het tweede lampje ook branden (gebeurd meestal alleen in het bijzijn van andere Beemers) :wink:

[/ouwehoer modus]
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Twente Achterhoektocht

Bericht door RvGS »

Jomme schreef:
Hunter6 schreef:Planning is niet jullie sterkste kant jongens, 11:00 uur is 11:00 uur, en niet 12:28 uur :wink: Die ene zal wel opgehouden zijn door die ander twee :lol: :lol: :lol:
Hopelijk vertrekt in Simmerwille wel alles op tijd ???? Want als er iets is waar ik een grondige hekel aan heb, is het zich niet houden aan planningen.... :evil:
rustig rustig Jomme, in het hedendaagse verkeer kan het voorkomen dat er file's staan waar je met de moto ook niet langs kunt met 100km/h in 't uur (...), of is dat in België anders :frusty:

Ohja, daarom gaan wij al één dag van te voren naar Friesland...zijn we misschien optijd, :arrow: idee voor de volgend meeting/tour; slapen bij diegene die het dichtst bij de te rijden route woont ... :schater:
Groet, Robert |
Plaats reactie