Met het V-Strom forum door de eifel.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gesloten
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Wanneer heb jij je motor voor het laatst fatsoenlijk uit gelaten? En jezelf?
Dit kun je natuurlijk heel goed combineren. En waar kan dat nu beter dan in de Duitse Eifel.

Ik ga een groepsreis organiseren naar wat wel het mooiste motorgebied van duitsland genoemd wordt: de eifel.
Het wordt een 3 daagse reis naar een goed Hotel in de buurt van Manderscheid (340 km vanaf Utrecht)
We gaan 3 dagen toeren: vrijdag vertrekken we ergens bij Venlo en gaan via veel rustige maar bochtige binnenwegen naar ons hotel. Op zaterdag staat een toertocht gepland van ongeveer 250 km (de "1000 bochten" tocht) Zondag gaan we eerst via bochtige binnenwegen richting Monschau en vervolgens weer naar Venlo waar dit weekend eindigt.

Dit gaat ergens in mei plaatsvinden, richt datum op dit moment is is 14/15/16 mei (na Hemelvaart)
Prijzen voor deze 3 daagse reis zijn nog niet helemaal bekend maar reken zo rond €150,- pp in een tweepersoons kamer. Toeslag voor een één persoons kamer zal ongeveer €40,- zijn.
Hiervoor krijg je 2 overnachtngen, 2 x uitgebreid ontbijt buffet, 2 maal avondeten, 3 toertochten (Garmin en Bolletje pijl) reisbegeleiding en enorm veel bochten.

Minimum aantal deelnemeers is 10. Ook niet V-Strom rijders mogen mee, maar het is natuurlijk wel leuk dat er een connectie ligt via ons forum.

Is hier animo voor?
Laatst gewijzigd door Hunter6 op vr 12-03-2010, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Diversion

Re: Met de V-Strom door de eifel.

Bericht door Diversion »

Goed initiatief :worship: :worship:

Ook de periode is helemaal goed, ik was toch al van plan in die periode in de Eifel te gaan toeren.
Die 1000-bochten tocht, is dat Kurventour van Eifelbiker.de? Die route heb ik vorig jaar gereden en het is inderdaad een erg mooie route, het ligt wel wat noordelijk t.o.v. Manderscheid.

Maar guter freund... rijdt jijzelf überhaupt wel op een V-Strom?
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Met de V-Strom door de eifel.

Bericht door Hessie »

Hoi Hunter,

Even uit pure nieuwschierigheid, ga je naar Hotel am Ceresplatz?
Is in Manderscheid en erg leuk, lekker en goed enzo.....
Zijn we vorig jaar 2 x geweest en is echt een aanrader!

Grt Hester :bye:
doei
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met de V-Strom door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Diversion schreef:Maar guter freund... rijdt jijzelf überhaupt wel op een V-Strom?
eeuuuh, nee :oops: :wink: maar dat is ook niet de opzet. Er zijn meerdere forum leden hier die momenteel wat anders rijden en zich toch verbonden voelen met het forum en zijn leden.
De motoren worden ook niet uitgenodigd, maar de motorrijder die er op zit :lol: :lol:

Het hotel is op dit moment nog niet bekend, er zijn een aantal aanvragen weg o.a. ook naar Hotel am Ceresplatz.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door RvGS »

Goed initiatief Hunter6 :worship:

Afbeelding
Word er ook nog off-road gereden of enkel geasvalteerd :mrgreen:
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Dat bepaal je zelf natuurlijk, als je laat remt is er kans op off-road rijden hehe. :lol: :lol:

Effe serieus, nee er is geen off-road gedeelte ingepland maar iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat hij/zij wil.
Het is ook niet de bedoeling dat er één lange grote groep gevormd wordt zoals bij de Friesland toer.Wat kleinere groepen die afgestemd zijn op diverse rij tempo's geniet zeker de voorkeur en is voor iedereen leuker.
De route's zijn enkel voorstellen. Als je ergens anders langs wilt, prima. Wel is mijn ervaring dat off- road in de eifel al gauw een donker bos pad wordt. vlakke zandweggetjes zoals je ze hier kent zijn daar dun bezaaid.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Deelnemers tot nu toe:

1. Hunter6
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Jomme Dox »

Lijkt me wel leuk. Ik ken de streek wel niet maar hou het nog even in beraad.

Maar ik zal wel op mijn eentje naar daar moeten dan, want ik ga uiteraard niet eerst naar Utrecht rijden. Heb je al een (ruw) idee van de heenreis (langs waar ?)


J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

De vermelding "Utrecht" is puur om een idee te geven waar het ongeveer ligt.
De route voor de vrijdag begint ergens bij Venlo, en dan rond de klok van 11:00 uur.
Deelnemers zullen uit verschillende hoeken van Nederland komen en kunnen dan een (voor hun) centrale plek afspreken vanwaar ze naar Venlo gaan.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Stroompje »

Ja hoor super initiatief :worship: ....maar dat gaat helaas niet lukken vanuit Schotland!! :mrgreen:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Graafie68

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Graafie68 »

denk jij nu nog een plekje voor overnachting te vinden die data ???
ik ben daar dan ook die tijd, alleen moeten wij helaas op hemelvaart verkassen omdat dan de hele meuk de eifel in komt voor een lang weekend (donderdag tm zondag)

maar mischien treffen we elkaar nog.

ps wij logeren dan in het motorhotel am vulkanberg. moet dan :bye: naar een gs'je zeker ??
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Graafie68 schreef:denk jij nu nog een plekje voor overnachting te vinden die data ???
Nee dat denk ik niet,, dat weet ik wel zeker!!
Het enige wat een doorgang zou kunnen verhinderen is een gebrek aan belangstelling, en daar ben ik ook niet zo bang voor.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door TT-Strom »

mmm, goed initiatief!

Ik zit op dit moment midden in een verhuizing, maar ga er even goed met de vrouw over praten!

80% zekerheid dat ik meega....:))
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Framomile »

He wat jammer zeg, heb me al opgegeven voor de mergellandtoer op 28 mei, als (jaja ik weet het) ik het eerder had geweten had ik zeker met je mee gegaan maar kan helaas niet beide doen. Volgende keer misschien.

Succes met de organisatie en groet Franc
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Helaas strand dit ideetjes al weer snel. :( :( :(
Vandaag contact gehad met het hotel en zij willen graag zekerheid of wij met een groep komen aangezien zij meerdere aanvragen binnenkrijgen.
Helaas zijn er weinig reacties ontvangen (op Berkrod na dan) en dus kan, en wil, ik niet garant staan voor een groep. De financiële risico's zijn mij te groot.

Misschien dat we een ander topic kunnen starten waarin we andere data bespreken kunnen.
H-strommer

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door H-strommer »

Ah, jammer dat er zo weinig reacties zijn gekomen.
De vrouw en ik waren het er net over eens dat wij ons ook maar eens moesten aanmelden en nu lees ik dat het niet doorgaat :( :( :(
Hopelijk komen er nog meer ideetjes?
Dennis013

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Dennis013 »

Maar nu even serieus.

Is er überhaupt interesse voor een dergelijk weekend zou een mooi idee zijn om aan het eind van het seizoen te doen als feestelijke afsluiting en er is dan ruim genoeg tijd om voor te bereiden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Kijk, en dan is het toch maar weer handig dat er een BMW voorop rijdt. :lol: :lol:

No hard feelings voor Joost. Was misschien een beetje een impulsieve reactie van hem! Wat mij betreft zand erover en back on topic.

Het lijkt mij dat er wel degelijk interesse is voor een weekend op pad maar dat de eerst genoemde datum door velen al een invulling heeft gekregen.
Het is ook redelijk kort dag natuurlijk.

Het mooie van een datum in het begin van het seizoen is dat velen een paar maand niet gereden hebben en dus staan te popelen om te kunnen rijden. Dit draagt bij tot een grotere groep deelnemers.
Wellicht dat we in juni nog een datum af kunnen spreken dat we op pad kunnen.
Voor de komende jaren kunnen we ook alvast een weekend afspreken voor een jaarlijks terug kerend toerweekend, bijv laatste weekend van mei oid.

Het zal mij persoonlijk worst zijn of dit alleen door V-strom rijders toegankelijk is of niet, al die jaren dat ik wel op een DL reed en aktief was op het forum heb ik vaak gemist dat het forum niet vaker resulteerde in vaker samen toeren.
Misschien wordt het tijd om een volgende fase in te gaan en dat we wat meer vaste terugkerende aktiviteiten gaan ontplooien.
En aan het einde van het seizoen een feestavond op een centraal punt is ook leuk om te doen.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door RvGS »

Goed, om bovenstaande misverstanden snel te vergeten heb ik hier alvast een paar voorbeelden . . . 'schiet er maar op' :P

Misschien is dit een idee, en nee dat zijn niet enkel BMW's, hier komt de hele goegemeente van all/off-road bijeen.

:arrow: 16 tot 18 april 2010 :arrow: Groot Enduro Treffen
Dit is net achter Dortmund in het Weserbergland, speciaal voor alle Grote Enduro's.

of
:arrow: 30 april tot 2 mei 2010 :arrow: Tesch Trevel-Treffen
Bernd Tesch is dé Goeroe van de Reizende van deze wereld, dit treffen is : "Auf einem neuen, wunderschönen Waldwiesencampingplatz in Malmedy / Belgien" heeft een soort van Cultstatus.

of
:arrow: 18 tot 20 juni 2010 :arrow: Touratech Travel Event
Een weekend lang in Niedereschach (hoofd vestiging Touratech) Schwarzwald, waar reislustige bij elkaar komen.


Misschien is één of ander weekend te combineren om bij bovenstaande events voorbij te gaan, dit zijn altijd zéér leuke bijeenkomsten om even aan te wippen, niets is verplicht en alles (motoren) mag :wink: . . . open maar een draadje en we zien wel of er animo is :bye:
Laatst gewijzigd door RvGS op ma 15-03-2010, 20:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

En om dan maar gelijk in te haken: My vote: Tesch travel!
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Blije meid! »

Hunter6 schreef: Misschien wordt het tijd om een volgende fase in te gaan en dat we wat meer vaste terugkerende aktiviteiten gaan ontplooien.
En aan het einde van het seizoen een feestavond op een centraal punt is ook leuk om te doen.
Hai Hunter6,
ik ben helemaal voor (krijg die streepjes niet op de o :frusty:, wie ook een Mac heeft mag het zeggen) om zo tegen het eind van het seizoen een dagje te gaan toeren en aansluitend een gezellige bbq te houden of zoiets. :idea: om dit samen te organiseren? Dan openen we een nieuw topic en kijken of er animo voor is. Voor datum doe ik een schot voor de boeg: zaterdag 9 oktober, vlak voordat er weer motoren de winterstalling in gaan?
Groetjes, Blije Meid!
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Blije meid! schreef:
Hunter6 schreef: Misschien wordt het tijd om een volgende fase in te gaan en dat we wat meer vaste terugkerende aktiviteiten gaan ontplooien.
En aan het einde van het seizoen een feestavond op een centraal punt is ook leuk om te doen.
Hai Hunter6,
ik ben helemaal voor (krijg die streepjes niet op de o :frusty:, wie ook een Mac heeft mag het zeggen) om zo tegen het eind van het seizoen een dagje te gaan toeren en aansluitend een gezellige bbq te houden of zoiets. :idea: om dit samen te organiseren? Dan openen we een nieuw topic en kijken of er animo voor is. Voor datum doe ik een schot voor de boeg: zaterdag 9 oktober, vlak voordat er weer motoren de winterstalling in gaan?
Groetjes, Blije Meid!
Dat zijn nog eens ideeën. Hoera voor Blije meid :wink: Ik wil wel helpen organiseren. Ik stel mijn accomodatie ter beschikking en kan de BBQ regelen (All-Inn). Dus mijn stem heb je :!:

O,ja hier nog wat Ooos met streepjes. Kun je kopieren en plakken :lol: óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó''-ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ Als ze op zijn, dan geef maar een gil, maak ik er een paar meer :schater:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Blije meid! »

Hee Hunter, ik lees tussen de woorden door dat er zich al spontaan O:-) 2 mensen, oh nee al 3! hebben gemeld die mee willen helpen organiseren: kan niet anders dan een succes worden dat feestje!

zie hier:
"Dennis013"
Is er überhaupt interesse voor een dergelijk weekend zou een mooi idee zijn om aan het eind van het seizoen te doen als feestelijke afsluiting en er is dan ruim genoeg tijd om voor te bereiden

"BerkRod": Hunter, ik ben nog steeds voor! Dus als je iets organiseert (of iemand anders) zal ik zeker mijn best doen erbij te zijn!

en "Rhino V-strom": Ik wil wel helpen organiseren. Ik stel mijn accomodatie ter beschikking en kan de BBQ regelen (All-Inn).
nou nog zo'n feestende smiley erachter, waar haal (heb je ook aaaaa-tjes in de aanbieding?) je ze allemaal vandaan?
:bye:
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Blije meid! schreef:(heb je ook aaaaa-tjes in de aanbieding?)
:bye:
Vooruit dan maar :!: ááááááááááááááá ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ (mag ik nu stoppen met aaaaa zeggen dokter) :wink:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Nou da's toch mooi, ik zeg direct vastzetten die datum. :P Het duurt nu nog 8 maand voordat het zover is. Er zullen er niet veel zijn die al wat hebben staan op die datum. Accomodatie is ook al zo goed als rond, wie heeft er nog een big die we in 8 maand vet kunnen mesten
Afbeelding

Over een paar weken is de Friesland toer en daar komen veel aktiefe forum leden naartoe. Als we voor die tijd de data al vast kunnen zetten zou het mooi zijn. We kunnen dat daar meteen bekend maken en zal zeker een positief effect hebben op de deelname.

Voor wat het toerwekend betreft zal ik toch nog ff wat gaan proberen en ga nog maar een polletje op zetten. Kijken wat daar uit komt.
Afbeelding
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Hunter6 »

Ik heb ondertussen een nieuw draadje gestart voor een 2e poging tot het organiseren van een toerweekend.
Om verwarring te voorkomen zou ik één van de moderators willen vragen dit draadje op slot te gooien en door te verwijzen naar het andere topic:

zie: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=5395
Wimmus

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Wimmus »

Framomile schreef:He wat jammer zeg, heb me al opgegeven voor de mergellandtoer op 28 mei, als (jaja ik weet het) ik het eerder had geweten had ik zeker met je mee gegaan maar kan helaas niet beide doen. Volgende keer misschien.

Succes met de organisatie en groet Franc
Dan ga je toch gewoon mee met de V-Strom Adventure in de Eifel van 11 t/m 13 juni :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Met het V-Strom forum door de eifel.

Bericht door Frank »

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gesloten