Toertochten

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Toertochten

Bericht door Hunter6 »

V-strom rijders blijken toch graag samen te komen om vervolgens een mooie toertocht te rijden, elk jaar begint het seizoen voor velen met de toer door Friesland.
En waarom zouden we dit dan niet vaker gaan doen? Wellicht kunnen we elke maand een toer organiseren waarbij de tocht steeds in een ander deel van Nederland start.
Hamlap

Re: Toertochten

Bericht door Hamlap »

Lijkt mij een goed plan maar dat niet altijd op de zaterdag maar ook eens op zondag

Groeten willem jan
Matthijs

Re: Toertochten

Bericht door Matthijs »

Top idee! Een agenda opstellen met alle data door het hele jaar heen, dan kan iedereen op tijd vrij maken in zijn agenda!

Groetjes Matthijs
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Toertochten

Bericht door Blije meid! »

Yeah, ik wil ook wel mee! :D
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Toertochten

Bericht door Sparkle Black Peter »

Blije meid! schreef:Yeah, ik wil ook wel mee! :D
Op het woon-werkverkeer na, is woensdag a.s. mijn eerste echte toertocht van 2010 door het Brabantse land. Bij ons noemen ze dat VÜRPRUUVEN (voorproeven) :-)}
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Toertochten

Bericht door Blije meid! »

He bah wat vervelend nou :lol: Mijn eerste toertocht staat in april pas (maar dan wel meteen een heel weekend naar de Ardennen: jippie!) :bye:
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Toertochten

Bericht door Frank »

Claudia: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 001#p64995

:D (Dit bedoelt Peter, jij gaat toch ook mee?)
Laatst gewijzigd door Frank op di 02-03-2010, 12:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: GEEN .....[url][/url].....!!! (Interne link, dus openen in zelfde venster!!! ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Diversion

Re: Toertochten

Bericht door Diversion »

Frank schreef: Claudia: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 001#p64995 :D (Dit bedoelt Peter, jij gaat toch ook mee?)
Hoezo :?: :?:
Deze toertocht is pas op 21 maart, dat is toch niet aanstaande woensdag :?
Volgens mij bedoelt Peter met vürpruuven iets heel anders.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Toertochten

Bericht door Frank »

Diversion schreef:
Frank schreef:Claudia: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 001#p64995 :D (Dit bedoelt Peter, jij gaat toch ook mee?)
Hoezo :?: :?:
Deze toertocht is pas op 21 maart, dat is toch niet aanstaande woensdag :?
Volgens mij bedoelt Peter met vürpruuven iets heel anders.
Je hebt gelijk, Ronald, ik vergiste me, ik bedoelde 21 maart voor Claudia, maar morgen mag natuurlijk ook!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Toertochten

Bericht door Frank »

Hunter6 schreef:V-strom rijders blijken toch graag samen te komen om vervolgens een mooie toertocht te rijden, elk jaar begint het seizoen voor velen met de toer door Friesland.
En waarom zouden we dit dan niet vaker gaan doen? Wellicht kunnen we elke maand een toer organiseren waarbij de tocht steeds in een ander deel van Nederland start.
Ik zie ook nog niks bij de Lutte in de agenda staan? :wink: Nog geen tochten gepland?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Toertochten

Bericht door RvGS »

Op het GS-forum staat soms ook wat, tenslotte zij V-stroms bijna gelijk aan een GS . . . maar echt welkom ben je daar niet als niet boxer, maar met een beetje camouflage (=Hunter6 et moi voorop) lukt het wel O:-)
Anders kan Hunter6 de track opnemen, scheelt alweer wat werk, en dan hier de troepen verzamelen :P O:-)
Groet, Robert |
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Toertochten

Bericht door TT-Strom »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Op het GS-forum staat soms ook wat, tenslotte zij V-stroms bijna gelijk aan een GS . . . maar echt welkom ben je daar niet als niet boxer,
Wat zijn wij dan weer flexibel als v-strom rijders he.... dat er wel gs-jes mee mogen rijden met onze ritten... :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Dennis013

Re: Toertochten

Bericht door Dennis013 »

Lijkt me een leuk plan als er in mijn omgeving meer mensen zijn die interesse hebben om iets dergelijks te organiseren dan hoor ik t graag misschien dat we de krachten kunnen bundelen om iets leuks op te zetten
Motorpa
DL1000 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 05-03-2010, 12:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XTA L7
Woonplaats: Baarn

Re: Toertochten

Bericht door Motorpa »

Ook de TDM/TRXclub organiseert zeer regelmatig ritten en treffens waar andere type motoren niet echt ongewenst zijn.
Ook cicuitdagen komen wel voor voor de echt sportieve rijders onder ons.
Kijk onder TDM/TRXclub.
De Baarnsche Motorclub organiseerd elk jaar met koninginnendag een toertocht voor alle merken en types, met veelal mooi weer.

Groeten: motorpa :-)} :-)} :-)}
Loud pipe's
Wat een herrie !!!!!!!
FastLoe

Re: Toertochten

Bericht door FastLoe »

Over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, vind ik dat er te weinig gereden wordt. Iedereen wacht op een beetje mooi weer, poetst z'n brommer nog eens extra op en neemt een dijkje op een mooie zondagmiddag.
Wij, van de West Coast Riders :worship: hangen een andere filosofie aan: D'r mot gerejen worden!
Vandaar ook dat onze laatste (en ook eerste rit) plaatsvond onder erbarmelijke omstandigheden, regen, storm en kou en over de meest onmogelijke trails, nou ja, voor Nederland dan, smalle weggetjes, gravel en hier en daar een stukje strand, volgens sommigen drijfzand, maar die hebben we weer netjes uitgegraven. Toch??

Ik ga er van uit, dat iedereen wel ergens woont, is niet zo heel veel op aan te vechten dacht ik.
Als die iedereenen die bij elkaar in de buurt wonen nou eens alle leuke weggetjes bij hullie in de buurt aan elkaar knopen, kan daar toch een leuk ritje uit voort komen. Onder het mom van "Local Expertise" kan daar volgens mij, makkelijk een maandelijks ritje uit voort komen.
Denk eens aan een kleine 150-200 kilometer aan leuke weggetjes, bij jou in de buurt, kunnen daar de andere Vstrommers niet van mee genieten?
Laten we nu eens uitgaan van, bijvoorbeeld de eerste zaterdag van de maand (mag ook een zondag of donderdag zijn).
Elk klupje van bij elkaar wonenden zorgt gewoon dat er een leuke route klaar staat en hoeven we alleen maar te vechten over wie, welke maand (naast de weg, November is al gereserveerd voor de West Coast Riders).
De rest van de Strommers heeft de rest van het jaar nog helemaal vrij om een ritje te organiseren, wat let jullie.

Hierbij doe ik ook een beroep op onze Belgische Vstrom vrienden, als geen ander weten zij natuurlijk de weg in het Ardennengebied, dus laten we met z'n allen afspreken dat zij de maand Juni mogen toe-eigenen, net voor de vakantiepiek, maar wel met mooi weer (en dus grote belangstelling) in het vooruitzicht om de ultieme (vlaamse) Ardenen rit uit te zetten.

Om verder alle discussie's over GSjes en dergelijk inferieur materiaal :lol: , in de kiem te smoren, ook ander merken mogen dan meerijden, Beemers, Kawa's, Varadero's, KTMmetjes en ander materiaal zoals de Jawa CZ en Lada Niva, mits ze tijdig de éénmalige (niet Vstrom) bijdrage de financierring van €5,- rond kunnen krijgen natuurlijk :bye:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Toertochten

Bericht door Hunter6 »

FastLoe schreef:Om verder alle discussie's over GSjes en dergelijk inferieur materiaal :lol: , in de kiem te smoren, ook ander merken mogen dan meerijden, Beemers, Kawa's, Varadero's, KTMmetjes en ander materiaal zoals de Jawa CZ en Lada Niva, mits ze tijdig de éénmalige (niet Vstrom) bijdrage de financierring van €5,- rond kunnen krijgen natuurlijk :bye:
Nee, nee en nog eens nee!! Niks geen bijdrage. :lol: :lol: :lol:
We maken er een traditie van dat niet V-strom rijders koffie halen voor de DL650 rijders. Die halen dan op hun beurt weer koffie voor de Dl1000 rijders.
en die betalen de rekening dan hehe
Een gebrek aan Hierarchie lijdt tot chaos en onrust, kunnen we niet hebben.

:wink:
FastLoe

Re: Toertochten

Bericht door FastLoe »

FastLoe schreef:We maken er een traditie van dat niet V-strom rijders koffie halen voor de DL650 rijders. Die halen dan op hun beurt weer koffie voor de Dl1000 rijders
Hier kan ik wel wat mee, zonder de kleine lettertjes, uiteraard
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Toertochten

Bericht door RvGS »

+1
Groet, Robert |
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Toertochten

Bericht door TT-Strom »

+2

Zit nu nog midden in een verhuizing, maar als ik eenmaal op de nieuwe plek gesetteld ben, komt er zeker een "Drenthe-rit"!

Ik ben dus voor en zal zeker proberen bij zoveel mogelijk ritten aanwezig te zijn.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Brambo.650

Re: Toertochten

Bericht door Brambo.650 »

+3 Goed initiatief. Ik wil wel iets mee organiseren in Brabant.
Motorpa
DL1000 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 05-03-2010, 12:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XTA L7
Woonplaats: Baarn

Re: Toertochten

Bericht door Motorpa »

Het idee van FastLoe is al in werking bij TYRE waardoor we daar dus deel van kunnen uitmaken.
Doe je ritten op Tyre en het gewenste resultaat zal er als vanzelf uitrollen.

Gr. Motorpa :-)} :-)} :-)} :-)}
Loud pipe's
Wat een herrie !!!!!!!
FastLoe

Re: Toertochten

Bericht door FastLoe »

Motorpa schreef:Het idee van FastLoe is al in werking bij TYRE waardoor we daar dus deel van kunnen uitmaken.
Doe je ritten op Tyre en het gewenste resultaat zal er als vanzelf uitrollen.
Ja, via "Tyre" bestaat er inderdaad zoiets, volgens dezelfde opzet. Echter dit zijn vaak wel ritjes op individuele basis. Waar het hier volgens mij om draait is ééns in de maand een leuk ritje voor de Vstroms. Juist om dat van de grond te krijgen, moet het initiatief uit deze gemeenschap komen en gedragen worden.

Als we allemaal afzonderlijk een "Tyre" ritje binnenhalen en die afzonderlijk van elkaar gaan rijden, missen we de boodschap van dit item.
We kunnen wel volgens de "Tyre" methodiek werken. Iedereen zoekt een paar leuke paadjes bij hem/haar in de buurt op. We dumpen deze weggetjes als routebestand in een forum onderwerp. Iemand knoopt al die leuke weggetjes per provincie aan elkaar en met 12 provincies, kunnen we elke maand een uitdagend ritje maken
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Toertochten

Bericht door Hunter6 »

Het simpelst is natuurlijk dat iemand de moeite wil nemen een route uit te stippelen. We spreken dan een datum af en de uitzetter rijd hem zelf voor.
Hoe hij de route uitstippeld moet hij/zij helemaal zelf weten, al zuigt hij hem ter plekke uit zijn duim.

Het gaat erom dat we vaker een gelegenheid krijgen elkaar te ontmoeten (in combinatie met het toeren natuurlijk :wink: )
Ik zou zelf al wel een tocht vast willen zetten, ben echter bezig een toerweekend voor dit forum voor te bereiden. :-)}
FastLoe

Re: Toertochten

Bericht door FastLoe »

Hunter6 schreef:Het simpelst is natuurlijk dat iemand de moeite wil nemen een route uit te stippelen. We spreken dan een datum af en de uitzetter rijd hem zelf voor.
Hoe hij de route uitstippeld moet hij/zij helemaal zelf weten, al zuigt hij hem ter plekke uit zijn duim.
Is klopt, alleen zijn de meeste er een beetje huiverig voor om een ritje uit te zetten, mischien vanwege de tijd die er in gaat zitten, mischien omdat ze bang zijn dat ze met voorrijden de weg kwijt raken :schater: Dit laatste mag helemaal niks uitmaken, wordt de rit alleen maar langer door.

Ik ben momenteel bezig de laatste hand te leggen aan een Ardennen rit, speciaal om mensen een beetje stuur en heuvel ervaring op te laten doen. In mei gaat deze rit voor het eerst met een groep onervaren rijders gereden worden. Als dat allemaal goed gaat, is di tochtje mischien ook wel te gebruiken voor de Vstrommers.
ootje

Re: Toertochten

Bericht door ootje »

FastLoe schreef: Ik ben momenteel bezig de laatste hand te leggen aan een Ardennen rit, speciaal om mensen een beetje stuur en heuvel ervaring op te laten doen. In mei gaat deze rit voor het eerst met een groep onervaren rijders gereden worden. Als dat allemaal goed gaat, is di tochtje mischien ook wel te gebruiken voor de Vstrommers.
Hier heb ik wel oren naar aangezien ik zaterdag mijn V-strom op ga halen en 0 ervaring heb op dit type motor. Hoe gaat het verder precies in zijn werk en is de eventuele groep al vol?
FastLoe

Re: Toertochten

Bericht door FastLoe »

De eerste groep is indedaad al vol. Ik ga even de reacties van deze groep afwachen en kijken of er nog wat aan de route bijgeschaafd kan of moet worden, bijvoorbeeld door eventuele vorstschade aan de wegen en paadjes aldaar en dan zal ik eens kijken of ik iets voor het forum kan betekenen.

Trouwens, zo te lezen, gefeliciteerd met je aanschaf :worship:
ootje

Re: Toertochten

Bericht door ootje »

FastLoe schreef:De eerste groep is indedaad al vol. Ik ga even de reacties van deze groep afwachen en kijken of er nog wat aan de route bijgeschaafd kan of moet worden, bijvoorbeeld door eventuele vorstschade aan de wegen en paadjes aldaar en dan zal ik eens kijken of ik iets voor het forum kan betekenen.
:? Aj, jammer, dan maar gewoon flink wat ervaring opdoen in de vakantie...
FastLoe schreef:Trouwens, zo te lezen, gefeliciteerd met je aanschaf :worship:
Dankje :D
Carl Corten

Re: Toertochten

Bericht door Carl Corten »

Hi FastLoe,

Ik ben helemaal gewonnen voor het idee van toeren voor de minder ervaren V-Strom rijder. Heb je ondertussen al een nieuwe datum geprikt ?

Grtz
Carl
FastLoe

Re: Toertochten

Bericht door FastLoe »

Ik ben net terug van het eerste weekend, 2 uurtjes geleden thuis gekomen.

Voor de meesten was het wel een heftige ervaring, bochten in de Ardennen zijn toch anders als de meesten zich voorgesteld hadden, een haarspeldbocht is iets anders als een rotonde rijden.

Vooral de off-road secties werden door de meesten als bijzonder heftig ervaren

Er moet nog wel wat aan de route's gesleuteld worden, voor een aantal jongens was het net ietsje te zwaar
Plaats reactie