Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door Pierpower »

Hallo

Iemand ervaring met allroad rijden omg. Belgie-NoordFrankrijk?
Wellicht een idee om daar eens te rijden met wat medeStrommers.

Volgens mij is daar nog ruimte genoeg.

Greets
DL650A-SE
Kiekejan

Re: Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door Kiekejan »

Heb daar geen ervaring mee maar heb vroeger vaak meegedaan met offroad ritten waar je met een V-strom niets te zoeken heb.
Bedoel kijk goed wat voor een soort ritten dit echt zijn :?: de ritten in Nederland waren toen voor crossers die voorzien waren van een kenteken.
MacB

Re: Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door MacB »

Ik heb daar al dikwijls onroad rondgereden en de meeste die je daar uit het bos ziet komen zijn toch de 250 cc op toppenbanden.
Ik vrees dus ook dat je daar niet veel te zoeken hebt met de Strom.
E-strommer

Re: Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door E-strommer »

Kiekejan en MacB,

Pierpower heeft het ook over "allroad rijden" en dat is prima tedoen met een "allroad motor" zoals een v-strom.

Elwin :-)}
FastLoe

Re: Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door FastLoe »

Ik ben toevallig bezig met het uitzetten van een rit door het zuiden van België en omstreken (de Ardennen wel te verstaan) voor een aantal rijders die nog wat weinig ervaring hebben in heuvelachtige landschappen.
Omdat er ook een aantal All-road rijders meegaan (zonder All-road ervaring) ben ik ook van plan een flink aantal kilometers onvehard op te nemen in de route's.
Ik weet uit ervaring en m'n ATB verleden dat er ook een antal ATB route's, zonder problemen met een All-road motorfiets gereden zouden kunnen worden, al ligt dat wel sterk aan de weersomstandigheden, na drie dagen regen had ikzelf al met m'n ATBtje problemen :)

In ieder geval was ik van plan die jongens de eerste dag wat heuvel ervaring, op het asfalt op te laten doen, ook om het niveau een beetje te kunnen bepalen, er zijn erbij die nog nooit in de Ardennen hebben gereden bijvoorbeeld en knullen die nog nooit meer dan 100 Km achter elkaar hebben gereden. De volgende dag een stevige rit door een stukje België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, waar er ook meer Off-road gereden gaat worden en aan het eind van de middag, voor diegenen die er nog niet doorheen zitten, een ATB route te pakken de laatste dag echt er vol tegenaan, veel kilometers met zo min mogelijk rechte stukken, alleen maar stuurweggetjes.

Ik zal eens kijken of dit te doen is voor jongens met wat minder ervaring en wie weet, kunnen we met het forum ook eens zoiets proberen te realiseren :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door RvGS »

Voor :!:
Groet, Robert |
FastLoe

Re: Allroadrit Belgie - NoordFrankrijk

Bericht door FastLoe »

Kijk, je hebt natuurlijk niet echt een all road nodig, zo kan het ook.

http://www.youtube.com/watch?v=pc5EIpuotro

Bedenk, all road motorfietsen zijn pas verzonnen, toan het hele land onder het asfalt lag. Een jaartje of 60-70 geleden, waren er wel motrofietsen, geen wegen :bye:

Filmpje heb ik gemaakt, begin Mei, tijdens een heuvel en bochten traininkje, die jongens zijn "volleerd" weer na drie dagen uit de Ardennen vertrokken :worship:

Helaas vonden ze het bij YouTube nodig, het geluid uit te schakelen, iets met auteursrecht, onzin natuurlijk ze hebben gewoon de verkooprechten niet en kunnen er dus niks aan verdienen
Plaats reactie