Lang weekend Weserwald

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Lang weekend Weserwald

Bericht door PvdBogaard »

Net terug van een lang weekend wandelen in het Weserland (Duitsland) En de wegen die we daar gezien hebben waar zo uitdagend dat ik denk om ook daar eens wat te gaan uitzetten.
We hadden een prima hotel. Aardige bediening. Goede keuken. En dat ontbijt ....
Ook ingesteld op groepen. Zelfs groepen motorrijders. Motoren overnachten ook onderdak :D

Tja dan komt de vraag boven van Hoeveel animo is hiervoor? Dit is natuurlijk niet vrijblijvend. Moet op tijd gereserveerd etc.
Ik denk aan een toeristisch tocht op vrijdag heen (ca 300km), de zaterdag en zondag in de buurt (denk 250km) en op maandag weer retour (wedeom 300). Oh je beginnen vanaf de grens bij Arnhem.

Bij voldoende belangstelling ga ik eens zien of ik hier wat kan regelen. Ergens rond begin juni lijkt me aantrekkelijk. En geeft me nog even de tijd ....

Benieuwd naar jullie reakties

Paul
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Lang weekend Weserwald

Bericht door Sparkle Black Peter »

Paul,

Een leuk en spontaan idee. :D Hou wel rekening met het V-StromTreffen in Duitsland (3 t/m 6 juni). Ik moet nog even kijken.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Diversion

Re: Lang weekend Weserwald

Bericht door Diversion »

Ha Paul,
waar is Weserland eigenlijk? Het klinkt een beetje als Sauerland (maar dan anders). Kun je een plaats noemen?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Lang weekend Weserwald

Bericht door Stroompje »

eeeeeeeeeeeeh hier misschien?
Of met -t- ...Westerwald......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Diversion

Re: Lang weekend Weserwald

Bericht door Diversion »

Stroompje schreef:eeeeeeeeeeeeh hier misschien?
Of met -t- ...Westerwald......
eeeeh bijna-oma,
volgens mij zijn beide opties een beetje gokken :?
De eerste optie zou kunnen, je tweede optie lijkt onwaarschijnlijk, maar ik denk dat Paul zelf het best helderheid kan brengen.
Veel sterkte trouwens met je aanstaande omaschap Afbeelding

Paul, het weekend van 28 mei wordt waarschijnlijk de Mergellandroute verreden, waarvoor nu al veel animo is.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Lang weekend Weserwald

Bericht door PvdBogaard »

Heleen had het goed met " hier misschien"

En ik snap dat dit ruim om de andere evenementen heen "geprogrammeerd" moet worden. En dan is er natuurlijk ook nog de Veluwe IJsselvalei trip, derde editie die in mijn hoofd zit....
Plaats reactie