Benefiet Herfstrit België

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Benefiet Herfstrit België

Bericht door Peterzeeland »

Lekkker de wind en elementen trotseren, voelen dat je geen auto rijdt..... Gaaf!

Jullie moeten ook eens denken aan de benefiet-herfstrit van de Belgen: http://www.hartrijders.be" onclick="window.open(this.href);return false;

2 jaar geleden per ongeluk in terecht gekomen, en met iets van 3.000 !!!! motors door de Vlaamse ardennen gereden, vlak onder Gent. Een van de mooiste ritten die ik ooit heb gedaan, hoewel, ja, toch wel,.

Het gevoel ook om met zo'n massa gekken rond te rijden in een jaargetijde waarin het weer echt onvoorspelbaar is, maar waar je gewoon in door-rijdt. Mooi hoor.

EN dat het voor een goed doel is, geeft alleen maar een extra-goed gevoel. AANRADER!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Benefiet Herfstrit België

Bericht door Spip70 »

Ben net weer thuis, heb de rit gereden. Heel veel kleine weggetjes met bochten, modder, zand... De V-Strom was in z'n element vandaag (maar wat zag'ie eruit aan het einde :oops: ). Heb trouwens maar 2 Stroms gezien, een zwarte 650 waarvan de bestuurder in de berm lag om vanuit een laag stand punt foto's te nemen en een zwarte 1000.
Het was zeker mooi, goed georganiseerd, het weer was perfekt, ja wat wil je nog meer!
Bedankt Peter voor de aanrader!!

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Dustria

Re: Benefiet Herfstrit België

Bericht door Dustria »

Wel ik ben ook tevreden terug huiswaarts gereden! Een prima rit rond landelijke wegen. Goed georganiseerd en met veel volk! 3600 deelnemers met een opbrengst van 22000 euro voor de Vlaamse vereniging autisme.
Ook wel wat V-strom's gezien, zelfs iemand die naar me aan het kijken was en waarbij ik totaal niet zag dat hij er ook 1tje had :) Alleen spijtig van de ongevallen en "enkele" roekeloze rijders. 2 dames uit de bocht en goed geschrokken, iemand die omviel en koppel met een open beenbreuk die met de heli is afgevoerd. Maar heb gelezen dat het al iets beter gaat, veel sterkte. Voor de rest zonder problemen en zeer mooie dag met een goede sfeer! een aanrader van formaat voor enkele liefhebber die eens een groepsgevoel wil ervaren.

Groetjes, Brent - DL650 Black Rhino - adventure
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Benefiet Herfstrit België

Bericht door Spip70 »

Motor zag er dus zo uit:
Link en Link

Ik vond trouwens wel dat er flink (=hard) werd gereden door onze Belgische collega's, ik zie op de website/chat van de Hartrijders dat er flink wordt uitgehaald naar quadrijders (heb ik geen last van gehad) maar veel motorrijders konden zich ook niet inhouden (of weten ze niet dat wij de snelheid in Nederland in km/h geven en niet in mijl/h)...

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Plaats reactie