24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Kermit

24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Kermit »

Met de strom mee: van Moddergat tot Doodstil. formele mededelingen
Inschrijvingen en discussie graag in het volgende item, niet in deze draad.

We proberen nog 1 keer de 100 vol te maken. (maar het is niet erg als dit niet lukt). De datum in April staat weer gepland. De schaatsen in het vet en de motoren eruit.
Thema van dit jaar: nuvere plaknammen ofwel vreemde dorpsnamen.
Wat wordt er geboden:
-samenkomst en verwelkoming van vstromrijders in Motodrome Burgum
-aanbieden van een routebeschrijving
-spontane vorming van groepen die toevallig dezefde kant op rijden
-misschien samen ergens eten onderweg
-maximaal 200 km toeren langs vreemd klinkende dorpen, met afwisselende wegkwaliteiten
-geschikt voor ervaren en beginnende vstromrijders
-een gegarandeerd mooie tocht met bochten, weilanden, terpen, wierden, akkers, schilderachtige dorpen, molens,kerken, kroegen, plassen, meren, wad en rivieren
-volop gelegenheid om je te laten inspireren voor het verder optuigen van je fiets

eventuele aanvullende wensen graag zsm kenbaar maken

wat verwachten we:
- een volle tank
- een brommer die niet uit elkaar valt
- verantwoorde rijders die anderen niet in gevaar brengen
- bewustzijn van eigen verantwoording voor veiligheid


Belangrijke mededelingen volgen later in deze draad.
de organisatie,
Petra en Kermit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Frank »

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Petra

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Petra »

Hoi allemaal,

Hier even wat organisatorische mededelingen mbt de toertocht as 24 april.

De rit is inderdaad iets over de 200 km. De lunch is na ca 140 km. Om dit allemaal wat de stoomlijnen word je gevraagd om bij het arriveren bij Motodrome in Burgum te kiezen voor een plate met kabeljauw of een schnitsel. Kosten €12.50 incl 1 drinkconsumptie. De aantallen worden nl doorgebeld naar de luchplek. Dit om de lunch snel en ordelijk te laten verlopen.

Bij de lunchplek kunnen we proberen alle motorem op een rij te zetten.

De motorzaak is om 9.00h open. Wij zijn er ook vanaf die tijd.

De eerste groep vertrekt om 10.30 uur (ca 40 motoren). De tweede groep om 11.00 uur.

Zorg voor een volle tank, we nemen voor de lunch geen tankstop.

Bij slecht weer wordt de route aangepast.

Kermit en Petra
Sietzema

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Sietzema »

Moet ik mij van te voren opgeven?
groetjes jan.
Petra

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Petra »

Graag Jan. Dat kun je in het item: inschrijven van "modderagt naar doodstil"
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door John007 »

Petra schreef:Hoi allemaal,

Hier even wat organisatorische mededelingen mbt de toertocht as 24 april.

De rit is inderdaad iets over de 200 km. De lunch is na ca 140 km. Om dit allemaal wat de stoomlijnen word je gevraagd om bij het arriveren bij Motodrome in Burgum te kiezen voor een plate met kabeljauw of een schnitsel. Kosten €12.50 incl 1 drinkconsumptie. De aantallen worden nl doorgebeld naar de luchplek. Dit om de lunch snel en ordelijk te laten verlopen.

Bij de lunchplek kunnen we proberen alle motorem op een rij te zetten.

De motorzaak is om 9.00h open. Wij zijn er ook vanaf die tijd.

De eerste groep vertrekt om 10.30 uur (ca 40 motoren). De tweede groep om 11.00 uur.

Zorg voor een volle tank, we nemen voor de lunch geen tankstop.

Bij slecht weer wordt de route aangepast.

Kermit en Petra
Hoe weet ik in welke groep dat ik zit en dus het tijdstip van vertrekken?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Frank »

Mag je zelf weten, John,

Als je lekker relaxt wilt rijden, rustig aan, dan rij je met groep 1 achter Petra aan.

Wil je UPtempo, lekker doorrijden en dan rij je in groep 2 achter Kermit aan.. :D

(Tenminste, zo was mijn ervaring van vorig jaar! Correct me when I am wrong!)

Denk dat er zelfs nog wel drie groepen zijn... Het aantal wordt wel erg hoog!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Kermit

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Kermit »

Frank schreef:Mag je zelf weten, John,

Als je lekker relaxt wilt rijden, rustig aan, dan rij je met groep 1 achter Petra aan.

Wil je UPtempo, lekker doorrijden en dan rij je in groep 2 achter Kermit aan.. :D

(Tenminste, zo was mijn ervaring van vorig jaar! Correct me when I am wrong!)

Denk dat er zelfs nog wel drie groepen zijn... Het aantal wordt wel erg hoog!
Laat Petra dit niet lezen, want het was onze opzet juist om Petra vlot te laten rijden, zodat ik een beginnerstempo kon volgen! Dit jaar overigens ook weer. :mrgreen:
Kermit

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Kermit »

Terug naar de formele mededelingen:

-aanstaande zaterdag beleven we een Vstromtreffen in Burgum, verzamelen bij Motodrome. ( www.motodrome.nl )
-je kunt genieten van een heleboel Vstroms en van alles wat de berijders er aan veranderd hebben. dat is het officiele gedeelte.
-de afgelopen jaren formeerden er zich spontaan enkele groepen rijders, die vervolgens achterelkaar aan gingen rijden.
-om jullie hierbij te helpen hebben Petra en ik een mogelijke route uitgezet, die je hierboven hebt kunnen downloaden
-het is volstrekt je eigen keuze of je deze individueel wilt rijden, of dat je liever achter iemand aan rijdt
-nogmaals: het is geeen georganiseerde toerrit.
-je bent en blijft volledig zelf verantwoordelijk voor je veiligheid
:mrgreen:
Kermit

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Kermit »

nog enkele mededelingen:

tips voor het rijden in grote groepen:
-Petra vertrekt als eerste, en zal een normaal tempo aanhouden
-ikzelf vertrek als laatste en probeer een tempo aan te houden wat beginners ook kunnen bijhouden

-hoe verder je achterin de groep rijdt, hoe meer kans er is dat je flink moet jagen om bij te blijven; wil je rustig rijden, dan kun je beter voorin blijven zitten. (het harmonica-effect)
-rijden in een groep is veilig omdat de andere weggebruikers je niet meer over het hoofd zien, maar:
-houd afstand tot je voorganger, ga indien mogelijk baksteensgewijs rijden
-rijd zeker niet naast je voorganger en haal tijdens de tocht geen groepsleden in
-als je merkt dat de rijders achter je opgehouden worden, blijf dan bij de volgende afslag wachten tot de achterblijvers je in het vizier hebben gekregen
-als je voorganger dit ook voor jou doet, dan blijft de groep samen
-we rijden door agrarisch gebied: houd dus rekening met troep op de weg, vooral in bochten, bij boerderijen, weilanden en dergelijke
-je blijft zelf verantwoordelijk voor je veiligheid, blijf goed uitkijken en denk niet dat je voorrang krijgt omdat je in een groep rijdt.
Kermit :mrgreen:
Kermit

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Kermit »

Motodrome is dit jaar weer onze gastheer en zal ons voorzien van onderdak, koffie en koek en dergelijke
we rijden natuurlijk allemaal op voortreffelijke motoren, maar als er pech is dan probeert het team van Motodrome ons zo goed mogelijk te helpen. Ook buiten de winkel.
Jarno heeft aangegeven dat hij speciaal voor de Vstromdag 50% korting geeft op de verkoopprijs van elk 2e kledingstuk. :mrgreen:
Graafie68

Re: 24 april 2010: "met de strom mee" mededelingen

Bericht door Graafie68 »

ik wil iedereen die morgen DE tour gaat rijden heel veel plezier en een mooie en vooral veilige rit toewensen.
dames, heren hoop op mooi en goed weer voor jullie.
veel plezier en rij voorzichtig.

vergeet de foto's en video's niet. :-)} :-)} :-)} :-)} :-)} :-)} :-)} :-)}
Plaats reactie