Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Frank »

Mijn foto's:
http://picasaweb.google.nl/fphr67/VStro ... KrvcC8vwE#

Mijn kaartje van de route:
http://www.a-trip.com/tracks/map/29044? ... WJF9lIOLHM

De kaart in Satelietversie of gewone kaart, met statistieken..
http://www.a-trip.com/tracks/view/29044 ... WJF9lIOLHM

Duur: 6 uur 33 min 38 sec
Totale afstand: 213.612 km
Gem. snelheid: 33 km/u
Maximum snelheid: 144 km/u
Hoogste punt: 51 m
Laagste punt: -48 m

Enjoy!

Paul en Anneke, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. Ik heb genoten vandaag!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook ik ben weer gearriveerd in het zonnige Brabant. We reden de provincie binnen en gelijk scheen de zon :!: Het was een erg mooie route en er werd rekening gehouden met de rokers :oops: , door tijdig een pauze in te lassen :evil: :twisted:
Paul, Anneke en niet te vergeten Schoonmoeder, bedankt voor de geweldige gastvrijheid. Helemaal TOP :worship:

Misschien tot volgend jaar of wie weet wel eerder.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door TT-Strom »

Ik sluit mij helemaal bij bovenstaande aan: bedankt Paul en familie en de mede-rijders voor de leuke dag!
Leuke foto's Frank!

Ook hier in het westen zon toen we naar huis reden...:-)

Trouwens: ik had afgetankt toen we in Voorthuizen aankwamen en gisteravond toen ik weer thuis kwam. Verbruik: 16 liter. Km: 320. Dus het gemiddeld gebruik van de rit + thuisreis over snelweg: 1 op 20. Niet slecht..:-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Frank »

Ik had ook 320 kilometer en de motor staat nu in z'n berging met het onderste blokje knipperend! Dus zal er zo'n 17 á 18 liter ingaan (meestal, meer krijg ik er niet in) en dan kom ik op ruim 1:17,5 en dat vind ik niet slecht voor een echte V-Strom! :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Diversion

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Diversion »

Ha Paul,
zeer bedankt voor het maken en ons mee laten rijden van je rit! Ik heb er gisteren erg van genoten. Ook zeer bedankt voor de gastvrijheid bij jou thuis.

Ik heb twee opmerkingen over de rit die positief bedoeld zijn. Hopelijk kun je er nog wat mee.

Het gedeelte tussen ongeveer 5 en 11 km vanaf jouw huis gaat over zeer kleine, slecht onderhouden weggetjes met erg scherpe, korte bochten. Superleuk om dat in je eentje of in klein gezelschap te doen. Bij een grote groep rijders denk ik dat de veiligheid een punt van aandacht is (tegenliggers!). Ik weet geen oplossing, op zijn minst denk ik dat je er aan het begin van de rit voor moet waarschuwen.

De rit lijkt me nogal lang, misschien niet zozeer in km, maar in elk geval in tijdsduur. Afgezien van een wat lange pauze in Elburg hebben we aardig doorgejakkerd. In een grote groep rijdt je veel langzamer. Als je 's ochtends niet veel eerder vertrekt, verwacht ik dat je niet voor 18.30 uur terug bent, ook niet als je de pauze in Elburg laat schieten. Wat geloof ik niet je bedoeling is.

Gisteravond de Diversion aan Susan gegeven. Dat zijn de mooie momenten in een huwelijk. Ze is er nu in haar eentje een rondje op aan het rijden. Over 10 minuten gaan we samen rijden, net als vroeger (2x Honda CB360T).
Laatst gewijzigd door Frank op zo 09-08-2009, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht van PB naar hier verplaatst!
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door PvdBogaard »

hee Ronald

dat eerste stukje was een "special" Een aanpassing om te voorkomen dat we anders eerst naar de Valkenier zouden moeten rijden. Komt dus niet voor in de "officiele" rit.

Het viel mij ook op dat er zo lang voor nodig was om de rit te volbrengen. In september toch proberen iets eerder te vertrekken. En te kijken of we iets kunnen regelen als "een paar bolletjes" voor onderweg. Zelf vind ik Elburg te vroeg om al de middagpauze te doen. Ben je amper warmgelopen en moet je alweer stoppen. De koffie was goed, daar niet van. wat mogelijk iets zou kunnen opleveren is de "uitstapjes" die we van de IJsseldijk maakten het achterland in, uit de route te halen. De dijk kan "gewoon" gevolgd worden om iets eerder bij het restaurant aan te komen. Aan de andere kant, we praten over een kwartier, twintig minuten. Maar goed ook Elburg kan een kwartier opleveren en dan hebben we alweer een half uur te pakken.

Wat is het idee van de andere uit de "geheime genootschap?"

De "officiele" route eindigt ook eerder. In het plaatsje voor Voorthuizen (10 kilometer eerder). Wederom een minuut of 10 :-)
Hiermee is het naar ca 5:30 teruggebracht. Lengte ca 210 km.

Groetjes
Paul
(en een fijne dag vandaag natuurlijk)
Laatst gewijzigd door Frank op zo 09-08-2009, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: van PB naar hier verplaatst!
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door PvdBogaard »

Hee Frank

de foto's kunnen best als promotie materiaal gebruikt worden :P De kaart en sateliet afbeelding verklappen mijns inziens echter iets te veel van het goede ...

Veluwerijders, aan u de eer om deze ervaring te gebruiken om zoveel als mogelijk mensen over te halen om mee te doen op de 26ste.

Ik begrijp dat jullie allen meededen omdat 26 september moelijk was. Mocht er iemand alsnog de moed hebben om wederom te verschijnen dan graag! Ik denk dat de groep in 2-en gesplitst moet worden. Dus een (ervaren) voorrijder is zeker prettig. Anneke heeft en nog geen navigatie (ja mijn achterwerk laat haar zien waar we heen gaan :schater: ) en in mijn optiek te weinig motorrij ervaring om al voor te rijden.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door TT-Strom »

Hej Paul,

Ik ga mijn best doen om er de 26e bij te zijn, heb alleen zelf geen navigatie.

Uitdaging bij mij is, dat ik dan 3 verjaardagen bij mijn familie in het noorden heb, en waarschijnlijk vrijdagavond al die kant op ga en zondag weer terug. Maar ik ga even kijken wat ik nog regelen kan, lijkt me leuk er dan ook bij te zijn!

Je hoort van me...enne, nogmaals bedankt voor de route en goede verzorging!

Reactie op de post van Ronald: Ben het wel grotendeels met hem eens. De rit is best lang qua tijd, en met een grotere groep doe je er langer over. Misschien inderdaad vroeger beginnen/weg (zeg 09:30 of 10:00 uur max.) en kijken wat er qua lunch mogelijk is. Nu is het altijd makkelijk om dit zo te zeggen, ik weet dat het uitzetten moeilijk genoeg is, dus wat dat betreft alleen maar hulde....:)

Groet!

Andries
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Suzie

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Suzie »

Hoi Frank,

Ja,ja 320 echte km's op een tank. Vertel er dan wel bij dat je het laatste stuk vanaf Holten van links naar rechts (tussen de vrachtwagens door) hebt moeten zigzaggen om nog een beetje brandstof in het blok te krijgen :mrgreen: :mrgreen:

Dan toch maar liever een 650, hoef je dat soort capriolen in ieder geval niet uit te halen: 398 km gereden en 16,4 liter getankt = 1:24. :schater: :schater:

Groet,
André
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Frank »

Suzie schreef:Vertel er dan wel bij dat je het laatste stuk vanaf Holten van links naar rechts (tussen de vrachtwagens door) hebt moeten zigzaggen om nog een beetje brandstof in het blok te krijgen :mrgreen: :mrgreen:
Dat was niet om te tanken, want mijn motor staat nog met knipperend onderste blokje in de berging. Dat ik bij Holten wou stoppen, was om jou nog even een hand te geven en afscheid te nemen. Dat jij op je leeftijd niet meer zo snel kunt reageren en dan maar gewoon doorknalt, kan ik niks aan doen natuurlijk... :schater: :mrgreen: :bye:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Leo72

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Leo72 »

Hoi Paul,

Hartelijk dank voor de mooie rit gisteren. :worship:
Tevens bedankt voor de goede zorg bij jou thuis.
Voor volgend jaar meld ik me alvast weer aan! :schater:
Kom nog wel een keer langs (aan) voor die orchidee.
Vr. groet,
Leo
Laatst gewijzigd door Frank op ma 10-08-2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: pb verplaatst naar deze topic...
Suzie

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Suzie »

mijn motor staat nog met knipperend onderste blokje in de berging
Frank, niet alleen een lege tank zorgt ervoor dat je moet duwen, ik zou 'm nu toch echt even van het contact zetten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Frank »

De druppellader zit eraan, dus no problemo!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Spip70 »

PvdBogaard schreef: Ik begrijp dat jullie allen meededen omdat 26 september moelijk was. Mocht er iemand alsnog de moed hebben om wederom te verschijnen dan graag! Ik denk dat de groep in 2-en gesplitst moet worden. Dus een (ervaren) voorrijder is zeker prettig. Anneke heeft en nog geen navigatie (ja mijn achterwerk laat haar zien waar we heen gaan :schater: ) en in mijn optiek te weinig motorrij ervaring om al voor te rijden.
Hoi Paul,
Het was altijd al de bedoeling dat ik de 26ste mee rij, ik zou dus eventueel als 2de koprijder kunnen dienen, ik heb wel een TTR (en nog geen route).

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door PvdBogaard »

Hee Johan

dat zou heel prettig zijn. Een TTR heeft een 48 punten beperking geloof ik. Zal eens kijken of het aantal viapunten niet te overdadig is.

Groetjes, en tot de 26ste.
Paul
Diversion

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Diversion »

Ik ben er op de 26e helaas niet bij. Ik heb nog wel een paar fotootjes gemaakt als aanvulling op die van Frank:
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Diversion

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Diversion »

Ha Spip70,
Ik begreep in Rotterdam van je dat je je foto's van onze Veluwetocht niet op het forum wilde zetten omdat er GPS coördinaten op zitten. Maar je kunt je foto's toch wel in dit draadje zetten, want dat is voor de gewone leden niet zichtbaar. Zo heb ik het tenminste begrepen. Ben nog steeds benieuwd naar professionele foto's.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Spip70 »

Ik had nog een paar foto's tijdens de tocht gemaakt:

Link

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Frank »

Dit was een geheime topic van het voorrijden van de IJsselvallei- en Veluwetocht, nu openbaar gemaakt.

Deze voorronde was op 8 augustus en gereden door een select gezelschap van forumleden en diende om foutjes in de route te herstellen en de lengte van de tocht te bepalen.

Nu openbaar en misschien leuk om even te zien!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Dgr

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Dgr »

Hehe, wat grappig om dat geheime topic nu terug te lezen! Blijkt er een heus "veluwe team" actief te zijn om onze ritten te organiseren en testen :worship:

Ik begon bovenaan met lezen en zat serieus te twijfelen aan de datum... het kon toch niet mogelijk zijn dat ik zowel het topic als de rit gemist had?! :frusty: ...blijkbaar wel dus :lol:
Gebruikersavatar
Raymond
DL650 berijder
Berichten: 17
Lid geworden op: di 13-03-2007, 20:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K7
Woonplaats: 52.530600, 6.056016

Re: Veluwerit 2009 wordt wederom een groot succes!

Bericht door Raymond »

Ook ik heb de 26e meegereden en het was inderdaad een erg mooie en gezellige rit!
Goed georganiseerd/uitgezet! :-)}
V-Strom DL-650 ABS K7 met middenbok, RVS carterbescherming, handkappen, handvatverwarming, valbeugels, witte pinkerglaasjes, V-Strom tankpad, Quicklock GS-tanktas, ARO Adventure koffers, Garmin Zümo 660
Plaats reactie