Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
n.a.v. de oproep voor een circuit training, waarop door weinig forummers werd gereageerd het volgende
Gisteren met Freebike tot een volgend voorstel gekomen:
Een Regio training voor V-Strommers, wat het volgende kan inhouden:
We behandelen , zowel praktisch als theoretisch, een aantal essentiële motoraspecten. Kijk-en remtechnieken komen uitgebreid aan bod, als ook remmen en uitwijken en het rijden over (kleine) obstakels. Na de lunch gaan we de openbare weg op en kunt u de ervaringen uit het ochtendprogramma uitgebreid in praktijk brengen. Uw instructeur laat u diverse kijktechnieken zien en demonstreert u hoe goede rijlijnen kunnen worden geïntegreerd in een defensieve,vloeiende rijstijl. Aan het einde van de dag volgt een evaluatie en krijgt u het erkende certificaat uitgereikt.
Uniek in Nederland !!!
In nauwe samewerking met Meeùs Assurantiën is een vervangende dagverzekering voor deze training afgesloten door FreeBike. Bij een eventuele schade tijdens deze FreeBike training zal deze vergoed worden via Meeùs Assurantiën en valt u NIET terug in uw No-Claim korting.
Waarbij de prijs van 139 Euro volgens de website exclusief lunch is. Inclusief mogelijkheid wordt geen melding van gemaakt. Dus waarschijnlijk zelf je trommeltje meenemen???
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
@ Iron Horse,
Dat van die lunch heb ik ook gelezen...........ik zal eens vragen of dat een tikfout is...........
Net een mailtje van Simon Vrijhof gekregen........ het eten is inderdaad niet inclusief, omdat er door het hele land heen die training wordt gegeven dus geen vaste adressen.
@ Harry,
toch wel minus 10% als V-Strommer........
(daar kan je dan voor lunchen )
Wij laten jullie binnenkort weten hoe de training is verlopen........
Freebike heeft ook een aardige Allroad training in de lijst staan.
Dat is wellicht een aardige voor mensen die de off road capaciteiten van hun V-tje willen uitproberen.
Ga ik in de toekomst zeker eens overwegen, Maar eerst even bij de basics starten.
Lijkt mij natuurlijk ook hardstikke gaaf, maar ik blijf met mijn darling wel op de verhardeweg, zij heeft (weet ik sinds de laatste keer) het idee dat zachte ondergrond, het zelfde is als lekker op de baas zijn dijbeen gaan rusten
Harry schreef:Dat is wellicht een aardige voor mensen die de off road capaciteiten van hun V-tje willen uitproberen.
Die capaciteiten schat ik niet erg hoog in. In mijn "eerste motorleven" heb ik nogal wat off-road gereden. In mijn jeugd met wat ouwe bakken (nu waardevolle oldtimers!) en daarna 50cc crosswedstrijden en wat jaartjes trial. Dan is off-road rijden op een manier die ik leuk vind met de Strom niet mogelijk. Onlangs nog om een file te ontwijken over een glibberig paadje gereden. Dan is het toch net ijsdansen. De BT020 zijn dan uiteraard helemaal niet geschikt. En dat beetje profiel meer op een Trailwing zal ook niet de redding zijn. Maar aangezien mijn zg all-road zeer uitstekende asfalt-eigenschappen heeft ben ik er meer dan tevreden over.
Uit dit topic begrijp ik overigens dat de gezamenlijke KNMV rijvaardigheidstraining wegens gebrek aan belangstelling niet doorgaat. Op korte termijn wil ik graag beslissen waar ik aan ga deelnemen. Dus, zodra er meer bekend is over tijdstip en plaats van de Freebike training hou ik me aanbevolen.
Het lijkt me leuk om je als V-Stromgroep van min/max 4 rijders tegelijk op te geven en dan ook echt samen opstap te gaan met Freebike en een gezellige/leerzame dag te beleven
Zoals ik ergens heb gelezen werkt Freebike nauw samen met meeus assurantien en deze bieden de mogelijkheid om een extra dagverzekering af te sluiten. Dan ben je voor een bepaald bedrag die dag extra verzekerd zodat als je schade rijdt niet terugvalt in no-claim! Dit is zeker iets om te overwegen natuurlijk. Dan zit je een stuk lekkerder als je tussen al die pilonnen door moet.
STOM! Ik zat effe nie op te lette! Ik heb dit namelijk via meeus gehoord, daar heb ik alles verzekerd zodoende kreeg ik een schrijven hierover. Ik houd mezelf in ieder geval ook aanbevolen voor zo'n dag.
Ennnn........... al op FTT-Regiotraining geweest?
We zijn benieuwd naar je ervaringen..........
@ All
Zijn er nog meer enthousiastelingen voor een FTT-Regiotraining
Het wordt langzamerhand tijd om eens tot afspraken te komen........
Tot nu toe zijn Henk, Biker en V-dad degenen die het wel zien zitten..........
maar volgens oud Hollands spreekwoord: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd (Of zo iets )
Dus zijn er nog meer gegadigden
Met enige vertraging gisteren de Regio training kunnen ervaren.
Een volle dag met een stukje theorie, wat stoeien met pylonnen om de stuurmanskunst te prikkelen en een flinke toertocht met diverse stops en tips
Weer een aantal nuttige zaken kunnen oppikken en wat techniek kunnen bijschaven.
Een ervaring en een certificaat rijker.
Helaas was mooi weer geen onderdeel van de cursus, dus ook nog even de waterdichtheid van de motorkleding kunnen testen
Hee ...............zo te horen is het een leuke/leerzame dag geweest..........(op het weer na.. ).
Jammer dat er niet nog meer V-Strommers vooruit te branden waren voor een training......... .......(ik heb echt geen aandelen, maar ken ze, freebike wel ....)