9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2010

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Stroompje »

Viel Spasssssss allen!!
Als vertegenwoordigers van de NL Strommers gedragen jullie je wel een beetje hè..... :!: :roll: :lol: :wink: :o)
Ik zwaai hier ff..... :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Sparkle Black Peter »

Stroompje schreef:Viel Spasssssss allen!!
Als vertegenwoordigers van de NL Strommers gedragen jullie je wel een beetje hè..... :!: :roll: :lol: :wink: :o)
Ik zwaai hier ff..... :bye:
NATUURLIJK O:-)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Jomme Dox »

Wat een lekker weertje hebben jullie daar zeg !

Hopelijk is het nog plezant ook ?

J
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Sparkle Black Peter »

MAG IK JULLIE JALOERS MAKEN :?: :(

Niet!!! Doe ik lekker toch O:-)

Mijn Km-teller staat op 1355 Km :o als ik thuis aankom. WAT EEN WEEKEND :!: :!: :D Prachtig/schitterend weer 8) , goed hotel, lekker eten, onwijs gave route's en prettig gezelschap. Wat wil je nog meer :?: O ja! ook nog 200 V-Stroms 8) het was een gemixet gezelschap van Duitsers, Engelse, Belgen, Schotten, Polen, zelf één uit Australië en wij dan.
Afbeelding

We vertrokken elke dag om 09.00 uur in kleine groepjes van 7 motoren incl. een tourgids.
Afbeelding

Je kon kiezen uit verschillende (lees ervarings/snelheid) categorieën. De snelle rijders reden een iets langere route (gemiddeld 280 km.) Het waren , zoals gezegd, onwijs mooie routes.
Afbeelding
Regelmatig pauze om even bij te tanken en wat vocht naar binnen te gieten. Was wel nodig met deze temperaturen. gemiddeld 27 graden. Maar goed te doen.
Afbeelding

Natuurlijk zaten er tussen die 200 V-Stroms uitzonderlijke exemplaren. Wat dacht je van een DL 1000 MET ABS. had hij zelf gemaakt.
Afbeelding
Ook was er een prachtige DL650 met lampjes in de handkappen. Gewoon uniek. :mrgreen:
Afbeelding

Rond 17.00 uur waren we weer bij het hotel, waar eerst het vochtgehalte op pijl moest worden gebracht. :o) dan even lekker douchen en aanschuiven aan het gereed staande buffet. Op de laatste avond was er een gezellige BBQ in de openlucht. Hier werden wat mensen bedankt en kreeg er iemand een oorkonde. Deze Stromster was in Tasmanië (Austalië) vertrokken en al 18 maanden onderweg. Ze had tot nu toe al 200.000Km gereden. JA 200.000 KM :!: :!:
Gewoon ongelooflijk. O:-)

Al met al was het een zéér aangenaam weekend. We hebben genoten. En Heleen; We hebben ons goed gedragen hoor. :wink:

Ook heb ik nog een mooie foto van Alle kleuren DL650 die er zijn vanaf 2004. mooi plaatje al zeg ik het zelf. En ja!! die van mij staat er ook tussen :D
Afbeelding
Omdat ie zo mooi is;
Afbeelding

Volgens jaar weer, dan is het Treffen bij de Poolse grens in Duitsland.

Auf Wieder Snitsel :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Redhead »

Pappa-Cat (Rechts vooraan)onze tourguide en de 2010 groep 2 met 2 gasten aan tafel, het witte shirt en de dame, Peter zit verscholen linksachter. :roll: in kasteel van (Oranje)Nassau, mooie stamboom aan de muur vanaf 1200 of zoiets.
Afbeelding
Fabelachtig weekend gewesst, Super sfeer en een prima Hotel, de lift is echter geschikt voor een bejaarden hotel :mrgreen:
trouwens.
Veel gezellige contacten, toeren in groepjes met een tourguide, een geweldig idee. rijden in een groepje van max 7 motoren, volgens je eigenwens en kunnen, prima.
Pappa-Cat heeft mij prachtige dagen bezorgd 50=50 en 70=70, max 100 en toch werkelijk heerlijk gestuurd,snel/sportief, echt motorrijden. :mrgreen: :mrgreen: dweilen noemen we dat ook wel :-)} Peter met zijn Neon lampen achteraan, die moest nog al eens flink doorrijden om weer bij te komen. :schater:
Organisatie en de mannen Kees, Peter en GertJan waar ik mee ben gegaan, bedankt.

Afbeelding
Garmin en TomTom blijven toch aparte dingen is weer eens gebleken, maarja de voorste heeft altijd gelijk en dat rijdt toch ook weer prima. Op de terugweg laat de TomTom een stukje binnendoor liggen, de tijd van aankomst zakt met 20 minuten, binnendoor gemist dus. Maar mooi op tijd droog thuis.
Oh, ja, sommigen hangen zelfs met 50Km al naast de motor. :worship: :mrgreen: :worship:
Afbeelding
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door JeePeetje »

Dat ziet er goed uit daar, volgende treffen toch eens in de agenda planten
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Framomile »

Ja inderdaad heren dat ziet er goed uit, helaas kon ik niet dit jaar maar misschien volgend jaar proberen.
Wel een beetje jammer van die ene zwarte strom met die rare handkappen die viel een beetje uit de toon :schater:.

Gr Franc
Gebruikersavatar
Casey
Berichten: 18
Lid geworden op: di 18-11-2008, 23:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoef en Haag

Re: 9e internation. V-Strom meeting Duitsland 3 t/m 6 juni 2

Bericht door Casey »

Door deze rijstijl te hanteren blijf ik er nu op zitten, dat was vroeger wel anders.

Afbeelding
Plaats reactie