nog 8 dagen..

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Van

nog 8 dagen..

Bericht door Van »

en dan ga ik de hele maand touren door roemenie samen met mijn vrouw, ieder op z'n DL1000.
op de motor erheen, door duitsland, hongarie, tsjechie. misschien nog ff moldavie aan doen en als we het trekken ook nog turkije. :-)}
tentje mee, stoeltje mee, tafeltje mee, vliegvishengeltje mee.

karpaten schijnen erg mooi te zijn en als ik het zo zie hoef ik daar niet weg om iets leukers te beleven, of het weer moet slecht zijn dat we naar een zonniger stekkie gaan.
ik heb er zin an!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Aad900 »

Dat lijkt me mooi avontuur worden Van :worship: Veel plezier alvast en je vergeet geen foto's te maken hè O:-)
Voorlopig ga ik me vanaf morgenochtend 4 dagen in de Eifel vermaken :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
PeterL

Re: nog 8 dagen..

Bericht door PeterL »

Je doet waar ik al heel lang zin in heb, maar de tijd voorlopig niet voor vrij kan maken.
Geniet van je vakantie en veel mooie foto's voor ons natuurlijk :wink:
EoldenB

Re: nog 8 dagen..

Bericht door EoldenB »

Hoi Van,

Heel veel rijplezier toegewenst en een hele mooie vakantie saampjes!
Ben erg benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren. Gaan we uiteraard horen toch :?:
Wat doe je trouwens allemaal aan voorbereiding voor zo'n "kilometer-vreter" tour? Ik doel dan natuurlijk op onderhoud en dergelijke.

Veel veilige kilometers!

Greetz Edwin
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

Qua onderhoud niet veel bijzonders, olie + filter, ze lopen goed dus niet te veel aan doen kort voor zo'n trip.
Verder kettingsmeer mee en motorolie ed.
Moet alleen nog een storing uit de portofoons halen, hopelijk lukt dat morgen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Stroompje »

Fijne trip samen op de DL-len...... :-)} :-)}
Kom veilig terug met verslag en foto's ............. :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Van

Re: nog 4 nachtjes..

Bericht door Van »

storing is uit de portofoons (met vakkundig, deskundig en geduldige medewerking van Marcel (CBshop.nl).
vandaag de kabels wegwerken en wat reflectie op de motor aanbrengen en alvast beginnen met pakken.
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

nog één nachtje!!! :-)} :-)} :-)} :-)} :lol: :lol: :lol: :lol:
alles is klaar. vanavond relaxed de koffers inpakken. spullen liggen er naast. verbazend hoeveel er mee kan op een DL.
met onze vorige motoren (RF600R en ZZR600) konden we veel minder mee.
het weer is niet ideaal om te vertrekken, wind en temperatuur wel, alleen her en der een spatje voorspeld.
1e dag gaat naar Regensburg, vanaf daar binnendoor naar de Karpaten.
Leipo

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Leipo »

Van schreef:nog één nachtje!!! :-)} :-)} :-)} :-)} :lol: :lol: :lol: :lol:
alles is klaar. vanavond relaxed de koffers inpakken. spullen liggen er naast. verbazend hoeveel er mee kan op een DL.
met onze vorige motoren (RF600R en ZZR600) konden we veel minder mee.
het weer is niet ideaal om te vertrekken, wind en temperatuur wel, alleen her en der een spatje voorspeld.
1e dag gaat naar Regensburg, vanaf daar binnendoor naar de Karpaten.
ja ik herken het, mijn DL en mijn vriendins Tenere hebben bij elkaar ongeveer 300 liter bagageruimte :P
weet van gekkigheid niet wat ik met al die ruimte moet ;)

veel plezier btw!
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

pfff. nog probleem gehad met de 2610.
stomme fout gemaakt, khad namelijk 'Gegevens voor routeberekening opnemen' afgevinkt waardoor er in routes geen straatnamen worden weergegeven. was een dagje stressen.
maar nu alles in orde en morgen om 6.30 op.
tot in juli!!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hé Van,

Veel plezier met jullie motorreis en hou ons op de hoogte over het verloop. Ben erg jaloers en nieuwsgierig.

Rij bijde veilig en gezond weer terug.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Furiousz

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Furiousz »

Van schreef:pfff. nog probleem gehad met de 2610.
stomme fout gemaakt, khad namelijk 'Gegevens voor routeberekening opnemen' afgevinkt waardoor er in routes geen straatnamen worden weergegeven. was een dagje stressen.
maar nu alles in orde en morgen om 6.30 op.
tot in juli!!
Ik wens je een hele fijne vakantie! Kom heelhuids weer terug :-)}
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

tnx all !! :worship:
nu gaan we echt op weg :bye: :-)} :bye: :-)} :P
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

We zijn er weer..
Wat een prachtig land is Roemenie, een aanrader, speciaal voor allroads. De kwaliteit van de wegen van Roemenie laat nogal te wensen over voor auto's, campers en caravans. Voor de DL een genot.

We zijn in twee steden (Sibiu en Constanta) geweest en de rest allemaal platteland. Mensen op het platteland zijn erg aardig en behulpzaam (muv enkele Roma's). Buiten de steden ga je echt 50-60 jaar terug in de tijd. Paard en wagen kom je vaak tegen, met daarop wel weer mobiel bellende mensen. De steden doen niet onder voor west europese steden, glitter en glamour alom. Veel SUV, die daar wél nuttig zijn vanwege de staat van de wegen. Het verkeer is even wennen...

Culinair stelt de keuken niet veel voor... Bijna al het vlees is vooraf gekookt en wordt dan gegrild. Veel zware kost.

De Karpaten zijn heel mooi. Er zijn wat campings met nederlandse eigenaren en dat merk je aan de kwaliteit en niet zo zeer aan de prijs. We zijn een paar keer offroad geweest. Heel leuk was dat en dat is daar goed te doen. De laatste week zjin we naar Aosta (it) gegaan vanwege het slechte weer wat voorspeld werd, achteraf een goede keus.

In vier weken ruim 9000km gereden. Mijn vrouw heeft dringend een nwe achterband nodig (reeds besteld) wordt en ik heb nog kettingset en tandwiel vervangen in de vakantie. De DL's hielden zich uitstekend, geen klap verkeerd (op een keer een tank slechte benzine na), heel blij waren we met de carterbeschermers, zonder die was er op zeker schade. OP mijn DL is de beugel (bij bok) verbogen van de bescherming.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Stroompje »

Welkom thuis,
een echte DL vakantie....... :arrow: Mooi dat alles goed verlopen is :!:
:arrow: Jullie hebben vast veel foto's .........komt er nog een verslag op het Forum in het topic Reisverslagen :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

ik moet ff uitzoeken hoe ik picca's kan plaatsen. i'll keep you informed.
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

motoren in de lobby in hongarije
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

met de pont de Donau over
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

lekker in de bergen rijden, amper verkeer.
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

ik met op de achtergrond de 7c, heerlijke weg om te rijden.
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

karin in de schnee
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

de bergen waar de 7c doorheen loopt. genomen in carta.
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

stoer
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

nog een keer stoer
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

uitstekende wegen..
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

deze weg ging naar de ijsgrotten en was héél steil en slecht. dus héél leuk om te rijden. gewoon in zijn 1 rustig naar boven. als je gas gaf voelde je het voorwiel liften.
Laatst gewijzigd door Gast op di 14-07-2009, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

met z'n twee op de grand bernard
Van

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Van »

ook nog col d'isere gedaan
Leo72

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Leo72 »

Mooie reis gemaakt zeg!!! 8)
Ben best wel een beetje jaloers.
Voor ons duurt het nog even. :wink:

Groet Leo en Paula
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Aad900 »

Dat zijn fraaie plaatjes Van. Ziet er uit als een mooi avontuur :worship:
Ik moet nog een paar maanden wachten :-)}
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Erwin1983

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Erwin1983 »

Van schreef:We zijn er weer..
Wat een prachtig land is Roemenie, een aanrader, speciaal voor allroads. De kwaliteit van de wegen van Roemenie laat nogal te wensen over voor auto's, campers en caravans. Voor de DL een genot.

We zijn in twee steden (Sibiu en Constanta) geweest en de rest allemaal platteland. Mensen op het platteland zijn erg aardig en behulpzaam (muv enkele Roma's). Buiten de steden ga je echt 50-60 jaar terug in de tijd. Paard en wagen kom je vaak tegen, met daarop wel weer mobiel bellende mensen. De steden doen niet onder voor west europese steden, glitter en glamour alom. Veel SUV, die daar wél nuttig zijn vanwege de staat van de wegen. Het verkeer is even wennen...

Culinair stelt de keuken niet veel voor... Bijna al het vlees is vooraf gekookt en wordt dan gegrild. Veel zware kost.

De Karpaten zijn heel mooi. Er zijn wat campings met nederlandse eigenaren en dat merk je aan de kwaliteit en niet zo zeer aan de prijs. We zijn een paar keer offroad geweest. Heel leuk was dat en dat is daar goed te doen. De laatste week zjin we naar Aosta (it) gegaan vanwege het slechte weer wat voorspeld werd, achteraf een goede keus.

In vier weken ruim 9000km gereden. Mijn vrouw heeft dringend een nwe achterband nodig (reeds besteld) wordt en ik heb nog kettingset en tandwiel vervangen in de vakantie. De DL's hielden zich uitstekend, geen klap verkeerd (op een keer een tank slechte benzine na), heel blij waren we met de carterbeschermers, zonder die was er op zeker schade. OP mijn DL is de beugel (bij bok) verbogen van de bescherming.

He Van is het gemakkelijk een slaapplek te vinden in Roemenie ik ga namelijk over 1,5 maand erheen dus zit nog ff een beetje rond te neuzen voor tips etc.


Gr Erwin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Tulipan »

Het lijkt wel of het slecht weer is. Weer een topicplemper :schater: 14-07-2009
Wat denk je, zou ie na twee jaar nog antwoorden, hij is al sinds sept 2010 niet meer gespot hier :bye:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Erwin1983

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Erwin1983 »

Tulipan schreef:Het lijkt wel of het slecht weer is. Weer een topicplemper :schater: 14-07-2009
Wat denk je, zou ie na twee jaar nog antwoorden, hij is al sinds sept 2010 niet meer gespot hier :bye:


Hahaha lekker dom van mezelf vautje bedankt he. Effe nie opgelet denk twas ook zo'n saaie dag vandaag.

Toch bedankt voor je compliment
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: nog 8 dagen..

Bericht door RvGS »

Erwin, geef niets... komt altijd wel iemand met een antwoord waar je wel wat aan hebt . . .

In Roemenië is het net ff anders dan in NL of DE om overnachting te zoeken;
- campings zijn er wel, maar niet in die hoeveelheden en kwaliteit (sanitair) zoals je hier gewend bent, dus goed voorbereiden/uitzoeken voordat je gaat.
- hotels en pensions zijn er genoeg.

Het is toegestaan om vrij te kamperen, maar houdt rekening dat er in de Karpaten nog beren vrij rond lopen, iets om rekening mee te houden
Ik heb ze iig niet gezien :-)} .

Ook zijn er soort van hutjes die je huren kan (noemen ze camping :P ) in die omgeving, zoals hier in Lacu Sarat vlakbij Braila...
Afbeelding

Maar er zijn wel (enkel) goede campings zoals in de buurt van het kasteel van Dracula in Bran, een ANWB camping

Afbeelding

Advies; thuis goed voorbereiden voor je overnachtings mogelijkheden, of zoals wij zijn gegaan . . niets voorgekauwd of gecopieërt van anderen, ons motto is 'we zien wel waar we terecht komen', en dat maakt er meer een avontuur van :mrgreen: ... mooi man :!:

Have fun!
Laatst gewijzigd door RvGS op ma 25-07-2011, 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert |
Leville

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Leville »

Zeg Tulipan, oude topics nieuw leven inblazen heeft wel degelijk nut. Waarom niet profiteren van eerder geposte kennis? Persoonlijk vind ik het heel vervelend als mensen de zoekfunctie niet eens gebruiken en telkens nieuwe topics over hetzelfde starten.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: nog 8 dagen..

Bericht door RvGS »

met ^^
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Tulipan »

Hoi Leville,

Klopt, maar heel toervallig was er diezelfde dag eenhelmen turbulentie topic opgehaald uit 2004

En je spreekt jezelf een beetje tegen....
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7323

No hard Feelings, heb op allebei geantwoord :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: nog 8 dagen..

Bericht door Leville »

OK, een klein beetje wel. Maar niet meer. Mea culpa. ;)
Plaats reactie