Mergellandroute

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Geert-Jan

Re: Mergellandroute

Bericht door Geert-Jan »

Hoi allemaal,

Ook ik wil iedereen bedanken voor de geslaagde dag! Het was een erg gezellige dag, het smaakt in elk geval naar meer!
De route was fijn te rijden :-)} , niet te druk en gelukkig droog.

Ronald, graag gedaan!
Allen een fijn weekend,
Groetjes Geert-Jan :bye:
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Spip70 »

Diversion schreef:Bijgaand een fotootje van degene die meeste foto's voor dit forum maakt: Spip70 ( :oops: ) ( O:-) ).
Ik ben benieuwd naar je foto's van deze tocht.
Kijk eens 2 post terug t.o.v. jouw post :wink:

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Frank schreef:Leuke rit, goed weer, jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Ben wel benieuwd naar het resultaat van deze fotopose: :mrgreen:

Afbeelding
Dat was waarschijnlijk niet omdat hij zo'n geweldige fotografeermogelijkheid zag, maar simpelweg omdat hij moeite had met overeind te komen. Franc heeft de hele voorgaande nacht liggen kramperen. Omdat hij vannacht ook nog blijft, is hij na afloop van de tour spoorslags naar een matrassenwinkel vertrokken. :o)
Spip70 schreef:
Diversion schreef:Bijgaand een fotootje van degene die meeste foto's voor dit forum maakt: Spip70 ( :oops: ) ( O:-) ).
Ik ben benieuwd naar je foto's van deze tocht.
Kijk eens 2 post terug t.o.v. jouw post :wink:

Motorgroet :bye:
Johan F.
We hebben waarschijnlijk tegelijktijd zitten posten, maar jij hebt een paar minuten eerder op de Bevestig knop geklikt. Mooie foto's trouwens. Je hebt een PB.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Mergellandroute

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik ben ook weer terug uit het land van, asperges, Limburgse vlaai, heuvels, mergel, nog eens heuvels, mooie uitzichten en vooral gezellige mensen. Het was mij een waar genoegen. Prachtige omgeving, mooie route en natuurlijk het weer dat we verdienen :wink:
@ Ronald, je was helemaal niet de helft al kwijt. :twisted: 3 om precies te zijn. En omdat ik de 'laatste man' was heb ik mijn werk goed gedaan. :mrgreen: Er is niemand achter gebleven :D (toch??)
Allemaal tankx voor de mooie dag en graag tot een volgend keer.

Houdoe

Peter ('laatste man")
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
The Suus
DL650 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)

Re: Mergellandroute

Bericht door The Suus »

na een prachtige dag :o en mooie foto's, ga ik nu ook maar naar mijn mandje :bye: :bye: :bye:
suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Mergellandroute

Bericht door Sparkle Black Peter »

Frank schreef:

Ben wel benieuwd naar het resultaat van deze fotopose: :mrgreen:

Afbeelding
Dat was geen fotopose Frank, maar een verdwaalde/verwarde motorrijder die op z'n knieën smeekte of hij met 'echte motorrijders' mee mocht. :schater: :mrgreen: Maar toen we zijn uitrusting zagen, fluor helm, fluor handschoenen, fluor strepen, fluor zakdoek, fluor sokken, fluor contactlenzen, fluor ondergoed, hadden we al spijt dat we ja hadden gezegd. :D :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Mergellandroute

Bericht door PvdBogaard »

Zo weer bijgekomen. Al met al een kleine 600 km. Prima weer, mooie omgeving. Dat schreeuwt om een jaarlijks ritueel :P

Mensen, bedankt voor deze fantastische dag.

Tot de volgende keer :-)} :-)} :-)} :-)}
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Rhino VStrom schreef: @ Ronald, je was helemaal niet de helft al kwijt. :twisted: 3 om precies te zijn. En omdat ik de 'laatste man' was heb ik mijn werk goed gedaan. :mrgreen: Er is niemand achter gebleven :D (toch??)
Allemaal tankx voor de mooie dag en graag tot een volgend keer.

Houdoe

Peter ('laatste man")
We waren echt de helft kwijt, alleen konden de meesten door Geert-Jan vrij snel worden opgespoord. Eén groepje bleef echt weg en kon alleen opgespoord worden doordat Spip70 jouw telefoonnummer had. We hadden een laatste man die steeds nagebeld moest worden (ook een manier van werken) :bye:
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Mergellandroute

Bericht door Sparky »

Leuk hoor de helft van de rijders kwijt.
Wij waren aan het wachten totdat de laatste rijders er aan kwamen , maar helaas die kwamen niet.
Wel zag ik een fluo paartje over de snelweg racen.
Dat bleken dus de laatste te zijn waar wij op stonden te wachten.
In ieder geval bedankt voor het ophalen van ons.
Waarschijnlijk had het anders een kort dagje geworden.
En dat werd het gelukkig niet.
Ik heb echt genoten van de rit door dit mooie landschap.
Tevens vond ik het een gezellige groep, en een prima organisatie, bedankt daarvoor.
De rit verliep ook goed, zeker vanaf het moment dat het posten op de afslagen goed ging.
En de goed herkenbare achterrijder was ook top.
Volgende keer blijf ik een nachtje extra, want de terugweg was voor mij net effe te veel van het goede.
Leuk ook dat er zo veel mooie foto's zijn gemaakt, jongens bedankt. :-)} :-)} :-)} :-)} :-)}
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Mergellandroute

Bericht door Framomile »

Hallo allemaal,

Eindelijk even de tijd gevonden om te reageren na 3 dagen motorrijden. Mijn hoofd begint ondertussen de vorm van een Shubert aan te nemen.
De mergelland was super, erg gezellig en wat is Limburg toch een mooi stukje NL, veel dank aan de organisatie. De foto's zijn ook allemaal heel mooi, erg leuk om terug te zien.

Heb zelf ook wat foto- en filmmateriaal gemaakt en zal dit linken aan een nieuw topic reisverslag mergelland/eifel.
Dit heeft wel even tijd nodig.

Op veler verzoek vast de foto die ik nam toen ik op mijn knieën lag........... :mrgreen:
Afbeelding

Oh ja, van het overgebleven geld hebben we per ongeluk toch maar een paar blikjes bier gekocht om nog even na te genieten van de toer op mijn nieuwe matras :schater:
Afbeelding

Tot ziens allemaal, (fluor)Franc
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Mergellandroute

Bericht door Sparky »

Hoi Franc, het is inderdaad een mooie foto geworden.
En heb je nog een beetje kunnen slapen op je nieuwe matras?
Dat bier is toch wel in Limburg gebrouwen hoop ik.
Hebben jullie nog veel last van de regen gehad zaterdag.

Groeten Johan
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Mergellandroute

Bericht door Framomile »

Hoi Johan,

Redelijk tot slecht geslapen :oops: , maar het weer was echt fantastisch net als de eifel en mergelland rit. Het biertje was echt heerlijk maar heb geen idee waar het is gebrouwen. :mrgreen:

Je kunt mijn hele verhaal lezen en bekijken onder het kopje Video en Foto verslag Mergelland/Eifel.

Ga het als het lukt vanavond nog plaatsen.

Groet en tot ziens,

Franc
Wimmus

Re: Mergellandroute

Bericht door Wimmus »

Framomile schreef:Het biertje was echt heerlijk maar heb geen idee waar het is gebrouwen. :mrgreen:
Franc
Het biertje was een Jupiler, da's volgens mij Belgisch.
Ik was echter wel zo aan een biertje toe dat ik volgens mij zelfs genoegen had genomen met licht gefermenteerde uilenzeik (met tussen-n, dus 2 x woordwaarde :mrgreen: ) :schater: :schater:
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Mergellandroute

Bericht door Framomile »

Oke, hehe, 't hep ff geduurd maar mijn verslag is klaar.

http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... o+en+Video

Groet en veel kijk en lees plezier,

Franc
Black Suzuki

Re: Mergellandroute

Bericht door Black Suzuki »

Fijn om te lezen dat iedereen het naar zijn en/of haar zin heeft gehad! En dat het follow me up systeem goed is bevallen
en niet onbelangrijk, dat iedereen weer ongeschonden thuis is gekomen (zij het na enige billenrust misschien...) :schater:

Hoe dan ook, eens kijken of we volgend jaar "op herhaling" kunnen. :-)}
Dan iets hogerop in Limburg beginnen en langs de Maas afzakken, kom je inderdaad mooie stukjes en onuitspreekbare dorpjes tegen (zelfs voor de inheemsen onder ons...)

Bij deze mijn de link naar de door mij geschoten plaatjes van deze rit...

ENJOY en downloaden mag uiteraard! http://picasaweb.google.nl/racebaanfran ... ergelland#
Mocht je van een bepaalde foto een groter formaat willen stuur maar een berichtje over mail...

Graag tot een volgende gelegenheid!
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Mergellandroute

Bericht door Framomile »

Dank Frank, mooie foto's, leuke details ook.

Lijkt me leuk om volgende keer weer mee te gaan, langs de Maas is het erg mooi dus ik kan me er nu al op verheugen.

Gr, Franc
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Black Suzuki schreef:Fijn om te lezen dat iedereen het naar zijn en/of haar zin heeft gehad! En dat het follow me up systeem goed is bevallen
en niet onbelangrijk, dat iedereen weer ongeschonden thuis is gekomen (zij het na enige billenrust misschien...) :schater:

Hoe dan ook, eens kijken of we volgend jaar "op herhaling" kunnen. :-)}
Dan iets hogerop in Limburg beginnen en langs de Maas afzakken, kom je inderdaad mooie stukjes en onuitspreekbare dorpjes tegen (zelfs voor de inheemsen onder ons...)
Hoi Frank,
Goed om te horen dat niet alleen wij Hollanders moeite hebben om een plaatsnaam als "Genoea" uit te spreken :mrgreen:

Errug goed idee om iets noordelijker te beginnen, dat scheelt voor ons noorderlingen net een half uurtje rijden. Dan is het ook zonder overnachting te doen.

Je hebt leuke foto's gemaakt, ik stuur je een e-mail. Van die foto's van mij met die mooie vrouw achterop, wil ik natuurlijk graag het origineel :bye:
Plaats reactie