Mergellandroute

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Redhead »

Heb de route opgehaald 110km en gekopieerd = ook 110Km
Herberekenen =135km en klopt van geen kanten.

Sorry maar de gegevens zijn niet goed.

gr. Martin
E-strommer

Re: Mergellandroute

Bericht door E-strommer »

White-Rhino Redhead schreef:Heb de route opgehaald 110km en gekopieerd = ook 110Km
Herberekenen =135km en klopt van geen kanten.

Sorry maar de gegevens zijn niet goed.

gr. Martin
Als ik hem herbereken wordt hij 132,4 km.
Ik heb Garmin met kaart 2011.1.
Zover ik het weet verschilt het ook per kaart hoelang hij is :idea:
Ene Frenkie bedankt voor het omzetten :worship:

Elwin :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Mergellandroute

Bericht door RvGS »

E-strommer schreef:
White-Rhino Redhead schreef: Herberekenen =135km en klopt van geen kanten.....Sorry maar de gegevens zijn niet goed.
Als ik hem herbereken wordt hij 132,4 km....Ik heb Garmin met kaart 2011.1.Elwin :-)}
@Martin + andere Garmin gebruikers,
FrenkieNL heeft de optie "directe route" gebruikt, dit zijn vogelvlucht lijnen, deze dient enkel als voorbeeld, hiervan moet je zelf een route maken.
Er staat tenslotte in het zelfde bestand een track, indien je deze "overtrekt" heb je een nieuwe route -> track is gelijk aan de route, simpel :o)

Ajb ... :arrow: Mergellandroute.gdb Natuurlijk wel ff dupliceren -> herberekenen (eigen kaart materiaal) en controleren t.o.v orginele track :P
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mergellandroute

Bericht door Bacchus »

Hoe laat begint de (test)tocht morgen eigenlijk? Ik heb al eerder een pm en een e-mail gestuurd helaas zonder reactie.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
FrenkieNL

Re: Mergellandroute

Bericht door FrenkieNL »

Bacchus schreef:Hoe laat begint de (test)tocht morgen eigenlijk? Ik heb al eerder een pm en een e-mail gestuurd helaas zonder reactie.
ditto

en waar starten we ?
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Redhead »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:
E-strommer schreef:
White-Rhino Redhead schreef: Ajb ... :arrow: Mergellandroute.gdb Natuurlijk wel ff dupliceren -> herberekenen (eigen kaart materiaal) en controleren t.o.v orginele track :P [/color]
Dit werkt uitstekend, Robert etc. bedankt.

gr. Martin
FrenkieNL

Re: Mergellandroute

Bericht door FrenkieNL »

Vandaag de route zo goed en zo kwaad voorgereden met behulp van de Garmins van Frank en Geert-Jan. De tomtom file die ik had klopte voor geen meter. Wil je als tomtom gebruiker toch mee-kijken met de voorrijder, dan raad ik je aan de volgende file te downloaden van de ANWB. Dit is de off. Mergelland route en die volgen we grotendeels.

LINK

Frank en Geert-Jan, bedankt voor het rijden, ik weet zeker dat de heren en dames van het forum hier een geweldige dag hebben met deze prachtige route !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mergellandroute

Bericht door Bacchus »

Jammer dat ik geen info heb ontvangen over hoe laat de rit begon.
Maar dan rij ik hem die betreffende vrijdag gewoon :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Graafie68

Re: Mergellandroute

Bericht door Graafie68 »

Bacchus schreef:Jammer dat ik geen info heb ontvangen over hoe laat de rit begon.
Maar dan rij ik hem die betreffende vrijdag gewoon :D
hoe laat hij begon ???
gaat toch pas de 28e verreden worden. moet dus nog gaan beginnen.

hoop dat je voor die datum wel een start tijd te horen krijg. :-)}
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Mergellandroute

Bericht door Silverstorm »

Graafie68 schreef:
Bacchus schreef:Jammer dat ik geen info heb ontvangen over hoe laat de rit begon.
Maar dan rij ik hem die betreffende vrijdag gewoon :D
hoe laat hij begon ???
gaat toch pas de 28e verreden worden. moet dus nog gaan beginnen.

hoop dat je voor die datum wel een start tijd te horen krijg. :-)}
Beter lezen Graafie
Bacchus schreef:
Hoe laat begint de (test)tocht morgen eigenlijk? Ik heb al eerder een pm en een e-mail gestuurd helaas zonder reactie.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Jokapo

Re: Mergellandroute

Bericht door Jokapo »

met de 28ste word dan bedoeld vrijdag 28 mei of 28 juni??
FrenkieNL

Re: Mergellandroute

Bericht door FrenkieNL »

28 mei

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. Johnny, Hulshorst
6. RhinoVStrom (Peter) Brabant
7. René Papendrecht
8. Bacchus, Weert
9. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
10. Redhead (Doorwerth)
11. La Chouffe (Peter), Maastricht
12. Spocky (Cor) Tilburg
13. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
14. The Suus Brabant
15. Black Suzuki
16. Smokey (Maastricht)
17.Casey ( Nieuwegein )
18. Elwin (E-strommer, Den Haag)

Afbeelding


:D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mergellandroute

Bericht door Bacchus »

The Prodigy komt pas op zondag hoor :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Jokapo

Re: Mergellandroute

Bericht door Jokapo »

count me in dan maar :-)

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. Johnny, Hulshorst
6. RhinoVStrom (Peter) Brabant
7. René Papendrecht
8. Bacchus, Weert
9. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
10. Redhead (Doorwerth)
11. La Chouffe (Peter), Maastricht
12. Spocky (Cor) Tilburg
13. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
14. The Suus Brabant
15. Black Suzuki
16. Smokey (Maastricht)
17. Casey ( Nieuwegein )
18. Elwin (E-strommer, Den Haag)
19. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Redhead »

Vrijdag vertrek ik omstreeks 6 uur uit Doorwerth en rij dan een route (Garmin) binnendoor tot Roermond ongeveer.
Mocht er iemand ook willen meerijden laat het dan even weten.

gr. Martin
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Geert-Jan schreef:Hallo strommers,
Na een zwaar overleg ( best lastig op de motor) hebben Frank en ik besloten om rond 9.30 bij elkaar te komen bij van de Valk in Urmond. We willen dan rond 10.15 richting mergellandroute rijden.

Groetjes Frank en Geert-Jan
Beste organisatoren,
is dit nu de definitieve startlocatie en tijd :?:
Geert-Jan

Re: Mergellandroute

Bericht door Geert-Jan »

Dit is correct, vanaf 9.30 verzamelen op de parkeerplaats van het van de Valk hotel in Urmond ( afrit 48 A2).
We willen dan om 10.15 vertrekken.
De route wordt nog eenmaal gecontroleerd en dan op de site gezet (voor de Garmin).

Groetjes Geert-Jan
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Mergellandroute

Bericht door Sparkle Black Peter »

Voor de Brabanders en alle andere die vrijdag 28 mei vertrekken; Je kunt hier aansluiten:
Als mijn nav-nav mij niet bedriegt dan is het vanuit Eindhoven 3/4 uur rijden, ik stel dus voor om tussen 08:30 en 08:45 te verzamelen op de parkeerplaats van hotel Van der Valk Eindhoven. Hiervoor moet je via de randweg N2 en neem je afslag 33 Waalre. Onder aan de afslag links af. Je ziet het hotel al van de snelweg aan de linker kant liggen (waarschijnlijk ken je het wel )

Daar kunnen dan eventueel anderen aansluiten die op vrijdag vanuit Brabant, Zeeland... die kant op gaan.


1 Johan
2 Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Brambo.650

Re: Mergellandroute

Bericht door Brambo.650 »

Rhino VStrom schreef:Voor de Brabanders en alle andere die vrijdag 28 mei vertrekken; Je kunt hier aansluiten:
Als mijn nav-nav mij niet bedriegt dan is het vanuit Eindhoven 3/4 uur rijden, ik stel dus voor om tussen 08:30 en 08:45 te verzamelen op de parkeerplaats van hotel Van der Valk Eindhoven. Hiervoor moet je via de randweg N2 en neem je afslag 33 Waalre. Onder aan de afslag links af. Je ziet het hotel al van de snelweg aan de linker kant liggen (waarschijnlijk ken je het wel )

Daar kunnen dan eventueel anderen aansluiten die op vrijdag vanuit Brabant, Zeeland... die kant op gaan.
1 Johan
2 Peter
3 Bram
E-strommer

Re: Mergellandroute

Bericht door E-strommer »

Brambo.650 schreef:
Rhino VStrom schreef:Voor de Brabanders en alle andere die vrijdag 28 mei vertrekken; Je kunt hier aansluiten:
Als mijn nav-nav mij niet bedriegt dan is het vanuit Eindhoven 3/4 uur rijden, ik stel dus voor om tussen 08:30 en 08:45 te verzamelen op de parkeerplaats van hotel Van der Valk Eindhoven. Hiervoor moet je via de randweg N2 en neem je afslag 33 Waalre. Onder aan de afslag links af. Je ziet het hotel al van de snelweg aan de linker kant liggen (waarschijnlijk ken je het wel )

Daar kunnen dan eventueel anderen aansluiten die op vrijdag vanuit Brabant, Zeeland... die kant op gaan.
1 Johan
2 Peter
3 Bram
4 E-strommer (Den Haag)

Elwin :-)}
Geert-Jan

Re: Mergellandroute

Bericht door Geert-Jan »

Hallo strommers,

graag wil ik de route posten die ik op mijn garmin heb geladen. kan iemand me vertellen hoe ik (leek G-J) dit moet doen op dit forum?
Het is ongeveer de mergellandroute, de rijders zonder Garmin kunnen heel goed mee door of 1. te volgen of 2. de borden mergellandroute te volgen.

Groetjes en tot de 28e!
Frank en Geert-Jan
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Geert-Jan schreef:Hallo strommers,

graag wil ik de route posten die ik op mijn garmin heb geladen. kan iemand me vertellen hoe ik (leek G-J) dit moet doen op dit forum?
Het is ongeveer de mergellandroute, de rijders zonder Garmin kunnen heel goed mee door of 1. te volgen of 2. de borden mergellandroute te volgen.

Groetjes en tot de 28e!
Frank en Geert-Jan
Geert-Jan,
als jij de route op jouw navigatiesysteem hebt, rijd ik gewoon achter jou aan! :-)}
Volgens mij is dat de gebruikelijke manier van doen op een tourtocht. Gezien het aantal deelnemers tot nu toe, kunnen we volgens mij in één groep rijden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Frank »

Geert-Jan schreef:graag wil ik de route posten die ik op mijn garmin heb geladen. kan iemand me vertellen hoe ik (leek G-J) dit moet doen op dit forum?
Mail de route ff naar info@v-strom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dan zal ik 'm op de v-stromserver zetten en dus in deze topic zetten.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Redhead »

Hoi, allemaal, gisteren de hele rit gereden :mrgreen: :mrgreen:
Vooraf binnendoor gereden vanaf Nijmegen Dukenburg tot Susteren .
Om 6.30 gestart en uiteindelijk om 18 uur weer thuis.
Totaal 467Km. :mrgreen:
1 uur op de ANWB moeten wachten, de schijnwerpers die ik er net op had gezet bleven tijdens de lunch aan staan. :oops:
3 kwartier voor een blokkade door een ongeval. :oops:
Maar heel mooi weer. :mrgreen:
De Mergellandroute is toch altijd weer iets bijzonders. :mrgreen:

Maar waarom nu al gereden, slecht op de kalender gekeken en dan krijg je dit :evil: stom, stom, stom, ik vond het om 9.10 uur vreemd stil bij vdValk in Urmond, ik denk zijn ze toch naar het startpunt van de route gegaan, :shock: niets te zien :oops: terug naar vdValk, :oops: niets te zien. toen ben ik zelf maar de route gan rijden. :mrgreen: :mrgreen: eigen tempo, :mrgreen: weinig aanspraak, dat wel :evil:

Maar goed in de buurt van Vijlen is een prima gelegenheid om met zijn allen te stoppen tussen de middag of voor koffie etc. 't Hijgend Hert. www.boscafe.nl/

Neem een plankje mee voor onder de standaard mocht het nat zijn (geweest)

gr. Martin
Wimmus

Re: Mergellandroute

Bericht door Wimmus »

White-Rhino Redhead schreef:Hoi, allemaal, gisteren de hele rit gereden :mrgreen: :mrgreen:
En Martin,
Nog veel last gehad van wielrenners en/of ander ongemotoriseerd fietsvolk? :o)

Gr. Wim.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Frank »

Frank schreef:
Geert-Jan schreef:graag wil ik de route posten die ik op mijn garmin heb geladen. kan iemand me vertellen hoe ik (leek G-J) dit moet doen op dit forum?
Mail de route ff naar info@v-strom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dan zal ik 'm op de v-stromserver zetten en dus in deze topic zetten.
Zojuist ontvangen van Geert Jan: http://v-strom.nl/routes/Mergelland/Mer ... outeGJ.gdb

Enjoy!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Redhead »

Wimmus schreef: En Martin, Nog veel last gehad van wielrenners en/of ander ongemotoriseerd fietsvolk? :o) Gr. Wim.
Het was erg rustig, een genot om op deze Vrijdag te rijden.
Inderdaad de Olympiatour blijkbaar. Ik stond in Eys te wachten op de WW. Leuk spektakel overigens met allemachtig veel politiemotoren.

gr. Martin
Black Suzuki

Re: Mergellandroute

Bericht door Black Suzuki »

De door Geert-Jan doorgemailde route wijkt zo te zien nog iets af van "mijn" origineel, maar slechts op wat kleine puntjes....
Hoe dan ook, aangezien ik voorop rij houden we toch die van mij aan.... :schater:

DE PARKEERPLAATS VAN V.D.VALK IS NOGAL ONOVERZICHTELIJK EN VAAK ERG VOL. ER LIGT OOK EEN PARKEERPLAATS AAN DE ANDERE KANT VAN DE WEG (LINKERZIJDE)
MISSCHIEN IS HET HANDIGER DAAR TE VERZAMELEN? MAAR WE ZULLEN IN IEDER GEVAL PROBEREN ALLE DEELNEMERS OP TE VANGEN EN GOEDE RICHTING OP TE WIJZEN.....

Overigens is de route nog ietsje aangepast (en langer gemaakt) na de testrit, dus hopelijk daardoor geen onaangename verrassingen onderweg... :oops:
Onderweg zullen we voor de liefhebbers ook 1 of 2 maal stoppen voor een fotoshoot....

Wat betreft de inwendige mens, de eerste koffiepauze staat gepland in Eijsden, de lunch zal worden gereserveerd in Vijlen. Daar zullen we naar schatting zo rond 13.30 uur neerstrijken. Daarna houden we bij behoefte nog een koffiepauze tussendoor. We eindigen weer bij de grote vogel, kan men daar afscheid nemen en desgewenst nog dineren alvorens al dan niet weer huiswaarts te toeren..

Mijn Rhino krijgt woensdag nog een verwenbeurtje bij de dealer. Niet omdat ie het zwaar zal krijgen, maar komt net zo uit... :lol: Nog een paar nachies slapen en dan lekker :-)}

NIET ONBELANGRIJK
MOCHT JE OM WAT VOOR REDEN DAN OOK VERTRAGING OPLOPEN VOOR AANKOMST BIJ DE START, LAAT HET FF WETEN!
MIJN TELEFOONNUMMER IS 06-17090391.... :!: :!:
TOT VRIJDAG HEREN & DAMES V-STROMMERS... :wink:

:!:
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Redhead »

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. Johnny, Hulshorst
6. RhinoVStrom (Peter) Brabant
7. René Papendrecht
8. Bacchus, Weert
9. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
10.
11. La Chouffe (Peter), Maastricht
12. Spocky (Cor) Tilburg
13. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
14. The Suus Brabant
15. Black Suzuki
16. Smokey (Maastricht)
17. Casey ( Nieuwegein )
18. Elwin (E-strommer, Den Haag)
19. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
E-strommer

Re: Mergellandroute

Bericht door E-strommer »

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. Johnny, Hulshorst
6. RhinoVStrom (Peter) Brabant
7. René Papendrecht
8. Bacchus, Weert
9. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
10. La Chouffe (Peter), Maastricht
11. Spocky (Cor) Tilburg
12. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
13. The Suus Brabant
14. Black Suzuki
15. Smokey (Maastricht)
16. Casey ( Nieuwegein )
17. Elwin (E-strommer, Den Haag)
18. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
Lachouffe

Re: Mergellandroute

Bericht door Lachouffe »

Wij zijn met 2 pers.(duo)

tot vrijdag,

La Chouffe, ( Clemie & Peter)


1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. Johnny, Hulshorst
6. RhinoVStrom (Peter) Brabant
7. René Papendrecht
8. Bacchus, Weert
9. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
10. La Chouffe (Peter & Clemie), Maastricht
11. Spocky (Cor) Tilburg
12. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
13. The Suus Brabant
14. Black Suzuki
15. Smokey (Maastricht)
16. Casey ( Nieuwegein )
17. Elwin (E-strommer, Den Haag)
18. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
Black Suzuki

Re: Mergellandroute

Bericht door Black Suzuki »

Nou, das mooi.

Overigens gaat mijn damuh ook mee (tuurlijk alleen bij goed weer... O:-) ) hebben ze samenHwat te beppen tijdens de pauze... :wink:

Komen we in totaal op 20 personen voor zover nu bekend, dus voor ongeveer dat aantal heb ik gereserveerd voor de lunch.
Overigens bestaat de parkeerplaats daar uit kiezels, dus zoals al eerder werd geopperd, eventueel een plankje meenemen voor je steun is wel handig!

Zoals het er nu naar uitziet wordt het prima motorweer. :-)} Waarschijnlijk geheel droog, met in zuiden graadje of 17 a 18.
Niet koud en ook niet te warm om te toeren en met een beetje zon dus ook nog prima terrasweer. :lol:
Afijn, duimen dat het zo blijft. Rest nog om iedereen een veilige aankomst toe te wensen. Bij deze :!:

Tot vrijdag in Urmond.... :P
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Mergellandroute

Bericht door Sparky »

Komt het de heren en dames gelegen dat er nog een strommertje aansluit.
Ik heb lekker een dagje vrij genomen, en kom dan voor de eerste keer met de motor naar dit mooiste gedeelte van het land getoerd.
In mijn kielzog probeer ik een lekker weertje op sleeptouw te nemen.
Lang geleden heb ik al aangegeven dat ik mee wilde als de agenda het toelaat, dus ik heb me nu maar onder aan de lijst gezet.
Het is wel een eindje toeren want ik kom uit de buurt van Schiphol.
Zie jullie vrijdag, dat het maar een mooie dag mag worden.
Groetjes Johan

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. Johnny, Hulshorst
6. RhinoVStrom (Peter) Brabant
7. René Papendrecht
8. Bacchus, Weert
9. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
10. La Chouffe (Peter & Clemie), Maastricht
11. Spocky (Cor) Tilburg
12. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
13. The Suus Brabant
14. Black Suzuki
15. Smokey (Maastricht)
16. Casey ( Nieuwegein )
17. Elwin (E-strommer, Den Haag)
18. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
19. Sparky (Johan R. uit Hoofddorp) :-)} :-)} :-)} :-)}
Brambo.650

Re: Mergellandroute

Bericht door Brambo.650 »

De route is geprepareerd voor mijn Zumo. Vrije dag op mijn werk is definitief mogelijk en het weer ziet er goed uit. Ik heb er zin in en zie jullie vrijdag.

Gr Bram
Black Suzuki

Re: Mergellandroute

Bericht door Black Suzuki »

Uiteraard meer dan welkom Johan! En goed geregeld Bram.

Voor de zumo bezitters; Een ieder kan desgewenst de voorgenomen te volgen route voor vertrek nog even van mijn SD kaartje inladen.
Hebben meerdere mensen dezelfde versie, kan altijd handig blijken als er zich wat zou voordoen onderweg.

Gezien de grote van de groep wil ik overigens eventueel gaan rijden volgens het baksteen-systeem, ook bekend onder andere namen...

In het kort;
De tweede rijder achter de koprijder blijft steeds voor een door de koprijder genomen afslag staan wachten (met richtingaanwijzer aan) tot de op een na laatste rijder voorbij is.
(De laatste rijder moet dan herkenbaar zijn voor een ieder, bijvoorbeeld aan een opvallend hesje. Is dan ook handig als die de juiste route heeft)
Als die laatste in zicht is sluit de wachtende motor weer aan in de rij en rijdt dan dus op een na laatste.
Dit herhaalt zich bij iedere afslag.

Zo kan niemand een afslag missen als het goed is, ook al ligt de grep even iets uit elkaar door bijv. rood verkeerslicht etc.
En iedereen rijdt afwisselend vooraan, in het midden en achteraan etc. Nog een voordeel is dat je dan af en ff lekker moet gassen weer om bij te trekken... :)

Voor hen die dit niet kennen en het zo ff nog niet begrijpen, we bespreken het ook nog even voor vertrek... :mrgreen:

Voorzichtig onderweg en tot kijk!!
Longjohn007

Re: Mergellandroute

Bericht door Longjohn007 »

Allen,
deze rit stond in alle agenda's thuis : al heel lang en had er enorm zin in om die route eens te rijden maar helaas....

Mijn vrouw stond op wachtlijst voor operatie aan haar schouder en heeft zojuist telefoontje ontvangen dat ze zich morgen om 8:30 mag melden.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dan de hele dag gezellig met jullie te gaan rijden, ook zou ik er dan niet helemaal met mijn gedachten bij zijn en dat kan altijd gevaarlijk zijn op de motor.
Vandaar dat ik mezelf afmeld, sorry maar het is niet anders (had het graag anders gezien, aan de andere kant is haar eindeloze wachten nu wel ten einde)

groet,

Johnny

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. RhinoVStrom (Peter) Brabant
6. René Papendrecht
7. Bacchus, Weert
8. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
9. La Chouffe (Peter & Clemie), Maastricht
10. Spocky (Cor) Tilburg
11. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
12. The Suus Brabant
13. Black Suzuki
14. Smokey (Maastricht)
15. Casey ( Nieuwegein )
16. Elwin (E-strommer, Den Haag)
17. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
18. Sparky (Johan R. uit Hoofddorp)
E-strommer

Re: Mergellandroute

Bericht door E-strommer »

Helaas ga ik morgen ook niet mee is ook wat tussen gekomen :|

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. RhinoVStrom (Peter) Brabant
6. René Papendrecht
7. Bacchus, Weert
8. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
9. La Chouffe (Peter & Clemie), Maastricht
10. Spocky (Cor) Tilburg
11. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
12. The Suus Brabant
13. Black Suzuki
14. Smokey (Maastricht)
15. Casey ( Nieuwegein )
16. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
17. Sparky (Johan R. uit Hoofddorp)

Elwin :-)}
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Mergellandroute

Bericht door Framomile »

@ black suzuki: je hebt een pb

Hoi allemaal, wij Wimmus en ik gaan nu (donderdag) rijden, we staan dan op camping het geuldal in Meersen.

Tot Morgen allemaal :bye:

Groet Franc
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Ik zie dat ik een aanmelding vergeten ben, ik heb mijn eigen vriendin niet aangemeld:

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. RhinoVStrom (Peter) Brabant
6. René Papendrecht
7. Bacchus, Weert
8. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
9. La Chouffe (Peter & Clemie), Maastricht
10. Spocky (Cor) Tilburg
11. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
12. The Suus Brabant
13. Black Suzuki
14. Smokey (Maastricht)
15. Casey ( Nieuwegein )
16. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
17. Sparky (Johan R. uit Hoofddorp)
18. Susan (Maartensdijk)

Susan komt op haar eigen brommer, de Diversion van mijn nickname. Waarschijnlijk gaat ze weer achter de gele banaan van Franc aan rijden :bye:
Wij vertrekken vanavond en overnachten bij Van der Valk, dus we zijn al op de startplaats.
Gebruikersavatar
The Suus
DL650 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)

Re: Mergellandroute

Bericht door The Suus »

E-strommer schreef:
Brambo.650 schreef:
Rhino VStrom schreef:Voor de Brabanders en alle andere die vrijdag 28 mei vertrekken; Je kunt hier aansluiten:
Als mijn nav-nav mij niet bedriegt dan is het vanuit Eindhoven 3/4 uur rijden, ik stel dus voor om tussen 08:30 en 08:45 te verzamelen op de parkeerplaats van hotel Van der Valk Eindhoven. Hiervoor moet je via de randweg N2 en neem je afslag 33 Waalre. Onder aan de afslag links af. Je ziet het hotel al van de snelweg aan de linker kant liggen (waarschijnlijk ken je het wel )

Daar kunnen dan eventueel anderen aansluiten die op vrijdag vanuit Brabant, Zeeland... die kant op gaan.
1 Johan
2 Peter
3 Bram
4 E-strommer (Den Haag)
5 ik
suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mergellandroute

Bericht door Bacchus »

Ben natuurlijk van de partij, en mijn vader en moeder op de 1100RT ook.
Mag mijn vader eens meerijden met groepje echte motoren :D

Ik heb me staande weten te houden op het RT treffen (160 rt's tegenover 1 v-strom) Dus dat red ie wel!

tot morgen!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Black Suzuki

Re: Mergellandroute

Bericht door Black Suzuki »

Longjohn007 schreef:Allen,
deze rit stond in alle agenda's thuis : al heel lang en had er enorm zin in om die route eens te rijden maar helaas....

Mijn vrouw stond op wachtlijst voor operatie aan haar schouder en heeft zojuist telefoontje ontvangen dat ze zich morgen om 8:30 mag melden.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dan de hele dag gezellig met jullie te gaan rijden, ook zou ik er dan niet helemaal met mijn gedachten bij zijn en dat kan altijd gevaarlijk zijn op de motor.
Vandaar dat ik mezelf afmeld, sorry maar het is niet anders (had het graag anders gezien, aan de andere kant is haar eindeloze wachten nu wel ten einde)

groet,

Johnny
Uiteraard een heel legitieme en begrijpelijke reden voor een afmelding johny!
Zoals ook al aan de telefoon besproken, netjes om dt even zo te doen overigens.

Hoop dat het lange wachten beloond wordt met een succesvolle operatie in ieder geval.
Sterkte en een spoedig herstel toegewenst!

Tot een volgende Strom-gelegenheid dan maar...!!

Greetz, Frank
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Mergellandroute

Bericht door PvdBogaard »

op de valreep toch mogelijk. Tot morgen. Ik begrijp dat het nog steeds Vd Valk is waar ik morgen slaperig naar toe moet tuffen... Trouwens is daar een benzinepomp? Als ik aankom is die DLzuipschuit vast door zijn voorraad heen :shock:

1. Geert-Jan Maasbracht
2. Wimmus (Wim), Zaandijk
3. Ronald, Maartensdijk
4. Franc, Purmerend
5. RhinoVStrom (Peter) Brabant
6. René Papendrecht
7. Bacchus, Weert
8. Spip70 (Johan F.), Eindhoven
9. La Chouffe (Peter & Clemie), Maastricht
10. Spocky (Cor) Tilburg
11. Brambo.650 (Bram), de Kempen (NL)
12. The Suus Brabant
13. Black Suzuki
14. Smokey (Maastricht)
15. Casey ( Nieuwegein )
16. Jokapo (Jörgen, Zevenbergen)
17. Sparky (Johan R. uit Hoofddorp)
18. Susan (Maartensdijk)
19. Paul (Voorthuizen)
Black Suzuki

Re: Mergellandroute

Bericht door Black Suzuki »

Meer dan welkom laatbloeier...! :D

Als ik het goed heb krijg je in ieder geval ongeveer 2 kilometer na de mitsubishi fabriek in Born een groot tankstation.
Ik schat dan nog een 5 tot 10 minuutjes rijden tot v.d Valk Urmond.

Op tijd naar bed hoor!!!
Lachouffe

Re: Mergellandroute

Bericht door Lachouffe »

Hoi V-Strommers,
Bedankt voor de leuke rit door het heuvelland. :-)}
We hebben ook een aantal foto's gemaakt; kijk maar eens.
http://picasaweb.google.nl/petercortjen ... directlink

Misschien tot een volgende keer.
Motorgroetjes vanuit Maastricht
Peter en Clemie
H-strommer

Re: Mergellandroute

Bericht door H-strommer »

Hoi Mergelland-strommers,
bedankt voor de leuke en gezellige dag. Moeten we dus vaker doen.
Gr. Hennie...

ps. ben benieuwd naar de overige foto's.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Mergellandroute

Bericht door Stroompje »

wauw....dat ziet er V-Stromig uit.....en het weer ook!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Spip70 »

Het was weer een geslaagde samenkomst van V-Strommers en het weer heeft daar zeker aan bijgedragen. Ik vond het weer super gezellig, bijgeklets met 'oude' bekenden, nieuwe mensen ontmoet, leuke toer gehad, lekker gegeten, ... Wat wil een mens nog meer 8) .

Hierbij mijn bescheide bijdrage aan foto's.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Mergellandroute

Bericht door Frank »

Leuke rit, goed weer, jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Ben wel benieuwd naar het resultaat van deze fotopose: :mrgreen:

Afbeelding
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Diversion

Re: Mergellandroute

Bericht door Diversion »

Casey, Susan en ik zijn weer veilig thuisgekomen.
Het was echt een SUPERdag, mooi weer, mooie tocht, mooie omgeving.
Black Suzuki en Geert-Jan, heel erg bedankt voor jullie voorbereiding :worship:

De dag begon niet helemaal veelbelovend: na 3 minuten waren we al de helft van de groep kwijt (daar was natuurlijk Rhino V-strom bij), maar met het fraaie weer had niemand bezwaar met de snelle pauze.

Bijgaand een fotootje van degene die meeste foto's voor dit forum maakt: Spip70. Ik ben benieuwd naar je foto's van deze tocht.

Afbeelding

Geert-Jan heeft ons drieën na afloop nog binnendoor naar Stevensweert geloodst. Deze minitour was helemaal geweldig. Ik mag niet zeggen dat dit tripje bijna net zo leuk was als de Mergellandroute zelf, want dan doe ik anderen te kort. Dus ik zeg dat maar niet, maar we zijn door dorpjes gekomen waarvan een Hollander de naam niet kan uitspreken. Geert-Jan, reuze bedankt!
Plaats reactie