vanmiddag een rondje?

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

vanmiddag een rondje?

Bericht door TT-Strom »

Ik wil straks nog een stuk gaan toeren.

Iemand zin om aan te sluiten? Ergens rondom of bij Rotterdam als startplaats..:-)

Tijd: rond 13:00 uur
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: vanmiddag een rondje?

Bericht door Xavier »

had graag even meegereden, superweer natuurlijk. Maar zoals ik je pb'de heb ik nog wat bandenperikelen, echt fun rijden met een trillend stuur is het niet. Maar a.s.a.p. rijden we een keer een rondje!! Veel plezier!
GSA1200
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: vanmiddag een rondje?

Bericht door TT-Strom »

Hej Xavier,

Ik had het gelezen, geen goed nieuws..:( Vervelend om te horen dat ze zo tegenvallen.
Rijden met een trillend stuur is geen pretje nee.....

Fijne dag toch, in de zon zitten is ook lekker....:-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: vanmiddag een rondje?

Bericht door Iron Horse »

Ik heb geen V-Strom meer, maar ik ben vanmiddag wel in Rotterdam. Daar is van het motor-forum, het blad ScooterXpress en een paar dealers een scootermeeting georganiseerd. Dus mocht je tussen 12 en 4 langs de Benjamin Franklinstraat toeren dan is daar wat motor(scooter) activiteit. Ik stap over een kwartiertje op. Veel plezier met je tochtje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blueberry

Re: vanmiddag een rondje?

Bericht door Blueberry »

FF wezen kijken bij de scooters, geinig ! :P heel geinig!

Ook Rob (zie bovenstaand) ontmoet met zijn rode italiaan, wat een gaaf ding met allerlei prachtige details.

Zal mijn motor niet inruilen voor 'n scooter, maar wel een wereld appart die toch ook bij de tweewielerliefhebbers hoort.

Als er weer eens een meeting in de buurt is ga ik weer eens kijken/ gewoon voor het op de hoogte blijven van de laatst ontwikkelingen.

Blueberry
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: vanmiddag een rondje?

Bericht door Iron Horse »

Was leuk dat dat je even kwam "buurten" Blueberry. Er kwamen nog wel een paar andere verdwaalde motorrijders langs. En net als jij hebben meerdere motorrijders er een scooter naast. En de motor mis ik wel een beetje dus nu maar op zoek naar eentje naast de Vespa. Vespa is leuk voor de lol, maar een V-Strom (of andere motorfiets) is toch meer het "echte" werk. Alhoewel een vriend van me waar ik daarna nog even mee naar Scheveningen ben gereden toch wel ondersteboven was van de sprint die de Vespa maakte tegen zijn Diversion 900. Ik reed hem er niet uit, maar makkelijk had hij het er ook niet mee. Een andere vario in de Vespa en hij heeft echt het nakijken, maar ik laat het voorlopig maar origineel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie